بازدید 8245
۲

علت بیشتر طلاق های صوری در مازندران لو رفت !

کد خبر: ۹۵۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 31 January 2020

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران از طلاق صوری برخی زوج های این استان به منظور دریافت ماهانه یک میلیون و 600 هزار تومان مستمری پدر فوت‌شده خبر داد.

به گزارش رکنا ، محمودی مدیر کل تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه گزارش‌های زیادی از طلاق‌های صوری به این اداره کل ارسال می‌شود، افزود: براساس قانون حمایت از خانواده که از ۶ سال قبل اجرایی شد، چنانچه پدر و مادر از هم جدا شوند و فرزند دختر شاغل نباشد یا شوهر نداشته باشد، می‌تواند حقوق پدرش را دریافت کند که این امر سبب افزایش طلاق‌های صوری می‌شود.

او با بیان اینکه رقم بالایی از این طلاق‌های صوری به این اداره کل گزارش می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد حتی خانواده‌های این افراد برای جلوگیری از قانون شکنی این موارد تخلف را گزارش می‌دهند.

محمودی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی چنانچه به این یقین برسد که زنانی با طلاق صوری برای گرفتن حقوق پدر متوفی و داشتن صیغه محرمیت با همسرش به زندگیشان ادامه می‌دهند پرداخت مستمری‌های او را قطع خواهد کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا مجازات‌های بازدارنده شدیدتری درباره افرادی که به صورت صوری از هم طلاق می‌گیرند وجود ندارد، گفت: این سازمان نهاد قانونگذاری نیست و ما بار‌ها با نهاد‌های قانون گذاری و نهاد‌های مرتبط برای جلوگیری از این سوءاستفاده مکاتباتی داشتیم.

محمودی گفت: بازرسان تأمین اجتماعی بر این گزارش‌ها نظارت می‌کنند، اما مردم هم در حکم بازرسان طلاق صوری را می‌توانند گزارش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آخ که چقدر بد تیتر می زنید "لو رفت" این معضل مدت هاست که همه جا مد شده!!!
واقعأ بعضی ازاین افراد سودجو باعث میشند که اون دخترهایی که به خاطر شرایط سخت وطلاقشون هم ازنوع بائن هست وهنوز زیر یک سقف نرفتند هم مورد ظلم اینگونه ازافرادسودجو قراربگیرند.من یک دختری هستم که تودوران عقد جداشم وشرایط سختی هم داشتم،وزیر یک سقف برای زندگی نرفته بودیم،که جداشدیم.وهیچگونه حمایت مالی وپشتوانه ای هم ندارم،توروخدا به امثال من که واقعأ به مستمری پدرم احتیاج دارم رحم کنید،به این نوع طلاقها هم نگاه ویژه ای بیندازید(من یک دختر مطلفه)هستم،ماروتنها نگذارید دراین شرایط سخت روزگار.همه که مثل هم نیستند.همه شرایط وچگونگی طلاقها روهم بررسی کنید لطفأ.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل