بازدید 41476
آخرین تحولات خاورمیانه؛

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران/ آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی/ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی» /گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران، آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی، ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی» و جزئیات عملیات بزرگ نیرو‌های یمنی در خاک عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۵۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 30 January 2020

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران، آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی، ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی» و جزئیات عملیات بزرگ نیرو‌های یمنی در خاک عربستان، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته، با وزیر دفاع آمریکا درباره «تهدید‌های منطقه‌ای» به خصوص ایران رایزنی کرده است.

رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، تهران را به تلاش برای دستیابی به این سلاح‌ها متهم می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ترغیب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه ایران نقش داشته است.

دولت ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته، بعد از خروج از برجام علاوه بر احیای تحریم‌ها، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده است.

واشنگتن در تازه‌ترین اقدام تنش‌زا، سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده، این اقدام واشنگتن را پاسخ خواهد داد.

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران

در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد طی هفته جاری درباره دو طرح پیشنهادی راجع به ایران رای گیری کند، کاخ سفید رسما تهدید به وتوی این طرح‌ها کرده است.

بر اساس این گزارش، طرح‌های پیشنهادی قدرت و اختیارات ترامپ برای آغاز درگیری با ایران را محدود خواهد کرد و هرگونه اقدام نظامی تنها با مجوز نهایی کنگره امکان پذیر خواهد بود.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است پنجشنبه درباره یک طرح پیشنهادی رای گیری کند که بر اساس آن منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران بلوکه خواهد شد. بر اساس طرح دیگر مجلس نمایندگان آمریکا، قدرت و اختیارات رئیس جمهور آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی، لغو خواهد شد.

کاخ سفید با انتشار دو بیانیه جداگانه، این لایحه‌ها را محکوم و آن را اقدامی اشتباه ارزیابی کرده است.

کاخ سفید مدعی شد: تصویب این قوانین توسط کنگره، موجب تضعیف توانایی ایالات متحده در حمایت از شهروندان آمریکایی خواهد شد؛ شهروندانی که ایران همچنان به دنبال صدمه رساندن به آن‌هاست.

دولت ترامپ با استناد به قانون مصوب ۲۰۰۲ میلادی که به رئیس جمهور وقت آمریکا اجازه جنگ با عراق را داده بود، با حمله پهپادی در نزدیکی بغداد، سردار شهید قاسم سلیمانی را به همراه سایر همرزمانش ترور کرده است.

در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است که ایران و نیرو‌های مورد حمایت ایران همچنان به برنامه ریزی و اجرای حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در عراق ادامه می‌دهند و قانون ۲۰۰۲ قدرت و اختیارات حیاتی و مهمی را به آمریکا می‌دهد تا از خودش و نیرو‌های کشور‌های متحدش دفاع و حفاظت کند.

کاخ سفید افزود: لغو این قانون موجب تقویت دشمنان ما خواهد شد. طرح پیشنهادی مجلس نمایندگان برای بلوکه کردن منابع مالی مورد نیاز ارتش برای اقدام علیه ایران، به ضرر عزم و اراده دولت برای تقویت بازدارندگی علیه ایران خواهد بود. این طرح همچنین موجب محدود شدن توانایی رئیس جمهور برای حفاظت از دیپلمات‌های آمریکایی، نیرو‌ها و منافع ما در منطقه در برابر تهدیدات متوالی ایران و نیرو‌های نیابتی اش خواهد شد.

آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی

آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل شارجه در عصر روز چهارشنبه تایید شده است؛ این خبر را یک مسئول عملیات تجارت دریایی انگلیس تایید کرده است و گفته این نفتکش در ساعت ۴ عصر به وقت محلی در نزدیکی بندر شارجه شعله‌ور شد.

محل این حادثه در آب‌های خلیج فارس و در حد فاصل میان سواحل جزیره ابوموسی ایران و سواحل امارات متحده عنوان شده است.

از تعداد خدمه این نفتکش هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست، اما گفته شده نفتکش مذکور از یک ماه پیش به این سو در منطقه حضور داشته است.

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران/ آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی/ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی»/گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران

هنوز از وضعیت زخمی‌ها و یا کشته‌های احتمالی این حادثه اطلاع دقیقی در دست نیست، اما این سومین حادثه آتش سوزی در آب‌های مجاور امارات متحده عربی طی دو هفته گذشته است.

ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی»

شبکه سومریه عراق به نقل از منبعی آگاه در این کشور مدعی شد، هادی العامری و مقتدا صدر، رهبران ائتلاف‌های الفتح و سائرون بر سر نخست‌وزیری «محمد توفیق علّاوی» به توافق رسیده‌اند.

این منبع شامگاه چهارشنبه بدون اینکه توضیحات بیشتری دهد‌، مدعی شد که دو ائتلاف مذکور، قرار است علاوی را نامزد تصدی نخت‌وزیری معرفی کنند.

به دنبال استعفای عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق از سمت خود، چند شخصیت برای جانشینی وی معرفی شدند که به دلایلی از قبیل مخالفت سایر گروه‌ها و تفسیرهای مختلف از قانون اساسی در فقره «فراکسیون اکثریت»، موفق به کسب موافقت احزاب سیاسی جهت رأی‌گیر در مورد نخست‌وزیری آن‌ها نشدند.

برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق که وظیفه معرفی نامزد فراکسیون اکثریت را بر عهده دارد، آبان ماه گذشته، از معرفی «أسعد العبدانی»، گزینه ائتلاف البناء (متشکل از «نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون، «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح، «فالح الفیاض»، ائتلاف العقد الوطنی، «محمد الحلبوسی»، ائتلاف القوی العراقیه) به بهانه‌ اینکه فراکسیون اکثریت برای وی قابل شناسایی نیست، امتناع و بلافاصله استعفا کرد که استعفای او مورد موافقت پارلمان قرار نگرفت.

تهدید کاخ سفید به وتوی لایحه‌های مجلس نمایندگان درباره ایران/ آتش سوزی یک نفتکش در نزدیکی سواحل امارات متحده عربی/ادعای منابع عراقی از توافق فتح و سائرون بر نخست‌وزیری «علّاوی»/گفت‌وگوی نتانیاهو با وزیر دفاع آمریکا درباره ایران

صالح اخیرا فراکسیون‌ها را تهدید کرده است که اگر در مهلت زمانی مشخص شده، نتواند نامزد مورد قبول خود را به وی معرفی کنند، خود فردی را که بین مردم و پارلمان مقبولیت دارد، معرفی خواهد کرد.

جزئیات عملیات بزرگ نیروهای یمنی در خاک عربستان

 «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند جلوی یک طرح بزرگ خصمانه که صنعاء را هدف گرفته بود، بگیرند.

وی افزود: نیروهای یمنی در یک پاتک موفق به پاکسازی تمام مناطق در جبهه «نهم» و وارد کردن خسارات‌ بسیار جانی و تجهیزاتی به دشمن شدند.

سریع گفت: نیروهای ما در پی فروپاشی نیروهای دشمن به پیشروی خود تا غرب شهر مأرب ادامه داد و چند شهر در استان‌های مأرب و الجوف را آزاد کرد. 

وی تأکید نمود: در عملیات «البنیان المرصوص» ۲۵۰۰ کیلومتر مربع آزاد شده است. همچنین در این عملیات، هزاران تن از نیروهای دشمن کشته، زخمی یا اسیر شده‌اند و ۱۷ تیپ نظامی و ۲۰ گردان نیروهای ائتلاف سعودی از بین رفته است.

وی افزود: نیروهای ارتش یمن در راستای دستور فرماندهی خود اجازه داده‌اند، صدها تن از نیروهای دشمن فرار کنند. 

سریع گفت: با تعداد زیادی موشک و پهپاد شرکت آرامکو در جازان، فرودگاه ابهاء و پایگاه خمیس مشیط و اهداف حساس دیگر در عمق سعودی هدف گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه در واکنش به رونمایی از «معامله قرن» بر همبستگی کامل ملت یمن با ملت فلسطین در مقابله با این «توطئه آمریکایی اسرائیلی» تأکید کرد.

جبهه نهم در شرق صنعا از هفته گذشته، شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن و نیروهای دولت مستفی است؛ درگیری‌هایی که با یک حمله نیروهای دولت مستعفی آغاز شد؛ اما این حمله با پاسخ سخت نیروهای مسلح یمن به شکست انجامید و مناطق زیادی در این منطقه به دست ارتش یمن افتاد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۰
خبرها حاکی هست بیماری کرونا در سطح وسیعی در سراسر چین شیوع پیدا کرده و سازمان بهداشت جهانی جلسه اضطراری و فوری برگزار کرده است . لذا هر چه زودتر در ایران هم سازمان متولی اینکار بصورت جدی هشدارها را بمردم ابلاع کنند و تمهیدات لازم را انجام دهند . ریشه این بلای بی ردمان از استفاده از منابع گوشتی شامل گربه . سگ . اسب و خوک و سپس سرایت به حیوانات اهلی دیگر شامل گاو و گوسفند خواهد شد . یعنی بعد از این صورت به انسان هم سرایت میکند .
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
وقتی دیدن سر تعرفه راه نمی آیند یهو ویروس افتاد، ایران یکجور دیگه عراقی ها هم اگر کنار نیآیند تا دنیا دنیاست اختلاف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
مگر جان ما ایرانی ها ارزشی دارد که شما اینقدر حرص میخورید و دنبال برنامه ریزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در ایران هستید؟ قدرت ایمان خود را قوی کرده و تسلیم مقدرات الهی باشید. مگر نشنیده اید که یکی از رجال مذهبی کشور فرموده بودند که گرانی و تورم هم خواست خدا بوده و باید به آن گردن نهیم؟
وقتی جان بولتون سری ترین مسایل اطلاعاتی و امنیتی و نشست جلسلت سری امریکا را در کتابش شرح میدهد چرا در امریکا قانونی وجود ندارد که جان بولتون را محاکمه کنند . چقدر قانون امریکا پیچ در پیچ هست . بخاطر ارتباط تلفنی استیضاح در بالاترین سطوح کشور قانون دارند انا برای سطوح پایین تر و مقامات وجود ندارد. این دیگه چه قانونی هست .
پاسخ ها
احمد
| Norway |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
حضرت اقا کمی بیشتر مطالعه کنید تا متوجه قوانین امریکا شویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
آنجا قانون و همچنین آزادی بیان برای همه هست و یکسان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
شما خیلی کم لطف تشریف دارید .... مگر جان بولتون بجز تهدید و اظهار نظر، اقدامی کرده است که مستوجب محاکمه باشد؟ اگر تهدید کردن و شعار جنگ طلبانه دادن جرم باشد، در اینصورت در ایران باید روزی چند نفر از قبیل عباسی را محاکمه و تیر باران کنند
چاره ای نیست این گاو شیرده از پس یمنی های پابرهنه برنمی آید باید خود ترامپ شخصا بره به جنگ یمنی های پابرهنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
"چشم علی آقا . به ترامپ میگیم که خودش به جنگ بره. " متاسفانه عده در این مملکت هنوز نفهمیده اند و نمی خواهند بفهمند که آمریکا از این که در گوشه گوشه منطقه خاورمیانه مسلمان نشین جنگ و درگیری باشد بسیار خوشحال است و دوست دارد تا ابد این وضعیت ادامه داشته باشد و قرار نیست کسی برنده یا بازنده جنگ باشد. ترامپ و ترامپی ها در دلشان می گویند تمام منابعشان را به راحتی می بریم و در ازاء آنها اسلحه می دهیم تا یکدیگر را بکشند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دوست عزیز یمنی ها همچین هم پا برهنه نیستن! درسته که مردم عادی یمن دارن تو فلاکت زندگی می کنن و اون هم تنها دلیلش حملات احمقانه عربستان و متحدان اون هست. اما باید این رو همدر نظر گرفت که یمنی ها و بخصوص حوثی ها بدون حمایت مالی، نظامی و اطلاعاتی حتی یک هفته هم قادر نبودن که در برابر حملات بی رحمانه عربستان مقاومت کنن.متاسفانه این وسط مردم یمن هستن که دارن قربانی میشن. واقعا که جنگ قدرت چقدر بی رحم هست. در سوریه ایران از دولت قانونی سوریه بر علیه معترضان و مخالفان حمایت می کنه و عربستان دقیقا جبهه مخالف هست! در یمن عربستان از دولت قانونی یمن حمایت می کنه و ایران در جبهه مخالف. در عراق هم که ایران از دولت قانونی حمایت می کنه و عربستان از گروه های مخالف. در افقانستان ایران از شبهه نظامی ها حمایت می کنه و عربستان هم در جبهه مخالف هست. عجب شیر تو شیری شده این منطقه. جالب اینجا بود که در زمان داعش تمام طرف های درگیر با داعش می جنگیدن در حالی که با هم درگیر بودن. خدایی هیچ تحلیلگری نمی تونست این شرایط رو تو منطقه پیش بینی کنه. خدا آخر و عاقبت مردم منطقه رو به خیر کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
فعلا که آمریکا یه گاو شیر ده در جنوب خلیج فارس داره و روسیه هم یکی در شمال خلیج
بیچاره پادو های امریکا دوباره باید مشغول ماست مالی کردن گندهای ترامپ در منطقه شوند.
تا یک موشک نخوره به برج عرب امارات این کشور واقعا نمی دونه جنگ چیه?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
چیزی که واقعا اکثر مردم نمیدوند اینکه امارات و عربستان میلیونها شهروند هند و پاکستان و چین و روسی بعنوان
شهروند و کارگر گرفتند که همین آدما براشون مصونیت و امنیت میارن که وقتی ایران بخواد حمله کنه دولتهای این شهروندها مانع میشن و همینطور کلی روس در اسرائیل زندگی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
همینقدر که شما معنی جنگ رو می فهمید، برای ما کافیه
این اسامی که نام بردید کسانی هستند که مردم عراق بخاطر فساداین افراد چندماهه در خیابان اعتراض می‌کنند ومایل به ادامه کار اینها در دولت عراق نیستند
همه می دانند که کاندیدای زیاد مایه پراکندگی رای می شود
الان 290 کاندیدا بس است
اصلاح طلبان700 تا کاندیدا دارند که زیاد هم است.
اگر دو جناح هم وزن باشند، یقینا اصلاح طلبها برنده اند. چون کاندیدای محدود تری دارند
مشکل تنها "دولت روحانی" است که اصلاح طلبها را زمین گیر کرده است و مردم را از آنان متنفر کرده است
اگر دموکرات ها واقعا به فکر مردم ایران هستند بجای این قطعنامه های مزخرف بهتره قانونی تصویب کنند که دونالد ایالات متحده در جنگ اینده حق ندارد به پالایشگاه های گاز ایران و نیروگاه شمال ایران و سد سلیمان تنگه و همچنین پالایشگاه های غیر نظامی و همچنین خطوط انتقال برق شمال کشور و سیستم نتقال انرژی به شمال کشور اسیب برسونه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دیگه چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
دیگه فرمایشی نیست؟ تعارف نکنید
حسین
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
فقط هم شمال کشور جنوب هیچ.؟ شما احتمالا جاسوسی چیزی هستی میخای بعد از حمله آباد باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
جاسوس نیست حس جاسوسی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
حسین آقا، لطفا به دل نگیر .... منظور ایشون این است که وقتی آمریکا به اون سادگی سردار سلیمانی رو ترور کرد، پس بمباران مراکز صنعتی ایران، براش مثل آب خوردنه
بنده به عنوان یک کارشناس خبره مساعلات منطقه و استاد دانشگاه باید به ارزتان برسانم حقوق بشری که امریکای جنایتکار ازش دم میزند با این وضعیت تورم و خطفقر مردم امریکا جوابگوی مردمشان نیست
ولی ما در کشورعزیزمان با افزایش حقوق یارانه مشکلاتها را حل کردیم.
اما حقوق بشر کفاف زندگی امریکاییها را نمیدهد. حتی طبق تحقیقات گسترده مردم با دریافت همین حقوق بشر بخور و نمیذ توانایی خرید یک نان سنگک را هم ندارند در امریکا لذا اینکه گفته شد ای کسی که مذاکره شعارت هست استخرِ در انتظارش هست. آیا نیست؟ پس کیست البته که چرا که ون جوانان انقلابی و مومن به فظل پروردگار بر دشمن پیروز میشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
دمت گرم .... این طعنه از فحش هم بدتر بود !
یمن هیچ وقت روی ارامش رو نمیبینه این رو مطمئنم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
نه فقط یمن، بلکه هیچ دولت دست نشانده ای که از بیرون دستور بگیره آخرش با فضاحت سرنگون میشه
این عکس خونه ی سفید چیه گذاشتین؟ نکنه فک کردین عکس کاخ سفیده!؟ عوضش کنین لطفا!
دوست عزیز، اگر واقعا کارشناس خبره و استاد هستی، لطفا روی املاء و انشاءت هم کار کن: مسائل به جای مساعلات، به عرضتان به جای به ارزتان، فضل به جای فظل و ...
حقوق بشر مگه ماهی چند دلاره که باهاش نمی‌شه نون سنگک خرید؟ طبق تحقیقات گسترده...
ایستگاه ما رو گرفتی؟
ترامپ الرغم زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و شکستهای پی در پی در سیاست خارجی اش، در اولین فرصت بعد از پایان نمایش استضاحش مثل گربه ای که در گوشه ای گیر افتاد به هر چیزی چنگ میزند. ترامپ در فکر منافع امریکا نیست و اوامر آنهایی را انجام میدهد که او را به کاخ سفید فرستادند. اگر به مشکلات ترامپ، ناتانیاهو و همراهان آشکار و پنهانشان نگاه میکنید، مشکل اصلی آنها ایران و نفوذش در لبنان، سوریه، عراق، یمن ...). پس دیر یا زود باید منتظر عکس العمل کسی (ترامپ) باشید، که فکر میکند هنر در معاملات تجاری را میتواند در سیاست هم پیاده کند. سیاست اسرائیل در حذف مخالفانش سر لوحۀ سیاستهای ترامپ است، چاره ای جز این ندارد. ترامپ سیاستهای اسرائیل را اجرای میکند. نباید فراموش کنیم که با ترور سردار سلیمانی و همرانشان، محور مقاومت دیگر از استراتجیهای شهید سلیمانی برای همیشه بی بهره شدند. آنها بدنبال انجام عملیاتی هستند تا آینده سیاستهایشان را تضمین کنند. پس بایدها و نباید یا اماها و اگرها را کنار بگذاریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی