بازدید 11259

واکنش عبدالمهدی به حمله به سفارت آمریکا در بغداد

نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای حمله موشکی به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۵۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴ 27 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در این بیانیه گفت: مجددا با شلیک چندین موشک به سفارت آمریکا به یک هیئت دیپلماتیک خارجی تعرض شد. ما چنین اقدامات خارج از قانون را رد و محکوم می‌کنیم. چنین رفتار‌های زشتی باعث تضعیف دولت می‌شود، به حاکمیت عراق لطمه وارد می‌کند و باعث شکستن حرمت هیئت‌های دیپلماتیک در کشور ما می‌شود.

وی در ادامه افزود: هدف قرار دادن سفارت آمریکا، عراق را به میدان جنگ مبدل می‌کند. به نیرو‌های عراقی دستور داده‌ایم تا پراکنده و مستقر شوند و به منظور جلوگیری از تکرار چنین حملاتی، اقدامات لازم را اتخاذ کنند و عاملان شلیک این موشک‌ها را دستگیر کنند تا در دادگاه مجازات شوند. چنین رفتار‌های شخصی و غیرمسئولانه‌ای باعث می‌شود تا عراق تاوان پیامد‌های خطرناک آن را پس دهد و به منافع ما ضرر وارد شود و رابطه ما با کشور‌های دوست خدشه دار شود و باعث می‌شود عراق به میدان جنگ تبدیل شود به ویژه این که دولت از طریق قانونی و پارلمان خواستار خارج شدن نیرو‌های خارجی از عراق شده است.

عبدالمهدی تصریح کرد: دولت عراق از تمامی هیئت‌ها و اماکن دیپلماتیک حمایت می‌کند و اقدامات قانونی لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: از تمامی طرف‌های مسؤول می‌خواهیم که جهت اجرای تعهدات عراق تلاش کنند و به ما کمک کنند تا مانع چنین اقداماتی بشویم که نتایج ناخوشایندی برای عراق به دنبال دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر