بازدید 113955
«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛

مالیات از سود سپرده‌های بانکی، هدف بعدی دولت برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی؟ چند درصد از سپرده‌های بانکی بالای یک میلیارد تومان است؟

در آبان ماه سال جاری موضوع مالیات ستانی از سپرده‌های بانکی مطرح شد، ولی وزیر اقتصاد در واکنش به این خبر گفت: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است. به تازگی دوباره سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم از سپرده­‌های بیش از یک میلیارد تومان، یک درصد از سود سپرده و نه اصل سپرده، در سال مالیات اخذ شود.
کد خبر: ۹۵۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 23 January 2020

مالیات از سود سپرده‌های بانکی، هدف بعدی دولت برای جبران کاهش درآمد‌های نفتی؟ چند درصد سپرده‌های بانکی بالای یک میلیارد تومان است؟

«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛در آبان ماه سال جاری موضوع مالیات ستانی از سپرده های بانکی مطرح شد ولی وزیر اقتصاد در واکنش به این خبر گفت: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است. به تازگی دوباره سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادیم از سپرده­‌های بیش از یک میلیارد تومان، یک درصد از سود سپرده و نه اصل سپرده، در سال مالیات اخذ شود. این تصمیم چه تاثیری بر اقتصاد خواهد گذاشت؟

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از تحریم های شدیدی که علیه صادرات نفت ایران اعمال شد و درآمدهای نفتی دولت به شدت کاهش پیدا کرد، افزایش درآمدهای مالیاتی یکی از اصلی ترین گزینه ها برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اعلام شد.

با رونمایی از لایحه بودجه سال آینده مشخص شد که دولت برای سال 99 از محل مالیات ستانی درآمدی در حدود 175 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این رقم در مقایسه با درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه سال 98، رشد 25 درصدی را نشان می داد.  

با شروع بررسی لایحه بودجه سال 99 در کمیسیون تلفیق بودجه، سعی شد تا پایه های مالیاتی گسترش یابد تا دولت بتواند آنچه را که برای درآمدهای مالیاتی در سال آینده در نظر گرفته است را محقق سازد. به همین منظور، به تازگی دوباره موضوع مالیات ستانی از سپرده های بانکی از سوی هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد.

موضوعی که در آبان ماه سال جاری نیز مطرح شده بود اما فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، آن را رد کرده بود. در اوایل آبان ماه سال جاری طی خبری اعلام شد سازمان امور مالیاتی و وزارت امور اقتصادی و دارایی تصمیم به اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی و سود سهام دارند. در این خبر آمده بود: در متن پیش نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم پیش بینی شده که دولت بتواند از محل اخذ مالیات از سود سپرده های بانکی و سود سهام درآمدی به میزان 20 تا 30 هزار میلیارد تومان داشته باشد.

بعد از انتشار این خبر فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد طی مصاحبه ای در واکنش به ادعای مطرح شده در در برخی رسانه‌ها مبنی بر برنامه وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی و سود آنها گفت: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.

کل سپرده های بانکی حدوداَ چه میزان است و چند درصد از نقدینگی را شامل می شود؟

هر چند که خبرهایی مبنی بر عبور نقدینگی از 2 هزار هزار میلیارد تومان در سال جاری منتشر شده است اما آنچه به عنوان رسمی و بر اساس گزارش های بانک مرکزی می توان گفت تا خرداد ماه سال جاری میزان نقدینگی 1980 هزار میلیارد تومان بوده است.

نقدینگی خود از دو بخش تشکیل شده است: پول و شبه پول. پول شامل سپرده های دیداری بخش غیردولتی نزد بانک ها و اسکناس و مسکوک در دست اشخاص و شبه پول شامل سپرده های سرمایه گذاری مدت دار، قرض الحسنه پس انداز و سپرده های متفرقه می باشد.

بنابراین با توجه به تعاریف بالا، شبه پول می تواند بیانگر میزان سپرده های بانکی باشد. در خرداد ماه سال جاری میزان شبه پول 1669 هزار میلیارد تومان گزارش شده است. این میزان 84 درصد نقدینگی کشور می باشد.

«تابناک اقتصادی» بررسی می‌کند؛

هر چند که در خبر منتشر شده در آبان ماه، گویا همه سپرده های بانکی مشمول مالیات بودند اما در پیشنهادی که به تازگی در این باره مطرح شده است تنها سپرده های بانکی بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات می باشند. بنابراین تمام رقم شبه پول مشمول مالیات ستانی نمی باشند.

پیشنهاد جدید مالیات ستانی از سپرده های بانکی چه می گوید؟

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای در مورخه 30 دی ماه 1398 درباره دریافت مالیات از سود سپرده‌های کلان بانکی گفت: در کشور ایران متاسفانه سود سپرده­‌های بانکی معافیت مالیاتی دارد. در همین راستا در کمیسیون تلفیق مجلس پیشنهاد دادیم که سپرده­‌های پایین یک میلیارد تومان، همچنان معافیت مالیاتی داشته باشند ولی از سپرده­‌های بیش از یک میلیارد تومان، یک درصد از سود سپرده و نه اصل سپرده، در سال مالیات اخذ شود.

وی ادامه داد: مثلا فردی که 10 میلیارد تومان سپرده در بانک دارد، یک میلیارد تومان آن معاف و بابت 9 میلیارد تومان باقی مانده، اگر سود سپرده 20 درصد باشد، سالانه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان دریافت می­‌کند. یک درصد از سود آن که 18 میلیون تومان می‌­شود را باید مالیات دهد که رقم زیادی هم نمی‌باشد.

چند درصد سپرده های بانکی بالای یک میلیارد تومان می باشد؟

مرکز پژوهش های مجلس در گزارشی با عنوان بودجه به زبان ساده که به تازگی منتشر کرد، اعلام کرد که نزدیک به 0.1 درصد (یک از هزار) حساب های بانکی شخصی، بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند.

اگر بخواهیم به لحاظ تعداد عنوان کنیم که چند حساب بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند، باید به صحبت های ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی مراجعه کنیم. هر چند که آمار کمی قدیمی است اما باید گفت ولی الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی طی مصاحبه ای در 9 شهریور ماه 1395 اعلام کرد: 447 میلیون حساب بانکی وجود دارد که از این تعداد 439 میلیون مربوط به به اشخاص حقیقی است.

با فرض ثابت بودن حساب‌های شخصی می توان گفت که بالغ بر 439 هزار حساب بانکی متعلق به اشخاص حقیقی بالای یک میلیارد تومان موجودی دارند.

بانک ها سالانه چقدر سود سپرده بانکی پرداخت می کنند و درآمد دولت از محل مالیات ستانی از سپرده ها با رقم های بزرگ چقدر خواهد بود؟

هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس درباره درآمد دولت در صورت اخذ مالیات از سود سپرده های کلان بانکی، اظهار داشت: 80 درصد سپرده­‌های بانکی، رقم­‌های بزرگ است و در حال حاضر نظام بانکی سالانه 400 هزار میلیارد تومان سود بابت سپرده‌­ها به مردم پرداخت می­کند. 80 درصد این مبلغ، می­‌شود 320 هزار میلیارد تومان. یک درصد این رقم 3200 میلیارد تومان می­‌شود. یعنی دولت می­‌تواند از راه اجرای این طرح سالانه 3200 میلیارد تومان درآمد داشته باشد که عدد قابل توجهی است.

مزایا و معایب مالیات ستانی از سپرده های میلیاردی چیست؟

از معایبی که برای مالیات ستانی از سپرده های بانکی از آن یاد می شود، خروج سپرده ها از بانک و برهم خوردن ثبات اقتصادی عنوان می شود. غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه طی مصاحبه ای گفت: در کشور ما که نرخ تورم ۴۰ درصد و سود سپرده حدود ۱۵ تا ۱۸ درصد است اگر بخواهیم از سود سپرده‌ها مالیات بگیریم پول‌ها از سیستم بانکی خارج می‌شود بنابراین این کار انجام نمی‌شود.

از مزایای مالیات ستانی از سپرده های بالای یک میلیارد تومان این است که به هر حال دولت درآمدی از این طریق به دست خواهد آورد که رقم تقریبی آن در سال 3200 میلیارد تومان برآورد می شود.

وحید شقاقی شهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی و کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: در حال حاضر در اقتصاد دولت از تولیدکننده ای که زحمت می کشد و تلاش می کند مالیات های تحت عنوان مالیات بر درآمد و مالیات بر مشاغل دریافت می کند یا مردم عادی که یک ساندویچ خریداری می کنند مالیاتی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند چرا نباید کسی که سود سپرده میلیاردی دریافت می کند، مالیات پرداخت نکند؟

این استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در پاسخ به این پرسش که برخی ها می گویند اگر ما از سود سپرده های بانکی مالیات دریافت کنیم آن گاه سپرده گذاران پول های خود را از بانک ها خارج می کنند گفت: در طرح فعلی که پیشنهاد داده شده است، اولاً قرار نیست از همه سپرده گذاران مالیات بر سود سپرده اخذ شود و قرار است به عنوان مثال از کسانی که بالای یک میلیارد تومان سپرده دارند مالیات ستانی شود و ثانیاً قرار نیست از اصل سپرده مالیات اخذ شود بلکه قرار است از سود سپرده آن هم به میزان بسیار ناچیز یک درصد مالیات گرفته شود.

وی افزود: این سپرده هایی که به دلیل مالیات ستانی قرار است از بانک ها خارج شوند، کجا بروند؟ قرار است تبدیل به مسکن، طلا، ارز و ... بشود. خب، وقتی طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود طرف پولش را به هر کدام از موارد فوق تبدیل کند باید مالیات بدهد.

شقاقی شهری ادامه داد: لذا از نظر من این مالیات بر سود سپرده بانکی مناسب است و باید برای سپرده هایی از یک میزان بالاتر اعمال شود تا آن قشری که زندگی آن ها از این سود سپرده ها تامین می شود تحت الشعاع قرار نگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
خب داداش خیلی سادست... ملتی که بالای ۱ میلیارد در حساب دارن حساب های بانکی رو تقسیم میکنن تا به زیر ۱ میلیارد بیاد!!!
طرف میره ۵ تا حساب بانکی باز میکنه تو هر کدوم ۵۰۰ میلیون میریزه!!
با اجرای این طرح شرط میبندک تعداد حساب های بانکی از ۴۳۹ میلیون به ۱ میلیارد عدد نزدیک بشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مطمئن باشیدتجمیع میشودو اثری نمی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
یعنی با کد ملی نمیشه فهمید هر کس چقدر سپرده داره تو هر بانک ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
مایی که چند هزار میلیارد سرمایه تو بانک خوابوندیم چکار کنیم؟
وقتی یه طرحی رو تاجگردون بگه بده ، حتما به نفع مردمه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
وقتی امنیت اقتصادی در کشور وجود ندارد
کسی برای بلند مدت و ساختن کارخانه و تولیدی
سرمایه اش را به خطر نمی اندازد
و راحت به بانک می سپرد
بانک هم با آن سوداگری ، طلا و ارز و ملک میکند
و تورم و گرانی هر روز بالاتر میرود
تا نقطه ورشکستگی اقتصاد کشور
برای امنیت سرمایه گزاری ، باید روابط سیاسی با منطقه و دنیا به حالت آرامش و عادی و صلح دربیاید
متاسفانه ، تنش آفرینی تبعاتش در نهایت نابودی اقتصاد ، جامعه و کشور است
و غیر از این اگر بشود
باید در تمام علوم و حقیقت و منطق دنیا شک کرد !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
ياد رضا شفيعي جم در سريال ب ره ره افتادم " پول زور وده "
مالیات کارت های بازرگانی یک بار مصرف ، پزشکان ، ویلاهای لواسان باستی هیلز و کلاک هم هست
اگر بخواهیم از سود سپرده‌ها مالیات بگیریم پول‌ها از سیستم بانکی خارج می‌شود

خب خارج کنند بانکها این سودها را که پرداخت میکنند با احتکار ، انحصار و خرید ها چند ده هزار میلیاردی املاک و

بالاکشیدن قیمت آن بدست می آورند که آن هم از جیب مردم می رود چه بهتر که روش سود دهی کثیف صدمه بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
یعنی فقط اگر این طرح در مجلس استارت بخورد
اکثر مردمی که سپرده دارند
به بانکها هجوم برده و مطالبه پولشان را خواهند کرد
و بانکها باید اعلام ورشکستگی کنند
چون پولها را ملک خریده اند و ندارند که بدهند
و از طرفی قیمت دلار و طلا و ملک بشدت بالا خواهد رفت
اینکار تیر خلاص به اقتصاد بیمار کشور است
این سپرده هایی که به دلیل مالیات ستانی قرار است از بانک ها خارج شوند، کجا بروند؟ قرار است تبدیل به مسکن، طلا، ارز و ...

کل مغز ایرانی ها تو همین سوداگری ها میچرخه

تو کشورهای توسعه یافته سود بانکی نزدیک صفر هست، چیزی به اسم بازار طلا و سکه و این مزخرفات ندارن برای

همین مردم مجبورن برای سود کردن واقعی کار واقعی انجام بدن که ریسک هم داره و با ریسک کردن مغزهای خود را

از آکبندی در آورده و با استفاده از مغزهای خود آن را قوی تر میکنند شما استاد های اقتصاد این چیزها رو به مردم

ایران یاد بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
با سیاست های فعلی
حباب های وشتناک بخش مسکن
کسی جرات خرید مسکن ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
سعید ! تو که خیلی میفهمی اولا" آیا کارتولیدی داشتی یا داری تا مشکلاتش رو بدونی چقدر زیاده ؟ثانیا اجاره مکان کاروکسب بسیارسنگینه وثالثا" همه کس که توان راه اندازی کار تولیدی نداره"
نه خيلي بهشت برين تو ايران درست كرديد! مي برم ملك مي خرم تو تركيه اقامت و پاسپورت زن و بچمم رو هم مي گيرم...حداقل كسي با چه مي خورم و چه مي پوشمم كاري نداره! والا...
پاسخ ها
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
صدای دهل از دور خوشه آنجا که میروی واسه همه چیز مالیات بسته شده و بیش از 50% مالیات از شهروندانشان میگیرند قیمت سوخت بقدری مالیات آن سنگین است که اکثر خانواده‌ها از ذغال سنگ استفاده میکنندکه مالیات کمتری بدهند بنزین و گازوئیل بیش از ۷۰٪مالیات آنرا میگیرند مالیاتسوخت چند برابر قیمت سوخت میشود خرید روزانه در فاکتورمالیات۲۰٪ الی ۴۰٪ بابت خریدکالای مصرفی دریافت میشود بزرگترین بدبختی مردم کشورهای بزرگ صنعتی اروپایی و امریکا مالیات است و هیچ راه فراری ندارد حتی مسئولین دولتی بارها بخاطر فرار مالیاتی زندانی و جریمه سنگین میشوند در این کشورها باید برای نقدینگی و ثروت خود توجیع داشته باشی وگر نه بعنوان پولشویی دارایی توقیف میشود تا معلوم شود از کجا آورده‌ای وای بر کسی که پول بدون دلیل دشته باشد فورا دولت دست روی آن میگذارد.تنها ایران و کشورهای جهان سوم هرچقدر پول داشته باشید آزادانه در بانک میگذاری و سود میگیری و کسی هم نمزگوید از کجا آورده ای واقعا ایران گوشه‌ای از بهشت دنیا است مشروط به آنکه بدنبال غربی کردن آن و نفوذ خارجی ها در آن نباشیم چون کشور را مثل قوانین خودشان اداره و برنامه ریزی میکنند و باید برای هرلیوان آب که میخوری مالیات بدهی و روی چاه‌های آب روستایی و کشاورزی هم کنتور میبندند و مالیات مصرف میگیرند برای آبی که متعلق به خداوند و روستا و کشاورزی و خوراکی است.بهترین گزینه برای کشورگردانی قانون اسلام است که به نفع جوامع بشری است نه صنف دولت و سرمایه داری اروپایی.ملتهای دنیا حسرت ایران را میخورند ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
همین الان برو، معطل نکن. اردوغان منتظرته
سودهای 18 درصد بانک از کجا میاد !؟

یعنی بانکهای ما در این وضعیت اقتصادی در تمامی سرمایه گذاری های خود بیش تر از 18 درصد سود میکنند که فقط

18 درصد دارن به مردم میدن !؟

با بالا بردن بازار مسکن ، و انحصار در آن ، گران کردن کالا و خدمات به صورت مصنوعی پدر مردم رو در میارن تا این

سودهای غیر منطقی رو ببرن
هر چند وقت یک بار یک موسسه مالی به خاطر همین سودهای کلانی که رد نمیاره داره ورشکست میشه دولت دست

میکنه تو جیب مردم یهویی 150 هزار میلیارد تومن میده به شاکی ها !! 6 برابر گرونی بنزین! این همه سر بنزین سرو

صدا درست کردید چرا اینا رو هیچ کس نمیبینه
مردم ما تنها راه پول در آوردنشون تو زندگی همین سودا گری هاست

سود بانکی !
دلالی طلا !
دلالی ارز !
دلالی مسکن !

دولت چیز دیگه ای به مردم یاد نمیده !
هیچ چیزی نمی‌تونه جای درآمدهای نفتی رو بگیره و کسری بودجه بسیار شدید است.با این حال اگر مسئولان و آقازاده‌ها در خارج از کشور کمی فداکاری کنند و مقداری از دلارها و طلاهایی رو که در گاوصندوق‌های خونه‌هاشون در ایران و یا حساب‌های خارج از کشور خودشون دارند، به داخل کشور منتقل و برای تأمین کسری بودجه صرف کنند و از نهادهای خاص که هیچ مالیاتی نمی‌دهند، به صورت واقعی مالیات گرفته شود و از ریخت‌وپاش‌های اضافی مثل شبی ۲۰۰ میلیون دادن به مهران مدیری برای چرت‌وپرت گفتن و از این دست کارها جلوگیری شود، نه تنها کسری بودجه تأمین می‌گردد بلکه بودجه‌ای عظیم برای ساختن کشور تأمین خواهد شد.
البته چنین امری بعید است که اتفاق بیفتد و مطمئناً مسئولان به این سمت حرکت خواهند کرد که از قشر فقیر و مستضعف و کارگر مالیات بگیرند و چون گرفتن این مالیات به صورت مستقیم امکان ندارد، مسئولان با کاهش ارزش پول ملی به صورت غیرمستقیم از این قشر مالیات گرفته و مستضعف و فقیر در سال آینده و سال‌های آینده مستضعف‌تر و فقیرتر خواهد شد و قشر پولدار و متموّل که همان مسئولان و خانواده‌های اونها و وابستگانشان باشند، پولدارتر و متموّل‌تر خواهند شد.
این ره که تو می روی به ترکستان است!!!!
فقط 1% از سود سپرده!؟
جایی که صحبت از مال ضعفا در میونه، 50% مالیات میگیرین. حالا که قضیه ی اغنیاس، 1% از سود......؟
واقعن که مالک اشتر کجایی........بدادمون برس!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
اون هم با هزار اما و اگر و ترس ...
بهترین کار اخذ مالیات از سپرده های بالای سه میلیارد تومان از افراد ربا خوار که این سپرده گذاریهاشون باعث سوء استفاده بانک ها شد و ملت رو فقیر تر کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
فقط سود بالای میلیارد ربا بحساب میاد؟ اگر خودت هرچقدر که پول در بانک داری وسودشو میگیری اون ربا بحساب نمیاد؟
خدا رحم کنه واقعا
براي نفس كشيدن هم ماليات خواهند گرفت
به آن آقای استاد دانشگاه یاد آوری فرمایید که گرفتن مالیات به نام ارزش افزوده یک کلاه برداری است . مواد مصرفی روزانه مردم کدام ارزش افزوده را دارد ؟
گرفتن مالیات از سود سپرده ها هم به توافق اولیه باید بستگی پیدا کند و نباید دستوری باشد . البته طبق قانون هرفعالیت منجر به درآمد باید مالیات بدهد.
اما مشکل اصلی 3200 میلیاردتومان درآمد دولت نیست ، چرا که حداکثر صرف یک برنامه غلط مثل یارانه یک ماه میشود .اگر دولت توانست شوق وامنیت فعالیت اقتصادی بدون نیاز به هزار مجوز و پول چای دادن را فراهم کند ، خود به خود ارزش ریال افزایش می یابد و مردم از فلاکت رهایی پیدا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اسم مالیات سپرده را گذاشته اند مالیات مازاد بردرآمد نه ارزش افزوده.چه فرقی میکنه اسمش چی باشه.بقول کیوون در شبهای برره: پول وده ، پول زور وده.
چرا یک میلیارد مگر کسی که ۴۰۰ میلیون دارد و ماهی حد اقل ۷ میلیون سود خالص میبره چرادمالیات نباید بده کارمند با سه میلیون حقوق و جان کندن و 8 ساعت کار و سه ساعت ترافیک هر ماه مالیات پرداخت میکند چرا ۷ میلیونی خانه نشین نده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
دوست عزیز کسی که سرمایش وتو این کسادی بازار گذاشته تو بانک تا با هزارمشکل گذران زندگی کنه،اون سرمایه رو که از غیب نیاورده!!!اون سرمایه دستمزد وحقوقی بوده که قبلامالیاتشوداده و سالیان سال بااین تورم ۴۰و۵۰ درصدی و بدبختی پس اندازکرده !!!...
التماس تفکر و
بجز غم وغصه و دعا چکارکنیم؟؟؟کشور ثروتمند وتوانمند و سرافراز به کجا رسیده..
بانکداری جمهوری اسلامی ایران بنابر گفته مسئولین کشوری بانکداری بدون ربا است. مفهوم این جمله به زبان ساده این است که بانک ها با سپرده های مردم در قسمتهای مختلف صنعتی و غیر صنعتی مانند احداث کارخانجات و راه ها و صنایع پتروشیمی و حتی بورس و ... سرمایه گذاری می کنند و از سود ناسی از آن سرمایه گذاری، سود یا سهم سود بانکی سپرده گذار را پرداخت می کنند. البته سودی که به سپرده گذار پرداخت می شود، از سود خالص پس از پرداخت مالیات بر درآمد بانکها می باشد. به عبارت دیگر، سپرده گذار بصورت غیر مستقیم مالیات بر درامد ناشی از سپرده گذاری خود را از طریق بانک قبل از دریافت سود خود خود پرداخت کرده است. از این رو اخذ مالیات از سپرده گذار بانکی کاملا غیر قانونی و غیر شرعی می باشد و قابل قبول نیست.
پاسخ ها
عطیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
بهترین نظر کارشناسی همین بود . ولی چه بسیار تاسف انگیز است که مشکلات ما را دانش حل نمیکنه بله سیاست و قدرت گزینه حل مسایل است
اگر از سود سپرده ها مالیات اخذ شود نشانگر ورشکستگی بانکهاست در این صورت سپرده های مردم به طرف دلار و طلا و مسکن سوق داده می شود و اینهم خودش معضل بزرگی است الان هم در فضای مجازی بطور صریه گفته می شود مردم اگاه باشید و پولهایتان را از بانک بردارید چوت اقتصاد کشور در حال فروپاشی است حالا شما حی داد بزنید مردم به ما اعتماد کنید اعتماد در کشور زمانی معنیدارد که مسولان در رفتار و گفتار و عملشان صادق باشند در صورتیکه در بین مسولان چنین رفتاری مشاهده نمی شود با شعار و دروغ و با ارایه امار غلط نمی توان کشور را اداره کرد
تعداد حساب های بالای یک میلیارد مهمه یا میزان موجودی شان؟ اگه چهارصد تا حساب باشن که 90 درصد موجودی کل کشور توشون باشه تعدادشون یک در میلیون میشه ولی مالیاتشون خیلی زیاد میشه. تو این مقاله بصورت خیلی زیرکانه ای بجای درصد موجودی بالای یک میلیارد تومن از تعداد حساب های اینچنینی استفاده شده برای گول زدن افکار عمومی متاسفانه.
بابا تو رو خدا ول کنید دیگه

تا کی میخواهید مردم رو ذله کنید ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
آقایانی که اسم خودشان را اقتصاددان گذاشته اند لطفا توضیح بدهند وقتی تورم حداقل دو برابر سود بانکی است چرا سپرده گذار باید مالیات بدهد؟
در حال حاضر سپرده گذار به بانک ها و دولت سوسید می دهد و سودی کسب نمی کند که مالیات بدهد.
در ضمن مالیات در جامعه ای معنا دارد که مردم در نحوه هزینه کرد بودجه و تصمیم های حکومت تاثیر گذار باشند.
ظلم بالسویه عدل است / اگر در این کشور مالیات از همه درآمدها اخذ شود مالیات بر سپرده هم مانعی دارد اما هستند مشاغلی که در تمام طول عمر کاریشان یک ریال مالیات بردر آمد نداده اند وایراد اینجاست که دولت فقط به آنچه دم دست است حمله میکند مانند مالیات کارمندان که قبل از واریز حقوق کاملا دریافت میشود حالا هم چون سپرده ها در دسترس هستند هر روز برایشان نقشه میکشند بانکی که به سپرده بیست درصد سود میدهد باید سود تسهیلاتش بالای بیست وپنج درصد باشد تا متضرر نشود نه اینکه بانکها را موظف کنین بالاترین سودشان تسهیلاتشان هجده درصد باشد اما سود سپرده هم همان نرخ باشد چرا باید تاوان استفاده کنندگان از تسهیلات را سپرده گذاران بدهند ؟؟؟ چرا در این کشور قیمت همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد چند ده برابر شده باشد اما سود بانکی همچنان مانند دهه شصت چهار درصد و هجده درصد باشد حتی در زمان تورم 40 درصد ؟؟؟ اگر پراید هشت میلیون تومان است مردم میخرند اگر بیست ویک میلیون است مردم میخرند واگر پنجاه میلیون است مردم میخرند !!! چرا چون سود تسهیلات بانکها نسبت به تورم مفت است وسیاستگذاران کلان برای بانکها فروشنده کالاست ومیخواهد کالای خود را بفروشد
دولت از یکطرف بعضی ها را که میلیاردی درامد دارند از مالیات معاف میکند انوقت با دست و پا دارد میرود توی حیب مردم
همین جوری دارند کسانی که دستشان به دهانشان می رسد سرمایه گذاری در ترکیه و قزاقستان و غیره می کنند و در ثانی همه مردم می دانند که دولت اگر ابتدا برای میلیاردی ها چشم طمع بدوز بعدش هم برای ریالی ها هم مزه اش پای داندانش بد مزه نداده که چشم اش را ببندد .
اولین عامل تورم در کشور نرخ پائین تسهیلات بانکیست کافیست شش ماه بانکها تسهیلات ندهند تورم نصف خواهد شد / هر گونه مالیات بر سپرده باعث سرازیر شدن منابع بانکی ببازار و ایجاد تورم دهشتناکی خواهد شد بجای مالیات بر سپرده ، سود تسهیلات بانکی را افزایش دهید تا حداقل برای چند سال ملت رنگ آرامش اقتصادی ببینند
حقیقتا باید تاسف خورد به حال افرادیکه مدارک دکترا واستاد بودن دانشگاه رابه یدک میکشند ومثلا فردیکه مدعی دکترای اقتصاد است با الفبای اقتصاد بیگانه است این اقا یا افرادی مثل این فرد که پیشنهاد اخذ مالیات ازسپرده بانکی راداده ومستند خود راهم پرداخت مالیات سپرده های بانکی درکشورهای دنیا اعلام میکند ایا نمیداند که تورم ایران ۴۰ درصد است وسودبانکی چیزی درحدود ۱۸ درصد؟ ازطرفی چرا وقتی قانون دراینخصوص تصویب شده وسالیان سال به ان عمل شده این اقا درواقع پیشنهاد صدقه وگدایی رابرای دولت اعلام میکند به این مضمون که فقط یک درصد ویک درصد که چیزی نیست، مثل گدای مستاصلی که بگوید اقایک ریال به من بدهید یک ریال که چیزی نیست، قانون مصوب مجلس را که نباید با اظهارات وپیشنهادهای غیرعلمی واحساسی یک فرد و دوفرد خدشه دارنمود ودر واقع اجتهاد دربرابر نص صریح نمود به عنوان مثال فردیکه منزل خود را فروخته ومالیات انراهم پرداخته وبه دلیل ناهنجاری بازارمسکن وقیمتهای دیوانه وار نمیتواند مسکن بخرد پولش را سپرده گذاری دربانک نموده اگرقرار است مالیات ازسپرده بانکی ولو یک درصد اخذ شود این سپرده ها وارد بازارهای موازی دلار وسکه ومسکن خواهد شد ودوباره ارامش نسبی به دست امده بازار رابه هم خواهد ریخت واز طرفی بانکها که منابع اصلی دولت هستند باسر به زمین خواهند خورد به این فردیکه چنین پیشنهاد غیرعلمی واحساسی رامیدهد یک جمله باید گفت لطفا مطالعه کنیدوبا مطالعه اظهارنظر نمایید
مالیات ازسپرده های بانکی= جهش دلار
توي اين شرايط تورمي كسي كه پول ميلياردي دارد كه در بانك دولتي حبس نمي كند !
عزیزان‌اگر مالیات نگیرید هم هیچ کسی در تورم ۴۰ درصدی به جز کوتاه مدت پول در بانک نمی گزارد من امسال چند میلیارد پولم را سکه خریدم که ۲ ماهه ۳۰ درصد گران شد الان هم خانه ای فروخته ام که بزودی کل پولش را تبدیل به سکه می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
دزد هم میاد و سکه ات رو میبره
دولت اگر به میزانتورم سالیانه به سپرده گذار پرداخت کند حسابش با مردم صاف میشود چرا که ملک گران شده ولی پول بی ارزش شده و اگر بیشتر داد میشود سود
این طرح هم شکست خواهد خورد چون مبلغ یک میلیارد تومان نزد بانک را میشود بین اعضای خانواده تقسیم و در بانک سپرده گذاری مجدد کرد یعنی اگر اعضای یک خانواده چهار نفر باشند بین وراث هر نفر ۲۵۰‌میلیون سمرده گذاری میشود . راه کار علمی برای جلو گیری از رشد نقدینگی و دامن زدن به قیمت طلا و ارز این هست که صادرات رونق بگیرد . واردات هدفمند باشد . تولید رونق داده شود و اقتصاد خصوصی شود . و دست آخر اینکه تورم به صفر تا ۳ درصد برسد . الان دولت تنها راهکار این هست که دادن یارانه بنام‌پول نقد را کلا تعطیل کند . هر ماه از هر شهروند مبلغ دو هزار تومان از یارانه نقدی کم کند . تا بعد از دو سال به صفر برسد . دادن پول نقد دست مردم سم‌مهلک اقتصاد هست چون هر هزار تومان پول بین‌مردم تقسیم شود صد بار دست بدست میشود تا دوباره به بانک و بانک مرکزی برگردد
تا زمانی که از سپرده ها مالیات گرفته نشود پولدارها پول خود را به کار نمیگیرند طرح خوبی است باید اجرا شود نمیشود که فقط کارمندها مالیات بدهند
سایت محترم تابناک لطفا وقتی یک خبر را که اظهارنظر افرادی را مثل هادی قوامی ازمجلس تیتر میکنی ومردم را مشوش و،،،، نظراتی راهم که درپاسخ ان داده شده منتشرفرمایید منظور بحث درخصوص اخذ مالیات ازسپرده های بانکی
با این پولها هرینه تحصیل اقازاده ها جور نمیشه.
برای شروع خوبه، از سپرده های یک میلیاردی شروع کنید و به مرور زمان که جا افتاد به سایر سپرده ها هم تسری بدهید. بابا شما دست شیطون رو بستید ولی چرا پیشرفتی در کارتان دیده نمیشه و همیشه کلاهتون پس معرکه هستش فقط خدا میدونه. ای کاش این مالیات ها در راه درست مصرف می شد. باور کنید در آنصورت هیچکس از دادن مالیات ناراحت نمی شد.
باید دولت از مردم مالیات بگیرد چرا در امنیت کامل هستیم باید مردم ماهانه ۵۰۰هزار تومان هر خانواده بدهد به دولت عزیزمان چون مسیولین زحمت کش برای مردم شبانه روز تلاش میکنند
طلا که مالیات نداره ، طرف طلا میخره میزاره توخونه اش کحا بابتش مالیات میده؟
پاسخ ها
علی کرمانشاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۴
موقع فروش طلا هم مالیات دولت و ارزش افزوده را از صاحب طلا میگیرد ...
بچحقی می خواهید از سپردهای مردم مالیات ببرید زمانی که نفت به اندازه کافی فروش می کردید به ماچیزی رسیده این ظلم است یکی هرچه داره فروخته سپرده گذاشته نمی تواند کارکند که زندگی ایش بچرخد بازهم .......
دولت هم فقط بلده پا روی گلوی ملت بگذاره
بیش از اقدام به این کار با استناد به شرایط کنونی کشور و مشارکت جمعی همه افراد و طبقات در صیانت از منافع و امنیت جمعی و ملی با صاحبان سپرده های بانکی یکایک گفتگو کنید و سعی بر اقناع آنها با دلایل منطقی داشته باشید.
دیکه دارین ملت را بدجوری جیبشونو میزنید
تنها خروجی و تصمیم های جلسات و مصوبات دولت خدمتگزار گرانی وحشتناک چند صد برابر شدن مالیات عوارض جریمه بازداشت مالیات بر ارزش نیفزوده بزرگترین و بهترین خدمتی که میتونین به مردم داشته باشین اینکه دست از سر مردم برداشته به حال خودشون بزارید اگه این کار بشه مردم هیچ وقت این خدمت شما رو فراموش نمیکنن
تنها خروجی و تصمیم دولت در جلسات خودش گرانی وحشتناک افزایش چند صد برابری مالیات عوارض جریمه بازداشت مصادره ضبط اموال به نفع دولت و خلاصه عرضه اینگونه خدمات فراوان و گسترده به ملت شهید پرور ایران اسلامی است میشه خدایی فقط یک روز فقط یک روز دست از سر این مردم بردارید و هیچ خدمتی به اونا انجام ندید دیگه مردم خسته شدن از این همه خدمت و خدمتگزاری
سلام.این.روش.ممکن.است.به.بانکداریاسلامی.تازه.وقف.دستورالعمل.بانک.مرکزی.عمل.میکند.تازه.بانکها.یکسال.اخیر.با.راهکارهای.بانک.مرکزی.منطبق.شده.پس.از.فرازو.نشیب.تازه.به.تراز.مثبت.رسیده.ویا.در.حال.رسیدن.هستند.اگر.شوک.جدیدی.بر.بانها.ومشریان.سپرده.گذار.وارد.شود.وسپرده.ها.خروج.پیدا.کند.باعث.ضرر.بانها.و.از.طرف.دیگر.برای.بر.پا.نگهداشتن.واحدهای.تولیدی.صنعتی.ودانش.بنیان.برای.سرمایه.در.گردش.و.سایر.هزینه.ها.نیاز.به.تسهیلات.بانکی.دارند.اگر.بانک.نتواند.سپرده.جمع.کند.چطوری.می.تواند.وام.بدهد.تا.کارخونه.های.تولیدی.سر.پا.بمانند.بنابراین.درین.مقطع.زمانی.و.تورم.جانب.احتیاط.شرط.مهم.برای.بانکها.و.چرخه.های.اقتصاد.ورونق.تولید.شریان.اقتصادی.راه.درست.را.انتخاب.کنیم.تا.لطمه.ایجاد.نشود.وسلم.
...وقتی میتوانی مردم را وادار به مالیات دادن کنی که شرایط کسب و کار فراهم کنید سپس از درامد حاصل از تولید مالیات بگبرید.
خود سود دادن به پول باعث ورشکستگی تدریجی صنعت و تولید شده
در اقتصاد های موفق اول از هر کاری امدند و سود بانکی را بشدت کاهش دادند و باعث شد کار افریتان زیادی کار و ارزش افزوده ایجاد کنند و ..‌‌
به نظر من بانک مرکزی به نام مالیات از سودهای بانکی میتواند موجب کاهش نرخ بهره ها گردد
البته به شرط اینکه این مالیات ها به خود بانکها برگشت داده شود

مطمنا این راه کار میتواند در نهایت موجب کاهش هزینه های تولید شود

مقصود بر این است که بجای چشم طمع داشتن به درامد مالیاتی از سودهای بانکی در مرحله دوم و رونق تولید افزوده شده و ارزش افزوده خرید های ایرانی درامد دولت افزایش یابد
درهمه کشورهای پیشرفته درآمدی که ازسودهای بانکی حاصل میشودمشمول مالیات بردرآمداست واین عاقلانه است ولی مالیات ویاگرفتن ارزش افزوده ازبلیط مسافرتی چیز عجیبی است که مااختراع کردیم یعنی مالیات بدون درآمد!
خب اساتید اقتصاد چرا برا خونه های خالی مالیات نمیبندید چرا چون که از ما بهترون سازنده هستن نه ملت بدبخت
چیزی که من نمیفهمم و کسی توضیح نمیده اینه که یه سپرده گذار بدبخت پولش رو گذاشته بانک و در ۵ سال گذشته صد درصد سود گرفته جالب اینکه در ۵ سال گذشته همه چیز سیصد تا چهارصد درصد افزایش قیمت داشته این سپرده گذار الان باید مالیات از بین رفتن پولش رو هم پرداخت کنه ؟؟؟
جناب استاد! اون پولی که به حساب بانک گذاشته شده حاصل خرید و فروش یا هر فعالیت اقتصادی دیگه ای که بوده دولت محترم مالیاتش رو ازش گرفته! حالا چرا باید دوباره مالیات پرداخت کنه؟!
چند بار از یک فعالیت اقتصادی میخواهید مالیات بگیرید؟! کجای دنیا اینطوری هست؟!
.... اگر اقتصاد مملکت درست باشه ارزش آفرینی میشه و از قِبل اون هم دولت میتونه مخارج ش رو تامین کنه و هم ملت محتاج دولت نیستن
فکر کردید مردم می برند سمرده ها را خورد می زارند چرا چه سودی می دهید بورس 100 سود می کند با این تورم بالای40 درصد 20 درصد سود می دهید متسفانه مالیات از سود سپرده نمی گیرید چون هیچ کجا سود بانکی نصف تورم نیست یک تا 2 درصد تفاوت دارد...
من حاصل دسترنج 20 ساله خدم و همسرم رو تو بانک گذاشته بودم و میخواستم خونه با متراژ بزرگتر بخرم. خونه 3 برابر شد و نتونستم بخرم.همه دلار و سکه میخریدن و من اینکارو بخاطر اوضاع اقتصادی مملکتم دوست نداشتم انجام بدم. حالا بنظرم منصفانه نیست که شرایط ما درنظر گرفته نشود.
هدف از ایجاد و ذخیره پول در بانکها به اسم سپرده به چه علت است؟ مگر نه اینکه بانک با ایجاد منابع و شراکت در اقتصاد به تولید و کار آفرینی کمک کند..آن وقت سرمایه گذار که همان صاحب حساب است باید برای این موضوع جریمه هم بشود و مالیات بدهد؟ ...اول مالیات برای خروج کشور را اجرا کردند به گمان اینکه مالیات آن کمک به درآمد کشور میکند ولی غافل از آنکه مسافران خارجی (چه ایرانی و یا اتباع خارجی ) ورودی خیلی بیشتر از آن مالیات ارز وارد کشور میکنند در حالی که این موضوع عملا باعث کم شدن مسافرت و ضربه به صنایع هوایی و گردشگری و هتلداری و غیره ...خواهد شد در این موضوع هم بجای اینکه مجلس از بانک ها بخواهد که با سرمایه ارائه شده توسط سرمایه گذار روی تجارت های موفق که نرخ سود آوری بالای 22 درصد را دارد و اختصاص یک درصد از سود و درامد آن تجارت به خزانه دولت واریز شود تا بانک ها به عنوان کارگزار در سرمایه گذاری و جذب سرمایه موفق تر عمل کنند ..با این قانون سرمایه گذار به دنبال بازارهایی سوداور و مطمئن تر دیگر مانند خرید طلا و ارز و ماشین و یا خانه در سایر کشورهای همسایه و کسب درآمد ارزی خواهد بود ..اصولا سرمایه گذارها تمایلی به رصد شدن منابع مالی خود ندارند و مجلس با اینکار در عمل به اطمینان موجود بین بانک و مشتری لطمه خواهد زد و الان یک درصد است ممکنه با حاد شدن شرایط نرخ به 10 درصد برسه..پس دیگر تضمینی برای نگه داشتن سرمایه در بانک نیست...بهتر کمی واقع بینانه و درست تر تفکر کنیم و از تصمیمات احساسی و نادرست به اقتصاد کشور بیشتر فشار وارد نکنیم...
این ثروتهای عظیم همه از طریق غیر قانونی وحرام بدست آمده نیازی به اخذ مالیات نبست کل موجودی حسابها را به خزانه برگردانید وعاملین غارت وفساد را مجازات کنید
باعث فرار سرمایه ها به کشور های همسایه میشه.اگه همش فشار رو بزارن رو مالیات خوش بحال ترکیه و گرجستان و امارات و....‌‌‌ خواهد شد.کلا همیشه سیاست های اشتباه در همه ضمینه ها گرفته میشه...اشفتگی تصمیم گیری .خدا عاقبتمون رو به خیر.
پولی که تو بانک سپرده میشه قبلا مالیاتش پرداخت شده مثلا منکارمند مالیات پرداخت کردم پس اندازم را گداشتم تو بانک خودم پول چاپ نکردم یا یه کاسب هر سال مالیت بر درامدش را پرداخت کرده پس اندازشو گذاشته بانک چرا باید دو باره سود بده
برای رهایی از این ذلتها پولی که ازحذف یارانه بگیرهای ثروتمند جمع آوری میشود برای آنان درتمام بخشهای
اقتصادی سرمایه گذاری شودهم اشتغال پایداربرای
جوانان بیکار فراهم شود هم تولید ملی رونق میگیرد
هم تورم مهارمیشود وهم از سود حاصله ناشی از
فعالیتهای اقتصادی بین افرادی که یارانه اش حذف
شده تعلق بگیردچه بسایارانه بگیرانی که حذف نشده اند
دراین امر مشارکت کنندوازاین ذلت ها رهایی یابند
تمام سپرده ها قبلا مالیاتشان کسر شده و بعد سپرده شده است. سپرده گذاران که خودشان پول چاپ نکرده اند . دارایی خود را فروخته اند....
در تمام خدمات دولتی از برق، آب، گاز ، تلفن ثابت، تلفن همراه، خودرو، گرفته تا خدمات شهری مثل عوارض نوسازی، و... مالیات بر ارزش افزوده، عوارض، ابونمان کم می کنید حالا به فکر افتادید به سپرده های مردمی که خانه خودشان را فروخته تا تبدیل به خانه کوچکتر کنند تا بتوانند به فرزندان خود برای ازدواج کمک کنند اما یکشبه مانند رمز عملیات دلار را از ۳۰۰۰تومان به ۱۵۰۰۰ تومان رساندید و دیگر نه می تواند خانه قبلی اش را بخرد و نه می تواند کمکی به فرزندانش بکند و به ناچار پول را در بانک سرمایه گذاری کرده تا شاید شرایط به قبل برگردد. اما افسوس که نه شرایط به قبل برمی گردد ونه می تواند کمکی به خانواده اش بکند ونه می تواند خانه قبلی اش را بخرد. شما حالا بدنبال مالیات این سپرده اید. ای کاش همه می رفتند سراغ خرید سکه که هم ارزش پولشان ۵۰۰درصد کم نمی شد و هم برای خود و فرزندانشان خانه می خریدند و شما هم به فکر مالیات سپرده شان نمی افتادید. دولت و مجلس محترم به جای این کارها به فکر اصلاح قوانین دست و پا گیر تولید باشند.
مالیات را از حساب کارمند نباید بگیرید چون این قشر از درآمدشان دادند حالا اگر دارند پس انداز می کنند تا مسکن بهتری بخرند با مالیات دارایی آنها را کم می کنید اگر می توانید از مشاغل آزاد و خانه های چند ده میلیاردی بگیرید از کسانی که هر روز خارج می روند بچه آقایان که خارج کشور تشریف دارند
دولت بااین کار سرمایه دار را از کشور فرار نتیجه بیکاری زیاد میشود مضعف ضرر مکند
البته که این پول در اختیار بانکهاست و آنها با این پولها کار میکنن و درصدی هم به صاحب پول میدن
و در اصل مالیات باید از بانکها گرفته بشه که میشه واین مالیات یه چیز اضافی ست
بنظر اگر این طرح قانون بشه و اجرایی ، مطمئنا" سپرده های بانکی سریعا" از بانکها خارج و در موارد دیگر که اکثرا"بد یاجای خلاف باشه ، بکار گرفته میشود و این یعنی سوق دادن زورکی مردم بسمت خلاف آنهم توسط دولت .! مگر آنکه حد اقل مبلغی برای معافیت از مالیات مثلا" دو میلیارد تومان در جمع بانکها منظور و اجرا شود . تازه بصورت پلکانی و در صد پایین .
اولا مالیات گرفتن و دادن عرف یه جامعه س..اما الان یه میلیارد پولی نیست .ه کسانی که 1 میلیارد پول داشته باشن تو بانک میلیاردر محسوب بشن و مالیات بهشون تعلق بگیره..به خصوص که با این سود های بانکی هر ردز اززش پول های سپرده کمتر میشه..با این طرح جز گرونی و تورم چیزی به دنبال نداره..چرا که اونایی که میلیاردرن خب قطعا صاحب کار و پیشه و تولید و واردات و صادرات و دلال و ....هستن..به محض تصویب این قانون همشون 100برابر این مالیاتی رو که ازشون میگیرن میکشن رو اجناسشون ....شب میخوابین صبح به جای اینکه مشکلی از مشکلات مردمو حل کنید و باری از دوششون بردارید بیشتر مانع تراشی میکنید و زندگی رو بهشون تلخ تر میکنین...همین کمک معیشتی بنزین اساسا غلط بود ..از یه طرف یه مبلغ جزئی میدین (اونم که گفتین 60 میلیون آمار کذبه) از طرفی چندین برابر ازشون میگیرین ..بسه دیگه ..مردم ما مردم خوبین ..یه کم رو راست باشین و اگه مشکلاتشونو مرتفع نمیکنین لا اقل مشکلاتشونو بیشتر نکنین..
یکی از اصلی ترین گزینه ها برای جبران حقوق کارکنان دولت، سود سپرده های سرمایه گذاری است
آفرین به دولت که تمام تلاش خود را برای افزایش حقوق کارکنان دولت می کند و مردم اصلاح برایش مهم نیست .
دم به ساعت دارید سودهای بانکی رو کم می کنید مالیات دیگه چه صیغه ایه؟ اگه می تونید برید جلوی پول شویی آقازاده ها رو بگیرید...
با سلام از سودهای کلانی که در کلاسهای کنکور و معاملات مسکن و مغازه و سایر معاملات میلیاردی، و واسطه گری، توسط بعضی افراد بدست می آید، آیا مالیات دریافت می شود؟
شهر در امن و امااااااااااااااااااان است
باید سود سپرده ها رو سیصد درصد بکنن مثل بنزین ....تازه اونوقت بیحساب میشن ...
از همه سپرده ها میگیرن بالای یک میلیارد فریبه
سلام این کار باعث خارج شدن پول وسرمایه گذاری در کشورهای خارجی میشود.بهتر است انهارو به سمت اوراق مشارکت سوق بدهند یا روشهای دیگر۰۰۰
این قبیل بحث ها باید با جامع نگری و مشورت اساتید شناخته شده اقتصاد، طرح و بررسی شود... باید در نظر گرفت که وقتی همه افراد جامعه انواع مالیات ها را میپردازند ، پس آنچه برای پس انداز فرد مانده، پس از کسر مالیات حاصل شده است؟ دوستان مجلسی هم ( که همیشه با واقعیت جامعه و مردمی که میگویند نماینده شان هستند کلی فاصله دارند ) با طرح این مسائل و وضع این قبیل مالیاتها فقط رو در رو قرار دادن اقشار مردم در مقابل هم را باعث میشوند. یعنی با این کار (صرف نظر از درست یا غلط بودن آن و جدا از اینکه این کار باعث فرار سرمایه میشود یا خیر) مردم از اصل ماجرا دور میشوند.
یعنی کاملا مشخصه اوضاع خیلی خوب نیست از مالیات بر سفر ، پزشک و ارزش افزوده و تاکسی اینترنتی ...... تا بر سپرده در کنار ان افزایش قیمت بنزین و برق و اب و نلفن و .... و احتمالا بعد هم کسب درامد از خانه و زمین و ..... در نهایت اینکه تو خیابان پیاده بخواهی بروی ازت مالیات می گیرن امیدوارم ظرفیت مردم هم در این میان دیده شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
کاملا درسته دیگه خسته شدیم
این همه مالیات از مردم میگیرین چه گلی به سر مردم زدید...
من هنوزنفهمیدم وقتی بانک با مشتری قرارداد سود روزشمار حتّی لحظه شمار داشته ،چطور آن را تغییر داده.
احتمالاً همینطور هم از سود مالیات می گیرد.
یه شخصی که ملکی داشته حالا فروخته و مالیات بر فروش آنرا پرداخت نموده، همون پول رو بنک میزاره دوباره باید مالیات بده؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی