بازدید 14840

آمار تازه از آسیب مغزی نظامیان آمریکایی در حمله سپاه

شمار نظامیان آمریکایی که برای درمان «آسیب مغزی» احتمالی تحت درمان قرار گرفته‌اند، به ۱۳ تا ۱۹ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۵۳۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 23 January 2020

معاون فرماندهی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش آمار تازه‌ای از زخمی‌های آمریکا در حمله موشکی ایران به عین‌الاسد منتشر کرد و گفت: شمار نظامیان آمریکایی که برای درمان «آسیب مغزی» احتمالی تحت درمان قرار گرفته‌اند، به ۱۳ تا ۱۹ نفر رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، تارنمای «فارن پالیسی» چهارشنبه شب گزارشی با عنوان «نظامیان آمریکایی بیشتری به دلیل علایم آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند» منتشر کرد و نوشت: ژنرال «آلکس گرینکویچ» معاون فرماندهی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش افزود که شمار نظامیانی که به علت آسیب مغزی احتمالی تحت درمان قرار دارند اکنون به «۱۳ تا ۱۹ نفر» رسیده است.

رویترز نیز گزارش داد: فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ نیروهای بیشتری برای انجام معاینات پزشکی از عراق به آلمان منتقل شده‌اند.

این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد و افزود که ممکن است در آینده مجروحان بیشتری شناسایی شوند.
به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن گفت که حدود ۱۲ نیروی نظامی به آلمان منتقل شده‌اند.

این ارقام بالاتر از ۱۱ نفری است که پنتاگون هفته گذشته به آن اعتراف کرده بود. وزارت دفاع آمریکا گفته بود که این افراد برای مداوا و معاینات بیشتر به آلمان و کویت فرستاده شده‌اند.

گرینکویچ این گمانه‌زنی را که کاخ سفید یا یک طرف ثالث دیگر به ارتش آمریکا دستور داده است تا اطلاع‌رسانی درباره شمار زخمی‌ها را به زمان دیگری موکول کند، رد کرد.

وی اظهار کرد که «ارزیابی آسیب مغزی بسیار سخت است» فرماندهان فوراً از بروز نشانه‌های آن در نیروهای نظامی مطلع نشده بودند.

گرینکویچ گفت: به دنبال چنین حمله‌هایی جست وجو برای یافتن جراحت و کبودی و چیزهایی مثل اینها در سربازان آغاز می‌شود.

به گفته وی، فرماندهان پس از ارزیابی‌های اولیه تصمیم گرفتند تا برای اقدامات احتیاطی پروتکل‌های مربوط به آسیب مغزی اجرا شود.

گرینکویچ افزود: مدتی طول می‌کشد تا فرماندهان میدانی وارد دوره ارزیابی شده و باز هم زمان می‌برد تا اطلاعات به ما برسد.

«آلیسا فراه» سخنگوی پنتاگون هفته گذشته گفته بود: شماری از نظامیان آمریکایی در رابطه با آسیب مغزی تحت معاینه قرار گرفته بودند. بخش زیادی از آنها نیازی به معاینه نداشتند اما چند روز بعد از حمله موشکی ایران علایمی شبیه آسیب مغزی در آنها دیده شد که آنها این مسأله را به فرماندهانشان گزارش دادند.

فراه گفته بود که تا پیش از روز ۱۶ ژانویه (۲۶ دی‌ماه) انتقال تنها ۱۱ نظامی آمریکایی به خارج از عراق به مقام‌های پنتاگون گزارش داده شده بود و «چند ساعت بعد به اطلاع عموم رسید.»

«جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون نیز در توجیه تأخیر در اعلام آمار زخمی‌های آمریکا گفته بود که کاخ سفید به ارتش آمریکا برای کتمان شمار زخمی‌ها دستوری نداده بود.

بیانیه سنتکام و اظهارات گرینکویچ در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تلاش کرد تا با کم اهمیت نشان دادن آسیب مغزی نظامیان این کشور ضربه وارد آمده به خود، ارتش و اعتبار آمریکا را کتمان کند.

ترامپ که در داووس سوئیس سخن می‌گفت، اظهار کرد که وی، جراحت نظامیان آمریکا را «بسیار جدی» تلقی نمی‌کند. این اظهارات با انتقادات شدیدی مواجه شد.

«پال ریکهوف» مؤسس «کهنه‌سربازان آمریکا در عراق و افغانستان» در توئیتی نوشت: وزارت امور کهنه‌سربازان و صدها هزار نفر از کسانی که بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آسیب دیدند با این گفته‌ها موافق نیستند.
وی خواستار اقدام برای کمک به نظامیانی شد که دچار آسیب مغزی شده‌اند.

«مرکز سربازان دچار آسیب مغزی» گزارش داده است که طبق آمار وزارت کهنه‌سربازان از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ بیش از ۴۰۸ هزار نظامی آمریکایی در سراسر دنیا دچار آسیب مغزی شده‌اند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

متعاقب این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سوی پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.

مقام‌های آمریکایی تلاش بی‌حاصلی کرده‌اند تا ضربات سنگینی را که در پی این حمله موشکی متحمل شده‌اند کتمان کنند اما اطلاعاتی که در روزهای اخیر منتشر شده آنها را وادار کرده تا هر چند دیرهنگام، به شدید بودن این ضربات اعتراف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار