بازدید 24500
مهرعلیزاده در گفت و گو با «تابناک»؛

امیدی به تغییر نظر شورای نگهبان درباره اصلاح‌طلبان نداریم/ فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان بتوانند لیست کاملی بدهند

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تا به امروز هر چقدر رایزنی کردند، به نتیجه و رویکرد مشخصی دست پیدا نکردند؛ از این روی به نظر بنده خیلی نمی‌توان تغییراتی را در روند بررسی مجدد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان آن هم در قبال اصلاح‌طلبان مشاهده کرد...
کد خبر: ۹۵۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 22 January 2020

یک ماه دیگر یعنی دوم اسفند ماه انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور برگزار خواهد شد تا با رأی مردم چهره های جدیدی راهی بهارستان شوند. در حال حاضر بسیاری از روندهای قانونی انتخابات طی و نتایج بررسی صلاحیت ها هم از سوی شورای نگهبان رسمی اعلام شده است تا اکثر کاندیداهایی که صلاحیتشان به تایید رسیده است، مقدمات حضور هرچه بهتر در این عرصه را فراهم کنند.

به گزارش «تابناک»؛ البته برخی نمایندگان سابق مجلس و همچنین چهره های سیاسی شاخص هم هستند که صلاحیتشان به تایید نرسیده و هم اکنون در حال پیگیری اعتراض خود در این خصوص هستند و ممکن است شورای نگهبان در خصوص برخی افراد بنا به اسناد و مدارک موجود تجدیدنظر کند. به هر حال یک ماه دیگر و در دومین روز اسفند ماه مردم به انتخاب از میان چهره های حاضر در انتخابات خواهند پرداخت.

حضور هرچه بیشتر مردم در صحنه انتخابات و همچنین برنامه ریزی برای رسیدن به وحدت در بین گروه های سیاسی و جلوگیری از معرفی لیست های انتخاباتی متعدد از جمله برنامه هایی است که برای انتخابات در حال طرح ریزی است. اصولگرایان از یک طرف و اصلاح طلبان از طرف دیگر به دنبال ایجاد بیشترین میزان وحدت در بین خود هستند و تلاش می کنند به یک لیست واحد برسند.

امیدی به تغییر نظر شورای نگهبان درباره اصلاح‌طلبان نداریم/ فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان بتوانند لیست کاملی بدهند

البته اصلاح طلبان به مانند بیشتر ادوار انتخاباتی از عملکرد شورای نگهبان رضایت چندانی ندارند و بر این عقیده هستند که با توجه به ردصلاحیت کاندیداهایشان کار سختی برای بستن یک لیست واحد و کارآمد انتخاباتی دارند و انتظارشان این است که شورای نگهبان پس از رسیدگی به شکایات در مورد برخی چهره های اصلاح طلب تجدیدنظر کند.

کار سختی برای بستن لیست انتخاباتی داریم

یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب که در سال 84 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بوده، در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به عدم تایید صلاحیت بسیاری از چهره های اصلاح‌طلب این جریان در نحوه بستن لیست‌های انتخاباتی خود با مشکلاتی روبه رو شود.

محسن مهرعلیزاده چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان بنایی برای رایزنی با شورای نگهبان در راستای تایید صلاحیت بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب که قصد ورود به انتخابات مجلس را داشتند دارند یا خیر، گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان تا به امروز هر چقدر رایزنی کردند، به نتیجه و رویکرد مشخصی دست پیدا نکردند. از این روی، به نظر بنده خیلی نمی‌توان تغییراتی را در روند بررسی مجدد صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبانـ آن هم در قبال اصلاح‌طلبان ـ مشاهده کرد.

باید با مدیریت منطقی کشور را از آشفتگی خارج کرد

وی درباره شرایط موجود کشور، مشکلات و همچنین اینکه چه کارهایی برای خارج شدن از این فضا باید انجام داد، افزود: فضای سیاسی کشور امروز به دلیل وقوع اتفاقات مکرر بعضا مثبت و بعضا منفی دچار آشفتگی خاصی است که بدون شک با یک مدیریت منطقی و بجا می‌توان از این وضعیت خارج شد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه اعتراضات ۲۵ دی اثرات منفی در کشور به جای گذاشت، تصریح کرد: بعد از این دست اتفاقات، شهادت سردار سلیمانی اتفاق بسیار سختی برای مردم بود، اما در مراسم تشییع وی شاهد همبستگی و وحدت عینی و عملی مردم بودیم که در روند مواجهه با مشکلات کشور بسیار مثمرثمر بود.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: مسیر در پیش گرفته شده در کشور در امتداد اتفاقاتی چون شهادت سردار سلیمانی در حال طی کردن دوران خود است که البته در این مسیر باید به بسیاری از مولفه‌های توجه کرد.

فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان بتوانند لیست کاملی بدهند

وی درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان با توجه به عدم تایید صلاحیت گزینه‌های مدنظرشان به یک لیست واحد در انتخابات مجلس خواهند رسید، تاکید کرد: بنده از روند فعالیت اصلاح‌طلبان اطلاع خاصی ندارم، اما چون تعداد زیادی از اصلاح‌طلبان صلاحیت‌شان تایید نشده، بعید است اصلاح‌طلبان بتوانند برای ورود به انتخابات مجلس به یک لیست کامل برسند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: به نظر می ‌رسد در مقطع فعلی رسیدن به یک لیست مشترک برای اصلاح‌طلبان بسیار سخت خواهد بود، از این رو‌ی، باید منتظر عملکرد و نتیجه‌بندی دوستان اصلاح‌طلبان باشیم تا ببینیم با چه رویکردی قصد حضور در انتخابات مجلس را دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۲۱
تا حالا که لیست دادید چه تاجی بر سر طرفدارانتان زدید؟؟؟؟
حتی رییس جمهورتان
ماشالا چقدر هم زور میزنن هر جور شده برن تو انتخابات شرکت کنن تا به پستهای بالاتری برسن. خداوکیلی از اول سال تا حالا اسم این آقوی مهری علی رو نشنیده بودم تا موقع انتخابات که میشه همه احساس تکلیف میکنن جالبه وقتی هم تو انتصابات رای میارن به جایی میرسن کلا همشون میدن تو فاز دبه
کاش میدادید که فردا ننه من غریبم در نمی آوردید. فک میکنین مردم به شما رای میدن؟ که لیست میدی و تِکرار کنین...
اصلاح طلبان به رد صلاحيت ها اعتراض نكنند و تا پايان انتخابات هم هيچ حرفي نزنند سپس بحران را در بين اصول گرايان ملاحظه كنند.
شو انتخاباتی خوبی برپا کردین . ....
این یعنی مهندسی انتخابات
بازندگان را برنده کنند
رییس جمهور فرمودند نباید تک حزبی باشد ، دوره قبل که لیستی بود اما ایشان نظرشان هست که لیستی و تکی نباشد شما چرا پیروی نمی کنید؟
به فرض اینکه همه شما تایید و انتخاب همه شدین، اون موقع مجلس و دولت دست شما بود چه کردید؟
کلا از اولش به این انتخابات امیدی نداشتیم .

در فکر لیست نباشید .
آقای مهرعلیزاده بطورکلی نگران نباشید. حتی اگر تمام به قول شما اصلاح طلبان هم تایید بشوند درانتخابات بعد به علت عدم مشارکت بیشتر مردم ، فقط اصولگرایان هر کدام با تعداد انگشت شماری رای وارد مجلس خواهند شد. دلیل آنهم کاملا مشخص است چون مجلس در ایران هیچ قدرتی ندارد مگر اینکه از فرامین دولت در سایه فرمانبرداری کند.۷
همه از هر جناحی عملش مثل هم است تو کدام دوره مجلس و دولت تورم کنترل شد و وضعیت اقتصادی بهتر ؟!
جناب مهرعلیزاده
همکاران تون وقتی پشت میزهای مدیریت می نشینند اصلا فکر نمی کنند که اون میز تاریخ مصرف داره. خودتون یک ارزیابی بکنید عملکردتون رو ببینین چقدر در این به اصطلاح خانه ملت به ملت جفا کردید.

من نه اصلاح طلبم نه اصولگرا اما بسیار از عملکرد شورای نگهبان خوشحالم.
خودتون بروید به خودتون رای بدهید! والا
آخه مگه امیدی به اصلاح تفکرات اصلاح طلبان هست؟
هم اصولگراشو دیدیم هم اصلاحطلبشو!
!
رای بی رای
سلام :از شگردهای اصلاح طلبان وغرب گرایان در آستانه هر نوع انتخاباتی جو روانی ، مظلوم نمایی وحمله به شورای نگهبان برای مغلوبه کردن تشخیص مردم نسبت به کاندیداهاوجلب آرای بیشتر است .براستی کسی تاکنون به این مسئله پرداخته است که رد صلاحیت های برخی از کاندیداتوری ها توسط شورای نگهبان به خاطر جو سازی علیه شورای نگهبان ومظلوم نمایی آنهاچقدر به نفع اصلاح طلبان تمام می شود؟؟؟ مجلس و یا قوه قضائیه باید طرح یا لایحه ای را به تصویب برسانند که هر کس و هرشخصیت منتسب به هر جناحی در صورت رد صلاحیت جوسازی علیه شورای نگهبان قانون اساسی در رسانه ها کند و یا بخاطر رد صلاحیت مظلوم نمایی کند شورای نگهبان دلایل رد آن کاندیدا و منسوبان به آن جناح و شخص معترض را آشکارا منتشر نماید
6 ساله شما اصلاح طلبها قوای مجریه و مقننه رو کامل دست گرفتین . برای مردم تورم 1000 درصدی و رکود بی سابقه . برای خودتون حقوقهای چندصد میلیونی و پاداشهای میلیاردی و رانتهای چند ده میلیاردی . ای اصلاح طلبها نترکیدین هنوز ؟ یا شکمتون حالا حالاها جا داره ؟
اگر پستهای اصلی کشور و مسئولیتهای موثر در هر سه قوه را استخراج کنید و واحدی به عنوان پست- سال ( یعنی یک پست در یک سال) تعریف کنیم . خواهید دید که جهت قوه مجریه و مقننه 80 درصد و هر سه قوه حداقل 70 درصد امار از اول انقلاب تا حالا به اصلاح طلبان اختصاص یافته و همواره هم مدعی بودند و منتقد و ناراضی و اپوزوسیون نظام و شاکی
چقدر رو دارند این جماعت بی عمل و بی حاصل که کاش بی حاصل بودن با حاشیه سازی و خرابکاری و بعضا خیانت منفی و ترمز میشن
کمتر بخورین و بعضا خیانت کنید و با قیافه حق بجانب و منتقد ضمن اشغال پست کار نکردن ها و خرابکاری ها را بنام نظام و رهبر تمام نکنید تا صلاحیتتان رد نشود . خصوصا کلمه اول
راجع به همین بزرگوار قبل از رییس تربیت بدنی شدن نه اول انقلاب اموالش و خونش و.. را با الان مقایسه کنید همه چیز دستتون میاد که ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار