بازدید 12523
از بهبود عملکرد عضلانی ورزشکاران تا تامین سوخت های عظیم

گاز هیدروژن فراوان ترین عنصر موجود در طبیعت

هیدروژن در میان سوخت ها بیشترین انرژی را تولید می کند و از آنجا که توسط بدن انسان هم قابل جذب است، بشر سعی کرده است از ورزش گرفته تا تولید سوخت های عظیم از این عنصر استفاده کند.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ 21 January 2020

ابتدا به تعریفی مختصر درباره گاز هیدروژن می پردازیم. هیدروژن به عنوان ساده ترین و همچنین فراوان ترین عنصر شناخته شده است. هیدروژن با نماد شیمیایی H اولین عنصر در جدول تناوبی عناصر با عدد اتمی یک است. گاز هیدروژن سبک ترین عنصر در جهان هستی شناخته شده است. می توان گفت که 75% از جرم جهان را هیدروژن تشکیل داده است.

این عنصر در کره ی زمین نیز به وفور یافت می شود و بیش از دیگر عناصر می توان آن را در طبیعت پیدا کرد. گاز هیدروژن بسیار آتشگیر می باشد. هنری کاوندیش "فیزیکدان انگلیسی" در سال 1776 برای اولین بار این عنصر را به عنوان یک ماده مستقل شناخت و نام هیدروژن توسط آنتونی لاوازیه "دانشمند فرانسوی" برای این عنصر انتخاب شد. می توان گفت که هیدروژن به صورت گاز در زمین موجود نمی باشد و آن را به شکل مولکول در آب در ترکیب با اکسیژن و یا در ترکیب با کربن می توان یافت به همین دلیل نام دیگر هیدروژن، آبزا است. هیدروژن در میان سوخت ها بیشترین انرژی را تولید می کند و دقیقا همینجاست که بشر سعی کرده است از ورزش گرفته تا تولید سوخت های عظیم استفاده کند.

از اصلی ترین کاربردهای آن هم می توان به استفاده از هیدروژن در صنعت تولید سوخت اشاره نمود. شما می توانید با مراجعه به سایت هوا مایع زاگرس گاز اطلاعتی به روز را در زمینه انواع گاز ها بدست آورید.

بهبود عملکرد عضلات با کاهش خستگی عضلانی با جذب هیدروژن

بسیاری از متخصصان ورزشی، آب هیدروژنی را به عنوان یک روش طبیعی برای افزایش عملکرد ورزشی ارائه می‌دهند. این محصول با کاهش التهاب و کاهش تجمع لاکتات در خون می‌تواند ورزشکاران را از خطر خستگی عضلانی برهاند. مطالعه در ۱۰ بازیکن فوتبال مردانه نشان داد که ورزشکاران که ۵۱ اونس (۱۵۰۰ میلی لیتر) آب غنی شده با هیدروژن نوشیدند، میزان پایین‌تر لاکتات خون و کاهش خستگی عضلات بعد از تمرین را نسبت به گروه دارونما (۹Trusted Source) کاهش دادند.

مولکول‌های آب از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است، اما حالا گفته می شود که آب با تزریق اضافی هیدروژن مزایایی را که آب ساده نمی‌تواند داشته باشد برای شما به ارمغان می‌آورد.

یک تحقیق کوچک دو هفته‌ای در هشت گروه مذکر نشان داد که مردانی که ۶۸ اونس (۲ لیتر) آب غنی شده با هیدروژن مصرف می‌کردند، در طول تمرینات با سرعت بالا بیش از کسانی که آب معمولی را می‌خورند (منبع ۱۰Trusted) بیشترین قدرت و بهترین عملکرد را داشتند. برخی مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب هیدروژنی می‌تواند اثرات استرس اکسیداتیو را بهبود بخشد، سندرم متابولیک را بهبود بخشد و عملکرد ورزشی را افزایش دهد.

گاز هیدروژن فراوان ترین عنصر موجود در طبیعت

گاز سولفید هیدروژن و منابع تولیدی آن

در ادامه به گاز سولفید هیدروژن (هیدروژن سولفوره) خواهیم پرداخت که با فرمول مولکولی H2s آن را نشان می دهند. این گاز بی رنگ با نام های هیدروسولفوریک اسید یا اسید سولفوریک نیز شناخته می شود. گاز H2S، گازی سمی و قابل اشتعال است که دارای بویی شبیه به تخم مرغ گندیده می باشد. این نوع از گاز به گاز فاضلاب ، گاز مرداب و گاز ترش نیز معروف است. منابع تولید این گاز شامل فرآیند عملیات حفاری زمین جهت دسترسی به نفت و گاز، عملیات حفری و احداث تونل، مرداب ها، زغال سنگ ها و همچنین این گاز از تجزیه مواد آلی می باشد و می تواند منشا حیوانی یا گیاهی داشته باشد که همراه با گازهای آتشفشانی است که گزینه آخر از عمده ترین منابع تولید گاز سولفید هیدروژن به شمار می روند.

چگونگی مسمومیت انسان با گاز H2S

تحقیقات نشان داده است که گاز هیدروژن سولفید از هوا سنگین تر است به همین دلیل در مکان های کم ارتفاع بیشتر موجود می باشد. این گاز در مکان هایی کم ارتفاع مانند گودال ها، چاه فاضلاب ها، تونل ها و راه آب ها بسیار تجمع دارند. این گاز به آسانی در آب حل می شود و قابلیت انفجار دارد. شعله آن آبی رنگ است و با افزایش حرارت و دما اشتعال آن نیز افزایش می گردد. در صورت تنفس جزئی با این گاز سمی، فرد دچار سر درد، تهوع و تحریک چشم ها می شود و فرد باید هر چه سریعتر فضای مسموم را ترک کرده و به پزشک مراجعه نماید.

گاز هیدروژن فراوان ترین عنصر موجود در طبیعت

هیدروژن با خواص آنتی اکسیدنی و جوان سازی

یک مطالعه ۱۰ هفته‌ای بر روی ۲۰ نفر مبتلا به نشانه‌های سندرم متابولیک دستور داد تا ۳۰-۳۴ اونس (۰.۹-۱ لیتر) آب غنی شده با هیدروژن در روز مصرف کنند. در پایان آزمایش شرکت کنندگان کاهش معنا داری در LDL "بد" و کلسترول تام، افزایش کلسترول "خوب" HDL، افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی و کاهش سطح نشانگر‌های التهابی مانند TNF-α ۷Trusted Source را تجربه کردند.

و در آخر شما می توانید برای اطلاع از قیمت کپسول هیدروژن و همچنین سولفید هیدروژن با مشاوران فروش شرکت هوا مایع زاگرس تماس حاصل کرده و از خدمات ما بهرمند گردید.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # قیام 15 خرداد
وب گردی