بازدید 6900

یک سکه تاریخی، یک میلیون پوند فروخته شد

یک سکه کمیاب متعلق به دوران کمتر از یکساله پادشاهی ادوارد هشتم در حراجی به رکورد فروش یک میلیون پوند دست یافت.
کد خبر: ۹۵۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸ 19 January 2020

سکه تاریخی انگلیس یک میلیون پوند فروخته شد

به گزارش روزنامه فرانسوی لو فیگارو، این سکه با طرح چهره ادوارد هشتم (متولد ۱۸۹۴ تا ۱۹۷۲)  با تاریخ ضرب سال ۱۹۳۷ به یک مجموعه خصوصی تعلق داشته و عنوان گران‌قیمت‌ترین پول انگلستان را از آن خود کرده است. این سکه یکی از شش قطعه سکه مجموعه سلطنتی است که یک سال پس از تاجگذاری ادوارد هشتم وارد بازار شد.

ادوارد هشتم که ۲۱ ژانویه ۱۹۳۶ به عنوان پادشاه انگلستان تاجگذاری کرد، اواخر همان سال ۱۹۳۶ در اقدامی مغایر عرف خانواده سلطنتی برای ازدواج با والیس سیمپسون زن آمریکایی که پیشتر یکبار ازدواج کرده بود، از سلطنت کناره‌ گرفت و به همین دلیل ضرب این سکه متوقف شد. ادوارد هشتم برای طرح این سکه اصرار داشت تا نیمرخ او از سمت راست صورت گرفته شود و این بر خلاف سنتی بود که هر یک از پادشاهان باید عکسی را بر خلاف جهت صورت پادشاه قبلی برای حک شدن روی سکه، ثبت می کرد.

به گفته ربه کا مورگان، مدیر بخش مجموعه های پول بریتانیا، این سکه از کمیاب‌ترین سکه های دنیاست و به همین دلیل قیمت فروش آن در حراج عجیب نیست. این سکه از جنس طلای ۲۲ عیار کمی از سکه های رایج دوران مدرن کوچک تر است. قطر این سکه ۲۲ میلی‌متر و وزن آن ۷.۸۳ گرم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی