بازدید 25142
گزارش «تابناک اقتصادی» از پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی؛

همتی: مهم‌ترین هدف دشمن، حمله به بازار ارز بود/ خیلی‌ها منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی و ابرتورم بودند؛ اما تورم نزولی است/ رئیس جمهور: سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد کرده ایم/ سرمایه‌های منجمد بانک‌ها و خصولتی‌ها فعال شود/ نرخ دلار باید پایین‌تر باشد

در شرایط عادی حتی اگر رکود تورمی بر کشور حاکم شود، کار برای دولت بسیار سخت خواهد بود، اما ما در مدت کوتاهی و با شرایطی که فشار و قدرت آن بر مجموعه اقتصادی کشور بسیار بالا بود، از زیر این فشار خارج شدیم و در شش ماهه ابتدایی سال جاری، رشد غیرنفتی کشور مثبت شد. این نشانگر آن است که ما توانستیم بر رکودی که بر فعالیت‌های اقتصادی کشور حاکم است، غلبه کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 16 January 2020

تابناک اقتصادیدر جلسه امروز مجمع عمومی بانک مرکزی که با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، علاوه بر اینکه قرار است ترازنامه سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی در آن به تصویب برسد، بنا است در حاشیه این مجمع عملیات بازار باز آغاز و از سامانه معاملاتی آن رونمایی شود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ پنجاه و نهمین مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور در برج میرداماد در حال برگزاری است. طبق ماده ۱۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، اعضای این مجمع را رئیس جمهور (ریاست مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و دو تن از وزرا به انتخاب هیات وزیران تشکیل می‌دهند.

مطابق با بند ج. ماده ۱۷ قانون پولی و بانکی کشور، وظایف این مجمع عبارت است از: رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، رسیدگی و تصمیم گیری نهایی نسبت به گزارش‌های هیات نظارت، رسیدگی و تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه و انتخاب اعضای هیات نظارت به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع گذارده شده است.

همچنین مطابق با بند د. ماده ۱۷ قانون پولی و بانکی کشور باید جلسات مجمع عمومی بانک حداقل سالی یک بار تا پایان تیرماه به منظور تصویب ترازنامه بانک تشکیل شود و نیز در مواقع دیگر به نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی به دعوت وزیر دارایی این مجمع تشکیل خواهد شد. زمان برگزاری مجمع در سال جاری نشان می‌دهد، بر پایه قانون، این جلسه با ۱۷۷ روز تاخیر از آخرین مهلت برگزاری آن یعنی پایان تیرماه ۱۳۹۸، در حال برگزاری است.

البته در سال‌های گذشته نیز این مجمع با تاخیر چند ماهه برگزار شد؛ برای نمونه در سال گذشته این مجمع با ۲۱۹ روز تاخیر نسبت به آخرین مهلت برگزاری در هفتم اسفند ماه ۱۳۹۷ برگزار و در آن ترازنامه بانک مرکزی در سال ۱۳۹۶ تصویب شد و رئیس جمهور، خبر آغاز ادغام بانک‌های نظامی در سال ۱۳۹۸ را داد.

شایان ذکر است، در جلسه امروز مجمع عمومی بانک مرکزی، علاوه بر تصویب ترازنامه سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی، قرار است در حاشیه این مجمع عملیات بازار باز و رونمایی از سامانه معاملاتی آن در حضور رئیس جمهور آغاز شود.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی از محل برگزاری مجمع در ساختمان بانک مرکزی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال های ۹۷ و ۹۸ جزو سخت ترین سال‌های اقتصادی برای کشور است، که در این سال ها یکی از بی سابقه ترین تحریم ها برای کشور را شاهد بودیم؛ این در حالی است که با تدبیری که صورت گرفت به تدریج به سمت ثبات در حال حرکت هستیم.

همتی: مهم‌ترین هدف دشمن، حمله به بازار ارز بود/ خیلی‌ها منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی و ابرتورم بودند؛ اما تورم نزولی است/ رئیس جمهور: سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد کرده ایم/ سرمایه‌های منجمد بانک‌ها و خصولتی‌ها فعال شود

وی ادامه داد: نتیجه تلاش بانک مرکزی، ثبات در بازارها بوده است. البته باید به این موضوع توجه داشت که هدف دشمنان، حمله به بازار ارز ایران بوده و با توجه به ناترازی هایی که در سیستم بانکی وجود داشت، انتظارات عمومی بر این بود که با شوک ناشی از کاهش درآمدهای نفتی، اقتصاد وارد شرایط بسیار سخت تورم رکودی شود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در شرایط عادی حتی اگر رکود تورمی بر کشور حاکم شود، کار برای دولت بسیار سخت خواهد بود، اما ما در مدت کوتاهی و با شرایطی که فشار و قدرت آن بر مجموعه اقتصادی کشور بسیار بالا بود، از زیر این فشار خارج شدیم و در شش ماهه ابتدایی سال جاری، رشد غیرنفتی کشور مثبت شد و این نشانگر آن است که ما توانستیم بر رکودی که بر فعالیت های اقتصادی کشور حاکم است، غلبه کنیم.

عبدالناصر همتی گفت: طبیعی است که بخش نفتی، یک بخش برون زاست و دولت و بانک مرکزی نقش زیادی در مدیریت آن ندارند و البته نباید از تلاش وزارت نفت برای صادرات به سادگی عبور کرد اما به هر حال باید گفت در حال حاضر از آنچه قبلا نفت صادر می کردیم، کمتر صادر می شود و فشار ناشی از این کاهش صادرات نفت بر اقتصاد ایران برقرار است، ولی امیدواریم اثر آن در سال ۹۹ کامل از بین رود.

کنترل بازار ارز بدون از دست دادن ذخایر ارزی

به گفته همتی، در یک سال و نیم گذشته، کشور در سه مقطع تحت شدیدترین فشارها قرار گرفت که یکی از این مقاطع، بحث آشفتگی بازار ارز بود. ما توانستیم به خوبی شوکی که دشمن می‌خواست در بازار ارز ایجاد کند را مدیریت کنیم، ضمن اینکه بخشی از این شوک همچنان تا شهریور ۹۷ در کشور مشاهده می شد، اما تدبیر بانک مرکزی این بود که این شوک باید در کوتاه مدت کنترل شود و خوشبختانه با اقدامات جدی و مهمی که در بانک مرکزی انجام شد، توانستیم تقاضاهای سفته بازانه را محدود کرده و کنترل بازار ارز را بدون از دست دادن ذخایر ارزی به دست بگیریم. کنترل بازار ارز با از دست دادن ذخایر می توانست صورت گیرد، اما ما این کار را بدون از دست دادن ذخایر انجام دادیم.

وی اظهار داشت: امکان نوسان شدید نرخ ارز وجود داشت، اما در حال حاضر آسیب پذیری نرخ ارز از ناحیه تحولات سیاسی و نظامی را به حداقل ممکن رسانده‌ایم و مانع خروج سرمایه از کشور شده ایم. با اقداماتی که بانک مرکزی از سال ۹۷ انجام داد خود را به عنوان یک بازارساز در بازار مطرح کرد.

حضور بانک مرکزی به عنوان بازارساز در بازار ارز

همتی ادامه داد: این برای اولین بار در کشور است که عنصری به عنوان بازارساز در بازار ارز مطرح شده است و این بازارساز، اجازه نوسان نرخ ارز را به دلالان نمی دهد. این حضور بانک مرکزی به عنوان بازار ساز در بازار ارز باعث شد تا در یک سال و نیم گذشته علیرغم رخ دادن مهمترین تنش های سیاسی و نظامی در کشور، هیچ یک از آنها نتوانند چارچوب بازار ارز کشور را بر هم بزند.

همتی گفت: مجموعه ای از اقدامات آغاز شده که ریال را از حالت رها بودن نجات دهد. ضمن اینکه اقدام برای کنترل تراکنش ها در پوزها، تراکنش های بانکی خارج از کشور، ساتنا، انتقالات ریالی و چک های تضمینی صورت داده و توانستیم ریال را در گردش و مهمترین عامل سفته بازانه حمله به بازار ارز را با ریال کنترل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: ناترازی بانک ها از حدود دو دهه قبل آغاز شده است و نمی توانیم آن را یک روزه و یک ماهه و یک ساله رفع کنیم، اما اقدامات خوبی را برای حل این مشکل شروع کرده ایم و موسسات مالی غیرمجازی را با انتخاب سرپرست سامان دادیم و ادغام بانک های نظامی را آغاز کردیم که البته هم اکنون نیز کار را تا ۸۰ درصد پیش برده ایم و به زودی نهایی خواهیم کرد.

همتی گفت: برخی معتقد بودند برای کنترل بازار باید نرخ سود را بیشتر کنید، اما ما نگران تشدید رکود بودیم و این سیاست را انتخاب نکردیم و حتی تعدیل تدریجی نرخ سود بانکها را در دستور کار قرار دادیم و این کار باعث کاهش ناترازی بانک ها شد.

خیلی‌ها منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی و ابرتورم بودند

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: برخی می‌گفتند ایران وارد ابرتورم می‌شود و انتظار نرخ دلار ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی را داشتند، ولی در حال حاضر بعد از گذشت یکسال از سخت‌ترین تحریم‌ها و فشار سنگین به درآمد‌های دولت، نرخ تورم نزولی است و به جز آذرماه که تورم افزایش یافت و در دی ماه کنترل خواهد شد، روند رو به کاهش در تورم را شاهد هستیم و در مورد نرخ ارز نیز اگر آمار‌ها را نگاه کنیم، از اول سال تاکنون، تغییری در نرخ ارز نداشتیم و در یک محدوده محدود نوسان می‌کند و مطمئن هستیم که شرایط ما از این هم بهتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: برخی میزان مطلق نقدینگی را مقایسه می‌کنند، در حالی که این درست نیست و درصد رشد است که معنا دارد که این نیز مهار شده است. اتفاقی که در یک سال و نیم گذشته رخ داده است را می‌توان یکی از نادرترین اتفاقات چهل ساله جمهوری اسلامی ایران دانست و تا به حال این چنین عملکرد باثباتی در اقتصاد نداشته ایم؛ آن هم زیر شدیدترین فشار‌های تحریم.

عملیات بازار باز را از شنبه آغاز خواهیم کرد

وی اظهار داشت: در آستانه شصتمین سال تاسیس بانک مرکزی، عملیات بازار باز را از شنبه آغاز خواهیم کرد و امروز از این عملیات رونمایی خواهد شد و البته باید گفت که این کار به ما کمک خواهد کرد تا سیاستگذاری و نظام سیاستگذاری پولی کشور را دچار تغییر و تحول عمده کنیم.

همتی گفت: با عملیات بازار باز به سمتی خواهیم رفت که آنچه در دنیا و در بانک‌های مرکزی مدرن دنیا برای اعمال سیاست‌های پولی عمل می‌شود، اجرایی شود.

حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی بانک مرکزی

همچنین رئیس جمهور روحانی در این مجمع حضور یافت. این حضور رئیس جمهور روحانی در مجمع در حالی است که در صورت تصویب طرح جدید بانکداری در شورای نگهبان می توان این حضور را آخرین حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس در مجمع عمومی بانک مرکزی دانست و به طور کلی می توان گفت این آخرین مجمع عمومی بانک مرکزی است که برگزار شد.

همتی: مهم‌ترین هدف دشمن، حمله به بازار ارز بود/ خیلی‌ها منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی و ابرتورم بودند؛ اما تورم نزولی است/ رئیس جمهور: سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد کرده ایم/ سرمایه‌های منجمد بانک‌ها و خصولتی‌ها فعال شود

رئیس جمهور با بیان اینکه یک فرمانده نظامی جمهوری اسلامی ایران به دست آمریکایی‌ها ترور می‌شود و ببینید اثر این شهادت در کل منطقه و جهان چه مقدار است، گفت: این شهادت حتی در قیمت ارزها، نفت، بورس و همه بازار‌های ملی و دنیا اثر گذاشت و از لحاظ روانی، فکری و سیاسی کل منطقه را تحت تأثیر قرار داد.

روحانی با اشاره به تمرکز آمریکایی‌ها برای به زانو درآوردن ملت ایران، گفت: رئیس جمهور آمریکا به تعدادی از سران کشور‌ها که حداقل ۳ نفرشان با من صحبت کردند، گفته بود با فشار حداکثری رژیم ایران سه ماه بیشتر نخواهد توانست مقاومت کند.

روحانی با اشاره به آغاز اقدامات آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ۹۷ و اعلام خروج از برجام و وضع توطئه‌ها و اجرایی کردن توطئه‌ها و تحریم‌ها از ۱۳ آبان سال گذشته، افزود: آیا تا امروز ملت ما قوی‌تر و مستحکم‌تر در برابر این توطئه شده یا ضعیف‌تر؟

رئیس جمهور در سخنان خود در این مجمع گفت: از ابتدا که وارد رقابت‌های انتخاباتی شدم می‌دانستم با مشکلات بزرگی روبرو هستیم و معلوم بود وضع رکود، تورم و سرمایه‌گذاری و به طور کلی وضع ما با دنیا چگونه است.

وی افزود: مردم آمدند و در کنار دولت و نظام قرار گرفتند و از آغاز دولت یازدهم تغییراتی را در آثار تورمی شاهد بودیم.

از اواسط سال ۹۴ تورم تک رقمی شد

روحانی ادامه داد: وقتی در گزارش صد روزه گفتم در دولت یازدهم تورم را تک رقمی می‌کنیم، برخی اقتصاددانان به من ایراد گرفتند که مگر می‌شود؟ ولی از اواسط سال ۹۴ تورم تک رقمی شد و این تک رقمی بودن نرخ تورم تا اوایل ۹۷ ادامه داشت. امید مردم به آینده باعث این موضوع شد.

بلد نیستم با تخریب روابط خارجی، اقتصاد را بدون مشکل اداره کنم

رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد با امنیت و سیاست خارجی درآمیخته است، ادامه داد: شاید کسی تنها درون‌گرا و به اقتصاد در داخل کشور فکر کند و معتقد باشد که اگر تمام روابط خارجی تخریب شود، مردم احساس کنند که شرایط سخت‌تر می‌شود، تحریم‌های بین‌المللی به کشور فشار می‌آورد و در فروش نفت مشکل داریم، اما در عین حال، اقتصاد کشور مشکلی ندارد، که من اینگونه بلد نیستم.

اقتصاد به سیاست، فرهنگ و امنیت مرتبط است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در دنیای امروز همه دنیا و اقتصاد با سیاست، فرهنگ و امنیت مرتبط است، افزود: در شرایط جنگ و صلح شرایط اقتصادی متفاوت است.

وی افزود: هنگامی که ترامپ از برجام خارج شد برخی گفتند شما هم از برجام خارج شوید! اگر از برجام خارج می‌شدیم چقدر کار برای ترامپ راحت بود؛ از بقیه مطالبه کردیم و گفتیم اگر بقیه جبران کنند ما در برجام می‌مانیم؛ کاری کردیم که همه ترامپ را محکوم کنند. از سال ۹۲ کاهش نرخ تورم را آغاز و در سال ۹۳ رشد اقتصادی را شروع کردیم و توانستیم رشد منفی را متوقف و روند مثبت را آغاز کنیم.

ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص/ قبل از ما، ۱۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده بود

حسن روحانی گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزار اشتغال خالص ایجاد کرده ایم و این در حالی است که قبل از ما سالانه ۱۰ تا ۱۲ هزار اشتغال خالص داشتیم. در تولیدات کشاورزی توانستیم به طور متوسط سالانه ۵ میلیون تن افزایش محصول داشته باشیم. در بخش گاز که همواره در زمستان واردکننده بودیم خودکفا شدیم و این اتفاق در گازوییل و بنزین نیز رخ داد و خودکفا شدیم.

نرخ دلار باید پایین‌تر باشد

رئیس جمهوری در مورد نرخ ارز نیز گفت: قیمت ارز باید پایین‌تر از این باشد، ولی باید شرایط را هم در نظر گرفت. در میانه مشکلات، اصلاحات خوبی آغاز شد؛ کنترل موسسات غیرمجاز که کشور را به هم ریخته بودند و می‌ریختند کار بزرگی بود. ادغام بانک‌های نیرو‌های مسلح کار بزرگی بود که همه از جمله مقام معظم رهبری در این زمینه کمک کردند.

سرمایه‌های منجمد بانک‌ها و خصولتی‌ها فعال شود

روحانی در پایان از بنگاهداری بانک‌ها انتقاد کرد و افزود: وقتی به بانک‌ها می‌گوییم اموال خود را بفروشید، تمایلی به فروش اموال خود ندارند. بانک‌ها در حال حاضر هم کار بانکی می‌کنند و هم در حال انجام بنگاهداری هستند. وی ادامه داد: باید در شرایط کنونی سرمایه‌های منجمدی را که در اختیار دولت، بانک‌ها و خصولتی‌هاست، فعال کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
یکی نیست به این مغز بگه که چرا نمی گی دلار از ۳۵۰۰ رسیده به ۱۳۵۰۰. یعنی چهار برابر.

حالا در یک سناریوی تهو آور، حرف از دلار چهل هزار تومنی میکنی؟!!!
مطمئن هستم اگر دلار بشه ۴۰۰۰۰ تومان، میایی و میگی الان وضع تحت کنترله. دلار قرار بود بشه۲۰۰ هزار تومن.
بابا ملت شعور دارند.
تا کی باید دروغ بگید؟!!!!!
تا کی باید به شعور ملت توهین کنید؟!!!!@
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اصطلاحا" اینو بهش میگن فراررررررررررررررررررر رو به جلو......!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
دوست شعور ملت
نیاز به دانستن علم اقتصاد و سیاست نیست
فقط یه کم تامل کن،وضعیت منطقه در این چند سال را ببین، بی سابقه ترین تحریم تاریخی این چند ساله چه عوارضی داره،ممنوعیت فروش نفت و صادرات و مهمتر از همه تحریم بانکی .... یک از اینا کافیه یک مملکت را زمین گیر کنه. خواهشاً فقط دهانتون را باز نکنید ، هم چشم و هم گوش را نیز باز کنید.کل سیستم ما ایراد اساسی داره حالا تحریم ها هم به کنار ، توهین به شعور ملت از طرف اقلیت است که مسبب این وضعیت هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
آنچنان رونقققق تولید ایجاد کنیم
(دلار از اینی که هست( درزمانی که دلار ۴۸۰۰ بود قطعا گرونتر نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
14:32
مسئولیت پذیری اقلیت و اکثریت نمشناسه اگه واقعا باور داری
همتی ی کم حرف بزن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
البته دوستمون خیلی محترمانه عنوان کردن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
یکی از روحانی بپریه ایند همه اشتغال را که می گویی به کی دادهای دوبارهم دولت قبل را می کوبی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اجناس ۱۰ برابر شده و میفرمایند هنوز ابر تورم نیامده.
خسته نباشی دلاور خداقوت
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
فدایی اون ادب تو هستم
خونه و ماشین و... دارن بیداد میکنن.
شما قیمت دلار رو دستوری پایین نگه داشتید، ادعا هم میکنید.
خونه و ماشین شده آرزو برای جوانانی مملکت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
دروغ نگو همه چیز ارزون و مفت
این دولت گل است
من دیدم دیروز مردم به راحتی خودرو میخرند ارزان و پراید خریدند دیروز ۵ میلیون مفت مفت
پرشیا بود ۱۳ میلیون
دولت زحمات زیادی کشید در پایین اوردن قیمتها
احسنت

دولتی ها چرا ساکت نمیشوند،؟؟؟؟؟؟
مردم را چی فرض کرده اند که این قدر خالی بندی می کنند ؟؟؟؟
برجام تمام شد
دولت فقط باید دوره اش تمام‌شود
سرمایه های مردم را نابود کرد دولت
مسکن را ۴ سال اول دولتشان دستوری پایین‌نگه داشتن و الان مسکن گران و رکود و مردم ناتوان در خرید مسکن با قیمت منطقی.
ناشناس
| Italy |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
آرزو نه داداش بگو رویای دست نیافتنی
روحانی باز هم داره از برجام دفاع می‌کنه. اصلا کدوم برجام؟! فکر کنم کلا خودشو زده به خواب بدجووووووووور
لطفا بفرمایید چندتا شغل خالص را تعطیل کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
امارهای این دولت ۱۰۰۰ برابر دروغتر از امارهای احمدی نژاد.
هر کسی در خانواده اش افراد شاغل خانواده اش را ببیند تا متوجه میزان درستی امارهای دولتی ها بشوید.
تمام پدرهای خانواده ها شرمنده خانواده شان‌شده اند منتهی اقای روحانی ادعاهای خاص می کنند
یعنی الان برای دلار ۱۴ هزار تومنی باید جشن بگیریم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
منظورش اینه که دلار ۴۰۰۰ هزارتومانی را که فعلا ۱۳۰۰۰ تومان شده قدرشو بدوننین، و یا اینکه بنزین ۱۰۰۰ تومانی را یکمرتبه ۳۰۰۰ تومان کردن قدرشو بدونین.؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
هورررااااااااا
همتی نیز نادرست میگوید. شما برید بگویید من ۵۰۰۰ دلار میخواهم. اگر فروختند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ایشان بانک مرکزی را با صدا و سیما و مجری گری ان اشتباه گرفته و هر روز خبر ارز دلاری میدهد .روزی نیست در ایام هفته حتی جمعه ها هم خبر ارزی دلاری میدهد!!!!!!!یکم خبر ارزونی ماشین مسکن و مایحتاج مردم را بده نه اینکا ذکر و فکر ایشان دلااااااره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
همتی کارش درسته. اگه دخالت بانک مرکزی نبود الان خودمون تمام دلار موجودو گرفته بودیم و کرده بودیم توی متکا تا یه نوسان بگیریم. ته تفکر اقتصادی عموم ایرانیا همینه .
من واقعا" فک میکردم یک دلار میشه 40000000000000000000000000000000000000000000 تومن.....
روحانی مچکررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررریم که نذاشتین!!!!
بابا قهرمانهااااااااااااااا
کسی منتظر دلار ۴۰ هزار تومانی نبود و نیست و نمیدونم چرا همتی و بانک مرکزی این رو مدام تکرار میکنن ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هنراین دولت فقط حرف زدن وشعاردادن ودفاع از عملکردخرابشان است وهمین موضع گیریهای طلبکارانه مردم راعصبی ترمیکند
ایران درسال ۲۰۱۹ بالاترین سقوط اقتصادی را در دنیا داشته است
بورس ایران درسال ۲۰۱۹ بیشترین رشددربین بورس های دنیا داشته است !!!!!
النگ و دولنگ بازی میکنن....خیلی قشنگگگگگگگ.....
همتی هر هفته داره ۲۰۰ تومن دلار رو گرون می‌کنه، بعداً می‌گوید همه چیز تحت کنترل است، دشمن را شکست داده‌ایم و مردم نگران نباشند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
اونایی که دلارو می خوان بکنن تو متکاهاشون و به امید یه نوسان بالا با اقتصاد مملکتشون بازی کنن باید دلار 20هزار تومنی نصیبشون شه که توی نوسان گیری شکست کاملو بچشند .
اقای دکتر که مشخص نیست چه کسی به شما دکترا داده است.
همین حالا دلار را بکن ۴۰ هزار تومان . مگر خودت بجز فروشنده و خریدار نیستید.یکم هم نیاز دارند با همان ۴۰ هزار تومان میخرند.
ولی اگر دلار نمی شود۴۰ هزار تومان ان است انوقت باید خودتوو فامیل و.. همه کست از کشور فرار کنید
اشتباه شما انست که با مردم صادق نیستید اگر نرخ دلار و بنزین همراه تورم بالا میرفت اینقدر لازم نبود بیاید اینجا و ... دورغ بخورد ملت بدهید .
حالا هم دارید با قیمت دلارحقوق کارمندان خود را میدهد و هزینه مضاعف برای مردم درست میکنید .نرخ دلار ۱۳۰۰۰ تومان برایت مثل یک عروسی است اقای دکتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
به نظرت درسته که نوسان گیرا دلاره ده تومنی بگیرن بکنن تو متکا 20 شد بفروشن ؟ راستی تو فرانسه که با مردم صادقند چرا هر هفته اعتصابه ؟ ته فکر اقتصادی خیلی ها اینه که یه نوسان توپ از بازار ارز بگیرن و خدا رو شکر نمی تونن:)))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
همشون دکترن
نه بابا
دلار باید ۷ تا تک تومانی باشد!!!!!!!!
حالتان خوبه؟
پارسال تا حالا دفعه ۱۰۰۰۰ ام است میفرمایند قیمت دلار نباید این باشد.
دلاری در بازار نیست.
دلار رسمی شان را که دولت در بودجه ۸۵۰۰ تومان کرده ان وقت بازهم میفرمایند قیمت دلار این نباید باشد!!!.
چه قدر بازی میکنید با کلمات؟؟؟؟
مردم پول ندارند و یکسال از بحران ارزی گذشته و بارهم دلار دلار میکنید ؟؟؟؟؟
شما راجع به کسری بودجه سال اینده اظهار نظر بفرمایید .
دلار دلار به چه درد مردم میخورد؟؟؟
ارز دارو شده ۳۰۰۰۰ تومان و سری به داروخانه ها بزنید و با قیمتهای ارز ۴۲۰۰ پارسال مقایسه بفرمایید قیمتها دستتان می اید.
ایمپلنت دندانپزشکی ها را بفرمایید قیمت کنید متوجه قیمت واقعی ارز میشوید .
در ثانی به ما چه ارتباطی دارد؟؟؟؟؟
خودرو سواری چرا این قدر گران شده؟؟؟؟؟؟عوضش دلار ارزونه به به !!!!!!!!!
لبنیات میخواهیم بخوریم بزنیم تو دلار بخوریم ؟؟؟؟؟
دلار شده اسم رمز گرانی های کف بازار و واقعا تاسف انگیزه این صحبتها که قیمت ارز نبودی را یک عدد فیک‌اعلام کنند منتهی کالاهای کف بازار با ارز ۳۰ تومانی دست مردم برسد.
دلار ۱۰۰ تا تک تومانی خوبه؟
راضی میشوید؟
مدام تکرار کنید بلکه اقتصاد وضعش بهبود یابد منتهی اقتصاد با کار و صادرات مرتب میشود نه ادعاهای خاص اخر هفته ای ایشان .
اینستکس
بازار متشکل پولی
بازار باز پولی
ارز نیمایی
ارز ثنایی
مذاکرات آبه
مذاکرات مکرون
اف ای تی اف
پالرمو
اینستکس
طرح صلح عمران خان
مکرون
طرح آبه
.
.
.
ادامه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
ماشالله به این همه نوشتن . راضیم ازت حداقل راسته پولت وقت گذاشتی و نوشتی.
منظور روحانی از شغل حتما دستفروشی و کار در اسنپه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نه پارکبانی هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
خخخخخخخخ
خدایا ما راببخش که قدر ابر اقتصاددان بزرگی همچون حسن روحانی را ندانستیم
به فرض که شما این تعداد شغل ایجاد کرده باشید، اولاً در برابر شمار بسیار زیاد بیکاران خیلی ناچیزه، ثانیاً بفرمایید که چه تعداد از این شغلها به افراد واجد شرایط و شایسته رسیده، و چه تعداد با پارتی بازی به افراد ناکارامد داده شده.
دقیقا همینه که گفتی بازارساز هم بازارارز را بانرخهای دستوری وغیرواقعی تحت کنترل دارد هم بازاربورس رابازا سازی( عددسازی) میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
می گن امارات ریال می خره . چراشو می دونی ؟
لطفا گرای گرونی بیشتر رو نده. له شدیم
...برداشتن فشار ،؟‌... تقسیم‌سود ویژه ؟‌با اینکه داراییهای مردم در سال ۹۷ به یک سوم کاهش پیدا کرده ؟‌میخواهند ،‌سود ویژه ای که از فقر مردم کسب کرده اند را تقسیم کنند ؟‌
...اقاي همتي اصلا مابهترين وضعيت اقتصادي را داريم
آقایان یا نمیفهند یا خودشان را به نفهمی زدند، دلار را باید به عنوان یک کالا بهش نگاه کرد نه صرفا یه واحد پول، یعنی در ایران ملاک برای پول ریال است نه دلار و با این تورم که ما هرسال بابت کسری بودجه متحمل میشیم ارزش ریال کم میشود و بقیه کالاها از جمله دلارارزش خود را حفظ میکنن و قرار نیست همون قیمت قبل باشه، حالا دولتها هر چهار سال این تورم را در همه چیز اعمال میکنند جز در دلار، بعد از چهار سال فنر میپره و دلار میره بالا بعد میگن دلار گرون شد، من نگران سال 1400 هستم و دلار 40000 تومانی حالا فهمیدین منظور از دلار 40000 تومانی چیه؟
رییس بان مرکزی دایم از شکست امریکا میحرفه و دلار میره بالاگبابا ما رو شکست میدین نه امریکارو
سرنوشت همتی هم مثل رؤسای پیشین بانک مرکزی خواهد شد.با سرافکندگی و بدون هیچ دستاورد خاصی و در حالی که پول ملی به شدت ارزش خودش رو از دست داده‌، مجبور میشه بانک مرکزی رو ترک کنه.
آقای همتی با شما موافقم چونکه به مردم هم ثابت شده که گرانی دلار فقط و فقط دست دولت است نه بازار.
پروپاگاندا
آقای همتی کدام دشمن.؟ بس کنید دشمن دشمن. از این پس. احدی حق ندارد. دشمن دشمن کند چون خلاف میل و خواسته اکثریت ملت است
به به تورم ۵۰۰ درصدی برای دولت هیچه....واقعا مچکریم که جلوی ابر تورم رو گرفتید'''' از آغا زاده های اونور چه خبر??دلار ۴۲۰۰ که ان شاالله بهشون میرسه?? لنگ نمونن یه موقع
شهرک ما شده مثل محله ی چینی ها... هر کی یه جا بساط پهن کرده!!!! امروز فهمیدم اشتغال زایی دولت یعنی چی!!!خودمم اسنپ کار میکنم روحانی مچکریم''' دیگه شغل ایجاد نکن
اگر کسی از هموطنان عزیز، با هر فکر و عقیده و مرامی،در این سالهای گذشته،سکه و دلار و خانه و خودرو و ارزاق و مایحتاج عمومی را به این نیت خریده ،که تا گرون شد بفروشه و سود کنه، و بعد ژست زرنگی بگیره،لطفا نظر کارشناسی و به ظاهر دلسوزانه نده،چون مسبب نیمی از مشکلات فعلی کشور،وجود همین فکره که اگه امروز نخریم،فردا باید گرون تر بخریم، در ضمن وقتی اکثریت مردم می خوان با دلالی در حوزه ی ارز و مسکن و خودرو و...،سود بادآورده به دست بیارن،اوضاع همین میشه که هست،لطفا سانسور نفرمایید.
روتونو برم عجب دولتی
با این مدیریتتون . چرا نمیگی خونه تو همین یک هفته اخیر ۴۰ تا ۵۰ میلیون تو متراژ ۵۰ تا ۶۰ متر گرون شد . ابله
خجالت بکشید شغل هایدایجاد شده را برای فرزندان خودمیگویید یا برای فرزندان ملت
اقدامات و خدمات حاج حسن به ایرانیان:
ساندن قیمت پیاز به مرغ
رساندن قیمت مرغ به گوشت قرمز
رساندن قیمت گوشت قرمز به قیمت گوشی
رساندن قیمت گوشی به قیمت ماشین
رساندن قیمت ماشین به قیمت خونه
رساندن قیمت خونه به قیمت کارخونه
به استحضار ملت شریف میرسونم که گزارش اورده شده در تابناک .بخشی از فیلم "دروغگویان بزرگ "بود.
جز دولت و مجلس که باهم داداشی بودن کسی منتظر ارز 40 هزار تومنی نبود و نیست تا همین دلار که به نزدیک 20 هزار تومن رسید اقایون که با خبر بودن کم کاسب نشدن.اقای روحانی 500 هزار شغلی که میگید برای امثال داماد گل جور کردید
فکر کنم دوباره در حین سوار شدن به ماشین از میان خیابان های شهر نظرسنجی کرده اید و از خوشی و یا سرخوشی 90 درصدی مردم اطمینان خاطر یافته اید
خدایا ما را ببخش که به یک ابر مرد رأی دادیم
مردم منتظر دلار ۴ هزار تومن یا دلار جهانگیری بودن نه دلار ۴۰ هزار.
500 هزار شغل!!!

دروغ گفتن حرام است ولی راست گفتن واجب نیست
زمان آقای احمدی نژاد تمام دنیا شواری امنیت و سازمان ملل ما رو تحریم کرده بودن ایشون قیمت دلار رو مهار کرد. اخه خجالت بکشید ارزش پول ملی رو بالا ببرید.له شدیم.خدایا کمک کن.نمیدونم باید چکار کنم .خرج خانواده رو تو این شرایط چه کنم.مسیولین بیایین اینجا اینها رو بخونید از درد مکردم با خبر بشین
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
با درامد نفتی ۸۰۰ میلیارد دلاری ایام اقای احمدی نژاد و سال ۸۴ددلار را ۸۵۰ تومان تحویل گرفتند و ۳۸۰۰ تومان در سال ۹۲ با ان درامد افسانه نفتی مهار قیمت دلار میشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئن باشید ایشان اگر درامد ۸۰۰ میلیارد دلاری نفتی نداشت قیمت ارز در زمان‌ایشان از ۴ برابر هم بیشتر میشد و ذخایر ارزی را کف بازار و جمشید بسم الله ها میفروختند.
آقای همتی شاخ غول شکستی .مرد زرنگ شما با این کارتون بالا پایین کردن ارز جیب مردم را خالی میکنید اینهم یک نوع مالیات پنهان است مثل گرانی های دیگر
هدف بالا بردن سودبانکی است ولاغیر
رووووووحانی می خواد قفل رابا کلید باز کنه دستش بستس باید اول کلید دستان بسته خودش راپیدا کند.
به مامانت بگو برات اسفند دود کنه یوقت چشمت نزنند.
اقای همتی دلار همین حالا بالای 40 هزار تومن هست ...
ماشین دویست ملیونی شده 1 ملیارد. آپارتمان 150 ملیونی شده 1ملیادو نیم....
سلام بر شما ابتدا ازاقای ریاست محترم جمهوری تقاضادارم با کمک کارشناسان دفاتر ریاست جمهوری تعدادفرصت شغلی ایجاد شده در کشور را بتفکیک رشته شغلی واشتغال ایجاد شده در هر استان را بتفکیک اعلام کنند
ای خدا ای خدا یه نفت 5 دلار بابا پایین میشه کل جهان دچار ترس و بحران میشه بعد اینجا چه راحت از 400% کاهش ارزش پول ملی خداروشکر میکنن.
اقای همتی
اگر وقت بکندد و از عضویت هییت مدیره ها که پاداش های انچنانی برایت دارد کنار بروید انگاه می فهمید که دلار حتی ۴۲۰۰ تومانی هم چه فشاری روی ملت دارد چه رسد به ۱۳۰۰۰ تومانی .
فعلا که درامدت خوب است .
...در زمان تصدی شما بر بانک مرکزی دلار چند بود؟۱۱۴۰۰ الان چنده؟ ۱۳۵۰۰پس رفته بالا،در حالی طبق وعده شما باید میومد پایین.دولت هم که دایم میگه ارزش دلار بسسسسییار پایینتر از این قیمته،پس کووووو،سفره های مردم روز به روز کوچکتر،چهره پدران روز به روز شرمنده تر،جوانان روز به روز نا امیدتر و...
مناسفانه هر وزیر یا مسئول سازمان مانند بانک مرکزی هدف دشمن را در حیطه کاری خودش قلمداد میکند. دشمن نیازی ندارد به دلار حمله کند می داند برخی مسئولان اتوماتیک وار و خودکار ارز را بی جهت بالا می برند.
شاید آمار ایجاد شغل درست باشد. ولی چند نفر بیکار شده آن کم کنید منفی هم می شود
همتی بسیارباهوش ولایق است
آقای همتی اخذ مالیات غیر قانونی و بر خلاف تعهد اولیه بانک مرکزی است
اشتغالزایی تو این مملکت عالیه
واقعا جای شکرش باقیه
قیمتها ارزون و درامد ها و فضای اشتغال عالی
حتما نیرویهای حق التدریس آموزش و پرورش هم جزو500هزار اشتغال خاصتونه با اون حقوق و اون بیمه و ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل