بازدید 21707
رونق تولید در پیچ و خم اخذ مجوز گرفتار شده است؛

یک ایرانی برای اخذ همه مجوزهای کشور باید ۱۰ هزار و ۵۹۸ مدرک تهیه کند/ میانگین هفت مدرک برای هر مجوز/ موتور مقررات‌زایی قوی تر از مقررات‌زدایی/ قیمت ‌مجوز داروخانه، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

برای آنکه اقتصاد ایران رونق تولید را تجربه کند، باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشد. فضای کسب و کاری که طبق گزارش‌های بین المللی، اصلاً در ایران مساعد نیست. آخرین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد، ایران در سهولت فضای کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور دنیا در رتبه ۱۲۸ قرار دارد. یکی از راهکار‌های بهبود رتبه و فضای کسب و کار ایران، کاهش تعداد مجوز‌ها در کشور است.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 15 January 2020

یک ایرانی برای اخذ همه مجوزهای کشور باید ۱۰ هزار و ۵۹۸ مدرک تهیه کند/ میانگین 7 مدرک برای هر مجوز/ موتور مقررات‌زایی قوی تر از مقررات‌زدایی/ قیمت ‌مجوز داروخانه، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانتابناک اقتصادیبرای آنکه اقتصاد ایران رونق تولید را تجربه کند، باید فضای کسب و کار را بهبود ببخشد. فضای کسب و کاری که طبق گزارش‌های بین المللی، اصلاً در ایران مساعد نیست. آخرین گزارش بانک جهانی نشان می‌دهد، ایران در سهولت فضای کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور دنیا در رتبه ۱۲۸ قرار دارد. یکی از راهکار‌های بهبود رتبه و فضای کسب و کار ایران، کاهش تعداد مجوز‌ها در کشور است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ رهبر انقلاب به رسم هر ساله در آغازین ساعات شروع سال جدید صحبت هایی را با مردم ایران داشتند.

ایشان در این صحبت ها فرمودند: آنچه من عرض می کنم، این است که مساله‌ فوری و جدّی کشور و اولویّت کشور فعلا "اقتصاد" است. در مساله‌ اقتصاد مسائلی که داریم زیاد است: بحث کاهش ارزش پول ملّی یک مساله مهم است، بحث قدرت خرید مردم همین جور، بحث مشکل کارخانجات و کم ‌کاری و احیاناً تعطیل بعضی از کارخانجات از این قبیل است. اینها مشکلات است. آنچه من مطالعه کردم و از نظر کارشناس ‌ها استفاده کردم، کلید این همه، عبارت است از "توسعه‌ تولید ملّی".

رهبر انقلاب در بخش دیگری از صحبت های خود گفتند: امسال مساله‌ "تولید" مطرح است. می خواهم مساله‌ تولید را به عنوان محور فعّالیّت قرار بدهم. تولید اگر چنانچه راه بیفتد، هم می تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم استغنای کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتّی می تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مساله‌ تولید به نظر من مساله‌ محوری امسال است؛ لذا من شعار امسال را این قرار دادم: رونق تولید.

با نامگذاری امسال به نام رونق تولید این پرسش مطرح شد که چگونه می توان به رونق تولید دست یافت؟

شاید بهترین پاسخ این است که دولت تلاش کند تا فضای کسب و کار را بهبود ببخشد و موانع را از سر راه کسب و کارها کنار بزند. بررسی ها نشان می دهد، فضای کسب و کار در ایران، طبق گزارش های بین المللی اصلا دارای شرایط خوبی نبوده و نیست.

چند ماه پیش بانک جهانی گزارش سهولت (انجام) کسب و کار ۲۰۱۹ را که شانزدهمین گزارش از سلسله گزارش‌های بانک جهانی در این زمینه بود، منتشر کرد. این گزارش نشان می‌داد که رتبه ایران برای سومین سال پیاپی تنزل پیدا کرده است، در حالی که در گزارش سال ۲۰۱۸ رتبه ایران ۱۲۴ در میان ۱۹۰ کشور گزارش شده بود، در گزارش سال ۲۰۱۹ این رتبه به ۱۲۸ تنزل پیدا کرد. نمودار زیر رتبه ایران و تعداد کشور‌های حاضر در گزارش سهولت کسب و کار را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

یک ایرانی برای اخذ همه مجوزهای کشور باید ۱۰ هزار و ۵۹۸ مدرک تهیه کند!/ میانگین 7 مدرک برای هر عنوان مجوز

این افزایش رتبه طی سه سال اخیر در حالی رخ داده که طبق قانون برنامه ششم توسعه، رتبه ایران باید در پایان اجرای این قانون به کمتر از ۷۰ برسد. در بند الف. ماده ۲۲ این قانون آمده است: شاخص کسب و کار هر سال ده رتبه ارتقا یافته و به کمتر از ۷۰ در پایان اجرای قانون برنامه برسد.

برای بهبود فضای کسب و کار و کاهش رتبه ایران در گزارش‌های بین المللی در سال‌های گذشته چند کار جدی صورت گرفت. اول تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار در سال ۱۳۹۰ و دوم راه اندازی "دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار" در آبان ماه ۱۳۹۲ به عنوان پنجمین دفتر معاونت امور اقتصادی، وزارت اقتصاد و دارایی بود و سوم تشکیل "هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار" بود که نمایندگان مجلس در ۲۲ دی ماه ۱۳۹۳ به تشکیل آن رای مثبت دادند.

حالا پرسش اساسی این است که چرا علی رغم این اقدامات، هنوز فضای کسب و کار در ایران و همچنین رتبه ایران در گزارش‌های بین المللی بهبود نیافته است؟

پاسخ این پرسش در گزارشی که توسط علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در روز گذشته در نشست اتاق بازرگانی تهران ارائه شد، نهفته است.

علی فیروزی گفت: درحال‌حاضر موتور پرقدرت مقررات‌زایی در کشور وجود دارد که دائم در حال فعالیت است؛ اما در آن‌سو نهاد‌های مختلفی برای خنثی‌سازی آن فعالیت می‌کنند. در واقع دو موتور تولید مقررات و مقررات‌زدایی در کشور فعال است که سرعت آن‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد؛ بنابراین هرچقدر سرعت مقررات‌زایی را کم کنیم، باز هم تغییر قابل ملاحظه‌ای را نمی‌بینیم.

به گفته فیروزی، با توجه به مسائل مرتبط با تحریم، بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰۰ بخشنامه برای تجارت فرامرزی در یک سال از سوی چهار دستگاه یعنی بانک‌مرکزی، وزارت صمت، استاندارد و وزارت بهداشت صادر شده است.

او در ادامه به یکی از آسیب‌های بزرگ محیط کسب‌وکار اشاره کرد و گفت: به‌هم‌ریختگی و عدم یکپارچگی نظام مجوزدهی کشور بزرگ‌ترین آسیب فضای کسب‌وکار بوده که ناشی از قوانین و مقررات تولید شده است. در ایران هرکجا مشکلی ایجاد می‌شود، مسئولان می‌خواهند با ابزاری به نام مجوز آن را حل کنند که همین امر موجب ایجاد نظام به‌هم‌ریخته مجوزدهی شده است.

او با طرح این سوال که وقتی در مورد مجوز‌ها صحبت می‌کنیم در مورد چه چیزی حرف می‌زنیم، گفت: به‌عنوان مثال مجوز نانوایی‌ها ۸۰۰ میلیون تومان، مجوز کافه رستوران و آشپزخانه سیار ۶۵۰ میلیون تومان، مجوز دفترخانه اسناد رسمی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مجوز موسسه حقوقی داوری ۱۴۵ میلیون تومان و مجوز پیشخوان دولت نیز ۱۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. به گفته او، قیمت مجوز داروخانه، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، قیمت مجوز آموزشگاه مراقبت و زیبایی ۱۲۰ میلیون تومان و قیمت مجوز قهوه‌خانه ۹۵ میلیون تومان است.

گزارشی که ارائه شد نشان می‌داد در تبلیغات فروش برخی از این مجوزها، درآمد ماهانه نیز ذکر شده است. در تبلیغ مجوز کافه رستوران و آشپزخانه سیار درآمد ماهانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ذکر شده است. در تبلیغ فروش نانوایی، این درآمد، ۹۰ میلیون تومان عنوان شده است. در تبلیغات مربوط به واگذاری مجوز دفتر اسناد رسمی، درآمد ماهانه حداقل ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده و در تبلیغ مجوز داروخانه درآمد روزانه ۷ میلیون تومان و درآمد بیمه ماهانه حداقل ۹ میلیون تومان عنوان شده است. به این ترتیب برای داروخانه‌های غیرشبانه‌روزی با ۲۶ روز کاری، سود خالص ماهانه حدود ۱۸۲ میلیون تومان است. او افزود: به عبارتی این قیمت‌ها قیمت یک ورق کاغذ پرینت شده است.

فیروزی در ادامه به مدارک لازم و استعلام‌هایی که در کشور وجود دارد، اشاره کرد و گفت: برای ۱۵۸۲ عنوان مجوز رسمی در کشور، ۱۰ هزار و ۵۹۸ مدرک و استعلام لازم است. اگر فرض کنیم یک ایرانی بخواهد همه مجوز‌های کشور را یک بار دریافت کند، باید ۱۰ هزار و ۵۹۸ مدرک تهیه کند. یعنی به ‌طور میانگین برای هر مجوز به حدود ۷ مدرک نیاز است.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد با بیان اینکه با چند اقدام می‌توان نماگر‌های ایران را در شاخص انجام (سهولت) کسب و کار تعدیل کرد، گفت: به ‌عنوان مثال یک لایحه برای حمایت از سهامداران خرد از طرف دولت به مجلس ارسال شده که اگر مصوب شود، می‌تواند رتبه ایران را ۲۰ رتبه بهتر کند.

همچنین لایحه وثایق بانکی نیز در صورت اجرا، تاثیرگذار خواهد بود. او به مصوبه یکم خرداد سال ۹۶ اشاره کرد که بر مبنای آن احکامی به منظور شاخص سهولت کسب‌وکار باید اجرا می‌شد.

گزارش فیروزی از میزان اجرای این احکام نیز جالب بود. براساس این گزارش، ۳۰ دستگاه مسوول اجرای این مصوبه هستند؛ در بخش دولتی ۱۷ دستگاه، در بخش‌خصوصی ۴ دستگاه، در قوه قضائیه ۳ دستگاه، در نیروی نظامی ۲ دستگاه و در بخش‌خصوصی-دولتی ۲ دستگاه مسئولیت اجرای احکام را بر عهده دارند. این مصوبه دارای ۲۵ حکم است. اما بررسی روند اجرای احکام نشان می‌دهد ۱۲ درصد احکام معادل ۳ حکم، انجام شده؛ ۵۶ درصد احکام معادل ۱۴ حکم، ناقص انجام شده و ۳۲ درصد احکام معادل ۸ حکم، انجام نشده است. فیروزی گفت: این روند نشان می‌دهد، احتمالا اولویت شماره یک دستگاه‌های اجرایی، بهبود این شاخص نبوده است.

با توجه به این گزارش می‌توان گفت: دست و پای فضای کسب و کار کشور با مجوز‌های بی شمار بسته شده و هر یک از این مجوز‌ها به طور میانگین هفت مدرک نیاز دارد که رقم بالایی است. همچنین سرعت تولید مقررات در ایران از سرعت مقررات زدایی بیشتر است و این نیز مشکل بزرگی بر سر راه کسب و کار‌های کشور است.

از این گذشته، نکته مهمتر این است که بیشتر مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار اجرا نمی‌شود. این خبری بود که فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در چهار سالگی تشکیل هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار داد. وی در مورخه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ گفت: ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب و کار اجرا نمی‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۳
ده سال مدیر دارالترجمه رسمی بودم که از مترجم های رسمی مجوز کرایه میکردم بیان فقط روی ترجمه ها مهر بزنند. ده سال دنبال گرفتن مجوز بودم در آزمون شرکت کردم قبول شدم اینقدر قوه قضاییه لفت داد، بهونه آورد، هر مدیری عوض شد ده تا بخشنامه کاری اضافه کرد به قبلی ها بیخیال شدم و رفتم از اون کار بیرون. این من، مشت نمونه خروار ‌.
پاسخ ها
سیدحسنی3نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
598قطعنامه
این حالت ، یعنی فساد اداری سازمان یافته
تنها راه خلاص شدن ، دادن مجوز به هرکسی است که تخصص کار را دارد . بقیه مسائل به گیرنده های مجوز مربوط باشد
وجود فیلتر و انحصار ، یعنی سو استفاده پرسنل ادارات دهنده مجوز و بازار سیاه مجوز فروشی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دقیقا
متاسفانه همه مسئولین فقط شعار می دهند.یکسال و نیم وقت گذاشتم و صدها میلیون هزینه کردم و ۱۵ استعلام گرفتم برای احداث گلخانه....یک قطعه از زمین شد منابع طبیعی، آخرش هم علی رغم اینکه اوقاف قبلاً نامه رسمی داده بود که وقف نیست، بعد از ۱/۵ سال حالا می گوید وقف است.شما باشید و سرمایه خود را چنین هدر رفته ببینید چه می کنید؟ای کاش می توانستیم و از این کشور خارج می شدیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
در کشوری مثل ما برای کار تولیدی یا باید عاشق بود و یا دیوانه....که البته هردو ریشه در جنون دارند
برخی آقا زاده ها و رانت خوارها و اختلاسران کشور از این امر مستثنی بودن پس این کاملا مشخص هست که قانون فقط برای مستضعفین قدیم می باشد و بس
بنده شخصا خواستم کسب و کار تولیدی راه بیاندازم
به غلط کردن افتادم از دست این همه مقرارت دست و پاگیر و کارمندان تنبل و بی انگیزه و ده ها مشکل دیکه
ایران بهشت دلالی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بنگاههای اقتصادی یک به یک نابودشدند درعوض بورس بی دلیل هرروز رکورددجدیدمیزنه
البته خیلی هم مطالب صحیح نیستن.بنده داروساز هستم و در مورد اون مبالغ اونها فروش روزانه هست.ولی انحصار و رانت در مجوز کمر داروسازان جوان رو شکسته و حتی حالا که دیوان رای به آزادی مجوز داروخانه داده دوستان ذینفع زیر بار نمیرن
مجوز گرفتن یه جور باج خواهیه
وگرنه اون جواز هیچ فایده ایی برای کار و کسب شما نداره فقط یه پوله که باید بدی تا اجازه بدن کار کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
باج سبیل همون مجوزه دیگه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دقیقا درست میفرمایین جواز کار فقط برای اینه که خودشون وقتی اومدن گیر دادن نشونشون بدی وگرنه که هیچ فایده دیگه ای نداره ؛ مهم اون پول است !
با سلام من نزديك يك ساله دنبال اخذ جواز احداث گلخانه مي باشم ولي هنوز در حال تكميل مدارك و كارهاي اداري زائد جهاد كشاورزي و ارگانهاي مربوطه مشغول مي باشم هيچ كسي هم به داد آدم نميرسه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مشکل عمده عدم هماهنگی بین ادارات است.مثلاً وقتی نظام مهندسی تمام نقشه ها و توضیحات را داده دیگر چه نیاز هست که تک تک ادارات کارشناس بفرستند؟ یا مثلاً جهاد باید با فرمانداری ، اوقاف، منابع طبیعی و....هماهنگ باشد بعد مجوز بدهد.نه اینکه مجوز گلخانه بدهد ولی فرمانداری مجوز ساخت ندهد...مشکلات بیشتر ضعف مدیریتی هستند
مقررات هیچ وقت دست و پاگیر نیست. مقررات زدایی کلمه ای است که از ریشه غلط است. کسانی از مقررات گریزانند که یا میخواهند غیر قانونی عمل کردن را بی هزینه کنند و یا توان اجرای قوانین محکم و پیچیده را ندارند و توان ساده سازی و استفاده از ابزارهای مدرن برای سرعت بخشی به اجرای قانون را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مقررات بیشتر به گونه ای است که مانع شونده اند ، نه باز دارنده
میروی در یک شهرک صنعتی زمین بگیری ، متوجه میشوی همه قطعات واگذار شده اند ، سالها میگذرد وصنعتی راه نمی افتد ، تازه متوجه میشوی که فقط امتیاز زمین در چرخه دلالی دست به دست میشود کاری صورت نمیگیرد . معلوم میشود که اصلا از اول هم قصد همین بوده است و اگر کسی بخواهد کاری کند هزارتا مانع سر راهش سبز میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حتماً برای کاری که خواستی انجام بدید سفارش داشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تو همین مطلبی که تابناک گذاشته ، خود مسئولین و کارشناسان بهش اعتراض کردن ، اونوقت تو اومدی چی میگی ؟
میگن اگه تو کشورهای توسعه یافته برای یک خرید ساده در دولت چندین هزار صفحه قانون وجود داره. اینکه ما از مقررات و حجمش می ترسیم به خاطر ضعف ما در اجرا و ابزارهای ضعیف و عهد دقیانوسی ماست نه به خاظر قانون گذاریها و مقررات سخت و پیچیده
در حالی که تهیه مجوز و یا وام بانکی برای یک ایرانی ،،عادی،، در ایران سخت و یا غیرممکن است اما همان ایرانی می تواند به راحتی انواع مجوز و وام ها را در بسیاری از کشورهای دیگر تهیه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
میدونین چرا چون با یه شماره شبیه کد ملی ما تمام زندگیت و سوابقتو دارن. و یه بدحسابی یعنی پایان وام گرفتن و اعتبار.
بوی گران شدن دلار بخشهایی از بازار را فراگرفت...
داداش همتی کجایی...
متاسفانه کارهای اینچنینی وقت گیر و خسته کننده است برای گرفتن مجوزلازم برای ایجاد کار تولیدی باید راههای پیچ در پیچی را طی نمود برای رونق تولید باید از بنگاههای زود بازده حمایت کرد تجمیع کلیه استعلامات در کارت ملی هوشمند و تسریع جوابگویی میتواند این گره را حل کند ایجاد کارگاههای تولبدی کوچک جلوی بیکاری فزاینده را میگیرد و محیط سالمی را برای اشتغال زایی فراهم میکند باید کم کم از کارهای دست و پا گیر اداری کاست که به زیان رونق اقتصادی و تولید است متاسفانه رویه غلط در ارتباط با این مسائل با وجود پیشرفت شگرف تکنولوژی هنوز در کشور ما وجود دارد و این باعث شده اقتصاد کشور ما در زمره کند ترین اقتصاد در چرخه جهانی باشد باید راه و روش ممکن را تغییر داد
با سلام در مورد درامد مربوط به داروخانه این اعداد کاملا اشتباهه و مشخص هست که نگارنده هیچ اطلاعی در خصوص داروخانه ندارد و همین کارشناسی های اشتباه باعث اخذ تصمیمات غیر کارشناسی خواهد گردید. محض اطلاع عرض میکنم که بسیاری از داروخانه ها به دلیل غیر اقتصادی بودن این کار اقدام به تعطیل کردن داروخانه خود نموده اند و قسمت اعظم داروخانه در معرض ورشکستگی هستند. ممکن است در سطح یک شهر یک یا دو داروخانه دارای شرایط مالی بالایی باشند ولی اکثریت در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روز مره میباشند و تصمیمات از این دست فقط باعث وزشکستگی داروخانه های متوسط و ضعیف خواهد گردید
وقتی در اگهی فروش صنوف مبلغ ذکر می شود منظور فروش روزانه با ماهانه است ونه سود روزانه مثلا اگر داروحانه ای با مبلغ روزانه 7 میلیون تبلیغ می شود یعنی روزانه 7 میلیون فروش دارد...
بسیار متن و گزارش درستی است
همین الان در شرکت ما که حدود 15 نفر کارمند دارد هزار خان را برای اخذ انواع مجوزها سپری کردیم و صرفا برای یک گواهینامه ارزش افزوده 7 ماهه تلاش می کنیم و هیچ نتیجه ای نگرفتیم.
اینجا جایی است که حتی برای مالیات دادن ( نه برای فرار مالیاتی ) سنگ جلوی پایت می اندازند و یک کارمند ساده این بخش توانسته است 7 ماه حقوق و مزایا و درآمد شرکت ما را مسدود کند . و زورمان و صدایمان هم به جایی نمی رسد.
اینها نتیجه سوء مدیریت در مدیریت کشوره
تو گرجستان اگر بخواهید مجوز کارخانه تولید خودرو یا هر کسب و کار خرد و کلان دیگری را بگیرید حداکثر یک روز کار میبرد.
من برای گرفتن جواز کسب وقتی مراجعه کردم دیدم اگر دنبال این مجوز ها برم کار و کسبم را از دست میدم و رو آوردم به پول شیرینی و بدون جواز کسب دارم کارم رو هم میکنم
چند سال دنبال گرفتن مجوز توليد و بسته بندي محصولات بهداشتي هستم سالن دارم زمين دارم انبار مواد دستگاه همه چيز دارم وام هم يه ريال نميخوام نميدن ميگن برو 120 كيلومتر بيرون تهران ولي به دلال 500 ميليون بدم جواز صادر ميكنن اين اسمش چي ميشه گذاشت سال حمايت از توليد... لطفا برخورد كنيد واردات ممنوع توليد ممنوع صادرات ممنوع آقا تو رو خدا يه نفر به داد اين ملت برسه چيكار كنيم بالاخره
برای احداث گلخانه به سایت جهاد کشاورزی مراجعه کردم و با توجه به موجودیم درخواست خود را برای احداث 240 متر ثبت و کد رهگیری دریافت نمودم ضمن اینکه با توجه به اینکه سطح گلخانه زیر 300 متر بود اعلام داشت نیاز به مجوز نمی باشد حالا برای انشعاب گاز مراجعه می‌شه مجوز می خواهند برای کنتور بزرگتر به اداره جهادکشاورزی مراجعه میکنم می‌گویند شما کلاهبردار هستید من موندم آدم تو زمین خودش گلخانه احداث کنه برای اشتغال فرزند بیکارش کجاش کلاهبرداریه
اداره دارايي فقط به خاطر 5هزارتومان بدهي كه خودشان ميگويند داشتم در حالي كه همه ساله ماليات را پرداخت كرده ام چند ماه نامه تاييديه مرا جهت تمديد پروانه كسب صادر نمي كرد خودشان هم اول كار علت را نمي گفتند وقتي به حراست شكايت كردم بررسي كردند گفتند 5هزار تومان بدهي دارم
یه کاری میکنن بگی مهرم حلال جونم آزاد
الان 15 سال است دنبال مجوز مشاوره برای موسسه خودمان هستیم جالب کد اقتصادی داریم مالیات از ما می گیرند و بیمه هم می گیرند برای ابنها از دید انها واقعا مشکل نداریم چون باید به انها پول بدهیم اما میخواهیم کار کنیم و پول بگیریم میگن باید مجوز داشته باشید اون هم اینقدر اذیت کرده اند مجبور شده ایم مجوز کرایه کنیم فردی هم که مچوز داده بعد از این مدت اسم ایشان جا افتاده هر سال هزینه را بالا میبرد یعنی ما کار می کنیم بعد ایشان معروف میشود .
بیچاره مان کرده اند بعد شکوفایی اقتصادی هم به دنبالش هستیم.
هر کس مدرک معتبر برای هر کاری از دانشگاه معتبر گرفته باید بتونه تو همون رشته دفتر و محل کار داشته باشه مگه پزشک ها بعد از دوره تحصیلی باز امتحان می دن باید آزاد گذاشت مردم خودشون انتخاب کنن وکلیشون کی باشه- پزشکشون کی باشه- از کدوم داروخونه خرید کنن- از کدوم نونوائی نون بخرن- سراغ کدوم بنگاه معاملات برن(صلاحیت های عمومی هم که همه دارن مگر به حکم دادگاه صالحه صلاحیت فردی سلب شده باشه...آزاد کنن ببینن چه رقابتی برای خدمت رسانی به مردم به پا می شه نه اینکه تمام مشاغل رو انحصاری کردن با این همه جوان یک عده تا خرخره می خورن و میلیاردی از مردم پول می گیرن در کنار همومنها با مدرک بالاتر بیکار حاضره یک دهم و گاهی یک صدم همون درآمد رو داشته باشه
برای دارو خانه پیشنهاد میکنم هرکس بتواند دارو خانه بزند و سرمایه گذاری کند و البته کادر تخصصی هم بکار گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بعد هم که دخل و خرجشون جور در نیومد برن قاچاق فروشی کنن؟؟
یا ادون نسخه و تجویز پزشک هر دارویی رو بدن و پولشو بگیرن و جبران هزینه بشه؟؟..
همین الان هم داروخانه از خواروبار فروشی بیشتر شده
به شتر گفتند گردنت کجه!! گفت من کجام صافه ؟؟ آخه چی تو این کشور مطابق الگو و ا سلوب درسته؟آقا فقط دلالی تو این مملکت خوبه،نه مجوز می خواد،نه سواد و تخصص،مالیات هم نمیدی، برعکس دنیا که تولید کننده، ارج و قرب داره و دستس را هم می بوسن.
یه سری افراد حریص و حسود در قسمتهای خصوصی مثل فرضا اتحادیه ها و تعاونیهایی که خب یک قسمت کار و نظر دهنده هستند به همراه به قول معروف مرتبطین دولتی مقام و صندلی و ریاست و تفرعون میکنن و خب ثروت مداران
خصوصی هم که با بنزاشون و ساعتای میلیاردی شون دارن تبختر میکنن...ظاهر دارن ولی انگار گوش شنوایی ندارن..
هشت خوان رستم درست کردن و این کلاف سر در گم تو در تو رو بیشتر و بدتر میکنن...باور کن این خودش بهترین روش برای نا امید کردن و نا راضی تراشی یه..
اگر اینهمه موانع هست ، پس چگونه بیش از ۵۰٪ زمینهای کشاورزی ،و مراتع ،و کوهپایه ها ،و جنگلها شده اند ساختمان ،و سوله ؟ و دیگر اینکه تعداد مغازه ها ،و بنگاه های معاملات ملکی از تعداد خانوارهای شهری بیشتر است ؟ مهم مقررات ،زدایی ،و زایی ،نیست ،مهم این است که در کشور ایران شفافیت ،هیچ چیزی نیست ؟،،پیش از این مردم ایران به حلال ،و حرام اعتقاد داشتند ، اما اکنون اعتقادی نمانده ؟ و جای شرافت ،و انسانیت ،و کرامت را ، پول ،و ثروت ، خانه ،و ماشین گرفته است
بیخودی نیست نیمی از جمعیت در فکر مهاجرت هستند
نیمی هم در فکر فردای خود....
يك دولت ملى براى پيش برد اهداف ملى درراه اندازى وگسترش توليد ملى با يد بر سه مشكل فائق ايد ارزانى كالاهاى چينى ومرغوبيت كالاهاى غربى وگروههاى وارد كننده كالا وپورسانت بگير داخلى خوشبختانه درسايه تحريم غرب دومشكل خيلى مهم ازسه مشكل را حل كرده اند وتوليد كننده داخلى مشكل رقابت ندارد وبايد بين خودشان رقابت كنند حل مشكل سوم اسانترين بخش كار است وبناچاراز سرراه برداشته ميشود
از افراد فهیم و دلسوزی که هنوز دستی در قدرت دارند عاجزانه تقاضا می کنیم با زور هم که شده جلوی افراطیون را بگیرند وکشور را نجات دهند.چون از مردم کاری ساخته نیست
در صورتی که هر کسی اجازه تاسیس داروخانه در شهرهای بزرگ داشته باشه دیگه کسی حاضر به تاسیس داروخانه در شهرهای کوچک و روستاها نیست همه میان به تهران و شهرهای بزرگ
این مجوز ها و مدرک گرفتنی نیست خریدنی است
يك ايراني بدبخت ترين موجود روي زمين است چون در ايران به دنيا امده است .
مسئولین محترم
سالهاست کمیته های تسهیل و کاهش مقرارات دست و پاگیری و شفاف سازی و مکانیزه کردن ان جلسه با دستگاههای اجرایی برگزار کرده و میکنند و افسوس از خروجی اندک ان وعدم نظارت بر این گونه کمیته ها
تیترتون جوکه. یک ایرانی برای چی بخواد تمام مجوزها رو بگیره؟ یکی دوتا تهش ده تا. بیشتر از اینها باشه نشون از ریگه تو کفشه. البته اینها رو نگفتم که موافق کارشکنی های اداری باشم، مشکل فقط تیتر زدنتونه که دفعه اولتون هم نیست. شما یک سری به شهرداریها بزنید ببینید چقدر مردم رو باسه یک امضا می دوونن ....برای یک امضایی که 1 دقیقه کارشه مردم رو هفته ها و ماهها می دوونن
تیتراول روزنامه سینه چاک بورس وضد بازارهای رقیب ان:
هفته ۱۳ درصدی بورس !!!!
وقتی تنهادریک ساعت شاخص کل سقوط تاریخی وبیسابقه ۱۷ هزارواحدی داشت کجابودید؟!!!!!
ارقام درآمدی اعلام شده حداقل در بخش بزرگی از تهران کاملاً درسته
من متوجه نشدم دقیقا چی رو دارید به چی ربط میدید اینکه شرایط کسب مجوز باید راحت تر بشه شکی توش نیست ولی اینکه هر کسی بدون هیچ گونه تخصصی بتونه هر مجوزی رو بگیره که منطقی نیست مثلا در مورد داروخانه حتما باید مجوز به داروساز واجد شرایط داده بشه چون کار تخصصیه یا حرفه ای که نیاز به تخصص خاصی داره هم حتما باید فردی که مجوز رو میگیره شرایط خاصی داشته باشه دیگه اینکه بدیهیه
متاسفانه نبود بخشنامه ها و قوانین مشخص و ابهامات فراوانشون بزرگترین ضربه به سیستم مملکت زده شما حتی نمی تونید در مورد کوچکترین کاری پیش بینی درستی از شرایط پیش رو داشته باشید
و این همون مشکل اساسی ماست نتیجه اش میشه سرمایه گزار فراری ، مردم ناراضی
اینجا فقط عمر ادم هدر میرود یک سرباز فوق لیسانس باید نگهبانی بدهد و ظرف بشورد بعد تبلیغ الکی می کنند که از اینها استفاده می کنند کدام استفاده شاید چند تا به بول خودشان نخبه را گزینش کنند همه مارهایشان همینطور ایت جوانی و امرشان را برای هسچ تلف می کنند دوسال ناقابل
من در سوئد ۳ روزه جواز کسب گرفتم. اصلا به جایی هم مراجعه نکردم فقط رفتم از سایت اقدام کردم. اسکن جوازم هم به میلم فرستاده شد....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان