بازدید 2765

مخالفتم با مالیات بر عایدی مسکن اشتباه بود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه اشتباه ما این بود که تصور می‌کردیم مالیات بر عایدی مسکن به ضرر این بخش است گفت: مالیات بر عایدی مسکن قطعا کمک حال بخش مسکن خواهد بود و اشتباه ما این بود که از ابتدا با مالیات بر عایدی مخالف بودیم.
کد خبر: ۹۵۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 14 January 2020

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مالیات بر عایدی مسکن می‌تواند به کاهش التهاب بازار مسکن کمک بسیار زیادی کند، گفت: همواره با مالیات بر عایدی مسکن مخالف بودم و معتقد بودم که این طرح قیمت مسکن را بالا می‌برد، اما بعد از مطالعات اجمالی متوجه شدم که ما داریم اشتباه می‌کنیم.

خسروی ادامه داد: در حال حاضر در 180 کشور دنیا مالیات بر عایدی مسکن و سایر بازارها مثل طلا اجرا می‌شود و این تصور غلط که مالیات بر عایدی مسکن و یا مالیات بر عایدی سرمایه به تمام دارایی اشخاص وضع خواهد شد اشتباه است.

خسروی با اشاره به اینکه قطعا مالیات بر عایدی مسکن موجب کاستن التهاب بازار مسکن خواهد شد، اظهار داشت: مالیات بر عایدی سرمایه سال‌هاست که در آمریکا و سایر کشورهای پیشرفته به فراخور وضعیت داخلی کشور خود اجرا و پیاده می‌شود و باعث شده تا از ورود واسطه‌ها و سوداگران به بازار مسکن جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه لئوناردو لیبرمن اقتصاددان آمریکایی در سال 2015 اعلام کرد که عدم دریافت مالیات بر عایدی سرمایه موجب فعالیت‌های احمقانه و تشدید فعالیت‌های غیرتولیدی می‌شود تاکید کرد: عدم اجرای مالیات بر عایدی سرمایه باعث می‌شود تا سرمایه‌ها از بین برود و سرمایه‌ها به سمت بخش مولد حرکت نکنند.

وی افزود: قطعا مالیات بر عایدی مسکن برای دهک‌های پایین جامعه اجرا و اعمال نمی‌شود و این برنامه و طرح تنها برای واحدهای مسکونی که بیش از نیاز خریداری می‌شود اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،مالیات بر عایدی سرمایه در حالیکه سالهاست بر روی آن و مزیت های تاکید شده همچنان در مسیر تصویب در مجلس و قانون شدن قرار دارد و در حال حاضر در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی کارشناسی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان