بازدید 96239
پیرامون توییت اخیر وزیر خارجه آمریکا؛

آیا حمله و اقدام به یک جنایت جنگی دیگر از سوی آمریکا علیه ایران در راه است؟

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ساعاتی قبل اقدام به انتشار توییتی کرده که هرچند ظاهر آن به کل عاری از هرگونه تهدید علنی علیه ایران است، سوابق نشان می دهد این دست محتوا و این نوع بیانات، نقش بهانه‌های اولیه برای شروع اقدامات نظامی به ویژه علیه ایران است.
کد خبر: ۹۵۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 13 January 2020

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ساعاتی قبل اقدام به انتشار توییتی کرده که هرچند ظاهر آن به کل عاری از هرگونه تهدید علنی علیه ایران است، سوابق نشان می دهد این دست محتوا و این نوع بیانات، نقش بهانه‌های اولیه برای شروع اقدامات نظامی به ویژه علیه ایران است.

تحریریه تابناک جهان؛ منابع رسانه‌ای عراق یکشنبه شب از اصابت هشت راکت به پایگاه هوایی "البلد" در شمال بغداد خبر دادند. ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق، با تأیید این حمله راکتی اعلام کرد: در این حمله، دو افسر و دو نظامی نیروی هوایی عراق زخمی شدند.

این دومین باری است که این پایگاه هوایی که محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی است، هدف موشکی قرار می‌گیرد. پایگاه البلد، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی در عراق است که در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد و در ارتفاع ۴۹ متری از سطح دریا قرار دارد و در دهه ۸۰ میلادی توسط کشور یوگسلاوی سابق ساخته شده است.

در پی این حملات، ساعاتی قبل ویزر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو، در شبکه اجتماعی توییتر جملاتی را نوشت که می تواند سرآغاز یک ماجراجویی دیگر از سوی آمریکا علیه ایران باشد.

وی در این توییت نوشته است: «به شدت از گزارش های مربوط به یک حمله راکتی دیگر به یکی دیگر از پایگاه های هوایی عراق عصبانی هستم. برای بهبودی سریع حال مصدومان این اتفاق دعا می کنم و از دولت عراق می خواهم کسانی را که مسئول انجام این حملات علیه مردم عراق هستند، پاسخگو سازد. این گونه نقض مداوم حاکمیت عراق توسط گروه هایی که وفاداری به دولت عراق ندارند، باید پایان یابد.»

آیا اقدام به یک جنایت جنگی دیگر از سوی آمریکا علیه ایران در راه است؟

ظاهر کلام پومپئو چندان حاکی از تهدید علیه ایران نیست؛ اما زمانی که این نوشته در توییتر را در کنار رویداد‌های گذشته و واکنش‌های مشابه این مقام آمریکایی در خصوص حملات مشابه دیگر در عراق می گذاریم، می توان به خوبی دریافت که مایک پومپئو در توییت خود، تهدیدی ضمنی علیه ایران را پنهان ساخته که این مساله می تواند آغازی بر یک ماجراجویی نظامی احتمالی دیگر علیه ایران باشد.

نگاهی به موارد مشابه از این دست رویداد، می تواند تاییدی بر این فرض باشد. در سیزدهم دسامبر ۲۰۱۹ در پی اصابت چند راکت به پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد ـ که به مجروح شدن دست‌کم پنج نظامی عراقی منجر شد ـ وزیر خارجه آمریکا، این حمله را به شدت محکوم کرد. این حمله منجر به جراحت پنج افسر آموزش دیده توسط آمریکا در رسته ضد تروریسم عراق شد.

مایک پومپئو در توییتر و در واکنش به این حمله به جمهوری اسلامی هشدار داده که اگر به نیرو‌های آمریکایی و متحدانش در عراق توسط ایران یا گروه‌های نیابتی آن آسیبی وارد شود، واشنگتن "قاطعانه واکنش" نشان خواهد داد.

این هشدار بعد از آن بود که رویترز به نقل از یک مقام ارشد ارتش آمریکا، هشدار داده بود که حمله راکتی به پایگاه‌های مورد استفاده نیرو‌های آمریکایی و هم پیمانانش در بغداد وضعیت را به مرحله‌ای "غیرقابل کنترل" می‌کشاند. در حالی که هیچ گروهی مسئولیت این حمله و تقریبا ۹ حمله مشابه پیش از آن در منطقه سبز بغداد را بر عهده نگرفته بود، مقامات آمریکایی همه این حملات را منسوب به گروه‌های شیعه مورد حمایت ایران در عراق دانستند. مقام آمریکایی مذکور به رویترز گفته بود، گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی با حمله‌های راکتی به پایگاه نزدیک بغداد به خطوط قرمز نزدیک شده‌اند.

بدون شک این واکنش‌ها در ادامه جمله معروفی است که پامپئو در ماه می ‌سال ۲۰۱۹ با اشاره به حملات به منافع آمریکا در منطقه بیان کرد: «واقعیت این است که اگر این حملات صورت بگیرد، خواه از سوی این کشور، خواه از سوی طرف‌های سوم نظیر گروه‌های شبه نظامی شیعه، حوثی‌ها یا حزب الله، ما ایرانی‌ها را مسئول می‌دانیم ـ رهبری ایران مستقیم مسئول این حملات خواهد بود».

بدون شک این خط سیر و این نگرش وزیر خارجه آمریکا بود که منجر به آن شد که در نهایت آمریکا اقدام به حمله به پایگاه‌های گروه کتائب حزب الله کند؛ موضوعی که سرآغاز ماجرایی بود که ختم آن به ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی در بغداد طی اقدامی که به لحاظ حقوق بین الملل در زمره جنایت جنگی است، منجر شد.

پومپئو، اما به همین بسنده نکرده است. وی بلافاصله بعد از ترور سردار سلیمانی هشدار داد در صورتی که ایران بخواهد در انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی به آمریکایی‌ها یا منافع آن‌ها حمله کند امکان دارد که ارتش آمریکا تعداد بیشتری از رهبران این کشور را هدف قرار دهد. او به صراحت در گفت‌وگویی با شبکه "ای‌بی‌سی" با اشاره تلویحی به ایران گفت، در واکنش به گروه‌های نیابتی در عراق استراتژی آمریکا این است که "تصمیم‌سازان حقیقی" را هدف قرار دهد.

اما آنچه مشخص است این که پومپئو تنها به توییت و سخنرانی بسنده نمی کند. شبکه خبری سی‌ان‌ان، سه روز قبل در گزارشی مفصل فاش کرد که نقشه ترور سردار سلیمانی موضوعی بوده که برای ده سال در ذهن مایک پومپئو بوده است.

سی‌ان‌ان با بیان این که نقش اول در مجاب ساختن ترامپ به ترور سردار سلیمانی، مایک پومپئو بوده است، به نقل از مقامات آگاه در حلقه نزدیکان وزیر خارجه آمریکا نوشت: پومپئو به قدری بر قاسم سلیمانی متمرکز بوده که حتی یکبار در سال ۲۰۱۶ و زمانی که نماینده کانزاس در کنگره بوده برای رویارویی شخصی با سلیمانی درخواست ویزای ایران را کرده بود؛ ویزایی که البته هیچ وقت برایش صادر نشد.

نکته این که اهداف آمریکایی به رهبران و فرماندهان نظامی ایران نیز ختم نمی شود. نیویورک تایمز روز گذشته در یک مطلب جالب توجه و بسیار خواندنی داستان هفت روز پر آشوب که ترامپ در آن آمریکا و ایران را به جنگ نزدیک کرد را با جزئیات دقیق و به نقل از منابع آگاه عنوان کرده است.

این مطلب در بخشی بیان کرده که بعد از حمله به سفارت آمریکا ترامپ به شدت به هم ریخته بوده و خواهان پاسخ قوی به این مساله شده است.

رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی وی فهرستی از اهداف قابل حمله را که شامل «یک تاسیسات نفتی» و یک «کشتی فرماندهی و کنترل برای هدایت قایق‌های تندرو در خلیج فارس» بوده است را در اختیار ترامپ گذاشته. این فهرست البته شامل اهداف انسانی شامل رهبران و مقامات ایرانی نیز بوده است، از جمله نام سردار سلیمانی در کنار نام عبدالرضا شهلایی که ترورش در شب ترور قاسم سلیمانی ناموفق بوده است.

به شکلی جالب توجه بعد از حملات موشکی و پهپادی به آرامکو عربستان، لیندسی گراهام، رئیس کمیسیون قضایی سنای آمریکا، ضمن مقصر دانستن ایران، خواستار اقدام نظامی علیه تاسیسات نفتی ایران شده بود. وی در توییتی نوشت: «ایرانی‌ها دست از سوءرفتار نمی‌کشند، مگر اینکه عواقب آن عینی شود؛ مثلاً حمله به پالایشگاه‌هایشان که کمر رژیم را خواهد شکست.»

جالبتر اینکه پومپئو، ترامپ و حلقه ضد ایرانی کاخ سفید برای جنایات جنگی خود، نیازی به مدارک و شواهد نیز ندارند. بلافاصله بعد از ترور قاسم سلیمانی مقامات آمریکایی از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور ادعا کردند این ترور حمله‌ای پیشگیرانه بوده و سردار سلیمانی در حال طرح ریزی حملاتی علیه سفارت‌ها و پایگاه‌های آمریکا در سراسر منطقه بوده است که منجر به مرگ بسیاری از آمریکایی‌ها می شده است. ایشان ادعا کردند که مستندات انکارناشدنی از این موضوع در دست دارند.

با این حال مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا شب گذشته به صراحت این سخنان را رد کرده و گفته هیچ مستندی مبنی بر حمله قریب الوقوع از سوی سلیمانی و علیه آمریکایی در دست نیست.

وی این گفته که قاسم سلیمانی در حال طراحی برای حملاتی به آمریکایی‌ها بوده است، «باور» رئیس جمهور و حلقه شورای امنیت ملی آمریکا خوانده، ولی گفته که شخصا هیچ شواهدی در این خصوص ندیده است.

خلاصه ماجرا آنکه توییت شب گذشته پومپئو، در ظاهر هیچ تهدیدی علیه ایران در بر ندارد. اما سوابق و نگرش وی و حلقه ضد ایرانی‌های نزدیک رئیس جمهور آمریکا هشداری جدی را در خصوص این توییت برای ما به صدا درمی‌آورد. این که هیچ بعید نیست آمریکا در ادامه حملات خمپاره‌ای و راکتی، بهانه تازه‌ای برای حمله‌ای دیگر به ایران پیدا کند.

اهداف احتمالی این حمله: یک یا چند تن دیگر از مقامات ارشد نظامی سپاه (با توجه به این که تروریستی خواندن سپاه، این حملات را برای دولت آمریکا توجیه پذیر میکند) و یا تاسیسات نفتی و پالایشگاه‌های مهم ایران در مناطق جنوب کشور (با توجه به این که از مدت‌ها قبل در لیست اهداف حمله آمریکا قرار داشته است).

این مساله را باید بجد دنبال کرد و تهدید ضمنی پومپئو مساله‌ای نیست که به همین راحتی بتوان از کنار آن عبور کرد. تنش‌های بین ایران و آمریکا به ویژه در عراق همچنان بالاست و هر فرد آگاه به موضوع و شرایط به خوبی می داند که این تنش به زودی قابل فروکش نیست.

آمریکا نشان داده پاسخ هایش اغلب نظامی و خارج از عرف معمول حقوق بین الملل است و متاسفانه جامعه جهانی نیز توان پاسخگو کردن ترامپ و دولتش را ندارد. در چنین شرایطی، عقل متعارف و سلیم حکم می کند که چنین نوشته‌ها و سخنانی از سوی شخصیتی مانند پومپئو را به مثابه تهدیدی که می تواند به زودی عملیاتی شود در نظر گرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۱۱۵
انتشار یافته: ۱۵۲
مسلماامریکادست بردارنیست ازهرراهی وارد میشود راهکارمبارزه با اقدام آمریکا مقابله به مثل بیداری ملت علی الخصوص کسانی که فریب تبلیغات دشمن راخورده آند مراقبت ازخائنان ونوکران داخلی دشمن وحفظ آمادگی وشجاعت دربرابر دشمن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
کم شعار بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
امروز ایران نیاز به آرامش و همراهی مردم و مسولین دارد و همچین اخبار مثبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
باید بهشون یه گوشمالی اساسی داد
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
الان اینهایی که منفی دادن نظرشون غیر اینه؟؟؟
میخواهید مذاکره کنید؟؟؟؟
از همون مذاکرات کشککی که رئیس جمهور کرد و مملکت به فلاکت انداخت؟؟
آمریکا منطق داره؟؟؟؟
به عهد و پیمانش وفاداره؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
من منفی زدم اما با اون قسمت نوشته موافقم که آمریکا دست بردار نخواهد بود!
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرت نگو ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بزرگترين استحمار بشر در طول تاريخ توسط امريكا براي مردم دنيا مخصوصا خاورميانه اتفاق افتاده با عناويني همچون ازادي دموكراسي توسعه ارامش حق برابري .
روزبه
| France |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تابناک جان حالت خوبه؟ مستقیم پایگاهاشونو زدیم بعد میگی پمپئو چون چند تا راکت شلیک شده احتمال تهدید وجود داره؟
من یکی که بیشتر نگران اقدامات مسئولین خودمون هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
منم نگران افکار شما هستم
امریکا غلط کرده، باید محکم جوابش رو داد
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بذار داغ جواب قبلیت رو قلب ملت ایران کمی پاک بشه بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همان یکبار جواب دادند کافیه
زدن پایگاه انهم با موشک مثمر ثمر نیست باید دست به ترور افراد بعد از بیرون آمدن از لاک دفاعی در دستور کار نیروهای مقاومت باشدالبته بصورت ناشناس بدون پذیرش مسئولیت هرچند قانون هم آمریکایی ها مجاز به حضور در عراق نیستند
پاسخ ها
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ممد جون
فکر میکنی مقاومت همینطوری کشکی کشکی میاد یه کاری میکنه.گروههای مقاومت هم برای خودشون مرام و مسلک و منافعی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
این اقدامات همیشه در دستور کار بوده خودتو ناراحت نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ما تروریست نیستیم برادر
غرب تروریسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خدا شفات بده.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یعنی با لباس شخصی
سلام. لطفا خودتون تحلیل نکنید توئیت بقیه رو. مثل اینکه تابناک طرفدار جنگ شدیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اونچیزی ک امریک جراتش رو نداره بگه شما داری از طرفش می گی .نه شرتیط با هفته قبل کلی فرق کرده
کو گوش شنوا
بعد از سیلی مثل اینکه اردنگی می خواهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
مطمئنی سیلی محکمی خورده؟
هیچ غلطی مستقیم نمیتونن بکن
باید گورتان را از منطقه گم کنید ما گاو شیرده نیستیم، ما گاو شیرده نیستیم به امریکایی چی می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
به امریکایی؟؟؟؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اون عربستان سعودیه که گاو شیرده
ما مشت گره کرده ایم
آماده اصابت به دهن ترامپ و رفقای خالی بندش.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شیرده بودنش میشه پایداری ولی نبودنش را نمیدانم
این دفعه هدفشون به آشوب کشیدن شهرهاست. حمله مجدد موشکی به ما پاسخ موشکی داره . ولی آشوب ...
۸۰ میلیون ایرانی آماده شهادت در راه ولایت
پاسخ ها
یارو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا از طرف بقیه وعده میدی؟
عادتتون که هز از لفظ مردم و ما استفاده کنید
بگو من آماده شهادتم
مگه شدیه صدا و سیما میلی که هرچی میخواد از طرف ملت میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چجوری آمار گرفتی
علی
| Turkey |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تو نشین تو خونت از پشت لب تابت از طرف مردم شعار بده بفرما عراق راه بازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شهادت شایسته شماست.
امیدوارم به آرروتون برسید
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یارو عزیز
تو که آماده شهادت نیستی و عذر موجه داری
تو یکی برای شهادت نیا عزیزم
بمون تو خونه و مخفی شو
اما فراموش نکن که تو یکی هم ملت نیستی که میگی از طرف ملت نگین
تو فقط یک عضو از 82 میلیون نفری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
من اماده شهادت نیستم. از طرف همه حرف نزن دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یک نگاهی به مثبت و منفی هات بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
به ناشناس 13:20:
اینجوری کامنت میزنه برای منفی بده های اجیرشده سایبری
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
یارو شما معافی
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
درجواب قاسم
اون بنده خدا هم که نگفته که همه ملت منم ضمناشماهایی در حرف شوق شهادت دارید الان وقتشه که بدون اینکه هیاهویی براه بندازید بری و دم سفارتی یا پایگاهی از آمریکا یه عملیات شهادت طلبانه انجام بدی.نه اینکه پشت لب تاپت نشستی حتما یه نسکافه هم ریختی واسه خودت و جات هم گرمه و هی صحبت از شهادت میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با این طرز تفکرت میتونی پستهای کلیدی بگیری
این دفعه علاوه بر پایگاه های امریکایی در عراق، پایگاه هاشون در قطر، عربستان، بحرین و ترکیه رو هم برای تغییر کاربردی در دستور کار قرار بدیم.
عجب پس اين پامپو هم درشهادت سردار نقش داشته از اين پس خودش وخانوادش وترامپ دزد وخانوادش نبايد درامنيت باشن تا بدانند نبايد با عبدصالح خدا حاج قاسم سليماني درگير ميشدن....ومكرو مكرالله والله خيرالماكرين
این دفعه اونقدر محکم می زنیم که علاوه براینکه می گین دردمون نیامد بگین دست ایران درد نکنه ما نظامی بی مصرف زیاد داشتیم، از پس حقوق شون برنمی آورمدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
خودمون رو یا اونارو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
من از جانب ملت حرف این بنده خدا رو تایید می کنم و به آمریکاییها می گم نکنید این کار ها رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تو رو خدا آرومتر
ترمزتو بکش لطفا
امریکا باید از منطقه گمشه بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
عجیا از تو که این همه ضد آمریکایی هستی بعد در کانادا ماوا گرفته ای و پرچم کانادا رو به دوش می کشی .
ملت ایران آماده پاسخگویی به یاوه گویی این قماربازان جهان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از طرف خودت نطق کن.ادم زنده وکیل و وصی نمیخاد
علی
| Turkey |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
برو عراق از طرف خودت ملت ایران سخنگوشون‌مسلما تو نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
معذرت میخواهم . ملت ایران منهای منافقین وجاسوسان داخلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دمت گرم
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
از طرف ملت هیچی نگویید.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آدم زنده شما هم معاف..نگران نباش
پمپئو اول باید اول غذای سگی که خبرنگار ایتالیایی بهش داد بخوره و بعد اظهار افضات کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Estonia |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
پنیر بود بابا ولی خب دیگه دروغگو زیاد داریم
حتما" آمریکا نقشه ای دارد با توجه به اینکه امیر قطر به تهران آمد و با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد حامل پیامی بود از

از جانب آمریکا ...

همان بهتر که ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان کند اگر آمریکا پالایشگاههای نفتی ایران را هدف قرار دهد . واقعا"


برای ایران بسیار وحشتناک خواهد بود چون مردم بیچاره تلف خواهند شد ...........
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقای شهرام فامیلی ات طولانیه
سه خط نوشتیکه همه اش تناقضه
از یجا میگه کجا و کجا را با خاک یکسان کن از یجا میگی کجا و کجا را می زنه نابود میکنه دست آخر یه دلسوزی هم کردی واسه ملت
خیلی ها مثل تو جوگیرن
ما ایرانی ها احساسمون چند قدم جلوتر از عقلمونه
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شما نگران خودت باش ..فکر کردی ایران جیبوتیه؟
مردم یه جورهایی فهمیدند که آمریکا دیگه به ایران حمله نمیکنه ! حدق اقل تا پایان دروه ترامپ. حتی اگه دوباره رییس جمهور شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
همیشه بلاهای اسمانی اونموقع نازل شدن که مردم فکرش رو نمیکردند
هیچ کس جنگ نمیخواد ولی قرار هم نیست الکی مردم رو از جنگ بترسونید
مقایسه کنید این توئیت را با توئیت او بعد ازحمله موشکی ایران به پایگاههای آمریکا ، اینجا خشمگین شده و آنجا همه چی را خوب و اوضاع را روبراه دانسته
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اون هماهنگ شده بود اخه!!
تابناک نابغه این توئیت کجایش مربوط به ایران می شه
حافظ رحمت الله اسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است بادوستان مروت با دشمنان مدارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
شش ساله همفکراتون دارند مدارا میکنن،
آمریکا هرگز دست از دشمنی با ما برنخواهد داشت و هر بار که شرایط رو مناسب بدونه دشمنی خودش رو که همیشه در جریانه آشکار و علنی میکنه
من بیشتر از اینکه از تهدید پمپئو بترسم از انتقام که بعدش می خوایم بگیریم می ترسم‌.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
واقعا
امریکا نمیتواند با کره شمالی وارد مذاکره شود از این رو میخواهد با ایران تعامل کند و این بهترین فرصت برای ایران است تا قبل از شروع انتخابات از ترامپ امتیاز بگیرد.
در حال حاضر هم ترامپ و هم ایران نیاز به ارای مردم دارند و با تصمیم درست ، برد برد شکل میگیرد و مردم ایران هم نفس تازه ایی میگیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ترامپ تا الان به هيچ كس امتياز نداده و نخواهد داد، هدف او صرفا امتياز گرفتن است
ترور موشك زني سقوط هواپيما تصادف اتوبوس ازريل خارج شدن قطار سيل دردناك سيستان فعلا كه جنسمان جور است
داستان بهانه های امریکا برای جنگ افروزی از این دست یعنی امریکا خودش اقدامی انجام میدهد و دیگران را عامل میشمارد .
اگر ایران چنین حمایتی داشته باشد اعلام میکند و ترسی ندارد . مانند دفعه گذشته .
وقتی عنوان میشود امریکا باید منطقه را ترک کند چون همین موضوعات را دنبال می کند. بدنبال برهم زدن رابطه ایران و عراق بوده و هست و همچنین بر هم زدن اتحاد شیعه و سنی .
اصلا دلیل آن این است که از کجا دانسته این راکتها از طرف شیعیان شکلیک شده ات . من هم ادعا می کنم از طرف امریکا بوده .
تا کی باید ادامه داد تا نابودی .بجای شکست امریکا در جبهه تخاصم انها را در جبهع علم و صنعت شکست بدید با کمی ثبات وارامش این جوانا میتونند با این همه شرکت دانش بنیان وغیرو امریکار را در جبهع اقتصادی شکست بدهند واون لذت داره نه کشت و کشتار و تهدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بي ثباتي را چه كسي به بار آورده؟ ما يا آمريكا؟ چه كسي تحريم شده و چه كسي تحريم كرده؟
چه كسي قوانين بين المللي را نقض كرده؟ چه كسي داعش را براي ناامني ايجاد كرده و هنوز هم پرورش مي ده؟ و دهها سوال ديگر
به نظرتون وقتی بهشون حمله میشه خوبه مثلا بگن:
«به شدت از گزارشهای مربوط به یک حمله راکتی دیگر به یکی دیگر از پایگاه های هوایی عراق خوشحال هستم." ؟
گمان نکنم ترامپ یا احمق دیگری جرات اقدام نظامی دیگری داشته باشد انتقام سخت ایران بدون ردگیری و انهدام حتی یکی از موشکهای ایران توسط سپاه قهرمان ومردمی و خیل عظیم جمعیت تشییع سپهبد شهید سلیمانی حسابی انها را سر در گم کرده است اگر غلط دیگه ای بکنند محو و جای انها در موزه اثار باستانی خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آقا کوتا بیا.حالا بچه یه حرفی زده.دیگه محو کردنش خیلی زیاده رویه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
تکبیر!!
اگراين پايگاهها محل استقرارنيروهاي امريكايي وعراقيست چرايك سربازامريكايي حتي زخمي نميشه ؟
جدا از تعهدی که آمریکا برای امنیت و قدرت اسرائیل دارند، آمریکا برای مهار چین و هند نیاز به کنترل خاورمیانه و نفت آن دارد
اینجا، ایران را سر راه خود میبیند یا باید مطیع آمریکا بود یا مقابله

لذا حضور فعالتر چین در دور زدن تحریمها و حمایت بیشتر اون را باید بهشون گوشزد نمود.
"ویزر امور خارجه " این دیگه چه مقامیه؟
دولت عراق ازنیروهای آمریکایی خواسته به سرعت عراق راترک کنندولی همزمان پایگاه‌های ارتش خودش رادر آغوش آمریکایی‌ها حفظ کرده، سیاست یک بام ودوهواجواب نمی دهد.
بهانه های اولیه برای شروع اقدامات نظامی به ویژه علیه ایران است: بزن داداش عادت کردیم
این توئیت ارزش این همه قلم فرسایی را نداشت
بچه پاسخ بعدی نصرالله هستش /
نگاه کن تابناک باز دو باره نقش انحراف افکار عمومی را بازی نکن هواپیما رو میزنن ما باید از رسانه های خارجی خبرها رو دنبال کنیم. اگر ذره ای مسئولیت پذیر در (حرفه رسانه وخبرنگاری) می بودین این مشکلات را در سطح ملی واجتماعی وسیاسی کشور نداشتیم
من فقط یک نفر را میشناسم در ایران به حرفه خودش درست عمل کرده انهم یاشار سلطانی روزنامه‌نگار ایرانیاست
الان از توئیت پومپئو خطرناکتر وضعیت اداره مملکت است سیل اباذان ، بندر عباس ، اهواز ، زاهدان و هرجای دیگری که باران بیاید را برداشته. چون مدیریت نداریم. مردم ناراضی هستند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بحث مديريت نيست. چرا اينقدر سر خودي مي​زنيم؟ مگر استراليا پس از چند ماه توانسته آتش را مهار کند؟
سرزميني جنگلي بزرگتر از کشور سوئيس از بين رفته و آنها اينجور مديران کشورشان را تحقير نمي​کنند!
خدایا
خودت رحم کن
حرف از کشوری نزده مگر شما راکت ها را زدید؟؟
خدا رحم کنه
وای بحال کذابین هرکه میخواهدباشد چه اسلامیش چه استکباریش
حملات به صورت تدریجی برای شیطان بزرگ در کوتاه مدت قابل مهار است. لیکن به منطور وارد ساختن ضربات کاری و اخذ نتیجه مطلوب و سریع باید حملات بی امان سراسری بطور هماهنگ انجام گیرد .و ماالنصر الا من عتدالله العلی العظیم
تابی جان به دل نگیر و خودتو زیاد ناراحت نکن
نویسنده گرامی. آمریکا دشمن است. از دشمن انتظار دشمنی باید داشت. ما هم در ترور سردار سلیمانی مقصریم. چرا باید ایشان را بدون برنامه ریزی امنینی به جایی بفرستیم که متولی قدرتمندی ندارد. وقتی رییس جمهور امریکا شبانه و مخفی به عراق سفر می کند یعنی حفره های امنیتی در این کشور بسیار است. ما باید همیشه برای بدترین شرایط آماده باشیم. شاید ترحم به امریکایی ها در پایگاه عین الاسد درست نبوده باشد. امریکایی ها زبان زور را خوب می فهمند و اگر چند صد نفر تلفات روی دستشان می گذاشتیم حساب کار خودشان را می کردند. یادمان باشد عدم شدت عمل با این جماعت از عمق تنفرشان و شدت اقدامهایشان نه تنها نمی کاهد که به آن می افزاید. در صورت هر حرکت جدیدی از طرف آمریکا پاسخ باید فوری و قاطع و غیر متناسب باشد تا امریکا را متوقف کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بخش اول سخناتن را قبول دارم ولی بخش دوم غیر قابل اجرا بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
چرا امریکا دشمن شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
آمریکا کشور جنگ ندیده ای نیست که با کشته شدن چند صد سرباز حساب کار خود را بکند همیشه آمریکا در جنگها پیروز میدان بوده و بیشترین صدمه زده و کمترین
خسارت را دیده لطفا راه حل دیگری ارائه بفرمائید
چرا چند تا ازین مثل همین بشکه بمبئو رو نمیزنین ناکار کنین؟
مشکل این نیت خوانی ها بهانه دادن به دشمن به دست خودمان است لطفا دیگر مفسر کلام دیگران نباشید در موقعی که طرف می تواند تهدیدش علیه دیگران را مستقیما بیان کند.
چیه داری ضمینه سازی می کنی برای یک اتفاق تلخ دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
زمينه دلبندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بیسواد زمینه سازی
متاسفانه الان خودشون هم میتونن بصورت سوری به خودشون شلیک کنن و تقصیر رو به گردن ایران و حشد الشعبی و اینا بندازن.
داستان در عراق ادامه داره.باید با گفتگو مشکلات حل بشه وگرنه مشکلات بازم بیشتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
بیسواد صوری
مثلاًچکاربایدکرد؟بزنندمیخورنداینبارقویتروشدیدتر..مرگ یه بارشیون یه بار.
قابل تامل تر اینکه اونا اگه کشته و زخمی بدن اعلام میکنن......
امريكا هيچ غلطي نميتواند بكند
با توجه به مطالبتون ظاهراً حمله به پایگاه آمریکا بازدازنده نبوده و ما باید حمله پیش دستانه انجام بدیم
اين نکبت ها از همان شروع دولت امپرياليستي آمريکا و قبل از جنگهاي جهاني ايدئولوژي و روش زندگيشان بر مبناي غارت و کشتار و سلطه گري بنا شده و در هرکجاي جهان که پا گذاشته اند و درگير جنمگ شده اند جز کشتار و غارت و نابودي و نا امني براي آن کشور به ارمغان نبرده اند و همينطور امروزه براي منطقه ما نيز دنبال تفرقه و ايجاد درگيري و غلبه و و غارت هستند.
امریکا واذنابش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
بابا امریکا حمله کن
بهتر نيست همان طور كه از ماجراجويي هاي ترامپ و يارانش عصباني و نگران هستيد نسبت به ماجراجويي هاي نيروهاي ايراني و نيابتي هم هشدار بديد؟
با آمریکا نمی شه درافتاد حوادث هفته پیش نشان داد که اوضامون در چه وضعیه
هنوز اشک هایمان از ماتم سردار بزرگ ایران نخشکیده و کینه انتقام در قلب های داغدارمان بخاطر همه اتفاقات اخیر که مستقیم و غیر مستقیم ناشی از حضور نحس و نکبت آور آمریکا در منطقه است در حال جوشیدن است.
اگر سر بسر تن به کشتن دهیم
دریغ است که میهن به دشمن دهیم
ایناییکه الان دارن از طرف 80 میلیون ایرانی رای به جنگ میدن وکالتنامه هاتونو رو کنین ببینیم.
همینطور استان محل اقامت ,
آقا یکی به ما بگه اساسا چرا داریم با آمریکا می جنگیم؟؟!!!!
به قول اون دوستمون گیرم که همین امشب ترامپ مسلمون بشه و کاخ سفید رو هم حسینیه کنه و برادران محترم ما برن اونجا سینه بزنن. اروپایی ها هم بگن اشتباه کردیم بیان این اسراییل رو جمع کنن ببرن کشور خودشون. خوب بعدش چی؟؟!
. این اقتصاد و جامعه و خشم و اخلاق و فرهنگ و محیط زیست و .... را چه می خواهید بکنید؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
هر چيزي را نبايد به هر چيز ديگري ربط داد
نویسنده محترم مقاله. یا نترسید یا اگر هم میترسید این ترس را به دیگران انتقال ندهید.
آمریکا هر چه در توان داشته انجام داده، این دیگه زورهای آخرشه.
مطمئن باشید ***آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند***
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ما هنوز در شرایط جنگی هستیم و تضعیف نیروهای مسلح می تواند زمینه را برای ماجراجوییهای آمریکا فراهم کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
قابل توجه آقازاده ها و برادران دارای گرین کارت. امریکا روزهای آخرشه بدویید تا تموم نشده برسید
دارند دنیا را علیه ایران بسیج میکنند همان کاری که علیه صدام کردند ایران نباید بهانه ای به دستشان بدهد از ژاپن تا استرالیا و غرب به منطقه نیرو فرستاده اند و دنباب بهانه ای هستند نباید هیچ بهانه ای به دستشان داده شود
شعله های جنک روانی از داخل و خارج همچنان در حال زبانه کشیدن هست لطفا شما با چنین گزارشاتی انرا تشدید نکنید
آیا با اینگونه گزارشات، هنوز هم ساخت بمب و موشکهای هسته‌ای باید حرام اعلام شود؟!!!
دیگه خودتون با خودمون کاری باقی نگذاشتید که امریکا بکنه!
تابناک بعد از ترور سردار سلیمانی شما یک مقاله ای گذاشتی و گفتی که افراد نظر بدهند که انتقام ایران باید چگونه باشد به شما با دلیل نوشتم مقصر ترور سردار سلیمانی و کشته شدن 11 نفر همه اش متوجه پمپئو است و شخص ترامپ اینجا یک عروسک است که نخ هایش را می کشند اکنون هم بدانید علت اینکه پمپئو چنین عمل می کند این است که او به عراق رفته و با نخست وزیر عراق دیدار داشته و در این دیدار عزم جدی عراق را برای خارج شدن نیروهای امریکایی را محک زده است . اکنون امریکا چاره ای ندارد جز اینکه عراق را ترک کند چون دولت این کشور خواستار شده است و این به معنای استقلال عراق و از دست دادن یک منبع لایزال نفتی و یک منطقه سوق الجشی تمام عیار برای امریکا و از همه بدتر واگذار کردن این منطقه به رقبایش است از طرفی برای ماندن بایستی حق حاکمیت عراق را نادیده بگیرد که در موقعیت فعلی عراق و جهان این موضوع عملی نیست پس راه سوم فقط این است که حتی اگر شده خودش و یا نیروهای اسرائیلی به نیابت از امریکا به پایگاهایش حمله کنند راست یا دروغ بگوید افرادی زخمی و کشته شده اند و بعد یک جنگ راه بیاندازد تا بتواند حضور خودش را توجیه کند . راه حل این موضوع چیست ؟ اکنون که نخست وزیر عراق از کلیه طرفها خواسته که بگذارند با دیپلماسی این کار از پیش برود بنا بر این بایستی حتی الان که امریکا چنین ادعایی کرده است کلیه نیروهای به اصطلاح طرفدار ایران اطلاعیه رسمی به دولت عراق بدهند که انها مسئول نیستند و این حربه جدید امریکا برای ایجاد تنش است و به حرف نخست وزیر عراق به عنوان رئیس دولت عراق و اینکه جزئی از نیروهای نظامی ان کشور هستند تحت فرمان وزیر دفاع هستند و به هیچ وجه تا وقتی که دولت عراق از هرگونه حمله به امریکایی ها خودداری می کنند . این دست امریکا را برای این موضوع خواهد بست و واقعا هم که دولت عراق بایستی این فرصت را داشته باشد که حاکمیت خود را بر کلیه نیروها و مردم و مناطق عراق به امریکایی ها نشان دهد . دولتی که یک گروه کوچک شبه نظامی انرا به هیچ بیانگارد مسلم بدانید هر کشور دیگری هم این گستاخی را درخودش می بیند که وقعی به دولت عراق نگذارد . همین است که ما نباید کشور خودمان را به خاطر این اشتباه سقوط هواپیما در این شرایط تحت فشار قرار دهیم شما فکرش را بکنید 20 یا 30 دانشچو که تازه می خواهستند بروند درس بخوانند دراین هواپیما گشته شده اند بحثی نیست همه ناراحت هستند ولی اگر ما پدافند هوایی و ارتش و سپاه خودمان و دولت خودمان را منفعل کنیم در صورت یک حمله امریکا به تاسیسات نفتی عسلویه یا ستاره خلیج فارس چند صد نفر مهندس که کلی هم تجربه و دانش دارند را با این چند دانشجو مقایسه کنید حجم و میزان خسارت در صورت حمله های محتمل امریکا با تعداد کشته های یک هواپیما قابل مقایسه نیست کسانی که در تاسیسات نفتی کار می کنند هر کدامشان معادل همان دانشجوهای کانادایی و حتی فراتر از انهاهستند انها اگر درس می خواندند و درسشان تمام می شد و به کشور باز می گشتند حالا بعد چند سال می شدند اینها که الان در این تاسیسات مشغول کارند
شما مي خواين انقلاب صادر كنين ، اونها هم مي خوان جلوي شما رو بگيرن . تو دعوا حلوا خيرات نمي كنن .
بهترین کار اینه که به بچه های مسئولین که تو امریکا وکانادا هستند بگن همونجا به امریکا ضربه بزنند.جون ما که اینجایم دستمون بهشون نمیرسه.
آنطوریکه از رسانه ها شنیده میشه طبق مطالب ردوبدل شده بین مقامات ایران و آمریکا از طریق سفارت سوئیس ، دیگر حمله ای از طرف آمریکا انجام نمیشه و موضوع خاتمه یافته تلقی شده.
این دوستانی که می گویند عراق از آمریکا خواسته این کشور را ترک کنند، قضیه به این سادگی که شما می فرمایید نیست. نیروهای آمریکایی مطابق یک قرارداد قانونی در عراق هستند و هنوز هیچ قانونی برای خروج نظامیان از عراق وضع نشده است. نمایندگان عراق یک قطعنامه (نه قانون) دادند که از دولت عراق می خواهد مقدمات خروج نظامیان خارجی را فراهم کند. این مقدمات یا باید نقض توافقنامه قبل باشد یا قانون جدید که فعلا هیچکدام نبوده و فقط نخست وزیر عراق یک درخواست شخصی داده که تورو خدا ترک کنید. دولت و ارتش عراق مسئول حفظ امنیت نظامیان خارجی هستند و این حملات راکتی تبعات سیاسی بدی برای عراق خواهد داشت. مانند تبعات تسخیر سفارت آمریکا که چهل سال است دامنگیر ما شده است. لطفا مسائل کلان سیاست و امنیت جهانی را با دعوای کوچه و خیابان قاطی نکنید. اگر آمریکاییها تشخیص بدهد که باید در عراق بماند می ماند و موشک پراکنی به ضرر مردم عراق خواهد بود.
نویسنده ی این مطلب کیه؟
آمریکا حداقل 5 پایگاه نظامی با مدرن ترین تجهیزات و تعداد بسیاری پهپاد، چرخ بال و هواپیمایی جنگی و رادرهای بسیار پیشرفته دارد؛ چرا نمی تواند این حملات موشکی را ردیابی کنند؛ یک سئوال بسیار بزرگ و شک بر انگیز است... به نظر می رسد این حملات بسیار ساختگی و توسط عوامل آمریکا در عراق صورت می گیرد و برای کشیدن پای ایران به یک جنگ تحمیلی است... آمریکا می خواهد با ایجاد این بهانه اقدام های نظامی شدید علیه ایران انجام دهد ...ترامپ یک مجنون جنایت کار است و نیروهای مسلح ما باید با آمادگی 100% برنامه ها و اقدام های عملی نظامیان آمریکایی را رصد و دنبال کنند. چرا که هرلحظه انتظار یک اقدام یا حمله جنون آمیز را توسط نیروهای آمریکایی و به دستور ترامپ را باید داشت... ترامپ یک مار زخمی است و در حال درد کشیدن برای انتقام است.... نیروهای نظامی ما باید همیشه در اوج آمادگی کامل باشند و برای موشک باران آنی یک پایگاه نظامی یا ناو جنگی یا تاسیسات مربوط به ارتش آمریکا از حداقل 100 موشک قوی با شلیک همزمان استفاده کنند. ما باید پایگاه های نظامی و ناوهای جنگی آمریکا را در منطقه با رصد دقیق و لحظه ای در صورت کوچک ترین تحرک بیجا و اضافی در کسری از ثانیه به طور کامل نابود کنیم. به نیروهای آمریکایی در صورت حماقت، اجازه دم و بازدم دوباره تنفس ندهیم... راه مبارزه با دولت جنایت کار امریکا، راهی است که سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همه ما مردم ایران یاد داده است، این راه همان راه تلاش و مجاهدات خالصانه بی منت در نهایت تدبیر و شجاعت و قاطعیت است و همه ما باید در جایگاه خود به یک سردار بزرگ سلیمانی تبدیل شویم در مقابل ترامپ و دولت نامردش به الله پناه برده و توکل می کنیم و با تمام توان در مقابل دولت جنایت کار امریکا ایستادگی کنیم ...

مهرداد رادمهر --- فرزند کوچک ایران بانو
حکام مستکبر آمریکا جنایتکارانی هستند که تا زمانیکه کاملاً از صحنه روزگار حذف نشوند، از ریختن خون بی گناهان کوتاه نمی آیند. بنابر این کسانی که فکر می کنند این جنایتکاران به فکر رفاه برای ایرانیان است، باید از این خواب سنگین بیدار شوند. یقین بدانید هر زمانی که بتواند، ضربه اش را می زند. پس مردم عزیز ایران با غیرت تمام وحدت خود را حفظ کنید و در مقابل شیطان بزرگ با هوشیاری بایستید و در روشنگری گول خورده ها تلاش کنید. البته خود فروخته هایی هم هستند که حافظ منافع آمریکا هستند که باید ادب شوند. مطمئن باشید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. انشاءالله قدس و کاخ سفید بدست صالحان می افتد بشرطی که یکدل گوش به رهنمودهای رهبر حکیم بدهیم.
ای کاش مقامات فقط به مثبت و منفی های کامنت ها نظری بیندازند. حساب دستشون میاد.
خوشم میاد از رای مردم.
باید سفارت روباه پیر انگلیس را آتش بزنیم تا حساب کار دستشان بیاد
باید سفارت روباه پیر انگلیس را آتش بزنیم تا حساب کار دستشان بیاد
پاسخ ها
یاردانقلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ها ماشالله یه دبه بنزین و یه کبریت میخواد.بلند شو په چرا نشستی و زل زدی به مانیتور فقط حواست باشه نری یه اداره و یا مرکزی از خودمون را آتیش بزنی.مواظب دست و پات هم باش
من واقعا نمیفهم بعضی اظهار نظرها نشان میدهد طرف بکلی از مرحله پرته با واقعیت که نمیشه جنگید تا کی میخواهیم خودمان را گول بزنیم وکشور عزیزمان را در معرض جنگی بیهوده وخانمان برانداز قرار دهیم با شعار
عزیزان نگران نباشید هیچ اتفاقی نمی افتد از یک جهت سقوط هواپیما دوظرفیت بوجود آورد متاسفانه اول خشم نهفته بیشتر در بخش دفاعی ایران دوم احساس سیری موقتی در طرف مقابل درجهتا ایذا تامدتها پس نگران نباشید
پمپی جان گروه هایی که به دولت عراق وفاداری ندارند عبارتند از بعثی ها. سلفی ها و وداعش و... که همشون دست پرورده خودت هستن . به قول مرحوم ناصر خسرو: گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
این زد وخوردها در نهایت کار بجایی می رسد که هرچه در توان داری برای غلبه بر دشمن بکار گیری مواظب باشید به سپر بلای چین و روسیه در مقابل امریکا تبدیل نشوید
قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.
همبن برخوردهای پیاپی و مستمر درنهایت منجر به بک جنگ شدید بین ایران و آمریکا و ایادیش درمنطقه خواهد شد.
آن وقت ما تنها باید دربرابر دنیا بجنگیم و نتیجه ان هم شخم زدن ایران و تمام امکانات ان هست که به سختی طی حداقل یک قرن فراهم شده است و بعداز پابان جنگ در واقع ما به دوره غارنشینی بازگشت کرده ایم.
هرچندهم که مردم جنگ اور و جنگجو باشند با این شرایط که توسط برخی مسئولین اسیب جدی و صدمات مکرربه مردم و مملکت زده اند و هم اکنون اکثر مردم بیکار و فقیر و ناامید هستند چطور می توان جلو امریکا و ایادیش در منطقه ایستاد؟!
چرا ما احساساتی با مسایل حیاتی که سرنوشت مملکت برخورد می کنیم؟!!!
ا
سرتاسر اين نوشتار القاي هراس در دل خواننده است، سياست ترامپ توسط صهيونيستها تنظيم مي شود و با توجه به در خطر بودن اسرائيل (ايران غير مستقيم تهديد كرده و حزب الله بصورت مستقيم) ، آمريكا حمله ديگري نخواهد داشت.
چقدر اینترنت چی داریم !!!
امکان ندارد امریکا خودرا درگیر مستقیم با ایران کند . او میداند بسرعت سلاحهای روسی و چینی و کره شمالی از طریق ایران به سر امریکاییها ریخته خواهد شد . او بدنبال جنگ نیابتی میباشد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی