بازدید 25960
پیمانه اقتصادی؛

خسارت حداکثر ۱۵۰ میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی/ بازگشت خریداران سهام در ایستگاه سعادت آباد/ چشم‌انداز یورو در ماه‌های آینده/ تولید کدام پراید متوقف شد؟/ آمریکا حساب‌های بانکی عراق را مسدود می‌کند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار سرمایه از تنش‌ها عبور کرد، افزایش بیش از ۲ دلاری نفت اوپک در پنج شنبه گذشته، افزایش ۱۴ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران، کاهش نوسان قیمت دلار و یورو، قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان رسید، وکالتی خودرو نخرید و کاهش صادرات کره جنوبی به ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 12 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بازار سرمایه از تنش‌ها عبور کرد، افزایش بیش از ۲ دلاری نفت اوپک در پنج شنبه گذشته، افزایش ۱۴ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران، کاهش نوسان قیمت دلار و یورو، قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان رسید، وکالتی خودرو نخرید و کاهش صادرات کره جنوبی به ایران را در بر دارد.

بازگشت خریداران سهام در ایستگاه سعادت آباد

شاخص کل بازار سرمایه امروز ۱۵ هزار و ۵۴۲ واحد جهش داشت و به رقم ۳۷۵ هزار و ۶۵۰ واحد رسید که می‌توان گفت در چند روز گذشته بی‌سابقه بوده است. معاملات امروز بورس درحالی به پایان رسید که شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل صعودی بوده و با ۴۵۸۰ واحد رشد به رقم ۱۱۴ هزار و ۵۵۵ واحد رسید. امروز ۳۵۲ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال توسط معامله‌گران انجام شد که هم تعداد و هم ارزش آن نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجهی داشت. از سوی دیگر سهام شرکت‌های بزرگ از جمله صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندرعباس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین و گسترش نفت و گاز پارسیان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را بر روند صعودی بازار داشتند و نمادهای بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، مس شهید باهنر و داروسازی زاگرس فارمد پارس پربیننده‌ترین نمادهای بورسی بودند.

خسارت حداکثر ۱۵۰ میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی/ بازگشت خریداران سهام در ایستگاه سعادت آباد/ چشم‌انداز یورو در ماه‌های آینده/ تولید کدام پراید متوقف شد؟/ آمریکا حساب‌های بانکی عراق را مسدود می‌کند؟

بازار سرمایه از تنش‌ها عبور کرد

مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه بازار سرمایه تنش‌ها را پشت سر گذاشت، گفت: بازار سرمایه تحریم‌های فلزی را نادیده گرفت و اعلام قرار گرفتن این شرکت‌های فلزی در لیست تحریم‌ها باعث افت ارزش سهام آنها نشد و در صف فروش هم قرار نگرفتند.

افزایش بیش از 2 دلاری نفت اوپک در پنج شنبه گذشته

سازمان کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به‌روز رسانی سایت خود اعلام کرد، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج‌شنبه با 2 دلار و 34 سنت افزایش 67.26 دلار فروخته شده است. سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 18 دی برابر با 8 ژانویه، 69.60 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

افزایش ۱۴ دلاری قیمت نفت‌خام سنگین ایران

قیمت نفت‌خام سنگین ایران در هفته منتهی به سوم ژانویه، ۶۵ دلار و ۸۲ سنت ثبت شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ دلار افزایش نشان می‌دهد. قیمت نفت‌خام سنگین ایران در هفته منتهی به سوم ژانویه ۲۰۱۹، ۵۱ دلار و ۹ سنت بوده است. نفت‌خام سنگین ایران یکی از ۱۳ نوع نفت‌خام سبد نفتی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) است.

خسارت حداکثر ۱۵۰ میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی

به گفته جهانگیری معاون بیمه مرکزی، هواپیمای بوئینگ نو مدل ۸۰۰-۷۳۷ حدود ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، اما هواپیمای که ساقط شد حدود سه سال کار کرده بود که ارزش آن تا ۷۰ میلیون دلار برآورد شده است، در نتیجه خسارتی که باید بابت بدنه این هواپیما پرداخت شود ۷۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده است. معاون اتکای بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه‌نامه اوکراینی در اختیار نیست که مشخص شود خسارت مسافران و خدمه دقیقا چه مبلغی است؟ گفت: براساس آن چه در بیمه‌های بین المللی تحت پوشش قرار می‌گیرد، برای بار هر مسافر حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار برآورد می‌کنند. وی در مورد خسارت بیمه‌ای هر مسافر نیز توضیح داد: برای مسافران هر نفر ۱۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار SDR پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود که این رقم باید در بیمه نامه اوکراینی مشخص شود که برای مسافران این هواپیما چقدر بوده است.

جهانگیری ادامه داد: هر SDR که متشکل از ارزهای اصلی از جمله یورو ، دلار و ین است که برابر با ۱.۳ دلار می‌شود. براین اساس اگر برای هر مسافر کف رقم تعیین شده یعنی ۱۰۰ هزار دلار در نظر بگیریم این رقم در ۱.۳ دلار ضرب می‌شود و خسارت آن محاسبه خواهد شد. این در حالی است که برای خدمه و خلبان معمولا رقمی بالاتر از ۲۵۰ هزار دلار پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود. با توجه به برآورده‌های اولیه پیش بینی می‌کینم که حدود ۲۴ میلیون دلار خسارت برای مسافر، خدمه و بار باشد و ۷۰ میلیون دلار هم خسارت بدنه خواهد بود که در مجموع حداقل ۱۰۰ میلیون دلار است که ممکن است با توجه به بیمه‌نامه اوکراینی این رقم تغییر کند و تا ۱۵۰ میلیون دلار نیز برسد.

معاون اتکایی بیمه مرکزی در مورد شرایط پرداخت خسارت حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری برآورد شده توضیح داد که اگر این هواپیما سقوط کرده بود آن گاه شرکت‌های بیمه اوکراینی که هواپیما را بیمه کرده بودند مسئولیت پرداخت خسارت را برعهده داشتند که بعد از پرداخت آن را از بیمه‌های اتکایی خود دریافت می‌کردند، اما اکنون شرایط متفاوت است و با توجه به این که هواپیما ساقط شده و مقصر آن مشخص است باید دولت ایران این خسارت را پرداخت کند. /ایسنا

کاهش نوسان قیمت دلار و یورو

در معاملات امروز بازار ارز، شاهد عدم تغییر نرخ گذاری توسط بازارساز هستیم. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 12950 تومان در صرافی های بانکی و مجاز از مردم خریداری می شود و به نرخ 13050 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، تغییری نداشته است. همچنین هر اسناس یورو در بازار امروز به نرخ 14550 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14650 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

قیمت سکه طرح جدید به ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان رسید

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز یکشنبه ۲۲ دی ۹۸ در معاملات بازار آزاد تهران به ۴ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۹۳۰ هزار تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۵۶۲ دلار و ۵۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۸۲ هزار و ۴۷۶ تومان است.

تولید کدام پراید متوقف شد؟

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: هفته گذشته و ۱۰ روز زودتر از وعده داده شده، تولید خودرو پراید۱۳۲ متوقف شد و مطابق برنامه اعلام شده، خودروهای پراید ۱۱۱ و پراید ۱۳۱ هم در چند ماه آینده از چرخه تولید کنار گذاشته می‌شوند.

چشم‌انداز یورو در ماه‌های آینده

تحلیل گران ارزی در موسسه " نومورا" در گزارشی نوشتند: با توجه به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی، کاهش ریسک‌های تجاری و احتمال تداوم سیاست فعلی بانک مرکزی اروپا، احتمالا ارزش یورو در سال ۲۰۲۰ به ۱.۱۶ دلار افزایش خواهد یافت. یورو اکنون در میانه کانال ۱.۱۱ دلاری قرار دارد. در سال ۲۰۱۹ ارز واحد اروپایی که مورد استفاده ۱۹ کشور عضو منطقه یورو است در سال گذشته حدود پنج درصد ارزش خود در برابر دلار را از دست داده بود. یورو در ماه سپتامبر با رسیدن به کانال ۱.۰۹ دلاری به یکی از کمترین سطوح خود در برابر دلار طی سه سال اخیر رسیده بود که کاهش رشد اقتصادی آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپایی و تشدید بحران بدهی ایتالیا از جمله دلایل مهم ذکرشده برای این کاهش بوده است.

با این حال انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ یورو تا حد زیادی بتواند روند منفی سال گذشته خود را معکوس کند. تحلیل گران نومورا در گزارش خود نوشتند: نسبت به یورو در سال جدید امیدوار هستیم. این موسسه هم‌چنین به بانک مرکزی اروپا پیشنهاد کرده است که ضمن حفظ نسبی رویه پولی خود، حساسیت بیشتری نسبت به جریانات ورودی سرمایه ای از خود به خرج دهد. تحلیل گران بانک آمریکایی " مریل لینچ" نیز در گزارش مشابهی نوشتند که انتظار می‌رود با توجه به ثبات بخشی تدریجی به سطح فعالیت های تولیدی و تجاری در منطقه یورو و کاهش مخاطرات ناشی از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، ارزش یورو در برابر دلار در سال ۲۰۱۹ تقویت شود.

کاهش صادرات کره جنوبی به ایران

آمار منتشره از سوی آژانس دولتی گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی (KOTRA) نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ به ۲۵۹ میلیون دلار رسید که ۸۸.۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. کره جنوبی از نظر میزان صادرات به ایران در رتبه چهاردهم قرار دارد اما در میان ۲۰ صادرکننده بزرگ به ایران بزرگترین میزان کاهش را داشته است. چین با وجود کاهش ۳۸.۸ درصدی میزان صادراتش به ایران، در صدر فهرست بزرگترین صادرکنندگان به ایران قرار دارد در حالی که آلمان با کاهش ۴۹.۱ درصدی صادراتش، در رتبه ششم جای دارد. بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، کاهش صادرات کره جنوبی در نتیجه تحریمهای آمریکا پس از خروج این کشور از برجام در سال ۲۰۱۸ روی داد. طبق گزارش KOTRA، تا اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۸۳ شرکت خارجی که پیش از آن در ایران فعالیت داشتند، کسب و کارشان در این کشور را متوقف کردند اما با این حال تجارتشان را با ایران توسعه دادند. صادرات از امارات متحده عربی به ایران در مدت مذکور ۱۶.۸ درصد رشد سالانه داشت که دومین رشد بزرگ در میان کشورهای صادرکننده به ایران بود در حالی که صادرات هند ۴۳.۸ درصد رشد داشت.

آمریکا حساب‌های بانکی عراق را مسدود می‌کند؟

آمریکا عراقی‌ها را تهدید کرده که این کشور را از دسترسی به حساب بانکی موجود در آمریکا که درآمد حاصل از فروش نفت را در آن ذخیره می‌کند، محروم کند. وال استریت ژورنال گزارشی را با استناد به منابع خود در بغداد منتشر کرد که از تهدید ایالات متحده نسبت به قطع دسترسی به حسابهای بانکی عراق در آمریکا حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، عادل عبدالمهدی هشداری را با این مضمون دریافت کرد: "در صورت اجبار به خروج سربازان آمریکایی از عراق، این کشور می تواند دسترسی به حساب بانکی خود را در بانک فدرال رزرو نیویورک از دست بدهد."

در این گزارش آمده است که چنین اقدامی از سوی مقامات آمریکایی می تواند خسارت جدی به اقتصاد عراق وارد کند. به اینکه چه مقدار سرمایه در حساب بانکی ذخیره وجود دارد  اشاره ای نشده است. پیش از این، آمریکا به دلیل سوء ظن مبنی بر اینکه وجوه حاصل از فروش نفت عراق برای تأمین مالی داعش استفاده می‌شود و به حساب هایی در کشورهای دیگر منتقل می‌شود، دسترسی بغداد را به این حساب ها برای چندین هفته در سال ۲۰۱۵ مسدود کرده بود. پارلمان عراق پس از حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، تصمیم گرفت نیروهای خارجی را از این کشور اخراج کند. /ایبنا

وکالتی خودرو نخرید
 
سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه مردم به هیچ عنوان وکالتی خودرو خریداری نکنند، اظهارداشت: به مردم توصیه می‌کنم قبل ازمراجعه به مراکز تعویض پلاک تمام هزینه خودرو را پرداخت نکنند زیرا ممکن است با مشکلات متعددی از جمله توقیف خودرو در مراکز تعویض پلاک روبه رو شوند. وی با بیان اینکه تأکید می‌کنم که از مراکز معتبر دارای پروانه کسب خودرو خریداری کنید، افزود: در خریدهای وکالتی حتما با فروشنده به مراکز تعویض پلاک بروید تا درگیر مشکلات شکایتی نشوید. زیرا ممکن است خودرو تخلف داشته و شما امکان تعویض پلاک آن را نداشته باشید. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر بازار خریدو فروش خودرو به دلیل اتفاقات اخیر با رکود بیشتری روبه رو شده و روند کاهشی قیمت ارز عاملی شده تا خریداران فعلا دست از خرید بکشند. /تسنیم
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
سرمایه گذاری در کشوری که امنیت جانی و اقتصادی ندارد حماقت است. چگونه پس از اشتباهات پیاپی بورس رشد می‌کند؟ جواب سوال بدیهی است، این بازی با پول مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
با وجود تحریم های جدید رشد بورس بسیار کاذب و درواقع یک تله مالی است
یه جوری میگید 150 میلیون دلار انگار پول تو جیبیه
با پول خودمون میشه دو هزار میلیارد تومان!!!
اون هم برای اشتباه...
البته برای خودمون این پولا عددی نیست
بس که مختلس مخلص داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دقیقا همان پولی است که ایران در باب برجام از امریکا گرفته. عیناً باید برگرداند به اکراین.
حالا که در شرایط جنگ سهام ما آنقدر رشد می کند که در حالت صلح نمی کند، پس بر طبل جنگ بکوبید.
بورس = عددسازی
150 میلیون دلار و هر دلار 13500 چقدر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دو هزار میلیارد تومن ناقابل .
از جیب ملت بدبخت 150 میلیون دلار میره
150 میلیون داره مفته !!!!
اون جونها رو چی ! با 120 هزار دلار میشه جبران کرد؟

هر.کدوم یک دانشمند بود برای خودش
نفري ١٠ ميليون دلار خسارت مسافران نفري و پول هواپيما كه از پولهاي بلوك شده ايران برداشت خواهند كرد و به خانواده بازماندگان پرداخت خواهد شد.
این مثلا اشتباه بالای ۲۰۰ میلیون دلار خسارت مالی و میلیاردها خسارت غیر مستقیم زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
خسارت جانی با دنیا دنیا پول جبران نمیشود حیف اون دسته گلها که پر پر شدن کاش به جای اونها مسئولین بی خاصیت بودند
150 ميليون دلار چه كسي حساب كرده مطمعن باشيد هزينه خيلي بالاتري بايد بدهيم
۱۵۰ میلیون را اوکراین پرداخت میکند یعنی بیمه میپردازد عوامفریبی ازجیب مردم پرداخت میکنید .مگر هواپیما عادی سقوط کرده .
۱۵۰ میلیون دلار از حلقوم ملت ایران البته دیگه ۱۷۰ انسان هم حساب کن
مراسم تشیع ملی شهدای سقوط هواپیما را اعلام کنید و از مردم دعوت شرکت کنید
۱۵۰ میلیون دلار پول ملت باید خرج بی کفایتی مسئولین شود
خسارت ۱۵۰ میلیون دلاری فقط یک توهم است.بهتره ایران مبالغ بیشتری رو به بازماندگان پرداخت کنه و با اونها مصالحه کنه و اونها رو متعهد کنه که علیه ایران در مجامع بین الملل و دادگاهای کشورهای خارجی شکایت نکنند.(به جرم حمله عامدانه).در اینصورت ممکنه پرونده و اتفاقات این ماجرا سالها دامن ایران رو بگیره و در صورت محکوم شدن ایران در کانادا یا اروپا قطعا اموال ایران در این کشورها مصادره خواهد شد.بجز پولی که باید به وکلای خارجی پرداخت بشه و تنش های سیاسی و تبلیغاتی و جنبه هیثیتی این مسئله در صورت محکوم شدن ایران و فراموش نشدن ماجرا تا سالها باعث ضرر و زیانی هست که قطعا بخش توریسم و اقتصادی کشور متحمل خواهد شد.و سیاستمدارها مون رو درگیر میکنه.و خسارت اون ممکنه به چندین میلیارد دلار برسه.پس بهتره همون اول سر کیسه رو شل کنیم.
در مقابل بخور بخور آقایان وآقازاده ها پول خورد هم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
کوفت بخورن
۱۵۰ میلیون دلارو کی می ده؟ از جیب مردم؟
شتر در خواب بیند پنبه دانه ، 150 میلیون دلار مال شرایط سقوط عادیه اگر سرنگون شده باشه که شده رقم هر مسافر 10 میلیون دلاره فعلا کل فروش نفت سه ماهو باید رد کنید بره بخاطر بی شعوری یک مجموعه متکبر
واقعاْ جای تاسف دارد که کشوری همچون آمریکا وارد یک کشور شده و پایگاه نظامی بزند و دولت آن کشور توانایی اخراج نظامیان عراقی را به خاطر وضعیت اقتصادیش نداشته باشد و من بعید می دانم دولت عراق موفق به خروج نظامیان آمریکایی شود. اما باید اقرار کرد که دلایل شرایط بد اقتصادی ما با عراق بسیار تفاوت دارد. در ایران شرایط بد اقتصادی بدلیل عدم مدیریت و بی کفایتی مسئولین (البته نه فقط مسئولین اقتصادی) است ولی مشکلات اقتصادی عراق به بدلیل شرایط و وضعیتی است که تصمیمات را بسیار دشوار کرده است
خدابده برکت..150 میلیون دلار که پولی نیست. همچین راحت داریم قیمت روی جون ادم های بیگناه میذاریم ودودوتا چهارتا که انگار تصادف دو تا ماشینه.وکشور غرق در پول . ولی فقط برای دیگران
عجب سیرکی شده این بازار بورس.
اره 150میلیون دلار همش اونم تازه بیمه اون کشوری که هواپیماش سرنگون شده می ده یعنی دنیا انقد هر کی هر کیه هواپیمای مسافربری رو بزنی با موشک بعد با 150میلیون دلار تموم شه قضیه !
ما باید ببینیم که اساساْ چرا داعش بوجود آمد که ما و منطقه خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا مجبور بشویم برای آن اینهمه هزینه بدهیم؟ تحلیل این موضوع بسیار و بسیار مهم است. ریشه داعش بدلیل تفکر افراطی وهابیت بود که هلال شیعی را در مقابل خود می بیند. من منکر سوء استفاده جریان صهیونیستی و آمریکایی در این موضوع نمی شوم (که البته علت سوء استفاده آنها هم برای خودش نیاز به تحلیل دارد ). ولی بنظر می رسد برخی از افراط گری ها و عدم تبین مساپل عقیدتی توسط روحانیت چه در سمت تشیع و چه در سمت اهل تسنن باعث بوجود آمدن داعش شده است که تشیع و تسنن میانه رو از آن بیزار است.
الان وقتش است که ۱۵۰ میلیون دلار توسط پول های بلوکه شده در آمریکا پرداخت شود. یعنی با شکایت اکراین از ایران ما هم از امریکا شکایت کنیم تا دادگاه های بین المللی این پول را از آمریکا بگیرند و به اکراین بدهند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
.امردیگه نبود؟؟خیلی باحال بود..کلی خندیدم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگر شدنی بود تا بحال دادگاهه لاهه پول رو به خودمون میداد ما کجا آبرو داریم که دادگاه لاهه دومش باشه
حالا که بحث پول وخسارته.. چرا هیچ خبری از دریافت خسارت جنگ از کشور دوست وبرادر عراق نیست. اقایون حق ندارن ازعوض مردم بیخیالش بشن..
عوضش پراید تولید نمیشه و هزاران نفر جوان و پیر تو تصادف از بین نمیرن
بنظرم با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، یورو افت میکند ودلار تقویت خواهد شد.
خسارت حداکثر ۱۵۰ میلیون دلاری هواپیمای اوکراینی:
ضمن ابراز تاسف و تسلیت به همۀ سرنشینان هوایپما اکراینی، اگر سقوط هواپیما هیچ نقص فنی نداشته که باعث سقوط هواپیما شود، صاحبان هواپیما حق گرفتن غرامت دارند. چون ایران تحریم است اکراین میتواند معادل مبلغ خسارت از ایران نفت ببرد و یا معادل مبلغ غرامت هواپیما، پول گازی را که از روسیه میخرد، نپردازد و ایران معادل آن مقدار گاز را به روسیه بفرستد.
روح تمام سرنشینان هواپیما ساقط شده شاد و یادشان تا ابد گرامی باد و صبری عظیم به بازماندگان
حافظه ی ملت ما ضعیف است.
150 میلیون دلار دقیقا همان پولی است که ایران زمان ریاست جمهوری اوباما از امریکا بدلیل برجام و تعهدات هسته ای دریافت کرده بود.
حال همان پول را باید برگرداند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار