بازدید 15941
تایوان حریفی برای گرم شدن شاگردان کولاکوویچ

برد آسان والیبال ایران در اولین گام انتخابی المپیک

تیم ملی ایران در پایان این بازی ۳۹ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۱۰ پوئن سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم چین تایپه نیز ۲۱ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.
کد خبر: ۹۴۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 07 January 2020

تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ به مصاف چین تایپه رفت.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ در شهر جیانگمن چین به مصاف چین تایپه رفت و در سه گیم متوالی مقابل این تیم به برتری رسید. این بازی با یک ساعت تاخیر به دلیل طولانی شدن بازی قبلی میان استرالیا و کره جنوبی (۳ بر ۲ به سود استرالیا) آغاز شد.

تیم ایران در بازی افتتاحیه خود از ترکیب سعید معروف، پوریا یلی، پوریا فیاضی، میلاد عبادی پور، مححد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. دو تیم بازی را محتاطانه و برابر آغاز کردند، ولی تیم ایران در ادامه با استفاده از شرایط فیزیکی و سرویس‌های بهتر، کنترل بازی را به دست گرفت و اختلاف امتیازات زیاد شد.

تیم ملی والیبال ایران

شروع بازی با نمایش خوب تیم ایران بود. اگرچه تیم چین تایپه در این بازی تمام تلاشش را از ابتدا به کار بست، اما ایران توانست قدرت خود را در همان ابتدای کار به حریف نشان دهد. در امتیاز ۸-۷ به سود ایران، هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول رفتند. در شرایطی تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی ۱۶-۱۲ به سود ایران بود. تیم ایران در ست نخست ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید.

تیم ملی ایران در ست نخست ۱۵ امتیاز از اسپک، یک امتیاز از دفاع روی تور، ۳ پوئن سرویس و ۵ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم چین تایپه نیز ۶ امتیاز از اسپک، ۳ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و ۴ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

شاگردان کولاکوویچ برای پیروزی در ست دوم هم کار سختی نداشتند. ست دوم دیدار تیم‌های ایران و چین‌تایپه با نتیجه ۲۵-۱۷ به سود کشورمان خاتمه پیدا کرد. سرویس‌های خوب و قدرت حملات به مراتب بیشتر، برتری مطلق را در این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ برای ایران به همراه داشت. مجتبی میرزاجان‌پور در پایان ست دوم به جای میلاد عبادی پور به بازی گرفته شد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم، ۲۸ امتیاز از اسپک، ۵ امتیاز از دفاع روی تور، ۶ پوئن سرویس و ۱۱ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم چین تایپه نیز ۱۲ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۱۵ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

در ست سوم میرزاجانپور از ایتدا در ترکیب قرار گرفت و جایگزین میلاد عبادی پور شد. برتری در ست سوم هم با ایران بود و چین‌تایپه حرفی برای گفتن نداشت. سرمربی چین‌تایپه بار‌ها تلاش کرد تا تیمش را به بازی برگرداند، اما موفق نشد. ست سوم هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به سود ایران تمام شد.

تیم ملی چین تایپه در ست سوم نیز با وجود اشتباهات بیشتر بازیکنان ایران، حرفی برای گفتن نداشتند و طبق چیزی که پیش بینی می‌شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ مغلوب شدند و بازی را واگذار کردند. جواد کریمی، مرتضی شریفی و عابدینی هم در پایان ست سوم برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه به کار گرفته شدند.

تیم ملی ایران در پایان این بازی ۳۹ امتیاز از اسپک، ۱۰ امتیاز از دفاع روی تور، ۱۰ پوئن سرویس و ۱۶ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کردند و تیم چین تایپه نیز ۲۱ امتیاز از اسپک، ۴ امتیاز مستقیم از دفاع روی تور، ۲ پوئن سرویس و ۲۰ امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود، فردا چهارشنبه از ساعت ۱۱:۳۰ بوقت تهران به مصاف قزاقستان می‌رود تا انتقام شکست امروز تیم بانوان ایران را بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان