بازدید 90808

جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان در کرمان به دلیل ازدحام جمعیت/ مراسم خاکسپاری به تعویق افتاد/ ۵۶ جان باخته و ۲۱۳ نفر مصدوم/ پیام تسلیت و دستور رئیس جمهور در پی این رویداد

به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان، تعدادی از هموطنان جان باختند. مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تایید این خبر گفت: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان توجه نکنند.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 07 January 2020
تابناک اجتماعیمدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: به دلیل ازدحام بسیار بالا و فشار جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی تعدادی از هموطنان جان باختند.

به گزارش «تابناک»، بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در کرمان تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان این خبر گفت: متاسفانه برابر گزارش‌هایی دریافتی به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان در حین مراسم، مجروح شده و تعدادی دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

وی بدون اعلام شمار و آمار فوتی‌ها و مصدومان تاکید کرد: رسیدگی به مجروحان ادامه دارد و تعدادی از ایشان در محل درمان و تعدادی نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

کولیوند همچنین تاکید کرد: دکتر نمکی وزیر بهداشت شخصا در محل حضور دارند و از نزدیک امور فوریت های پزشکی را مدیریت می کنند و تحت نظارت دارند.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: در حال بررسی ابعاد این حادثه هستیم و به محض مشخص شدن شرایط جسمی مصدومان، اطلاعات تکمیلی از اعلام خواهد شد.
 

آمار فوتی‌ها مورد تایید نیست

 
به رغم آنکه مراجع تایید نشده آمارهایی درباره شمار جان باختگان مراسم تشییع در کرمان منتشر می کنند، وزارت بهداشت بر غیرقابل اتکا بودن آمارها تاکید دارد و گمانه زنی ها در این خصوص را مردود می خواند.
 
کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه بر اثر ازدحام جمعیت در مراسم تشییع شهید قاسم سلیمانی تعدادی از هموطنان مصدوم در کرمان شده‌اند گفت: این افراد به مراکز درمانی انتقال یافته و شخص وزیر بهداشت پیگیری وضعیت این افراد است. آمار منتشر شده درباره تعداد فوتی‌های این حادثه از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود.
 

مردم به شایعات دشمنان توجه نکنند


همچنین حمید شمس الدینی، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان نظام که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند، توجه نکنند.

شمس الدینی با اشاره به حضور آگاهانه و هوشیاری مردم در تمام عرصه‌ها گفت: حضور مردم در تمام مسیر همچنان ادامه دارد و ازدحام مردم بسیار زیاد است و بر اثر این ازدحام تعدادی از هموطنان جان باخته و تعدادی مصدوم شدند.
 

مراسم خاکسپاری سردار سلیمانی به تعویق افتاد


مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود.
 

۳۲ جان باخته و ۱۹۰ نفر مصدوم

 
14:35 دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جان باختگان و مصدومان به ایسنا گفت: بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی براثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان ۳۲ تن فوت کردند و ۱۹۰ نفر نیز مصدوم شدند.
 
افزایش شمار جانباختگان حادثه کرمان به ۴۰ نفر
 
15:19 دکتر پیرحسین کولیوند در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات براثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم امروز تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان، تاکنون ۲۱۳ تن مصدوم شدند و ۴۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
آمار جان باختگان بیش از ۵۰ تن است
 
عباس آمیان، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان به ایسنا گفت: آمار کشته‌های این حادثه بیش از ۵۰ نفر است که بیشتر افراد جان باخته مرد هستند و رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند، اما بیشتر آقایان فوت شده در رده سنی بزرگسال هستند.

براساس این گزارش، افراد تشییع کننده پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در مسیر خروجی از میدان آزادی و ورودی به خیابان شهید بهشتی کرمان براثر ازدحام جمعیت آسیب دیده‌اند.
 
تسلیت رئیس جمهور به مناسبت این رویداد

رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در مراسم خاکسپاری سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کرمان به معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا سریعاً به وضعیت مصدومان و خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند. متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

حضور گسترده مردم بزرگ ایران در مراسم تشییع و تجلیل از سردار بزرگ اسلام و ایران سپهبد شهید قاسم سلیمانی، جلوه‌ای از قدرشناسی مردم ایران را به نمایش گذاشت. وجودی که در زمان حیات با دفاع از تمامیت ارضی کشور سنگ تمام گذاشت و پیکر مقدسش هم خروشی از جنوب تا شمال کشور ایجاد کرد.

با کمال تأسف در مراسم خاکسپاری ایشان به دلیل استقبال بی‌نظیر و متراکم مردمی تعدادی از هموطنان عزیز بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده‌اند.

از وزیر محترم بهداشت که هم‌اکنون در کرمان بسر می‌برند خواسته‌ام تا سریعاً به وضعیت مصدومان رسیدگی کنند.

معاون محترم اول نیز مأمور شده‌اند تا به وضعیت خانواده‌های بازماندگان رسیدگی نمایند و همچنین هیأتی را مأمور رسیدگی به دلایل بروز این اتفاق نمایند.

اینجانب با ابراز همدردی، این مصیبت را به خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند رحمان برای این جانباختگان که از شیفتگان و دلدادگان آن شهید والامقام بودند، رحمت الهی را خواستارم.
 
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
 
آمار جان باختگان به ۵۶ تن رسید
 
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور درباره آمار جان باختگان و مصدومان به «تابناک» گفت: بر اساس آخرین اطلاعات، بر اثر ازدحام شدید جمعیت در مراسم امروز ۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و شمار مصدومان ۲۱۳ تن بوده است که از این تعداد، ۶۸ تن در حال حاضر بستری هستند و مابقی مصدومان ترخیص شده‌اند.
 
اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می گردد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۴۱
اوج بی تدبیری برگزارکنندگان مراسم. مسئولان در کرمان 4 روز فرصت داشتند تا تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.این دیگر سیل و زلزله نبوده که بگویند غافلگیر شدیم.مسئول جان افراد تلف شده کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
چی می گویی برای خودت
مردم از کول هم بالا می روند و هر جایی پیدا کنند می خواهند ورود کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مسئول بی فرهنگی ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یکی از این آقایون با تدبیر می شه بگه چه گونه می شود تدبیر کرد و جلوی یک جمعیت حدود 2 میلیونی که خواسته آنها فقط یک نقطه است را بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بی تدبیری خطرناکتر این هست که مثلا اگر کسی یا نابکاری یا نابلدی فقط کافسیت چند تا ترقه در سطل زباله یا کف خیابان بترکاند کاقعا چه اتفاقی میفتد . باز هم تکرار میکنم اگر کسی که به دلایل سیاسی اختلاف شدید داشته باشد کافی هست چند تا مواد ترقه منفجر کند خود مردم با این جمعیت باعث کشته شدگان هزاران نفر خواهد شد
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خدا رحمت کند شهید سلیمانی و همراهانش
اما خود این مرحوم هم رضایت نداره که ملت واسه تشیع جنازه اش اینطور خودشون را به کشتن بدهند.از طریق تلوزیون یا یکم دورتر هم میشه عرض ارادت کرد.آخه این چه وضعیه؟ میخواین برید جلو و همه همه که چی بشه؟ یعنی خیلی ارادت دارید؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
به خدا اگر خود شهدا راضی باشن به این وضع. مردم باید کلاس داشته باشند و عذاداریشون هم
قاعده و نظم داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تقصیر آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
انشالله انتقام اینها را هم خواهیم گرفت از ترامپ
خشایار
| Netherlands |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اگه سیل و زلزله بود که هنوز بعد گذشت ۴ روز هیچ واکنشی نشون نداده بودن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بی تدبیری مسئولین و نادانی مردم وقتی دست به دست هم دهند چنین میشود
خدا رحمت کنه این شهید راه نظام رو، اینقدر شهر،به شهر چرخوندن برای چیه
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خدا رحمتشون کنه. یه پیشنهادی برای مسئولین کرمانی دارم و اینکه یک قطعه مخصوص این بندگان خدا (که احتمالا از این بیشتر هم خواهد شد) در قبرستان شهر بنا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ناشناس 14:27 دقیقه
این شوخی بی نمک تقصیر آمریکا انقدر لوث شده که هرکی ازین شوخیا در حضور من بکنه میزنم تو دهنش
این شوخی رو برای تطهیر چهره شیطان بزرگ درست کردن و البته خیلی از مسایل تقصیر سوئمدیریت مسئولین هست ولی همه بدبختی های ما از امریکاست
اینو خوب یادت بمونه
Hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بى برنامه اى هست، خودكرمان مسلم بودازدحام ميشه ديگه چرا ازجاهاى ديگه اتوبوس گذاشتين ومردم رو تشويق كردين به رفتن مثل بندرعباس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
می گن برای ناهار نذری بوده
ناشناس
| France |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قبل از انتقام از آمریکا مسئولین برگذار کننده این مراسم و شهردار کرمان را محاکمه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تابناک مجبورید اطلاع رسانی کنید!رسانه ها و
اضل از فرع گم شود
در مراسم امام هم فوتی بود ولی رسانه ها مدیریت شد تا اصل در فرع گم نشود
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
من نمی دونم چرا ما که خودمون رو در اوج حق و درستی می دونیم ولی همه مرگ بر ها و نفرین ها و بدگویی ها اول یقه خودمون رو میگیره، به نظر نبایست یه تجدیدنظر توی افکار و رفتار خودمون بکنیم
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ناشناس 15:10، همه بدبختی های ما نه از آمریکا بلکه از امثال توست
ناشناس
| France |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ناشناس 16:46
الان کشته شدن بالای 50 نفر آدم فرع هست؟؟؟اگر خانواده خودت هم جزع شون بود همینون میگفتی؟؟؟
مگه خدا نمیگه هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته خب گناه این افراد چی بود؟؟؟
شما از همونایی هستی که همیشه مخالف شفافیت
بودند . هر چیزی به اندازه خودش مهمه و این داستان کشته شدگان باید پیگیری بشه نه این که هیچ خبری ازش درز نکنه
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یه مراسم بود پنجاه تا کشته دادیم حالا میخواید با بزرگترین ارتش های دنیا بجنگید همه رو به کشتن میدید
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
حال باید انتقام ۵۰ شهید کرمان و ۱۰ شهید حادثه تروریستی بغداد را از ترامپ بگیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بی تدبیری برگزارکنندگان و سازماندهی ضعیف برنامه ریزان کاملا مشهود است و متاسفانه هیچ برنامه ای در هیچ مکانی بموقع انجام نشد. انگار شلختی و بی نظمی . را لازمه شور و شوق می دانند. شان این شهدا نظم بهتری را مطلبید.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
آقای مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با وجود شما و دیگر مسئولین بی کفایت هیچ نیازی به حادثه تروریستی نیست. آخه این همه کشته؟ بدون هیچ تردیدی باید مسئولین بی کفایت این جنایت از کار برکنار و محاکمه بشن.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اقای ناشناس 14:19 میشه بفرمایید چرا همچین اتفاقی تو شهر های دیگه نیفتاد. این دقیقا اوج بی تدبیری و بی مسئولیتی این نا مسئولان نالایق هست. یعنی نمیشد درست و حسابی برناهمه ریزی کرد.
صادقی گوغری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
پیش بینی شده بود که بیش از دو میلیون شرکت میکنند.

مسیر میدان آزادی تا گلزار شهدا برای جمعیت تا هشتصد هزار هم به زور کشش دارد.

گویا مسیر کمربندی از کنار دانشگاه بزرگ باهنر تا گلزار شهدا که تا دو میلیون پانصد هزار نفر هم کشش دارد پیشنهاد شد که مورد مخالفت قرار گرفته بود.



عدم اطلاع رسانی درست. اعلام کرده بودند از سمت میدان آزادی به گلزار شهدا . جمعیت بطور باور نکردنی همگی به سمت میدان آزادی از چند جهت می آمد و قفل شد. همینکه سخنرانی فرمانده سپاه قطع شد جمعیت ناظر شروع به رفتن به گلزار شهدا کردند و با جمعیتی که به سمت میدان آزادی هنوز در حال آمدن بودند برخورد کردند و عده ای گیر کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ناشناس ۱۶:۴۶ اگه اطلاع رسانی نمیشد اونم در این زمانه که هیچی به لطف فضای مجازی پنهان نمیمونه اونوقت همین شما و امثالهم یقه گیری میکردی که چرا بایکوت کردید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یه روز توی حرم امام رضا نزدیک بود من کشته شوم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
همشون می شوند خانواده شهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
كرمان و كل استان كرمان جمعيتش به ميليون ميرسه ؟
فعلا امور به دست احساسات است و این سایت جایی برای اظهار نظر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مردم با فشار با احساساتی که واقعا نمیشود کنترل کرد . واقعا نباید این اتفاقات بیفتد
چشم کف پات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
چند روز هی دارید میگید میزنیم و میکشیم و خراب میکنیم .اقا این صحبت ها و این هجوم مردم خودش توقع ایجاد میکنه و اگر اتفاق خاصی نیفتد همین موضوع و حضور احساس نتیجه عکس میده.پس لطفا عنان احساسات را گرفته و معقولانه رفتار کنیم و به وعده ای که دادیمه پایبند بودو بیشتر از حد حرف و شعار ندهیم.معمولا وقتی یک چیزی زیاد گفته شود ارج و قرب خودش را از دست می دهد.سخن کوتا و عمل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تعجبي نداره ؟ مردم ما خيلي افراطي و احساسي هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
سلام
دیروز در تهران هم شاید فشار و عدم مدیریت مراسم خصوصا افرادی که راه ماشین ها را باز می کردند بودم
و اصلا استفاده از این همه خودرو ضرورتی نداشت و یک خودرو کافی بود
من شخصا به عوامل باز کنندگان راه خودرو ها تذکر می دادم
ولی توجه نمی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
فاجعه پشت فاجعه .... نکند مورد غضب یوسف زهرا (عج ) قرار گرفته ایم؟ خدایا به تو پناه می بریم
خوشا به سعادتشان , ایکاش یکیشان من بودم
چه عاقبت به خیری بالاتر از همسفر شدن با سردار دلها , پاره تن ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یعنی چی؟ بر اثر بی لیاقتی مسئولین، تعدادی هموطن جونشون رو از دست دادن بعد خیلی راحت میگی خوشا به سعادتشون؟
کرمانی
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اره حیف شد کاش اونجا بودی.......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ای کاش شما هم بودی. خیلی حیف شد
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
با پرچم استرالیا....!!!!!!جات خالیه.........!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خوب می رفتی ...چرا نرفتی
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
چی داری میگی
چطونه؟
آخه این چه حرفی داری نیزنی؟
این همه تهدید و شاخ و شونه کشیدن واسه اینه که جان چند نفر را بدون دلیل گرفته شده بعد میایی میگی خوش به سعادتشون
جان آدم ارزش داره و الکی نیست که بگیریش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یعنی شما مقام و جایگاه شهید راه خدا را با افرادی که به حقوق هم احترام نمی ذارن و به فکر خودشون بودن فشار میارن یکی کردی؟:/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
هنوز دیر نشده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
الانم دیر نشده می تونی بری ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
هنوز هم دیر نشه اصل نیته که شما هم دارید . برو بالای پشت بام و آسمانی شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
استاد راه بازه میتونی تشریف ببری
ناشناس
| France |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
عزیز برو پشت بوم خونتون از اونجا میتونی همسفر بشی با سردار
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
برو زودتر یکی با افکار تو زودتر محو بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ایشالا همین روزا توهم میری زیاد جوش نزن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مردن جان انسان ها چقدر بی ارزش است در این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
با پرچم استرالیا؟ احتمالا یکی از اقازاده های خارج نشین هستی که دلت برای اینجا تنگ شده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
متاسفم که این سعادت نصیب شما نشد
هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده ...
بله تروریستی نیست مثل همیشه بی تدبیری مسئولان است که سالهاست جان مردم را به خطر انداخته ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
قبل از بی تدبیری مسئولان بی فرهنگی. زشت تر از این می شود تصور کرد که آمریکا با ۴ موشک و پهباد ۱۰ نفر را شهید کرد و خودمان برای مراسم تشیع و‌ترحیم که باید محترمان برگذار می شد بیش از ۵۰ نفر را کشتیم.شرم آور نیست؟
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
خب اشتباه مسئولین اصلا مهم نیست
جهان سوم همینجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دوران خود تحقیری گذشته
تعداد و ابعاد کشته ها در ازدحامها در اروپا رو جستجو کن چشمات باز میشه و میفهمی معنای خودتحقیری چیه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
منا عربستان
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یعنی در منای عربستان هم اینچنین بود .مردم خودشان مقصر بودند ؟ منطورم این هست که با واکنش احساسی بیخودی احساساتی شدند و سفارت را اتیش زدند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
الان جهان پنجمیم دیگه
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تو ذهن افرادی مثل شماست
عقده خود کم بینی
همین اتفاق توی عربستان رخ داد و گفتن همش از قصد بوده و .....
پاسخ ها
م ا
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
احسنت
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مگر تو آنجا بودی که نظر الکی میدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بلی کار ال سعود و اسرائیل شک نکن
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ما ایرانی ها هنوز معنی نظم را نفهمیدیم
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اونجام ایرانی ها بودن فشار اوردن
داداش جنگ بشه می خواین چیکار کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
همین ملت جوگیر میگن یا خدا جنگ شد. و هشتگ نه به جنگ میزنن همونا که تا دیروز هشتگ انتقام سخت میزدن. جوگیریم جوگیر
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ی زلزله کوچیک می شه تا شبح خیابونای تعران قفله از ماشینهای بی هدف!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ناشناس 14:50 دمت گرم.. بخدا عين حقيقتو گفتي الان همشونو جو گرفته.. همينا خدايي ناكرده جنگ بشه .. همديگه رو ميكشن تا فرار كنن... ملت جو گير
ناشناس
| Singapore |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
میریم جبهه
محسن
| Singapore |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ترسوها میرن قایم میشن
اقا جان مردمو حفظ کنید .انتقام سختو نخواستیم .... کل شبکه های جهان اینو تیتر کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مراسمی که از چند روز قبل مشخص شده و مطمین بودند این همه جمعیت جمع میشه واقعا این اتفاق مایه تاسف هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
آره به خدا آبرومون رفت
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شما خودتو ناراحت نکن
همچون قبل بشین پای شبکه جهان حال کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مايه سرشكستگي ايران و مسلمانانه آخه مگه چه خبر بوده كه به خاطر ازدحام جمعيت براحتي 40 نفر !!كشته بشن
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بابا ترامپ رو ول کنید یکی این مسیولین بی تدبیر رو بگیره
از مسئولان خواهش مي کنيم تمامي تدابير صورت پذيرد تاهنگام تشييع به دليل ازدحام جمعيت به پيکر و مراسم تدفين ايشان بي احترامي صورت نگيرد حتي مي توان اين کار را بعدا با کاهش جمعيت انجام داد
اين درخواست و خواهش تمام کساني است که به اسطوره خود عشق مي ورزند
پاسخ ها
شهروند
| Netherlands |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ممنون از ابراز احساسات شدیدی که برای مرگ هموطنانمون به خرج دادی
شهروند
| Netherlands |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ممنون از ابراز احساسات شدیدی که برای مرگ هموطنانمون به خرج دادی
اقا مهمترین الویت هر دولتی باری مردم ایران: اموزش، اموزش، اموزش. این مردم بعد چهل سال نیاز به اموزش و تربیت دارن
عجب از بی تدبیری
فقط میشه تاسف خورد
به نظر میاید دیگه وقتشه دست از نمایش ورداریم کحا گفتن برای حتی دفن یک شهید میشه زنده ها رو فدا کرد?
بی تدبیری مسولان امنیت مراسم به منزله قتل هست باید محاکمه بشن, تا کی مردم بیگناه باید فدای بی لیاقتی و اهمال مسولان شوند و هیچ برخوردی نشود
همه شهید هستند و ما باید به حال آنها غبطه بخوریم. این فرصت ها همیشه وجود ندارند. شهید شدن شانس می خواهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
مراسم به تعویق افتاده. همین الان راه بیفتی میرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
عزیزم بپر برو کرمان شهید بشی،
با پرواز آخر وقت
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
علی آقا یعنی چه؟
اتفاقا این بی مبالاتی هم از طرف مردمه و هم مسئولین.با این الفاظ هم نمیشه از این اخبط و خطا عبور کرد
سی چهل نفر آدم فوت شده بعد میخوای با شهید نامیدن اونها عمق فاجعه را کم کنی
شهادت خوبه اما برای هدفی و انجام یک کار.همین اتفاق تمامی حضور و حرارت این تدفین را تحت الشعاع قرار میده
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خدا هم توی کار امثال تو مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۸
خدایی با کیا شدیم 80 میلیون
سیل و زلزله هم نبوده درجریان باشید فقط ازدحام جمعیت حالا تصور کنید موشک باران باشه
دیشب خواب دیدم جنگ شده همین مردمی که میگن انتقام , انتقام دارن از شهر فرار میکنن همه چیز خراب شده صدای آژیر خطر گوشمو آزار میداد همه جا آتیش بود و ترس یکدفعه از خواب پریدم
به نظرتون تعبیرش چی میتونه باشه ؟ من میگم کابوس بوده حتما بد خوابیدم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
هیچ تعبیری نداره . دلیل علمیش اینه که به هر چیزی بیش از حد فکر کنی ممکنه خوابشو ببینی . به جنگ فکر نکن
وای‌ از دست این مردم
باز هم آقایان عقب افتادن در دادن آمار لطفا تا حالا چقدر آمار دارید اعلام کنید تعداد کشته ها و زخمی ها تا این ساعت فلان عددی چرا میدان برای دشمنان خالی میکنید وقتی مسولین محترم چیزی نمیگوییند مردم دنبال شبکه ها خارج برای گرفتن خبر میروند
"مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تاکید کرد: هیچ حادثه تروریستی در مراسم تشییع روی نداده و مردم به شایعه سازی دشمنان نظام که از این حضور بی نظیر غافلگیر شده‌اند، توجه نکنند.:
دشمنان نظام غافلگیر شده اند یا شما در برنامه ریزی؟
تو که نمیدونی که غافلگیر شده چطوری میخوای انتقام سخت هم بگیری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اتفاقاً دشمنان هم با شنیدن این خبر غافلگیر و متحیر شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
با وجود این دوستان نیازی به دشمن نداریم
چه کسی قراره به این مردم یاد بده
بابا وقتی کسی جلوت ایستاده بایست تا دوباره راه بیفته
هولش نده
این موضوع خیلی ساده است ولی انگار تو ایران برای کسی معنی نداره
از یه صف ساده گرفته تا مترو تا مراسم تشییع امام تا منا و حالا هم مراسم تشییع شهدا
آبرو ریزی هست و خلاف شان ایران و ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دقیقا کدوم شان ایرانی؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
شان ایرانی همین هست
در تهران هم کشته داشتیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
نه تهران نه مشهد نه قم نه اهواز اخه مگه اون چیزی که روی
سرتون است چیه؟؟؟؟؟
بیخود نیست که ترامپ میگه مراکز فرهنگی ایران را می زنیم.
اینا با این مدیریتشون میخوان با آمریکا جنگ هم بکنن!!!
باعث تاسفه. خجالت آوره
خدا رحمتشون کنه... ناراحت‌کننده است.
خدایی‌اش تو اهواز هم خدا رحم کرد که ماشین خراب شد و برنامه تشییع عوض شد والا اونجا هم معلوم نبود چی می‌شد..
چون بد آید ؛ هرچه آید بد شود / یک بلا ، ده گردد و ده ، صد شود .
گرمی از آتش فتد ؛ مهر از فروغ / فلسفه باطل شود ؛ منطق دروغ!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
فلسفه؟؟؟ منطق؟؟؟ گفت آن چه یافت می نشود آنم آرزوست
دیدن جان باختن کودکان خیلی دردناک بود.بابام جان وقتی می بینی جا نیست چرا هل می دیدی؟ کجا می خوای بری؟وقتی می بینی بچه هست و داره زیر دست و پا می مونه چرا سوارش میشی؟تا کی؟اون جریان مکه ، اون جریان استادیوم ، اون جریان برنامه خانم مجری برای کودکان در ابهر و ............ و این هم از مراسم تشیع.بابا یه خرده رعایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بچه میبینن اتفاقا بیشتر فشار میدن مشکل از جای دیگست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
یکم جرات داشته باشیم، قبول کنیم حادثه منا در عربستان تاحدی هم خود ایرانیا مقصر بودند.
تابناک بدلیل اینکه اعلام کردی ۳۲ نفر امروز بخاطر ازدحام جمعیت درتشییع سپهبد سلیمانی درکرمان جان خودراازدست دادن بهتربود شما ورادیو تلویزیون ازدیشب اطلاع رسانی میکردید افرادیکه ناراحتی قلبی یا ریوی دارند همچنین کودکان وسالمندان حداقل شرکت نکنند یا درفاصله بیشتر از کانون جمعیت قرار گیرند تاشاهد جان باختن ۳۵ نفرنباشیم
جانم فدای شهید سپهسالارقاسم سلیمانی
والا من دو سال پیش تو استادیوم آزادی داشتم زیر دست و پا له میشدم. بعد از اون قسم خوردم پامو تو استادیوم نزارم. دقیقا اونجا یاد قضیه کشته های منا افتادم .
متعجب میشی از اینکه چقدر راحت میتونی بمیری.یه فشار میارن همه میریزن روی هم و تمام.
اولا خداوند این سردار بزرگ رو که چهل سال در صحنه های نبرد بود و وارد کارهای سیاسی وتجارت و.. نشد رحمت کند روحش شاد ثانیا افراط وتفریط خوب نیست پیامبر ما میفرمایید خیر الامور اوسطها لذا میشد برخی برنامه ها را حذف کرد وبا شکوه هم برگزار کرد ثالثا در همه جای دنیا یک سخنگو وجود دارد که حرف میزند مثلا سخنگوی وزارت امور خارجه،سخنگوی نیروهای مسلح یا سخنگوی دولت لذا در مورد نحوه انتقام نیز هر کی از راه میرسه میگه انتقام یا ... که تمام اینها میتونه برای کشور هزینه داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دقیقا افراط و بی فکری مسولیین کار دستمان داد.خوبه جنگ نشه مگزته بالاترین کشته مال ایران میشه.
به این ترتیب غیر از این 41 سال تا آخر سال جاری عزای عمومی داریم.
انتقام اینارو کی میخاد بگیره و از کی میخاد بگیره؟
امت همیشه در صحنه که میگند اینه !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
امت همیشه در جو که میگند اینه !
ما ایرانیها کلا تو جو زندگی میکنیم . یا صفر یا صد . حد اعتدال وجود ندارد . نتیجه همین میشه که میبینید....
یاد دعای امام راحل افتادم که می گفت: خدایا همه را آدم کن!
در این زمانه بی هیاهوی لال پرست

خوشا به حال کلاغان قیل و قال پرست

چگونه شرح دهم، لحظه لحظه خود را

برای این همه ناباور خیال پرست

به شب نشینی خرچنگ های مردابی

چگونه رقص کند ماهی زلال پرست
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خدا رحمتش کنه
دیگه نیازی به حمله امریکا وجود ندارد خودمون داریم خودمونو میکشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
از خودمان انتقام گرفتیم
ما بیشتر از اینکه در اقتصاد مشکل داشته باشیم، در فرهنگ مشکل داریم!!!!!!
با این وضعیت مردم ترامپ میخواد مراکز فرهنگی هم بزنه، دیگه چه شود....
برای تدفین 2 نفر بعد از 5 روز 40 نفر جانشان را از دست دادند و آخرش هم آن 2 نفر دفن نشدند ؟!!! واقعا حیرت آوره !!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
احسنت
واقعا باعث تاسف و ابروریزیه
در تمام دنیا کشته شده‌های نظامی، با احترام نظامی، و طی یک پروتوکل خاص به خاک سپرده می شن. من نفهمیدم چرا پیکر شهید سلیمانی را شهر به شهر گرداندند. که نشان بدهیم مردم جمع می شوند. خب که چه،. به نظر من پیکر ایشان باید مستقیم به کرمان برده می شد و طی احترام نظامی با حضور سران مملکت به خاک سپرده می شد و مردم هر شهر و روستا در مساجد خودشان برای شادی روح ایشان فاتحه و قرآن می خواندند.
از هر چیزی که نباید استفاده تبلیغاتی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کاملا موافقم
محترمانه تر این بود
آقا وقتی میدوند کرمان گنجایش این همه آدام نداره
آخه چرا مردم تشویق به سفر به کرمان میکنید
ما توی شهر خودمان مراسم گرفتیم
خیلی انقلابی وولایی
مدیر ناکارآمد دشمن اصلی کشوروانقلاب
به خدا در کربلا بودم در حدود 5 1سال پیش ،که ایرانی خیلی به کربلا نمیرفت.در روز عید فطر حرم امام حسین پر از جمعیت بود ولی اطراف ضریح، انگشت شمار بودن .فقط ما دنبال چسبیدن به ضریح وتابوت و...هستیم، اصل معنا رو رها کردیم
اون بدبختایی که مردن که معلومه زیر دست و پا موندن و ضعیف و کودک و ناتوان بودن، ولی خونشون گردن اونایی هست که هل میدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
خونشون گردن مسئولینه
تسليت خداكنه بچه توشون نباشه اول بي تدبيري مسولان دوم براي آرامش خودمون مي تونيم بگيم اين اتفاق تو تما دنيا ميفته اميدوار درس بگيريم انشالله
انتقام سخت ، اینجوری بود ؟ اوج بی مدیریتی در مملکت فوران کرده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
واقعا نمیتونیم یه جمعیت را کنترل کنیم میخوایم انتقام هم
بگیریم .مقصر مسوولین هستن که انقدر تبلیغ کردن مردم را کشیدن بیرون .
ترامپ اگه تا حالا نترسیده بود ، حالا دیگه ترسیده
تعداد کشته ها متاسفانه 52 نفر شده
پاسخ خون این بی گناهان را چه کسی خواهد داد؟ اگر قرار به کشته شدن در راه ایشان بود، نسبت آن با بی تدبیری چیست؟
خوشا به حال این چهل نفر شهید که اولین قدم گذارنده ها به راه شهید سلیمانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کاش تو هم رفته بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
داداش ترکیبی نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
ایشالا شما هر قدمی بزاری و بشی 41 امین نفر با این نظر دادنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کاش بودی و ضجه دختر بچه ای که پدرش از دست داده بود یا مادری که دخترشو از دست داده بود میدیدی
خدایا چقدر زجر باید از این بی کفایتی ها بکشیم؟؟؟؟ یعنی اینا با این وضع توان جنگ با آمریکا را دارن؟؟؟؟
بیانیه ی یکی از مسئولای کرمان درمورد کشته شده ها واقعا خجالت اوره
برای منی که حقیقتا جان هر موجود زنده ای برام مقدسه واقعا دردناک بود
تسلیت میگم
مايه سرشكستگي ايران و مسلمانانه اين حادثه تلخ !
حادثه منا رو مسخره می کردن
بیا تحویل بگیر
با توجه به وقایع پیش آمده از بردن اجساد مطهر به سایر شهرها معذوریم.
جون آدم تو این مملکت بی ارزشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اشتباه می کنی ، جون آدم خیلی با ارزشه
مسئولین محترم روح شهید رو با این بی تدبیریها نیازارید، شهیدی که چهل سال به خاطر ما جنگید راضی نبود به خاطر او خاری به پای کسی بره
بی فرهنگی
کلا زندگیمون تو صف از انواع مختلف گذشت
خدایا شکرت . واقعا درکش سخت است .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
الان واقعاً به خاطر کدوم قسمتش شاکری؟ بگو ما هم شکر کنیم؟؟؟!!!
سلام. مسئولان بی تدبیری کردند و مردم هل دادند این اتفاق تلخ افتاد.
خدا رحمتشون کنه .. اما آخه چرا؟ واقعا مسئولین انتظار چنین جمعیتی رو نداشتند؟ مگر مراسم سایر شهر ها رو ندیدن؟
با سلام. ضمن تسليت به بازماندگان ، تسريع در برگزاري دادگاه مديريت برگزار كنندگان مراسم و اجراي حكم آنان در 48 ساعت آتي. يا حق
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
بی فرهنگی مردم را در کدام دادگاهد محاکمه می کنی؟ از ماست که برماست
یک مراسم تشییع را توانایی مدیریت نداریم وملت کشته میشوند آنوقت به بزرگترین ارتش دنیا با ۱۰۰۰ برابر بودجه ، تجهیزات،مدیریت و اضباط می خواهیم درس عبرت بدهیم!
همه عظمت و شکوه استقبال ملت ایران از سردار رشیدش زیر سوال رفت
ترامپ ملعون الان این خبر رو ببینه چه واکنشی میده آخه چرا باید اینجورری بشهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
یکی از دلایل جمعیتیه که شهر دیگه کشور اومده بودن کرمان
چرا فقط مینویسید حادثه در اثر ازدحام جمعیت؟
به سادگی از کنار این خبر گذشتین؟
همین؟ چهل نفر مردن شونصد نفر هم زخمی شدن
دیروز در تهرانم خدا رحم کرد چیزی نشد. من یه لحظه مرگ رو جلوی چشمم دیدم.
چرا با هر اتفاقی همه چیز را زیر سوال می برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
اتفاقی نیست
ناشناس
| France |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
برخی مسئولان عرضه ندارند کوچکترین چیزی را مدیریت کنند تا حادثه ای پیش نیاید
آقام امام رضا (ع) . وقتی میرم حرم مطهر . میمونم نگاه میکنم چرا مردم اینجوری تو دهن هم میزنن . البته سهوا . شاید که دسنشون به حرم برسه . خوب نیست اینکارهها به خدا . هستند کسانی که فقط اینها را به سخره میگیرن . مشکل از خود ماست شهردار کرمان هم از خود ماست .
دلم هوای امام رضا کرد .
فک کنم اگه آمریکا با پهباد یک موشک میزد کرمان اینقدر تلفات نداشتیم !!!!!واقعا " که !!!!!
به جون خودم مطمئن هستم یه جایی تو اون شلوغی داشتن عدسی یاشیر میدادن که این اتفاق افتاده .
یعنی چی که این همه انسان کشته وزخمی شدند؟ اگه آمریکا هم مارو نکشه خود ما همدیگر رو قتل عام می کنیم.
آقای ترامپ شما لازم نیست ما را تهدید نمایید
آمریکا موشک میزد انقدر تلافات نداشت....
نو مملکت ما جان آدمها اصلا ارزشی نداره
نیازی به آمریکا برای کشتن ایرانیان نیست
آبرو ریزیه خداییش
تا زمانی که منطق زندگی کردن رو درک نکنیم همین آش و همین کاسه خواهد بود
وقتی معلوم ازدحام جمعیت هست و تمهیدات لازم اندیشه نمیشه و تو کشور خودمون ایرانیا به این راحتی جون میدن از عربستان چه انتظاری !!!
مراسم تشیع جنازه مردمی که قبلا در اهواز، مشهد و تهران برگزار شد. آیا بهتر نبود که یکی از بلند پایه ترین مقام نظامی کشور را با احترامات و تشریفات نظامی در کرمان تدفین می کردند؟
همین که این خبر به جای اینکه در صدر اخبارتون باشه خبر چهارمتون هست گویای همه چیزه!
عقب افتاده ترین و کم عقل ترین و جوگیرترین ملت دنیا هستیم
واقعا خدا بیامرز سردار سلیمانی هم به این وضع راضیه ؟؟
فقط بی تدبیری و بی لیاقتی مسئولان برگزاری

این همه وقت داشتن برای برگزاری هرچه بهتر مراسم
آمار دقیق و بعدا میگن عجله ای نیست
واقعا عقب مانده وبدبختیم
مسولیت اجرای مراسم تشییع رو استانداری کرمان کلا به عهده گرفته بود.
بازهم بی تدبیری دولت مردان جان مردم را گرفت، تازه روحانی سریع پیام میده تا دامن خودش رو از این بی تدبیری پاک کنه.
تا کی باید چوب این دولت بی کفایت رو مردم بخورن.
بعد از تکریم و تشییع میلیونی حاج قاسم در کربلا و نجف و مشهد و تهران و قم و
جمکران ؛ چه اصراری به جمع کردن چند میلیون نفر از همه ایران برای تدفین آن
عزیز از دست رفته در کرمان بود؟ چرا همیشه مراسم ما با تلفات جانی و خسارات
مالی توام است؟
چند عامل مهم این حادثه.
1- بی نظمی خود مردم عامل اصلی این نوع حادثه است فکر می کنیم هرچه نزدیکتر بره اینگار ثواب بیشتری کسب می کنه، بابا شرکت شما در این نوع مراسم کافی است نمی خواد نزدیک بری. تو حرم ها هم همنطوریه.

2- ممکن است یک دشمن فقط یک کار اشتباهی بکنه وشلوغ میشه آنموقع دیگه کسی به فکر این نیست که اوضاع را کنترول کنه هیجان زده می خواد تنها خودش را نجات بده که اوضاع بد میشه. در این ماجرا نیز ممکن است در میان آنان کسی عمدا این کار را کرده باشه.

3- عدم تدبیر منتظمین نیز ممکن است در این حادثه نقش داشته باشد چون بسیار امکان داشت در کرمان ازدحام بیشتر و شوق و احساسات مردم رنگ خاصی بگیرد پس برنامه خاصی باید در نظر می گرفت.
آنچه که مهم است از این مواقع درس بگیریم و تک تک ما باید نظم را رعایت کنیم .
الان باید مدیران ستاد تشیع در کرمان بازداشت شوند و پاسخ گوی این بی برنامه گی و خون های ریخته شدن باشند
درسته فرهنگ مردم پایین اما بی تدبیری مسولین هم شرطه خلاصه باید فکر میکردن ازدحام جمعیت پیش میاد و انجا گنجایش نداره
راستی راستی بعضی ها با کامنتهاشون
بعضی ها واقعا نفهمن تا نوک بینی شون بیشتر نمیبینن
عجب مدیریتی چیزی که ارزش ندارد جان انسانها است
این حادثه تیتر همه خبرگذاریهای بین المللی شده
خب دست شما درد نکند.
این خبر باید تیتر اول باشه. نماد فرهنگی ایران که ترامپ قول داده بود بزنه اینه
آمریکا با پهباد و ۴ موشک ۱۰ نفر را شهید کرد. خودمان با دست خالی ۵۰ نفر را کشتیم.
ترامپ این بی تدبیری ها و اون اعتراضات آبان با کشته هاش و گدایی پول بنزین از مردم را توسط دولت ما میبیند مشخص است اینگونه ترور انجام میدهد
یک مثالی هست ،که گفته شده ؟‌،، حاشا از خونی که یک شب از آن بگذرد ؟ مسولین باید در همان لحظهٔ وقوع ترور ، انتقام میگرفتند ؟‌
دلیلش هجوم چند هزار نفری بود که تو میدون بودن به سمت خیابان نسبتا تنگ شریعتی(بهشتی) والا جمعیتم میلیونی نبود حداکثر تخمین من صد هزار نفر بود
متاسفانه اکثرا هم قشر ضعیف بودن خدا رحمتشون کنه خیلی ناراحت کننده بود مخصوصا زن بارداری که از اصفهان اومده بودن
خودمون خودمونو نکشیم صلوات
باید مسببین این فاجعه جانگداز سریعا محاکمه و مجازات شوند و مراسم تدفین پیکر مطهر حاج قاسم نیز محرمانه و بدون اطلاع رسانی قبلی انجام شود .
شهرهای بزرگ مثل تهران و مشهد و قم چون زیرساخت و تجربه های مشابه داشتند، توانستند این جمعیت را از سر بگذرانند، اما کرمان چنین ظرفیتی نداشت.
الان رفتم تو اینترنت درباره واکنش روحانی به فاجعه منا سرچ کردم و اینکه همه چیز رو تقصیر بی تدبیری صعودی انداخته بود.الان هم مدیریت این مراسم در کرمان توسط فرمانداری و استانداری و ... و خلاصه بر عهده دولت بود.متاسفم که دوبار به روحانی رای دادم.از مردم باید عذرخواهی کنی آقای رییس جمهور و با مقصران برخورد کنی
بسیار عجیب و حیرت انگیز
ستاد امنیت و بحران چگونه برنامه ریزی کرده است.
انبوه و هجوم جمعیت کاملا قابل پیش بینی بود.
متاسفانه مادامیکه سمتها و مشاغل بدون ضابطه واگذار میشود
اقوام و خویشان بعلت وابستگی سمت هایی غصب نمایند
اینگونه اتفاقات طبیعی است
امید که دادستان استان دادستان کل کشور کمیسیون اصل نود مجلس باین موضوع ورود نمایند و خاطیان
را مجازات نمایند
شاید بساط فامیل و فامیل بازی جمع شود.
یاد مراسم حج و کشته شدن حاجیا افتادم....
برید تو اینستاگزام اعتراض کنید به حذف کزدن عکسها ، مزگ و میر ما افراد عادی که تو کشور جزء روزمرگی و مسائل روزانه است ، به همت وزیر جوان فیلتر توییتر هم در حال برداشته شدن است ، هر چه سریعتر برید عضو بشید فحش بدید ، وزیر جوان هم بالاخره تو این روزها یه خودی نشون بده
قرار بود از آمریکایی ها انتقام بگیرید نه از مردم بدبخت ایران ...
تابناک ترسو .یا کامنتهارو منتشر نکن یا اگه میکنی کامل منتشرکن.چرا نصف کامنت منو منتشر نکردی؟؟!!
سالها بی لیاقتی آل سعود در فاجعه منا را تقبیح کردیم. اما در ایران خود ما نیز با همان تجربه مواجه شده ایم و بار جمعیت دو خیابان در یک خیابان وارد شده و فاجعه ایجاد کرده است. الان مقام مسئول می گوید " رده سنی این افراد، کم سال‌ها و بزرگسالان هستند"
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
کم سالها همان کودکانند یا کودکان کم سال منظور ایشان است؟
عقده ایایی که این چند روز قایم شده بودن دوباره فعال شدن‌.افرین الان وقت عقده گشایی هست ساکت شدین این دو سه روز
فیلم هایی که از کرمان منتشر شده واقعا وحشتناکه
این چه وضعیه؟
این 3 ماهه تمام روح و روانمان بیمار شد از دست این مسئولین بی لیاقت
اونوقت مشکل مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان فقط اینه که مردم به شایعه سازی دشمنان نظام توجه بکنند یا نکنند؟
با مطالعه دقیق پیامهای مردم فقط باید گفت که این مردم راه درازی در پیش دارند واین مملکت حالا حالا باید خسارت ببیند. حداقل تا دو نسل دیگر.
اگه جنگ میشد اینقدر تلفات نمیدادیم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
جنگ بشه شاید همین تعداد زنده بمونن
یه پیگیری از وضعیت مصدومان بکنید. دلجویی از بازماندگان بکنید، مسئول این فاجعه انسانی رو معرفی بکنید
انتقام این ۷۰-۸۰ نفر رو از کی می خواین بگیریم ؟
ترامپ هم بخاطر همین فرهنگ بالایی که داریم میخواد مراکز فرهنگی رو بزنه حسودیش میشه بیشتر از این بافرهنگ بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
بابا منظورش صدا و سیما و دفاترش و مراکز سیاسی بود که اینها مراکز فرهنگی گفتن
برید این را از شخص مسئول برگزاری این مراسم بپرسید.
دارالمجانین
اونوقت ایران میگفت عربها بلد نیستن حج برگزار کنن مدیریت حج را به ایران بسپارید
امریکا ی موشک بزنه تو یه شهرمون چند برابرش لا دست وپا تلف میشن
ببینم برای این پنجاه و شش نفر یک دقیقه عزای عمومی اعلام می‌کنه کسی!
به این ملت اعتماد نکنید اینها صبح میگن درود بر وشب میگن مرگ بر.جنگ بشه بسیاری از همینها در فرار کردن سبقت میگیرن از هم
تعدادی هلیکوبتر در تمام مدت مراسم در بالای مسیرها پرواز می کرده و با دوربین های تلویزیونی فیلمبرداری انجام می شده است اماااااااا ظاهرا این پروازها و مشاهدات و فیلمها به جز در تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده دیگری نداشته اند.
با سلام
حضور جمعیت بالا با توجه به ترافیک بین جاده ای مشخص بود. لکن تعین مسیر مناسب که امکان گنجاندن میلیونی در آن وجود داشته باشد و مسیر طولانی تر برای وداع مردم ضروری بود. در اینجا بی برنامه بودن مسوولان به خصوص استاندار کرمان مشهود است.
در حادثه منا هم همین بحث بود، وگرنه همیشه میلیون ها نفر از در حج شرکت می کردند.
به امید پاسخگویی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل