بازدید 39622
گزارش کامل مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی؛

حماسه مردم قم در تشییع و قدرشناسی از سردار دل‌ها و شهدای مقاومت/ تشییع سرداران مقاومت از حرم تا حرم/ پیکر مطهر سپهبد سلیمانی راهی دیار کریمان شد

در حالی که قرار بود مراسم تشییع پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» بعد از خواندن نماز بر پیکر مطهر شهدای محور مقاومت توسط حضرت آیت الله خامنه‌ای در ساعت دو بعدازظهر به قم منتقل شود، حضور میلیونی مردم از ساعات اولیه صبح امروز و تقریبا بعد از نماز صبح تمامی مسیر‌های منتهی به دانشگاه تهران را مسدود کردند. به همین دلیل، مراسم قم با تاخیر چند ساعته برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۹۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲ 06 January 2020

پس از حضور تاریخی مردم خوزستان، خراسان و تهران در مراسم تاریخی تشییع جنازه پیکر مطهر سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «ابومهدی المهندس» فرمانده بسیج مردمی عراق و همرزمان شهیدشان، اکنون نوبت به حماسه آفرینی مردم قم رسید تا قدرشناسی ویژه ای از فرمانده محور مقاومت داشته باشند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از برگزاری باشکوه و میلیونی مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای مقاومت، پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدا عصر امروز برای تشییع به شهر قم منتقل شد.

پس از طواف پیکرهای مطهر در گرداگرد ضریح مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، قرار است مراسم وداع با حضور خیل عظیم مردم قم برگزار شود.

پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم حضرت معصومه(ع) و مسجد جمکران طواف داده شد
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۲۲:۲۶

پیکر سردار دل‌ها و یارانش بعد از 5 ساعت که مردم قم افتخار میزبانی از آنان را داشتند، پس از طواف حرم حضرت معصومه (س) در میان خیل عظیم جمعیت زائران در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) به مسجد مقدس جمکران رسید.

پس از انتقال پیکر مطهر سردار سلیمانی به مسجد مقدس جمکران، هزاران زائری که چشم‌انتظار رسیدن این پیکر مطهر بودند، به استقبالش شتافتند و شور و غوغایی وصف‌ناپذیر در میعادگاه منتظران ظهور حجت خدا مهدی فاطمه (س)، برپا شد.

مداح مراسم مسجد مقدس جمکران گفت: برای فتح اسرائیل به یک خون بزرگ نیاز داشتیم و آن خون حاج قاسم عزیزمان بود، یک صدا فریاد بزنید «مرگ بر اسرائیل» و حالا صدای جمعیت عزادار بود که یک صدا «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند.

امروز مردم قم در میزبانی از فرزند غیورشان سنگ تمام گذاشتند و با خلق حماسه ای دیگر، نشان دادند که اهل کوفه نیستند و علی را تنها نخواهند گذاشت.

تا دقایقی دیگر، مردم شهر خون و قیام قم، با پیکرهای مطهر سردار سرافراز مقاومت «حاج قاسم سلیمانی»، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت تروریستی آمریکا وداع خواهند کرد و این پیکرهای مطهر برای بدرقه به مقصد دیار کریمان «کرمان»، راهی تهران خواهند شد.

‌پیکر شهدا به سه کیلومتری مسجد مقدس جمکران رسیدند
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۹:۴۱

مردم قم  همچنان در مسیر حرم تا جمکران در حال بدرقه شهدا هستند و  شعارهایی همچون«سردار دلها آمد»، «ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم»، «یا حسین شهید علمدار سالار رسید»، «یاور رهبر آمد»، « مرگ بر آمریکا»، مرگ بر اسرائیل»، «شهید کربلا رسید»، «بیک یا زینب لبیک یا زهرا»،  «سردار وطن، سرور و سالار خوش آمد» سر می‌دهند.اکنون ‌پیکر شهدا به سه کیلومتری مسجد مقدس جمکران رسیده است.

سردار با شعارهای حیدر حیدر در راه جمکران
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۹:۲۰

پیکرهای مطهر شهیدان سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و مظفری نیا در میان شعارهای "حیدر حیدر" مردم همیشه در صحنه قم در حال انتقال تا مسجد مقدس جمکران است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) مملو از افرادی است که از دور و نزدیک و با ساعت‌های چشم‌انتظاری منتظر حضور سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش بوده‌اند.

همه افراد با سنین مختلف در این مراسم وداع حاضر شدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان انقلاب و رهبر انقلاب، به دشمنان این کشور ثابت کنند که هیچ‌گاه دست از انتقام عزیزان خود دست بر نخواهند داشت.

سردار دل‌ها بر دوش مردم‌
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۹:۱۰

بالاخره انتظار مردم قم برای مراسم تشییع و وداع با سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به پایان رسید و پیکر این شهدا بر دوش مردم قرار گرفت. پیکرهای پاک این شهدای والامقام در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) قرارگرفته و در بین شعارهای "حیدر حیدر" مردم در حال انتقال به سمت مسجد مقدس جمکران قرار دارد.

پیکر مطهر سردار سلیمانی وارد قم شد/تشییع سرداران مقاومت از حرم تا حرم

مردم از اقشار، طیف‌ها و طوایف مختلف در این مراسم حضور داشته و عرض ارادت خود را به سردار دل‌ها، سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید مظفری‌نیا نشان داده‌اند.

لحظه به لحظه بر جمعیت حاضرین اضافه می شود و تا چشم کار می کند سیل جمعیت است که دیده می شود؛ کدام دوربین ها و کدام تصاویر می تواند این شکوه حضور را به ثبت رساند؛ حضوری که با اندوه و شکوه درآمیخته و تنها این پیکر حاج قاسم است که می تواند چنین اجتماعی بین نقیضین رقم بزند.

مراسم تشییع به تازگی آغاز شده و این در حالی است به شامگاه رسیده ایم، گویی این مردم هنوز خیال رفتن به خانه ها ندارند و بدون اینکه به خود خستگی راه دهند، با شکوه فراوان در صحنه هستند.

‌پیمان وفاداری مردم قم هم اکنون در بلوار پیامبر اعظم(ص) با بزرگترین سردار ایران اسلامی در جبهه مقاومت و همزمان شهیدش به سمت جمکران میعادگاه عاشقان و منتظران حضرت مهدی(عج).

خروج پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی از حرم مطهر حضرت معصومه (س)
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۸:۴۱
تعداد بازدید : 3067
تشییع سرداران مقاومت از حرم تا حرم
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۸:۳۵

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار پیامبر (ص)، مراسم تشییع با حضور صدها هزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور در فاصله 6 کیلومتری بلوار حرم تا جمکران آغاز شد و مردم عزادار ‌با شعارهای‌ "سردار دلها آمد"، "ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم"، "یا حسین شهید علمدار سالار رسید"، "یاور رهبر آمد"، " مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "شهید کربلا رسید"، "لبیک یا زینب لبیک یا زهرا" سردار شهید سلیمانی را بدرقه می‌کردند.

صفوف مردم قم ‌در مسیر 6 کیلومتری از حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران به هم پیوسته و بسیار گسترده است.

حضور بسیار گسترده مردم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از ساعت ها قبل آغاز و همچنان بر آن افزوده می شود. زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه آمدند تا بار دیگر ضمن قدرشناسی نسبت به این شهدای بزرگوار، با آرمان شهدا تجدید عهد دوباره کنند.

حضور علما بر پیکر مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و قرائت فاتحه
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۸:۳۴
تعداد بازدید : 2249
همه مردم قم برای وداع با پیکر حاج قا‌سم آمده‌اند‌
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۸:۱۴

حضور پرشکوه مردم از ملیت‌های گوناگون در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی نشان داد که عشق به سردار حد و مرز نمی‌شناسد.‌

مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در قم امروز مملو از حضور مردمی از ملیت‌های گوناگون در کنار مردم ولایی و انقلابی ایران زمین بود تا‌ انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دهند.

‌مردم از ملیت‌های گوناگون از آذربایجان، نیجریه، پاکستان، ترکیه و روسیه همه و همه آمده‌اند تا ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترامپ در به شهادت رساندن سردار مقاومت، آمادگی خود را برای انتقام سخت اعلام کنند.

ساعت‌ها ‌انتظار برای وداع با سردار عشق و حماسه
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۷:۵۶

هم اینک خیابان‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت و بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت است که از ساعت‌ها پیش در انتظار سردار عشق و حماسه هستند.

حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی  و علوی گرگانی نمایندگان بیوت مراجع تقلید و برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برای وداع با پیکر مطهر شهدا مقاومت وارد حرم مطهر شدند‌.

پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی اخیر پس از انتقال از تهران به قم و طواف در حرم حضرت معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع می‌شود.

حضور «آیت الله مکارم شیرازی» در مراسم وداع با حاج قاسم سلیمانی
۱۳۹۸/۱۰/۱۶ - ۱۷:۵۳

حضور «آیت الله مکارم شیرازی» در مراسم وداع با شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

پیکر مطهر سردار سلیمانی وارد قم شد

هزاران تن از مردم قم و شهرهای اطراف در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص)، آماده استقبال از یار دیرین و وفادار رهبر انقلاب هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
دست اين مردم نجيب را بوسيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
فقط انتقام لاف زن نباشید حداقل یکی از پایگاههای امریکا با متعلقین و متعلقات نیروهاشونو تجهیزاتشون
راهت ادامه دارد ای شهید
درود برشهید سردار سلیمانی قهرمان و عزیز دلها
مرغ باغ ملکوتم ؛ نیم از عالم خاک .
لطفا با اجازه مقام رهبری لقب سپهسالار یا کلمه ای در این حد را برای سردار شهیدمان برگزینید
فقط عکس آیت الله مکارم.
لطفا خون این قهرمان ملی را مصادره نکنید حتی کسانی که مذهبی نبودند و انقلابی هم به ان معنایی که یک عده ای می گویند نیستند در مراسمات سرباز دلیر وطن شرکت کردند.پس لطفا مردم را عصبانی نکنید و این خیل میلیونی عاشق این قهرمانان ملی طرفدار افکار بسته خودتان ندانید.مثل حاج قاسم باشید تا محبوب دلها شوید
ای کاروان آهسته ران ؛ که آرام جانم می رود .
آن دل که با خود داشتمی ؛ با دل ستانم می رود .
مردم ایران امروز با حضور چند میلیونی شان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را حداقل برای ۱۰۰ سال آینده بیمه کردند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل