بازدید 9313

لغو مراسم جشن مولود حضرت عیسی (ع) در تبریز

مراسم جشن مولود حضرت عیسی (ع) در تبریز به دلیل مقارن شدن با ایام عزای شهادت سردار قاسم سلیمانی لغو شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 06 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مراسم جشن مولود و غسل تعمید حضرت عیسی (ع) که امروز قرار بود در کلیسای مریم مقدس تبریز، برگزار شود به دلیل مقارن شدن با ایام عزای شهادت سردار قاسم سلیمانی لغو شد.

طبق روال سال‌های گذشته، در ششم ژانویه مصادف با ۱۶ دی ماه مقرر شده بود جشن مولود و مراسم غسل تعمید حضرت عیسی (ع) در کلیسای مریم مقدس واقع در محله "دیکباشی" تبریز با حضور مقامات دولتی برگزار شود، ولی این مراسم به دلیل مقارن شدن با ایام عزاداری شهادت سردار قاسم سلیمانی لغو شد.

جشن مولود و غسل تعمید حضرت عیسی (ع) مراسمی دینی و مذهبی محسوب می‌شود، کاتولیک‌ها این جشن را در ۲۵ دسامبر برگزار می‌کنند، ولی شاخه‌ای از ارتدکس‌ها این مراسم را در ششم ژانویه برگزار می‌کنند.

بین مذاهب مختلف دین مسیحیت از چهار تا ششم ژانویه به عنوان "ایام جشن مولود" محسوب می‌شود و در آذربایجان‌شرقی نیز بیش از یک هزار و ۱۰۰ خانوار ارمنی وجود دارد.

گفتنی است بامداد روز جمعه نیرو‌های نظامی آمریکای جنایتکار در یک حمله ناجوانمردانه و تروریستی به خودرو‌های حامل سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد این سردار محبوب و مردمی را به شهادت رساندند.

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان موجی از اندوه و ماتم را در میان مردم ایران و کشور‌های منطقه همراه با خشم و نفرت آنان از این جنایت هولناک به راه انداخته به‌طوری که ترس از انتقام خون شهیدان این جنایت صحنه گردانان این اقدام تروریستی را فرا گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها