بازدید 9784

انتقال پیکر پاک و مطهر شهید سلیمانی به مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از تشییع با شکوه در اهواز لحظاتی پیش به مشهد مقدس منتقل شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 05 January 2020

به گزارش تابناک، محمدرضا رضائی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پیکر مطهر شهید سلیمانی فرمانده سپاه قدس که با شکوه خیره کننده مردم خوزستان تشییع شده بود در ساعت ۱۳ به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس فرودگاه اهواز را به مقصد مشهد مقدس ترک کرد تا در این شهر نیز تشییع شود.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر شهید سلیمانی وهمرزمانش که در عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند ساعت پنج صبح روز یکشنبه از نجف وارد فرودگاه اهواز شدند و مورد استقبال بی نظیر جمعی از مردم و مسئولان استان خوزستان قرار گرفتند.

وی گفت: پیکر مطهر این شهدا پس از ورود به فرودگاه اهواز بلافاصله به بیمارستان نفت اهواز منتقل و در ساعت هشت صبح توسط مردم قدرشناس استان خوزستان تشییع شدند که به دلیل ازدحام جمعیت این تشییع با تاخیر انجام و در ساعت ۱۳ مجددا برای انتقال وارد فرودگاه اهواز شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: تمامی عوامل این فرودگاه برای استقبال از پیکرهای مطهر شهید سلیمانی و همرزمانش از روز گذشته بسیج شده بودند وخوشبختانه بدون هیچ‌گونه مشکلی تمامی تدارکات لازم در این زمینه انجام تا دین خود را به شهدا ادا کرده باشند.

وی گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و استقبال و تشییع پیکرهای مطهر آنها کمترین وظیفه ای است که در قبال آنها داریم.

مدیر کل فرودگاههای استان خوزستان افزود: از روز گذشته که مشخص شد پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر از طریق فرودگاه اهواز وارد خوزستان میشوند سیل عظیمی از مردم شهید پرور خوزستان راهی فرودگاه اهواز شدند که به دلیل محدودیت‌های فرودگاهی امکان‌حضور آنها در سالن‌های ویژه فرودگاه وجود نداشت اما عوامل فرودگاه اهواز در کنار این مردم و در محوطه وسالن‌های فرودگاه به عزاداری پرداختند.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار