بازدید 44015

چرا آمریکا حاج قاسم را ترور کرد؟/ درس‌هایی که از شهادت سپهبد سلیمانی باید گرفت/ منتظر انتقام سخت از آمریکایی‌ها هستیم

سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد پیام‌های آمریکا پس از ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها از صبح جمعه به روش‌های مختلف، هم به روش‌های رسمی دیپلماسی و هم روش‌های غیررسمی متوسل شدند که حتی اگر می‌خواهید انتقام بگیرید، متناسب با کاری که کردیم انتقام بگیرید. آن‌ها نیستند که تعیین می‌کنند و همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند، به هیچ وجهی تمام کننده هیچ موضوعی نخواهند بود...
کد خبر: ۹۴۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ 04 January 2020

آمریکایی‌ها در اقدامی خصمانه، روز گذشته دست به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۴ تن از همکاران و همراهان نزدیک وی و همچنین «ابو مهدی المهندس» فرمانده عالیرتبه حشد الشعبی و همراهان او زد. پس از این اقدام آن‌ها تلاش فریبکارانه‌ای برای اینکه خود را حامی مذاکره نشان بدهند، شروع کردند؛ اما در حقیقت خوی آمریکایی‌ها با جنگ طلبی و اقدام به ترور افراد بیگناه پیوند خورده است و تغییر پذیر نیست.

به گزارش «تابناک»، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر خلاف مقامات بلندپایه ایالات متحده که گفته اند خواهان جنگ نیستیم، اقدام به ترور فرماندهان ایرانی و عراقی در بامداد جمعه را اقدامی بسیار خطرناک و تحریک آمیز دانسته اند که نمی‌توان آن را چیزی جز اعلان جنگ یکطرفه از سوی آمریکایی‌ها نام نهاد. بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر انقلاب اسلامی و مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی مان گفته اند، انتقام سختی از آمریکایی‌ها و همراهان او در این ماجرا خواهد گرفت.

شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در جلسه‌ای که گفته شد در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شده در خصوص اقدامات ایران علیه این اقدام تروریستی آمریکایی‌ها تصمیمات لازم را گرفت و در نهایت طی اطلاعیه‌ای عنوان کرد که جمهوری اسلامی در زمان و مکان مقتضی پاسخ جدی و محکمی به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» و شهدای محور مقاومت خواهد داد و آمریکا را مسئول تبعات ماجراجویی‌های جنایتکارانه قلمداد کرد.

بر اساس قوانین حقوقی و بین المللی حق مقابله به مثل در اقدام اخیر آمریکایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است. نماینده ایران در سازمان ملل متحد هم در نامه‌ای خطاب به «آنتونی گوترش» دبیرکل این سازمان علاوه بر اعتراض شدیداللحن به اقدام جنایت آمیز آمریکایی‌ها که نشان می‌دهد ادعای مبارزه آن‌ها با تروریسم توخالی بوده و آن‌ها افرادی را هدف قرار می‌دهند که در مقابل تروریست‌ها می‌ایستند، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران تمام حقوق خود تحت حقوق بین‌الملل را برای اقدامات لازم در استیفای حق ذاتی دفاع مشروع، محفوظ می‌دارد.»

این اقدام آمریکایی‌ها حاوی سه مساله و نکته مهم است؛ اول اینکه «مذاکره با ایالات متحده از اساس اشتباهی استراتژیک است که ما را به هیچ نقطه روشنی نمی‌رساند.» تاکنون بار‌ها رهبر انقلاب اعلام کرده اند که آمریکایی‌ها بدعهد هستند و هیچگاه نمی‌توان به قول‌ها و تضامین کشوری بدعهد تکیه کرد. نمونه این موضوع در ماجرای «برجام» به وضوح دیده شد. آن‌ها به هیچ تعهدی در قبال آنچه حتی در یک قرارداد بین المللی که به تصویب هفت کشور مهم دنیا و حتی شورای امنیت سازمان ملل متحد هم می‌رسد، پایبند نیستند.

آمریکایی‌ها در زمان «باراک اوباما» علیرغم انجام تمامی تعهدات ذیل برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران و برقراری ارتباط بین وزیران خارجه در بالاترین سطح و حتی گفت و گوی تلفنی بین روسای جمهور دو کشور، هیچگاه حاضر به انجام تمامی تعهداتشان نمی‌شدند و بار‌ها به بهانه‌های واهی و مختلف از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کردند تا اینکه عمر دولت دموکرات‌های آمریکایی به پایان رسید.

در دوران حاکمیت جمهوری خواهان به سرکردگی «دونالد ترامپ» اوضاع بهتر نشد، بلکه همواره بد و بدتر شد تا اینکه در نهایت آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند، بالاترین فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی را که آن را می‌توان یک نوع جنگ اقتصادی علیه ایران دانست، بار دیگر علیه جمهوری اسلامی وارد کردند و اقدامات زیادی در جهت تضعیف جمهوری اسلامی در منطقه و جهان به کار بستند، اما باز هم موفق نشدند با این سیاست ایران را وادار به مذاکره‌ای دیگر کنند، حال آنکه برخی خوش خیال در کشور انجام مذاکره دوباره را راه حلی برای خروج از زیر بار فشار آمریکا عنوان می‌کردند.

چرا آمریکا حاج قاسم را ترور کرد؟/ درس‌هایی که از شهادت سپهبد سلیمانی باید گرفت/ منتظر انتقام سخت از آمریکایی‌ها هستیم

تا همین چند روز پیش هم برخی در داخل توسل به مذاکره با آمریکا را راهکاری برای رفع مشکلات اقتصادی کشور عنوان می‌کردند، در حالی که آمریکایی‌ها هیچ گاه اجازه نخواهند داد جمهوری اسلامی به شرایط با ثباتی برسد. حتما اقدام اخیر آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» برای این دسته افراد هم روشن کرده است که آمریکایی‌ها چه نگاه و نظری نسبت به ایرانی‌ها دارند؟ آن‌ها چیزی جز زبان تهدید و زور ندارند و قطعا مقابله با چنین دیدگاهی انجام مذاکره را نمی‌طلبد!

نکته بعدی این است که آمریکایی‌ها خواهان ایجاد صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه نیستند و به هر شکلی می‌خواهند قلب انرژی دنیا را در تنش، جنگ و ویرانی نگه دارند تا بتوانند از این راه علاوه بر حضور در منطقه تحت عنوان تلاش برای ایجاد ثبات به منافع خود که همانا به یغما بردن منابع کشور‌های منطقه است، برسند. از این رو نباید آمریکا را دوست یک کشور و دشمن دیگری در منطقه دانست.

آمریکا در هر حال به دنبال کسب منافع از کشور‌های منطقه است به قول ترامپ که یکی را «گاو شیرده» می‌خواند و با ایجاد رعب و ترس از کشوری دیگر تحت عنوان محور به اصطلاح آنچه آن‌ها شرارت می‌خوانند، به دنبال فروش سلاح‌های تولیدی در کارخانه جات آمریکایی و ایجاد یک مصرف کنندگی صرف هستند. هر کشوری در این راه آن‌ها را همراهی کند، دوست تلقی می‌شود و هر کشوری بخواهد مقابل چنین نگاهی بایستد و به توان داخلی اش تکیه کند، دشمن آمریکا خواهد بود.

برخی در داخل خیلی کشته مرده آمریکا هستند. آن‌ها قبل از انقلاب ظهور و بروز جدی در کشور ما داشتند و این رویکرد که کشور ما را تبدیل به یک مصرف کننده صرف کنند را به خوبی پیاده سازی کرده بودند. انقلاب اسلامی در مقابل این نگاه و رویکرد آن‌ها ایستاد و دیگر حاضر نشد منافع و منابع کشور را دربست در اختیار آن‌ها قرار بدهد، برای همین آن‌ها انواع و اقسام کار‌ها را برای مقابله با انقلاب اسلامی انجام داده اند.

درست است که اکنون برخی به مشکلات، فساد و اختلاس‌ها در کشور اعتراض دارند و شاید هم عده‌ای بگویند خوب قبل از انقلاب آمریکایی‌ها می‌خوردند و حالا هم عده‌ای خاص خیلی بیشتر از دیگران از ثروت و منابع کشور بهره برداری می‌کنند و عدالت تامی در این خصوص وجود ندارد. این پذیرفته است، اما معنایش بازگشت به عقب نیست، بلکه باید برای اصلاح این رویکرد و ویژه خواری‌ها توسط عده‌ای خاص اقدام کرد.

سومین و آخرین درسی که از شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» باید گرفت، این است که ایستادن در مقابل آمریکا و تن ندادن به خواسته‌های زیاده خواهانه آن‌ها امکان پذیر است. حاج قاسم در مقابل انبوهی از امکانات، جنگ افزارها، دلار‌ها و تکنولوژی‌های آمریکایی که هم توسط خود آن‌ها به کار گرفته می‌شد و هم در اختیار تروریست‌های تکفیری قرار گرفته بود، ایستاد و محور مقاومت در منطقه را سازمان دهی کرد.

آمریکایی‌ها تلاش زیادی برای از سر راه برداشتن حاج قاسم کرده بودند. آن‌ها از سال ۲۰۱۲ که گروه‌های تروریستی را در منطقه ایجاد کردند و قصد سرنگونی حکومت بشار اسد در سوریه و در اختیار قرار گرفتن عراق توسط تروریست‌ها را داشتند، همواره سردار سلیمانی را سد محکمی در برابر خود می‌دیدند. آن‌ها علیرغم تاکید بر استراتژی پایان حکومت اسد در سوریه و اشغال عراق توسط تروریست ها، هیچ گاه نتوانستند به چنین هدفی برسند و خواسته شان را به کرسی بنشانند.

بار‌ها در اقدامات تروریستی مختلف تلاش کردند حاج قاسم را برای رسیدن به خواسته‌های شان از سر راه بردارند، اگرچه چندین بار او را مجروح کردند، نتوانستند به چنین هدفی برسند تا اینکه داعش توسط او و محور مقاومت نابود شد. اکنون زینبیون در پاکستان، فاطمیون در افغانستان، حشدالشعبی در عراق، حزب الله در لبنان، نیرو‌های دفاع ملی (قوات الدفاع الوطنی) که به بسیج سوریه معروف است، بخشی از نیرو‌هایی است که در مکتب محور مقاومت درس آموخته و حضور جدی دارند. آمریکا مهمترین مخالف تشکیل این نوع از نیرو‌های مسلح است که شهادت برای آن‌ها پایان راه نیست، بلکه آغازی است بر یک راه استوار.

آمریکا چیزی جز زبان زور نمی‌فهمد. پس از شهادت سردار رهبر انقلاب، مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی و شورای عالی امنیت ملی اعلام کردند که انتقام سختی از آمریکایی‌ها خواهیم گرفت. تمامی قوانین بین المللی هم برخورداری از چنین چیزی را برای ایران محفوظ می‌دانند. انتظارات زیادی در مردم ایجاد شده است که باید خیلی شفاف، دقیق و به موقع نسبت به انجام یک اقدام در راستای مقابله به مثل با آمریکایی‌ها عمل کرد.

سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد پیام‌های آمریکا پس از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی نیز گفت: آمریکایی‌ها از صبح جمعه به روش‌های مختلف، هم به روش‌های رسمی دیپلماسی و هم روش‌های غیررسمی متوسل شدند که حتی اگر می‌خواهید انتقام بگیرید متناسب با کاری که کردیم انتقام بگیرید. آن‌ها نیستند که تعیین می‌کنند و همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند: به هیچ وجهی تمام کننده هیچ موضوعی نخواهید بود. خیلی از موضوعات را شروع کردند، ولی تمام کننده نخواهند بود و جبهه حق انقلاب اسلامی تمام کننده خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۳
متتظر انتقام سخت هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
بیم آن دارم که همین شعارهای انتقام که بر زبان ما جاری می شود، بهانه ای گردد تا آمریکا جنایت دیگری بیافریند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
هر کاری بکنه آخرش به ضرر خودش تموم میشه. ترور سردار هم باعث اتحاد مردم ایران در داخل و اتحاد بین ایران و عراق و خروج اجباری امریکا از عراق و منطقه خواهد شد.
به نویسنده باید گفت کمی آهسته تر. از بهم پیوستن چند اتفاق نامرتبط به نتیجه گیریهای غیرواقعی رسیدن مشکلات کشور را چندین برابر خواهد کرد‌ به جای برخورد احساسی کار را به کاردانان باید سپرد
"مذاکره با ایالات متحده از اساس اشتباهی استراتژیک است"
شاید مرتکب شدن به همین اشتباه باعث شد که امریکایی به این نتیجه برسند که می‌توان سردار سلیمانی را به شهادت رساند با کمترین هزینه!
در این قسمت که امریکاییها بدنبال منافع خود و کنترل انرژی دنیا و حفظ هژمونی خود هستند هیچگونه شکی وجود ندارد اما شما نمیتوانید به وضعیت نه جنگ و نه مذاکره ادامه بدهید زیرا این استراتژی اکنون با ترور سپهسالار ما به بن بست رسیده
با سلام---ای کاش
نمایندگانی از ایران به کل کشورهای دنیا برا ی روشنگری وآگاهی بخشی در رابطه با تلاش سردار سلیمانی برای مبارزه با داعش وروشنگری درباره جنایت امریکا فرستاده می شد با تشکر
اگر امریکا خواهان انتقام به همان میزان است ، پس ده نفری که در این حملهٔ تروریستی دست داشته اند را تحویل ایران بدهند ؟ شاید شامل رعفت اسلامی شدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
خود ترامپ
ناشناس
| Sweden |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
آمريكا پيغام داده متناسب رفتار كنيد. به فارسى به دلخواه خودشان ترجمه كردند كه متناسب انتقام بگيريد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
رعفت ؟؟
شما اول دیکته یاد بگیر بعد خط مشی سیاست خارجی تعیین کن !
سردار فدوی آیا وقت آن وعده ای که داده بودی نرسیده است
یک روز گفتی تصاویری از ذلت تکاوران دریایی آمریکا در برابر رزمندگان دارید که آبروی ساختگی این ها را میبرد
وقت انتشارش نیست؟
تا كي بايد منتظر بمانيم. تا كي.
آمریکا در حال فروپاشی است و نیازی به پاسخ ما هم نیست.فقط سایه انتقام را چند سال بالای سرشون نگهداریم.
دلیل این ترور یه جمله ساده از سان تزو هست به اساس نقشه ها حمله کنید انها یک تئوریسین بزرگ را به شهادت رساندن
درسی که باید گرفت این است که افراد سیاسی و نظامی رده بالا با هم در یک زمان و یک وسیله حرکت نکنند.
سلام
کوبنده ترن و با سیاست ترین پاسخ به این جنایت بشر آن است که.
گروههای مردم مجلس و دولت را مجاب کنند که با قاطعیت آرا به اخراج آمریکاییها از عراق رای دهند. با این کار فرصت سو استفاده خبری از تمام سیاستمداران بی کفایت گرفته میشود.

( خواهشا نشر دهید)
این آتش خشم جز با ریختن خون آمریکایی ها خاموش نمیشه. حاضرم توی همین هلند ده تا آمریکایی رو بکشم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۵
هش لطفا. همین مونده توهلند هم انگ تروریست بهمون بزنند
به نظرم بايد انتقام در سطح وزير يا خود ترامپ باشه زدن چند تا سرباز اصلا ارزش نداره . حاج قاسم نفر اول نظامي اين مملكت بود
خدا رحمت کنه سردار را، اما نباید تصمیم احساساتی گرفت، آمریکا تهدید کرده به منافعش حمله بشه تمام صنایع نفت ایران را میزنه و این یعنی فاجعه
رسول خدا (ص) فرمود: «بزرگداشت و کرامت میّت آن است که او را هر چه زودتر تجهیز کرده و به قبر رسانند، و کار او را پایان بخشند».
شیخ صدوق‏، من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 140، نشر جامعه مدرسین‏، قم، چاپ دوم، 1404ق.
هموطنان عزيز همه دلگير سردار شهيدمان هستيم انتقام گرفتن اسان است ولي تبعات بعدي مشكل افرين است نبايد احساسي تصميم بگيريم همين حالا هم كلي مشكل داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
تویی که میگی شهیدقاسم سلیمانی بجا خودش شهیده- اگه می گذاشت داعش وامریکا وشایدهمین عربها که نمونه اش عراق بودبهمون رحم نمیکردندبا این فرمایش نطق میکردی فقط نمی خواستم حرف ناجوری بهت بزنم امثال این شهداابروایران حفظ کردند
مذاکره و برجام ، دست آمریکا را رو کرد ؛ عدم پایبندی آن کشور به تعهدات خود و اجماع جامعه جهانی را اثبات کرد و به انزوای دیپلماتیک آن کشور منجر شد چندان که راهی جز توسل به زور که آخرین حربه است ، پیش روی خود ندید . برخورد جناحی و طیفی با موضوعی که ملی است ، کوته فکری است .
بنام خدا
دوباره گول نخوریم، انتقام سخت شهادت سردار ابتدا بایستی از صهیونیست ها و وهابی ها گرفته شود تا صهیونیست ها و وهابی ها و نوکران غربی بدانند که بایستی از انواع دسیسه ها از اقتصادی تا فرهنگی دست بردارند چون عواقب آن همه را می گیرد.
با توجه به نفوذ شدید صهیون ها در مراکز تصمیم گیری آمریکا و غرب، آمریکا وقتی متوجه شود که صهیونیست ها صدمه خورده و نتوانسته اند خود را مخفی نمایند به شدت از انواع دسیسه ها حتی اقتصادی تا فرهنگی دست بر خواهد داشت.
واقعیت این هست که ما نمیتونیم وارد جنگ تمام عیار با آمریکا بشیم.
مطالبى كه دراين مفاله امده هيچكدام ان جديد نيست ونمى تواند مبناى عمل تروريستى امريكا درحق سردارى كه تمدن وفرهنگ ايران نمايندگى ميكرد باشد چرا امريكا پارسال ويا چند سال پيش اين عمل جنايت كارانه را انجام نداد پس انگيزه اين عمل ترامپ بايد چيز جديدى باشد وانهم جز برگزارى مانور مشترك دريايى دردرياى عمان با مشركت چين وروسيه نمى تواند باشد كه تحقير شديد امريكا را بدنبال داشت
بایداحتمال همکاری خاینین داخلی که خواستارتسلیم مقابل امریکاهستنددر ترور سردار سلیمانی بررسی وپیگیری شود
دو نمونه از دیدگاه های شهید سردار سلیمانی :

* اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی حجاب و این باحجاب است یا اصلاح طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟ اینا همه مردم ما هستند. آیا همه بچه های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست.
اینکه بگوییم من هستم و بچه های حزب اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب.
(پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد - تهران ؛ مرداد 96)

* من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها بگیم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه‌ ماست.
(توئیت به مناسبت روز حجاب - تیر 98)
جالب تراستقبال توام بااحترام ولبخند ظریف ازوزیرامورخارجه قطر بودکه انگارنه انگارکه پهباد امریکایی قاتل سردار سلیمانی ازان کشورپروازکرده بود !!!
پیشنهادی داشتم اینه که در مراسم تشییع در تهران از سران نظامی کشورهای همسایه وروسیه وچین و... دعوت بشه ازابعاد مختلف تاثیر گذاره
مثبت منفی هآااآااآ
خدا رحمت کنه سردار را، اما نباید تصمیم احساساتی گرفت، آمریکا تهدید کرده به منافعش حمله بشه تمام صنایع نفت ایران را میزنه و این یعنی فاجعه
انتقام خون شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی باید در شان و منزلت ایشون باشه یعنی فقط اکتفا به این نکنیم که یک عده سرباز رده پایین اونها کشته بشن باید کسی باشه که تو ارتش تروریستی آمریکا مقام بالایی داشته باشه و الان که خون مردم عراق وایران بجوش آمده وقتشه که کار لانه جاسوسی اونها را یکسره کنیم و هم سفارت جاسوسی اونها را تسخیر کنیم و هم با همت مردم عراق تمام نیروهای اونها را از منطقه بیرون بریزیم ودر خود ایران هم با غربگراها برخورد بشه و هر کی که طرفدار مذاکره و در باغ سبز نشون دادن به غربی ها است مشخصه که از نفوذها هستند آمریکایهای لعنتی که میگن خیلی سال روی برنامه ترور سردار سلیمانی کار کردند مشخصه که جاسوسان و خائنینی بودند که با اونها همکاری کردند و سردار سلیمانی براشون مشکل بزرگی شده بود چون حاج قاسم سلیمانی با داشتن این روحیه و استقامت ستودنیشون تونسته بودند تمام اقوام مختلف را یکپارچه و یکدل بر علیه اشغالگران تروریست آمریکایی متحد کنند . روحشون شاد و رهروان راه مقدسش پیروز باد .
درست ما هممون در یک کشتی نشستیم
اما شما مسئولین و پزشکان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و کارکنان شرکت نفت در VIP هستید
و مردم عادی در پایین ترین قسمت کشتی
قبل از اقدام خونخواهی سردار رشید ایران که به اخلاص ،و پاکی معروف خاص ،و عام بود ،‌اول دست دلالان زالو صفت را که همچون اختاپوس پنچه بر اقتصاد کشور افکنده اند را کوتاه نمایید ؟
بدلیل شکست تحریم علیه ایران
کم کردن بار روانی بعد پهپاد که توسط ایران سرنگون شد
توقف مذاکرات توسط کره شمالی
استیضاح او در آمریکا
چاره ایی جز نشون دادن خودش نداشت
در اینکه امریکا مرتکب یک اشتباه راهبردی شده است شکی نداریم ، اما کشور جمهوری اسلامی نباید با این حرکت مستکبرانه امریکا، احساسی برخورد کند ولی در عین حال باید انتقام بگیرد ولی می تواند طوری انتقام سخت بگیرد که امریکا اصلاً متوجه نشود که از کجا و از چه کسی ضربه خورده است. که در این صورت برای کشور ما تبعات بعدی نخواهد داشت.
بنام خدا
دوباره گول نخوریم، انتقام سخت شهادت سردار ابتدا بایستی از صهیونیست ها و وهابی ها گرفته شود تا صهیونیست ها و وهابی ها و نوکران غربی بدانند که بایستی از انواع دسیسه ها از اقتصادی تا فرهنگی دست بردارند چون عواقب آن همه را می گیرد.
سلام:بر اساس آموزه ها و عبرت های تاریخی، منطق قرآنی و مقاومت مشروع اگرانتقام از این جنایت ضد بشری آمریکا سخت،ویرانگر و پشیمان کننده نباشد قطعاًاستکبار جهانی جری تر شده می شود و حملات علیه منافع و شخصیت و حتی مردم کشورمان توسط استکبار جهانی ادامه دار می شود آن وقت جز برباد رفتن امنیت ملی وخفت و خواری و سرکوب روحیه سلحشوری برای مردم و کشور دستاوردی ندارد نمونه بارز آن در عراق شاهد هستیم اول پایگاه حشدالشعبی را بمباران کردند وقتی که پاسخی نگرفتند فرماندهان حشد و سردار قاسم سلیمانی را به شهادت رسانند اخیراًهم دوباره به کاروان بسیج مردمی حمله کردندو عدهای را به شهادت رساندند.
ترامپ کیه که ما با کشتنش قصاص ایثارگری و رشادت سردار سلیمانی محبوب دلها را بگیریم، خون ترامپ از خون پشه هم بی بها تره
باید با سیاست ما لحضه ای نتونن با ارامش زندگی کنن و از ترس خودکشی کنن و هر لحظه بمیرن
ایرانیان زمان حالا زیاد حرف میزنند کمتر عمل می‌کنند در رجوع شود به تاریخ زمان حالا،کی شماها از هواپیمای مسافربری که در خلیج فارس توسط آمریکایی ها منهدم شد تونستید انتقام بگیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها