بازدید 12208

ترور سردار سلیمانی نقض قانون اساسی آمریکا است

گابارد کاندیدای دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه با شبکه فاکس گفت: ترامپ با اقدام جنگی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 04 January 2020

"تولسی گابارد" کاندیدای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا به حساب می‌آید.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، گابارد کاندیدای دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه با شبکه فاکس گفت: ترامپ با اقدام جنگی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.

وی افزود: از آنجا که این اقدام جنگی بدون هیچ گونه مجوز یا اعلام جنگ از کنگره صورت گرفته است در نتیجه نقض صریح قانون اساسی آمریکا است.

گابارد در ادامه تاکید کرد: این حمله (ترور سردار قاسم سلیمانی) اقدامات متقابل را تشدید کرده و پاسخ جدی ایران را به همراه خواهد داشت و ما را بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو خواهد برد.

نماینده کاندیدای دموکرات گفت: من بارها و مدت‌ها پیش گفته‌ام که جنگ با ایران باعث می‌شود جنگ در عراق و حتی افغانستان مانند پیک نیک به نظر برسد.

خانم گابارد پیش از ترور قاسم سلیمانی و به دنبال افزایش اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: مشکلاتی که سیاست خارجی و اقدام نظامی هیجانی و غیرمعقول ترامپ این بار در عراق به نمایش در آمد.

وی تأکید کرد: حمله نظامی ترامپ به عراق «یک اقدام هیجانی، کوته‌بینانه و فاقد اهداف راهبردی بود. این مساله منجر به محاصره سفارت ما و تضعیف روابط ما با دولت و مردم عراق شد.

گابارد هشدار داد: خدمت به منافع عربستان سعودی و گروه‌هایی مانند القاعده، ما را به درون باتلاقی عمیق‌تر و عمیق‌تر در خاورمیانه می‌برد. اگر رییس جمهوری شوم به نوکری‌مان برای عربستان/القاعده پایان می‌دهم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر