بازدید 5605

انجمن مددکاری امام زمان (عج) شهر بابل ازسال ۱۳۵۲

از روزی که گروه خیراندیش جامعه مذهبی شهرستان بابل برآن شدند تا چهره‌های معصوم اطفال یتیم و خانواده‌های محروم از وجود پدر دوران نوجوانی را سرفرازانه طی نمایند، ۴۵ سال می‌گذرد. دین اسلام مسئله ایتام را به عنوان یک مسئله اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را نسبت به سرنوشت آنان مسئول دانسته و سرپرستی ایتام و محبت به آنان را از محاسن برجسته مؤمنین محسوب نموده است.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶ 03 January 2020

در سال (۱۳۵۲ هجری شمسی)، جمعی از خیراندیشان جامعه مذهبی بابل «شهر دارالمومنین» در پاسخ به ندای ملکوتی پدر یتیمان حضرت علی علیه السلام که فرمود: الله الله فی الایتام (خدارا ، خدارا در امر یتیمان درنظر بگیرید) برآن شدند تا فرزندان فاقد پدر را به طرق مختلف و پنهانی حمایت مالی وتدارکاتی نمایند.

بدین نحو که اگر پدر به هر جهت دار فانی را وداع گوید و بازماندگانش از پشتوانه مادی و اقتصادی خوبی برخوردار نباشند، سختی معیشت و گذراندن امور ، آنان را بسوی نا اهلان وخدای ناکرده به انحراف نکشاند.

با این تفکر و توکل به خدای قادر متعال، اقدام به امر مقدس دستگیری و کمک به ایتام نیازمند نمودند؛ و با تحقیق در میان مجموعه‌های خیریه به مجموعه‌ای موفق در اصفهان به نام انجمن مددکاری امام زمان برخوردند که در مدت سه سال فعالیت محدود خود بسیار موفق عمل کرد و لذا با استفاده از تجارب آن عزیزان در شهر بابل انجمنی را با این نام و مستقل از اصفهان با حضور جمعی از خیران مذهبی بابل به خصوص از جامعه پزشکان پایه گذاری کردند.

انجمن مددکاری امام زمان (عج) شهر بابل ازسال ۱۳۵۲

وجود یتیمان در هر جامعه‌ای غیرقابل اجتناب است زیرا هیچ جامعه‌ای خالی از حوادث نیست، بدین جهت دین مقدس اسلام مسئله ایتام را به عنوان یک مسئله اساسی و مهم مطرح کرده و مسلمانان را نسبت به سرنوشت آنان از جمیع جهات (اقتصادی، عاطفی، آموزشی وتربیتی و...) مسئول دانسته و سرپرستی ایتام و محبت به آنان را از محاسن برجسته مؤمنین محسوب نموده است.

تو کز محنت دیگران بی غمی ... نشاید که نامت نهند آدمی

از روزی که گروه خیراندیش جامعه مذهبی شهرستان بابل برآن شدند تا چهره‌های معصوم اطفال یتیم و خانواده‌های محروم از وجود پدر دوران نوجوانی را سرفرازانه طی نمایند، ۴۵ سال می‌گذرد. در آن روز‌ها خانواده‌های پدرازدست داده و نور چشمان یتیم شان چشم به راهی دوخته بودند که انتهای مبهم و نامشخصی داشت. تمام وجودشان لبریز از انتظار بود و مشکلات زندگی و نبود پدر را دردمندانه احساس می‌کردند. مادران در فکر تهیه قوت لایموت بودند تا فرزندان دلبندشان گرسنه نمانند و فرزندان دور مانده از محبت پدری، چشم به چهره مادری دوخته بودند که برای امرار حداقل معاش آنان راهی پیدا کند.

بارسنگین مسئولیت دینی، اخلاقی و وجدانی جمعی از نیکوکاران خیراندیش و روحانیون معزز را برآن داشت تا آستین همت بالا زده و با تأسی به سیره ائمه معصومین علیهم صلوات ا... امکاناتی را فراهم آورند تا از این رهگذر بتوانند گرد غم از چهره یتیمان شهرستان بابل بزدایند.

در این راستا بود که نهال نوپای انجمن شکل رسمی تری بخود گرفت و بالاخره درسال ۱۳۵۵ تحت نام پرافتخار انجمن مددکاری امام مان (عج) بابل رسماً به ثبت رسید و اینک این نهاد مقدس با حمایت و پشتیبانی خیران بزرگوار و علاقمندان به حمایت از ایتام نیازمند مجموعه‌ای توانمند وتناور تبدیل شده است.
درمانگاه و مجموعه خیریه جراحی محدود حضرت ولی عصر در خیابان شریعتی بابل بخشی از تلاش و ثمره این عزیزان است. امروز شاهدیم که خانواده‌های زیادی یتیم نیازمند را تحت پوشش همه جانبه معیشتی، فرهنگی و درمانی خود قرار داده و توانسته هزاران جوان معتقد، برومند و خودساخته را به جامعه اسلامی تحویل دهد.

حالا و همچنان نیازمند حمایت شما عزیزان هستیم

#انجمنمددکاریامامزمانبابل
۴۲۸۸ ۳۲۳۳ - پیش کد تماس شهرستان بابل 011

شماره کارت انجمن مددکاری امام زمان عج بابل
۶۰۳۷
۹۹۱۸
۹۹۹۹
۵۳۰۶

انجمن مددکاری امام زمان (عج) شهر بابل ازسال ۱۳۵۲

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی