بازدید 47862
تاملی بر گزارش اخیر «احمد توکلی» به رئیس قوه قضائیه؛

چطور یک مفسد اقتصادی، یازده نماینده مجلس را خرید؟! / این یازده نفر کاندیدا باشند، ردصلاحیت می‌شوند

چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان در نشستی با مدیران رسانه به صراحت از سه موضوعی که باعث ردصلاحیت کاندیدا‌ها خواهد شد، سخن گفت و با بیان اینکه ما از قانون فعلی سه محور اصلی را استخراج کرده و مبنا و معیار عمل خود قرار داده‌ایم، یادآوری کرد: «فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و ضدیت با نظام و انقلاب، سه محور اصلی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌هاست و محکم روی این سه محور ایستاده‌ایم.»
کد خبر: ۹۴۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 02 January 2020

چندی پیش سخنگوی شورای نگهبان در نشستی با مدیران رسانه به صراحت از سه موضوعی که باعث ردصلاحیت کاندیدا‌ها خواهد شد، سخن گفت و با بیان اینکه ما از قانون فعلی سه محور اصلی را استخراج کرده و مبنا و معیار عمل خود قرار داده‌ایم، یادآوری کرد: «فساد اقتصادی، فساد اخلاقی و ضدیت با نظام و انقلاب، سه محور اصلی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌هاست و محکم روی این سه محور ایستاده‌ایم.» بنابراین، به طور پیش فرض می توان از افرادی که درباره آنها فساد اقتصادی، اخلاقی و ضدیت با نظام و انقلاب مطرح است، به عنوان کسانی نام برد که صلاحیتشان مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته بود که «احمد توکلی» رئیس هیتت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه، طی گزارشی هشت صفحه ای، توضیح داده که محمد علی تفکر «فاسد و مفسد»ی است که پس از تاسیس یک شرکت اقتصادی، یازده نماینده ادوار مجلس را شریک کرده و به هر یک دو درصد سهم داده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، از شراکت یازده نماینده پیشین مجلس با محمدعلی تفکر، مدیر «فاسد» موسسه اعتباری فرشتگان، خبر داده است.

چطور یک مفسد اقتصادی، ۱۱ نماینده مجلس را خرید؟!/ این 11 نفر کاندیدا باشند، ردصلاحیت می‌شوند

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در بخش دیگری از این نامه نوشته که تفکر در حدفاصل ماه‌های فروردین تا مرداد سال ۹۵، ۴۴ میلیارد و ششصد میلیون تومان از شعب‌ مختلف موسسه فرشتگان برداشت کرده است که «نشان‌دهنده سوء جریان مالی در این جابه‌جایی‌ها است». به نوشته توکلی، خانواده آقای تفکر نیز حدود ۳۰ میلیارد تومان از حساب‌های موسسه فرشتگان برداشت و خارج کرده‌اند. محمدعلی تفکر که مالک «شرکت‌های سوله و سقف و گروه باهر و باهر کیش» معرفی شده است، آذرماه سال ۹۵ بازداشت شد.

تعاونی اعتباری فرشتگان سال ۹۶ پس از وقوع تخلفات عدیده و داشتن بدهی ۸۶۰۰ میلیارد تومانی منحل اعلام شد. مشکلات تعاونی‌های اعتباری و عدم پرداخت سپرده‌‌ها سبب بروز اعتراض‌های گسترده‌ای در سال ۹۶ شد و دولت مجبور به تامین منابع مالی برای بازپرداخت سپرده‌ها و میزان کمک بانک مرکزی ایران برای بازپرداخت بدهی‌های موسسه کاسپین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شد. با این حال گزارشی درباره نحوه بازپرداخت کل بدهی‌ها، وضعیت اموال این موسسه و پرونده منتشر نشده است.

نکته قابل توجه این گزارش آنجاست که توکلی در پانوشت این گزارش، اسامی یازده نماینده پیشین مجلس را ذکر کرده و نوشته است: عطاءالله حکیمی رودبار (نماینده رودبار در مجالس هفتم و نهم)، منصور آرامی (نماینده بندرعباس در مجلس نهم)، مهناز بهمنی ( نماینده سراب در مجلس نهم)، هادی قوامی (نماینده اسفراین در مجالس هشتم، نهم و دهم)، غلام‌محمد زارعی (نماینده کهکیلویه و بویر احمد در مجالس نهم و دهم)، سعید زمانیان دهکردی (نماینده شهرکرد در مجلس نهم)، رحمت‌الله نوروزی (نماینده علی‌آباد در مجلس نهم)، نبی‌الله احمدی (نماینده داراب در نهم)، عمران علیمحمدی (نماینده ایلام در مجلس نهم)، شهلا میرگلوی بیات (نماینده ساوه در مجلس نهم) و موسی احمدی (نماینده عسلویه در مجلس نهم) در این شرکت‌ها سهامدار بوده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در آخرین نشست خبری خود حتی انتقاد از رهبری و عکس گرفتن با افرادی نظیر موسوی و خاتمی را موضوعاتی ندانسته که بتواند منجر به ردصلاحیت افراد بشود؛ اما درباره «فساد اقتصادی» و «حاکمیت پول» در انتخابات حساسیت نشان داده و این موضوعات را از مسائلی دانسته که می تواند در نهایت منجر به ردصلاحیت افراد برای انتخابات بشود. او با اینکه ما درصدد جلوگیری از حاکمیت پول در انتخابات مجلس هستیم، تاکید کرد: نواقص قانونی در این راستا وجود دارد که ما انتظار داشتیم مجلس آن را برطرف کند، ولی این مهم محقق نشده و ما باید طبق روال فعلی در این راستا تصمیم‌گیری کنیم.

علاوه بر اینکه شورای نگهبان به صراحت اعلام کرده است که صلاحیت نمایندگان مجلس و حتی روسای جمهور و اعضای خبرگان تنها برای یک دوره چهار ساله است و ممکن است به واسطه اتفاقاتی که در مورد افراد رقم می خورد، در نهایت در بررسی دوباره افراد ردصلاحیت بشوند که گزارش «احمدی توکلی» یکی از مصادیقی است که می تواند صلاحیت این یازده نفر را در صورت کاندیداتوری مجدد برای انتخابات مجلس یازدهم تحت الشعاع قرار بدهد و بر اساس سیاست و نظر قطعی که اعلام شده است، این افراد ردصلاحیت بشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۱
نمایندگی که پولکی هست رو رد صلاحیت نمیکنند
بلکه محاکمه میکنند
پاسخ ها
کیانوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
همین نمایده کهگلویه و بویراحمد که اسمش در لیست یازده نفره هست اینجا در شهر یاسوج هست کلی پیمان های میلیاردی را به فامیلهای درجه یک خود واگذار کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
نماینده ای که قرار است برای 4 سال کلا 500میلیون تومان حقوق بگیرد
ولی برای تبلیعات بالای ده میلیارد تومان هزینه میکند !؟
مثل روز روشن است که قصدش کاسبی بالای 50 میلیارد تومن در 4 سال است !؟
این دیگر بررسی و تحقیق و درد سر نیاز ندارد
تا احزاب مردمی آزاد و رسانه آزاد مردمی بوجود نیاید همین است و بیخود رای ندهید که شریک گناه خواهید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
نماینده های لیستی بهتر ازاین میشود؟؟
در این عکس یک بسته 2000 تومانی که میشود 200 هزار تومان را نشان میده! الان این بسته 200 هزار تومانی را به یک کارگر ساده بدهی فحشت میده! چه برسه نماینده !
شفافیت مالی را تصویب کنند چطور از این کارها بکنند؟
حتما شنیدید شتره داشت میومد گفتن از کجا میای گفت از حمام گرم کوی تو گفت خود پیداست از زانوی تو
حالا حکایت کشور ماست که از در و دیوارش پیداست چقدر عدالت و صداقت داره موج میزنه
باز هم خواهند خرید. مطمئن باش. وقتی مجلس فرمایشی شد این تازه اول کاره
مجلس و یه عده خریدن برای منافع خودشون. همین مدیران پتروشیمی
در پدید آمدن تبعیض.اختلاس.رانت.اشرافی گری .اعتیاد.فقر.فحشا.طلاق.آلودگی هوا.تخریب محیط زیست.فرسودگی زیر ساخت ها.مهاجرت نخبه ها.فراموشی آموزش وپرورش .هر دو جناح اصولگرا واصلاح طلب به یک اندازه مقصر و اشتباهات غیر قابل جبرانی را مرتکب شده اند.پس خواهشا شخصیت ها از هر دوجناح ژست نجات بخش ومنجی به خود نگیرند که مردم هر دو را آزموده اند.
پاسخ ها
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
از 40 سال بعد انتقلاب 32 سالش کشور دست اصلاح طلبها بوده و 8 سال دست احمدی نژاد ،
حالا اگر احمدی نژاد را چزو اصول گرایان بدانید نسبت 4 به 1 است پس نگید هر دو جناح به یک اندازه مقصر بودن و شریک جرم نتراشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
اينا همه فقط و فقط به فكر منافع خود و اطرافيانشون هستن و بس
شما بر اساس کدام مستندات حرف توکلی را باز نشر می کنید ایا حکم یا سندی دارید ؟روش تان دقیقا مثل شورای نگهبان است یعنی جوری صحبت می کنید انگار گزینه ها و برداشت ها فقط همان است که شورای نگهبان می گوید در همینن مطلب شورای نگهبان اینطور وانمود می کند که فقط فساد اقتصادی و اخلاقی و ضدیت با نظام و انقلاب باعث رد صلاحیت است اما لااقل دهها مورد را من سراغ دارم که هیجیک از این ها شاملشان نمی شود و شورای نگهبان سلیقه ای و جناحی عمل کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
آقای محترم اونیکه اعیان چه حاجت به بیان است .آقای توکلی درست و مستند میگه آیا برادر جهانگیری . برادر روحانی. دختر نعمت زاده. دانیال زاده .ریس حلال احمر
و هزاران مسول وابسته به دولت .و برخی نمایندگان کم خیانت کرده اند
کجاش عجیب و غریبه ؟ کل مملکت همینه دیگه مبلغ فرق می کنه
مگه کسی انتظاری غیر از این داشت. نتیجه نظارت استصوابی همینه.
خوب چرا سراغ نماینده ها فاسد نمیرید ؟!
جناب توکلی لطفا در آستانه ی انتخابات مجلس و بررسی صلاحیت ها اسامی اون نمایندگانی که کارت هدیه و چک و کار به کتک کاری در مجلس کشید رو اعلام کنند تا ما باور کنیم دیده بان شفافیت و عدالت در مبارزه با فاسد و مفسد جدی هست و مردم رو بازی نمیدن.
اگر شورای نگهبان معیارهای تایید صلاحیتش این باشه من خودم طرفدار شورای نگهبانم
بنام خدا
آقای توکلی از کشفتان متشکریم نمی شد قبل از بروز بزه جلوگیری کرد همین چند روز پیش برای ثبت نام خودرو سایتها رو روی متقاضیان بستند و متقاضی می بایست با پرداخت کمیسیون به نمایندگی ثبت نام میکرد یعنی کسی نمی دونست.متاسفانه تو این مملکت اگه یکی چاقو کشی و قمه کشی هزار مردم آزاری دیگه بکنه با یه چند روز بازداشت چند تا تعهد آزارش می کنند و انقدر به این شرور فرصت میدن تا آخرش یه قتل رو مرتکب بشه تازه اون موقع هم برای قصاصش اینقدر برنامه های تلویزیونی مختلف در بخشش و گذشت به خورد مردم میدن که آخرش قاتل با سلام و صلوات از زندان آزاد میشه
واقعا نسبت به جرمشون مجازات سنگینیه ... ناراحت نشن خدای نکرده !!!
نماینده ای که وامدار مردم باشد خریدش خیلی سخت تر از نماینده ای است که وامدار مسئولان باشد!!!!!!
احتمالاً سراغ بقیه نرفته ، وگرنه مشتری هاش خیلی بیشتر می شد
به نطر شما اینا که عصاره بودن اینطوری بودن از بقیه میشه انتطار داشت؟؟؟؟؟؟؟؟
نماینده ای که میلیاردی هزینه می کند انگیز ه اش خدمت به مردم و آبادانی کشور نیست و تنها هدفش جبران هزینه ها خود و حامیانش است.
انتخابات به این شکل درست نیست که پول و به قول بعضی از مسئولین پولهای تعیین کننده نماینده باشند.
باید برای انتخابات مجلس ساعتها به کاندیداها فرصت داده شود که حرف های کارشناسی خود را در تلویزیون بزنند نه با چاپ پوستر و شام و نهار دادن و رای خریدن.
مجلسی که اینچنین تشکیل شود به درد مردم و کشور نمی خورد.
کاش نمایندگانی که وزرا رااستیضاح نکردندتاییدنمیشدندازجمله مجلس قبلی
آقای توکلی چند تا از نمایندگان مجلس هر ماه ۲۷ میلیون تومان از وزارت نفت حقوق می گرفتن که در صدا و سیما هم در برنامه حالا خورشید اعلام شد آیا حلال است و این افراد هم تایید شده اند؟
خیلی راحت، با پول
ازقدیم گفته اند دست بالای دست بسیار است نماینده با پول رای می خرد ومفسد اقتصادی با پول نماینده می خرد خلاصه بخر بخر است
دوباره باید مردم مثل قدیم فرزندان افراد ثروتمند وکیل شوند . نماینده مجلس و دکتر و مهندس شوند . دلیل حرفم این هست که فرزندان افراد ثروتمند پست و مقام را در کشور بخاطر پرستیژ آن فعالیت میکنند چون از اول پولدار بودند و امکانات زندگی از کودکی برخوردار بودند بعد از رسیدن به مقام از مردم و از دولت بازخواهی و زیر میزی نمیگیرند . اما بعد از انقلاب متاسفانه سیاست ها بسمتی رفت که افرادی را از قشر فقیر جامعه انتخاب کنند و با شعار اخلاقی وارد منصب قدرت و ثروت کردند . بنابراین بزرگترین عارصه چنین تفکری این هست که اگر از این افراد خطای سر بزند الگوی رفتاری که مردم بهش باور داشتند صربه میبیند دوم اینکه چون از اول فقیر بودند بعد از رسیدن به مقام دنبال ثروت میکردند . شما ثابت کنید که من اشتباه میکنم
وقتی مردم لیستی رای میدن وقتی ملت به گفته یکی به یکی رای میدن بدون اینکه فکر کنن بابا از رئئیس اصلاحات بت نسازید
این بنده خدا توکلی و اون الیاس نادران تا زمانی که در مجلس بودند نماینده دو فرغون ساز و شرکت نفت بودند و هر قانونی که برای تسهیل اوضاع مردم بود اما به ضرر منافع دو فرغون ساز و شرکت نفت این دو نفر با آن شدیدن مخالفت میکردن. حالا که بیرون از مجلس هستند و دم انتخابات هست شدن دیدبان مبارزه با فساد


در مجلس ایرا نمایندگان اصولن بر 3 نوع هستند:

1- نمایندگان دو فرغون ساز عمده

2-نمایندگان شرکت نفت

3-نمایندگان پزشکان


دوستان رای شما هیچ تاثیری در رفتار مجلس نداره پس بهتره خودتون رو خسته نکنید

دوستان قضاوت با خودتون هست اما بدونید ملتی که مطالعه نداره یک اشتباه رو مدام تکرار میکنه
با این حساب جسارتا باید از چین رجل وارد کنیم
با تشکر از آقای توکلی لطفا به شورای نگهبان در مورد نمایندگانی که از وزیر نفت حقوق می گرفتن هم شفاف به مردم اطلاع رسانی کنند خدا خیرتان بده
بارشان را بسته اند میخواهید چکارشان کنید
واقعا متاسفیم برای خودمان که به هر فرد نالایقی رای میدهیم تا مردم را بازیچه دست خود قرار دهند انشا الا با رای صحیح بتوانیم از این خرابکاریها جلو گیری کنیم
حاج احمد فقط ۱۱ نفر دقت کن ۱۱۰ نفر نبودن
۲۹۰ نفر چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
تعداد نمایندگانی که از مردم شجاعانه دفاع کردند
در این دوره فقط یک خانم بود و دو نفر آقا
حالا خودتان حدس بزنید چه خبر است !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
23:18
حرف های غیر منطقی دفاع از مردم نیست
شخصی ادعا کرد می تواند 5 فیل را در یک خودروی فولکس سوار کند!
پرسیدند چطوری سوار می کنی؟
جواب داد : 3 نفر عقب ؛ 2 نفر جلو .
این چرندیات چیه
سهام دار بودن چ ربطی ب ارتکاب جرم دازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
سهامدار بودن جرم نیست
ولی اگه این نمایندگان سهامدار نبودن باز هم این موسسه میتوناست این همه فساد مالی انجام دهد و کسی هم‌جلودارش نباشد
علاوه بر رد صلاحییت باید سریع و شدید محاکمه شوند تا به جزای اعمال خائنانه خودشان برسند . به امید خدا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خواب دیدی ؟
خیر باشه
محاکمه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
فکر کرده سوئد ه ؟
علاوه بر رد صلاحییت باید سریع و شدید محاکمه شوند تا به جزای اعمال خائنانه خودشان برسند . به امید خدا
جناب اقای توکلی اگر به ریشه مشکلات و عوانل ان توجه شود بهتر میتوان به نتیجه اساسی رسید چرا بی ارزشترین پول جهان را ایران دارد چرا بالاترین فساد اقتصادی را ایران دارد جرا اینهنه جواتان بیکار و مجرد مانده وبی توجهی مسولان و چرا فساد اقتصادی جشم هم چشمی شده و چرا یکی از بچه های مسولان ترجیحا دخترشان مقیم خارجه و چقدر ثروت انجا دارند از کجا بدست اورده ایا مسولان تراز بالای ما واقعا بی خبرند تمام ملت که میدانند و هر روز میبینند ریشه ان عدم اجرای ماده 142 قانون اساسی توسط افراد خاص بوده وهست
تمام بدبختی های ملت بخاطر نمایندهایکه فقط به فکر خودو اطرافیانشان هستند میباشد که به جای قانون گذاری و دوا کردن درد مردم دنبال رانت و پول هستند میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
به نااگاهی این مردم که لیستی رای دادند باید تاسف خورد
باید محاکمه شوند و رد صلاحیت کافی نیست و اگر هم خبری نشود یعنی ماست مالی شده
باید همه رد صلاحیت شوند
اصلا دیگر اعتقاد معنا نداردتاجگردون که بقول خودش در حکومت فبلی کلی زمین داشته وحالا چطور اصلاحات ارضی شامل حال ایشان نشد بماند ولی بعد ار انقلاب هم ثروتش زایش داشته ،
درود بر توکلی
تمام بدبختی های ملت بخاطر برخی نماینده هاکه فقط به فکر خودو اطرافیانشان هستند میباشد که به جای قانون گذاری و دوا کردن درد مردم دنبال رانت و پول هستند میباشد
چهل سال راي دادم و هر بار پشيمان شدم ، ديگه خودمو مديون نسل هاي بعدي نمي كنم .
تمام این نمایندگان چند دوره که توی مجلس جا خوش کردند .....دنبا ل کاری باشند یا به استانها یا روستاهای خود برگرداند .................هیچ کدام ازانها به مجلس برنخواهند گشت ............خیالشان راحت
نماینده به فکر دو چیز هست 1- دفعه بعد صلاحیت بگیره 2- جیبشو پر کنه
این آقای توکلی عزیز هم که پرونده زمین خواری دارد وا به حال کردم با اینهمه دزد
این واقعیت کشور و نماینده های ما هستش.
زارعی انسانیست کاملا پاک دست
واقعا براتون متاسفم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر