بازدید 7828
۵

درخواست از دولت برای کشف نفت از استان اردبیل

فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، چندین منطقه در این شهرستان دارای ذخایر نفت و قیر بوده و نیاز است دولت توجه ویژه‌ای جهت اکتشاف و بهره‌برداری آن انجام دهد.
کد خبر: ۹۴۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲ 02 January 2020

به گزارش تابناک به نقل ایرنا، حسن قبادی در جلسه شورای اداری بیله سوار اظهار کرد: این مهم می‌تواند موجب تحول بزرگ در این شهرستان مری شود.

وی با بیان اینکه بیله‌سوار به لحاظ شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز مستعد تولیدات کشاورزی و در مسیر توسعه و پیشرفت است، اضافه کرد: از ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین که با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم آبیاری مجهز می‌شود ۲۷ هزار هکتار یعنی بالای ۷۰ درصد پروژه در شهرستان بیله سوار قرار دارد.

فرماندار شهرستان بیله سوار بیان کرد: عشایر قشلاقات این شهرستان ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند و با توجه به مشکلات در حوزه راه و بهداشت و درمان نیازمند اعتبارات لازم برای رفع مشکل هستند، آداب و رسوم و آفریده‌های دست عشایر بهترین و بزرگترین زمینه برای بحث گردشگری است و تنها جشنواره ملی ثبت شده در عشایر شاهسون در این شهرستان برگزار شده و امید می‌رود که با ترویج گردشگری این مورد بین المللی شود.

قبادی با اشار به اینکه بیله‌سوار دروازه ورود به حوزه منطقه قفقاز است افزود: ۷۰ کیلومتر مرز شهرستان بیله سوار فرصت مغتنمی برای توسعه است، با شبانه روزی شدن گمرک و پایانه مرزی که از اردیبهشت ماه سال گذشته محقق شد شاهد افزایش ترانزیت و صادرات و تحولات عظیمی در منطقه هستیم.

فرمانار بیله سوار یکی از مشکلات این شهرستان را نداشتن جاده و بزرگراه‌های ایمن ذکر کرد و گفت: چهاربانده کردن جاده‌های نا ایمن مغان علاوه بر اینکه مطالبات اصلی مردم هست علاوه بر امنیت جانی اهالی و تسریع در حضور سرمایه گذاران را فراهم خواهد نمود.

این شهرستان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
که چه شود؟ فرض کن اقیانوسی از نفت باشد زیر زمین اردبیل... آیا کشور کشش تولید نفت بیشتر دارد؟ آیا نیاز به تاسیسات جدید است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
هیچی که بعدش بگن چون ما نفت داریم کل درامد نفت باید به ما داده بشه و..نفتی هم ندارن
ممنون از فرماندار عزیز
نفت فعلا تحریمه، بزار باشه برای نسلهای بعدی!
نیاز به کشف نیست! بیش از پنجاه سال قبل کشف شده! همچنین در برخی مناطق بطور طبیعی از زمین نفت جاری میشود. ولی به دلایلی نمی خواهند استخراج شود!
در زمان شوروی سابق می گفتند شوروی اجازه نمیدهد! الان هم میگویند توجیه اقتصادی ندارد!
اقاي محترم در درياي شمال هم نفت داريم ولي روسها اجازه برداشت نميدهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر