بازدید 12501
یک عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «تابناک»؛

مجلس در راس امور نیست/ به جای سخت‌گیری، درها را برای افزایش مشارکت باز کنید

پس از افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلسی‌ها، نمایندگان تلاش بسیاری کردند تا بتوانند جایگاه مجلس را بازگردانند و طرح‌های مختلف با عناوین گوناگون ارائه کردند تا بتوانند قیمت را کمتر کنند؛ اما هیچ یک از این تلاش‌ها به ثمر نرسید و بنابراین، مردم مجبورند بر پایه قیمت اعلام شده، باک خودرو‌های خود را پر کنند.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 01 January 2020

مجلس در راس امور نیست/ به جای سخت‌گیری، درها را برای افزایش مشارکت باز کنیدپس از افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع مجلسی‌ها، نمایندگان تلاش بسیاری کردند تا بتوانند جایگاه مجلس را بازگردانند و طرح‌های مختلف با عناوین گوناگون ارائه کردند تا بتوانند قیمت را کمتر کنند؛ اما هیچ یک از این تلاش‌ها به ثمر نرسید و بنابراین، مردم مجبورند بر پایه قیمت اعلام شده، باک خودرو‌هایشان را پر کنند.

به گزارش «تابناک»؛ به دلیل به سرانجام نرسیدن تلاش‌های مجلس و همچنین عملکرد بسیار ضعیف نمایندگان در ارائه و به نتیجه رساندن طرح‌های گوناگون، این باور که دیگر مجلس در راس امور نیست، قوت بیشتری پیدا کرده است.

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس فعلی در راس امور نیست، گفت: اگر قرار بر وجود مجلس باشد، باید نمایندگان بتوانند در تمامی امور دخالت داشته باشند.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با تابناک در واکنش به انتقادات بسیاری به عملکرد مجلس به خصوص بعد از افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، باید کاری کرد که نمایندگان بتوانند با ورود در امور مختلف، همه کاره باشند و به قول حضرت امام (ره) مجلس در راس امور باشد؛ البته مجلسی که اکنون من نماینده آن هستم در راس امور نیست.

وی توضیح داد: اگر مجلس در موضوع بنزین افزایش قیمت را تصویب می‌کرد، این اتفاقات رخ نمی‌داد. ما نمایندگان مردم هستیم و توقعی که از ما دارند، حتی از رئیس جمهور و هیچ مقامی ندارند. مردم یقه ما را می‌گیرند و می‌گویند به ما رای داده اند و بنابراین، توقعشان پشتیبانی از منافعشان است.

نماینده تهران یادآور شد: درست است که قبل از افزایش قیمت بنزین، اعتماد مردم به ما کم شده بود، اما این کار اعتماد را کمتر کرده است؛ بنابراین، باید در وهله نخست برای بازگرداندن اعتماد عمومی، مقداری سخت‌گیری اجتماعی را کاهش داد؛ بدان معنا که حکومت در نحوه پوشش خانم‌ها و به طور کلی زندگی خصوصی مردم دخالت نکند و جوانان بتوانند با رعایت موازین شرعی هر طور می‌خواهند لباس بپوشند.

هاشم زایی همچنین با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات مجلس اظهار کرد: با توجه به اینکه انتخابات این دوره برای ما بسیار مهم است، باید شورای نگهبان نظارت استصوابی را کنار بگذارد. ملاک استعلام از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، سازمان ثبت احوال کشور، نیروی انتظامی و قوه قضائیه باشد و تصمیم گیری بر اساس آن صورت گیرد.

وی با طرح این پرسش که نظارت استصوابی به چه معناست، افزود: به جای نظارت استصوابی باید از طریق این چهار مرجع پرونده افراد را بررسی کرد و اگر سند و مدرکی دال بر تخلف وجود داشت، صلاحیت آن فرد احراز نشود، نه اینکه با موتور در محله‌ها رفته و بخواهند به آن استناد کنند. در چنین شرایطی مردم برای تایید صلاحیت‌ها احترام قائل بوده و به آن تمکین می‌کنند.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در پایان تاکید کرد: از طرف دیگر با توجه به ثبت نام شانزده هزار نفر در انتخابات مجلس، بررسی صلاحیت امکان پذیر نیست و به جای آن باید عدم صلاحیت افراد احراز شود. این نکته بسیار مهمی است که سخت گیری هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان، تنها باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود؛ به جای این سخت گیری ها، در‌ها را باز کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
ربطی به سختگیری و اسونگیری نداره هی ادرس اشتباه ندین ساختار سیاسی کشور غلطه کور که نیستیم داریم میبینیم ....
وی با طرح این پرسش که نظارت استصوابی به چه معناست، افزود: به جای نظارت استصوابی باید از طریق این چهار مرجع پرونده افراد را بررسی کرد و اگر سند و مدرکی دال بر تخلف وجود داشت، صلاحیت آن فرد احراز نشود، نه اینکه با موتور در محله‌ها رفته و بخواهند به آن استناد کنند. در چنین شرایطی مردم برای تایید صلاحیت‌ها احترام قائل بوده و به آن تمکین می‌کنند.___________آخه پدرجان باموتور دنبال احراز صلاحیت یا عدم احراز آن رفتن اگر چه مجلس را ازتحت امور هم گذرانده اما وصداما برای بدعت گذاران نظارت استصوابی ردیف بودجه وآقائی آنچنانی دارد -شما نماینده همان چند نفر هستید که هرکاری بخوان با قوانین میکنند
اینجانب به عنوان عالی ترین مقام پارلمانی در کل خاوردور و نزدیک و همه خاورها و نیسان ها باید به ارزتان برسانم که نمایندگان مجلس باید بتوانند جایگاه خود را به معنی واقعی کلمه چه قبل از افزایش قیمت بنذین چه بعد از افزایش قیمت بنذین و چه در حین افزایش قیمت بنذین بهتر بود با برنامه ریزی و در زمان مناسب و مکان مناسب و کلا نظم در راس امور فرهنگی و اقتصادی سیاسی ورزشی و خصوصا فوتبال که امروزه شاهد رفتن مربیان خارجی و غیر خارجی که هیچگونه سازمان فدراسبون جهانی فوتبال از ما همایتی ندارد و ما باز هم میخواهیم fifta را بررسی و در مجلس تشخیس مثلحت نضام تصویبش نکنید آقااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ما هم با شما مخالفیم آقا نعمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
نعمت اون اف.ای.تی.اف
و اون یکی فیفا
صمدپاشازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
نمره املاء شما خیلی پایین تشریف دارد
چهار سال نماینده مجلس بودید چه کار کردید. بهتر هست با خودتون رو و راست باشید و بگید که اینکار نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
جز چند نفرشان بقیه الاف تشریف دارند
جالب اینجاست که هنوز انتظار دارند که مردم رای بدهند و مشتی مجسمه بی اختیار را بر روی صندلی های بهارستان بنشانند
پاسخ ها
صمدپاشازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
اینها اگر مردم را نمی شناختند دوباره ثبت نام نمیکردند ! آره جیگررررر
باز موقع انتخابات شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
این بار بعید میدونم بیشتر از 20درصد واجدین شرایط رای بدهند.
در راس امور نیست؟ ای وای حالا چی کار کنم ؟!!!!!!
مجلس خودتان مگر مصوب نداشت هر سال دولت یک درصدی قیمت بنزین را افزایش دهد ولی گوش حرف شما نکرد برای اهداف سیاسی و شما هم با زد و بند ساکت ماندین و بقیه مصوبتان هم همین طور
امیدوارم امثالی مانند شما دیگر در مجلس نباشید که مجلس به راس امور برگردد!!!
چرا این اصلاح طلبان همیشه شاکی هستند از رد صلاحیت ها ولی اصول گرها با اینکه رد هم می شوند این همه اه و ناله نمی کنند؟
پشت ماجرا چی هست اقایان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
پرفسور اصولگرایان از کی شاکی بشند؟
مجلس برای تصویب قوانین ضد مردم در راس اموره اما برای خدمت زیر اموره
فکر نمی کنید که دیگه خیلی دیرشده ؟ از روز نخست دروغ شنیدیم . دندان روی جگر به هر نحوی گذاشتیم که شاید کارگزاران و مسولین درک کنند اما نشد . چون مردمی مهربان و با گذشتی داریم . حال دم از در راس امور بودن و نبودن می زنید در حالی که همان رییس مجلستان چند روز پیش اظهار کردند که بعضی وقتها مجلس در راس امور نمی تواند باشد / خوب بس است از جیب مردم برای مجلسی که بهایی ندارد و تصمیمات و قوانین مصوبش برای مسولین و هر کسی پشیری ارزس ندارد هزینه نفرمایید .پروردگار هدایتتان فرماید امین.
لطفا نزديك انتخابات آدرس غلط ندهيد! مجلس اگر عرضه داشت دولت را مجاب مي كرد كه به مصوبه قبلي مجلس مبني بر افزايش تدريجي قيمت بنزين عمل كند نه اينكه قيمتها را سركوب كرده بعد از 6 سال يكباره آن را افزايش دهد.
اين حرفها و اين طرحهاي پوپوليستي نزديك انتخابات ديگر جوابگو نيست!
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
عرضه نمی خواست . اصلا بهش فکر نکردن . خواب بودن . مجلس رو چه به این حرفها . . یک عده بی عرضه و بی دانش ...
مساله این جاست که جمله ی « مجلس در راس امور است » از همون اول از روی تعارف زده شد .
چرا بايد مجلس كه ركن اساسي يه كشور هستش و قانون گذاري مي كنه هركي از سر راه رسيد بذارن بياد به بهانه ي اينكه مشاركت زياد بشه،اگه قراره كساني بيان كه هيچ كاري ازشون بر نمي ياد و فقط فكر پول در آوردن و كارپيدا كردن براي نزديكانشون هستن،بهتره بشينن خونشون و وقت مردم رو نگيران
به فرض فیلترینگ هم برداشته بشه.مسله چندین وچند شورای بالادستی وقانون گداری ومسایلی که بنوسم تابی جان سانسورمیکنه. رو چکارباید کرد.اول تمام اختیارات به منتخبین مردم داده بشه بدون تفسیر واما واگر وبعدش کنارگداشتن فیلترینگ
مجلس الکیه افراد دیگه تصمیم میگیرن، الان کافیه مثلا وضعیت اف ای تی اف را در مجمع تشخیص مصلحت ببینید
مهمترین راه برای افزایش مشارکت مردم تشریف بردن اصولگرا و اصلاح طلب به منزل و روی کار آمدن جوانان متخصص و مومنه.ولا غیر
جواب نمیده باید قانون اساسی عوض بشه پارلمانی بشه
فایده نداره بخدا
بدتر میشه
می خواین مشارکت زیاد بشه؟ کاری نداره شورای نگهبان را منحل کنید شورای عالی فضای مجازی را منجل کنید مجمع تشخیص مصلحت را منحل کنید شورای انقلاب فرهنگی را منحل کنید قانون گذاری از طرف شورای امنیت ملی را حذف کنید و فقط و فقط تنها نهادقانون گذاری کشور مجلس باشد اگر اینطور شد من اولین نفر هستم که رای می دم در غیر اینصورت در هیچ انتخاباتی رای نمی دم تا با رای من پز بدن.
این مجلس ته امور هم نیست چه رسد به سرش در همین امریکا که اینقدر ازش بدگویی میکنید رییس جمهور را دراز کردن در ایران نماینده مجلس جرات فکر کردن به استیضاح رییس جمهور را هم نمیتواند نمیکند تعطیلی مجلس ارزوی هر ایرانی
مجلس وقتی درراس امورخواهدبودکه افرادی درقدوقواره انقلاب واردآن گردند.

باحضورافرادکوچک مجلس درذیل امورخواهدبود.
رای نمیدهم
عملا مجلس ما بی کفایت است که اولا دولت را به حال خودش واگزار کرده و ثانیا با تصویب قوانین آبدوغ خیاری و عدم نظارت درست و حسابی زمینه های فساد و بی عدالتی را فراهم کرده است. حقوق های نجومی / فسادهای بانکی / تورم / گرانی ۳ برابری و یک شبه بنزین / کاهش درامد به هزینه قشر متوسط به پایین / بی ارزش شدن پول ملی و ... همه حاصل این مجلس است و تنها چیزی که باعث شد مردم را وادار به سکوت کند تحریم های آمریکا و حماقت های مخالفان نظام بود
این نماینده هتا نیمه شب طرح دو فوریتی می دن
با یک پیش در میرن
چه مردم و چه مجلس همه دنبال منافع زودگذر و منافع شخصی به جای اجتماعی هستند. مجلس بدلیل اینکه از چشم مردم نیفتد به افزایش تدریجی بنزین اهمیت نمی داد (البته شایسته بود تا نگذارد پول ملی بی ارزش شود تا نیازی به افزایش تدریجی بنزین هم نباشد) تا خود را در نظر مردم خوب جلوه دهد اما از آنجا که هدف هدف خدایی نبود با افزایش ۳۰۰ برابری بنزین و سکوت مصلحتی نه تنها از چشم مردم افتاد بلکه مورد نفرت و لعن و دشنام مردم قرار گرفت.
الان موقع مشارکت نیست صبر کن
اگر مجلس در راس امور نيست پس چرا اقايان كانديدا براي مجلس خودكشي ميكنند ايا غير از اين است كه به دنبال منافع خود هستند
خون مظلوم بی جواب نمیمونه. انتقام خون سیاوش را رستم دستان گرفت. انتقام خون اما حسین (ع) را مختار گرفت. انتقام خون شهید بهشتی و مطهری و... را شهید صیاد شیرازی و همرزمانش گرفتند. خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی روی زمین نمی‌ماند. یکطرف امام حسین، سیاوش، مطهری، بهشتی و حاج قاسم سلیمانی و طرف دیگر یزید ترامپ افراسیاب و مسعود رجوی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست