بازدید 3336

جنجال بر سر سبیل سفیر آمریکا در کره جنوبی!

سفیر آمریکا در کره جنوبی به سبب آرایش سبیل خود شبیه حاکمان استعمارگر سابق ژاپن در زمان اشغال این کشور، هدف انتقادهای گسترده از سوی کره‌ای‌ها قرار گرفت هر چند او به رغم این انتقادها از این کارش دفاع کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 01 January 2020

سفیر آمریکا در کره جنوبی به سبب آرایش سبیل خود شبیه حاکمان استعمارگر سابق ژاپن در زمان اشغال این کشور، هدف انتقادهای گسترده از سوی کره‌ای‌ها قرار گرفت هر چند او به رغم این انتقادها از این کارش دفاع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل، هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی در پی تصمیمش برای سبیل گذاشتن، متهم به بی‌احترامی به کره‌ای‌ها و تقلید از حاکمان استعمارگر ژاپن در دوران اشغال کره توسط این قدرت استعماری سابق شده است.

هری هریس که در ژوئیه ۲۰۱۸ کارش را به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی آغاز کرد، از سوی کره‌ای های مخالف با آمریکا متهم به بی‌احترامی به کشورشان و در پیش گرفتن رویکرد اعمال فشار شده است.

مناقشه بر سر رفتارهای این سفیر آمریکا بعد از آن بالا گرفت که کره‌ای‌ها اعلام کردند، او برای آنکه چهره حاکمان استعمارگر سابق ژاپن را به یاد ما بیاورد سبیل گذاشته است.

اوایل قرن بیستم کره برای حدود ۴۰ سال تحت حکومت هشت حاکم استعمارگر ژاپن مشهور به "فرماندار کل" قرار گرفت و تمامی این هشت "فرماندار کل" ژاپنی سبیل داشتند.

یوشیمیچی هاسگاوا که از سال ۱۹۱۶ تا ۱۹۱۹ فرماندار کل استعمارگر ژاپن در کره بود

این در حالی است که هریس به دلیل آنکه دورگه ژاپنی-آمریکایی است از سوی دیگر متهم به ترجیح دادن ژاپن به کره جنوبی نیز شده است.

برخی رسانه‌های محلی کره جنوبی از هریس به خاطر گذاشتن این سبیل که سبقه تاریخی دارد به تمسخر به عنوان یک "فرماندار کل جدید" یاد کرده‌اند.

هریس در منطقه "یوکوسوکا" واقع در جنوب غرب توکیو به دنیا آمده و پسر یک افسر آمریکایی و یک مادر ژاپنی است.

شبه‌جزیره کره در سال ۱۹۰۵ تحت‌الحمایه ژاپن قرار گرفته و در ادامه در سال ۱۹۱۰ بخشی از امپراطوری ژاپن شد و تا پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ همچنان در این وضعیت باقی ماند.

هریس قبل از آنکه به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی منصوب شود، یک دریادار نیروی دریایی آمریکا بود وتا پیش از انتصاب به عنوان سفیر آمریکا در کره جنوبی هیچ وقت عادت به گذاشتن سبیل نداشته است.

او در مصاحبه‌ای با یک رسانه کره‌ای گفته، هدفش از سبیل گذاشتن این است که نشان دهد بعد از ۴۰ سال کار به عنوان یک نظامی، شغلش تغییر کرده است.

او ادعا کرد: من می‌خواستم نشان دهم که از زندگی قبلی خود به عنوان یک افسر ارتش فاصله گرفته و زندگی جدیدی به عنوان یک دیپلمات شروع کرده‌ام. خواستم قدم بلندتر شود اما نمی‌توانستم؛ من تلاش کردم جوانتر شوم اما از عهده آن نیز بر نمی‌آمدم بنابراین دیدم تنها کاری که می‌توانم انجام دهم گذاشتن یک سبیل است و به همین خاطر این کار را کردم!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار