بازدید 5119

پلیس به جلیقه‌زردها؛ تظاهرات در شب سال‌نو ممنوع

کد خبر: ۹۴۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 31 December 2019

پلیس پاریس امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، تظاهرات "جلیقه زردها" در خیابانش شانزلیزه در مرکز پایتخت را در شب سال نو ممنوع کرده است.

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق بیانیه پلیس پاریس، رئیس پلیس پایتخت دستوری در زمینه ممنوعیت هرگونه تجمع و تظاهرات "جلیقه زردها" در میدان شارگل دوگل شانزلیزه و نیز تعدادی مناطق محوری دیگر به خصوص در نزدیکی ساختمان مجلس ملی، منطقه شان‌دومارس، نزدیکی مجلس سنا، کلیسای نوتردام و کاخ متینیون و تعدادی ایستگاه‌های مترو صادر کرده است.

پیشتر دولت فرانسه تایید کرده بود که ۱۰۰ هزار نیروی پلیس را برای تضمین امنیت اماکن عمومی برای برگزاری مراسم و جشن‌های سال نوی میلادی و در بحبوحه اعتصاب‌ها در سراسر کشور و تهدید مداوم تروریستی مستقر خواهد کرد.

کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه برنامه‌های دولت را برای برقراری امنیت در مراسم سال نوی میلادی در اماکن شلوغ و پر رفت و آمد اعلام کرد.

وی به خبرنگاران گفت: ۱۰۰ هزار مامور پلیس و ژاندارم قرار است در سراسر فرانسه و در شب سال نوی میلادی مستقر شوند و سربازان و نیرو‌های آتش‌نشانی هم آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند.

همچنین با وجود آنکه جنبش "جلیقه زردها" در فرانسه کمرنگ‌تر شده، اما دولت این کشور از سوی مردم عصبانی و خشمگین از اصلاحات بازنشستگی همچنان تحت فشار قرار دارد.

هر ساله ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن در خیابان شانزلیزه برای برگزاری مراسم شب سال نوی میلادی جمع می‌شوند، اما امسال به دلیل تظاهرات گسترده، پلیس نگران این است که نتواند به خوبی و درستی عملیات پاکسازی را در صورت بروز تهدید امنیتی انجام دهد.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها