بازدید 2615

ورشو پوتین را به "دروغگویی عمدی" درباره لهستان متهم کرد

نخست وزیر لهستان تاکید کرد، رئیس جمهوری روسیه در سخنانش که ورشو را مقصر آغاز جنگ جهانی دوم می‌داند، دروغ گفته است تا توجهات را از ناکامی‌های سیاسی اخیر روسیه منحرف کند.
کد خبر: ۹۴۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 30 December 2019

نخست وزیر لهستان تاکید کرد، رئیس جمهوری روسیه در سخنانش که ورشو را مقصر آغاز جنگ جهانی دوم می‌داند، دروغ گفته است تا توجهات را از ناکامی‌های سیاسی اخیر روسیه منحرف کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مناسبت‌های اخیر تاکید کرده که لهستان مسؤول آغاز جنگ جهانی دوم است؛ موضوعی که به تنش‌ها میان این دو کشور دامن زده است.

ماتئوس موراویسکی، نخست وزیر لهستان در بیانیه‌ای گفت: پوتین در فرصت‌های متعدد درباره لهستان دروغ گفته و او همیشه این کار را به صورتی عمدی انجام داده است. این اتفاق معمولا زمانی رخ می‌دهد که مقامات در مسکو به خاطر اقدامات‌شان فشار بین‌المللی را حس می‌کنند و این فشار در عرصه تاریخی نیست بلکه در عرصه ژئوپلتیک مدرن است.

وی به چند رویداد اخیر که آنها را به عنوان ناکامی برای روسیه توصیف می‌کند، اشاره کرد از جمله ورزشکاران روس که به خاطر دوپینگ به حالت تعلیق درآمده‌اند و تلاش ناکام کرملین برای مطیع کردن کامل بلاروس.

نخست وزیر لهستان همچنین به تمدید اخیر تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دنبال الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی اشاره کرد.

ماتئوس موراویسکی گفت: من اظهارات پوتین را تلاشی برای پنهان کردن این مشکلات تلقی می‌کنم.

پوتین در روزهای اخیر از قطعنامه تصویب شده توسط پارلمان اروپا که جماهیر شوروی را به همراه آلمان مسؤول جنگ جهانی دوم دانسته، شدیدا انتقاد کرد.

وی این اقدام را "مزخرفات محض" توصیف کرد.

جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ میلادی آغاز شد هنگامی که لهستان برای نخستین بار مورد حمله آلمان نازی و دو هفته بعد از آن نیز مورد حمله جماهیر شوروی قرار گرفت. این اشغال دوگانه چند روز پس از آن صورت گرفت که این دو کشور دیکتاتوری پیمانی را با یک پرتکل سری برای تقسیم لهستان و کشورهای حوزه بالتیک امضا کردند. حدود شش میلیون لهستانی در آن جنگ کشته شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار