بازدید 11905

مقایسه لیست کتاب‌های مورد علاقه اوباما و ترامپ

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا که معروف بود به اینکه در طول هشت سال دوران ریاست جمهوری اش روزی یک ساعت را به کتاب خواندن اختصاص داده است، اخیرا در اینستاگرام فهرستی از کتاب‌هایی را که در سال ۲۰۱۹ خوانده و آنان را به دیگران هم پیشنهاد داده را منتتشر کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 30 December 2019
تحریریه تابناک جهان؛باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا که معروف بود به اینکه در طول هشت سال دوران ریاست جمهوری اش روزی یک ساعت را به کتاب خواندن اختصاص داده است، اخیرا در اینستاگرام فهرستی از کتاب‌هایی را که در سال ۲۰۱۹ خوانده و آنان را به دیگران هم پیشنهاد داده را منتتشر کرده است.

به گزارش «تابناک جهان» شبکه خبری سی ان ان، فهرست کتاب‌هایی را که اوباما معرفی کرده را با فهرستی از کتاب‌های مورد علاقه ترامپ مقایسه کرده است. فهرست اوباما کتاب‌هایی هستند که افراد را برای داشتن تجربه‌هایی بهتر در زندگی روزانه یاری می‌کند و عموما دانش آنان را می‌افزاید در حالی که کتاب‌های مورد علاقه و توصیه شده ترامپ، صرفا بیشتر عصبانی شدن و بیشتر حامی شدن برای ترامپ را در پی دارد. اوباما حتی یک کتاب را توصیه نکرده که در آن به دستاورد‌های او اشاره شده باشد یا مخالفان سیاسی او را مورد حمله قرار داده باشد.

کتاب‌های توصیه شده توسط اوباما را مرور مختصری می‌کنیم تا این واقعیت را نشان دهیم. یکی از این کتاب ها، کتاب داستانی است به نام مردم معمولی؛ داستان دو فرد کاملا متفاوت با هم از یک شهر کوچک را روایت می‌کند که یاد می‌گیرند علیرغم تفاوت هایشان چگونه باید همدیگر را مورد حمایت قرار دهند. یا کتاب دیگری توصیه شده توسط او رمانی اس به نام تمرین اعتماد؛ داستان دانش آموزانی است که در دهه ۸۰ میلادی در یک هنرستان مشغول به تحصیل هستند. سایت آمازون درباره این کتاب می‌نویسد خوانندگان این کتاب می‌توانند درک جدیدی از ظرفیت و قدرت مسئولیت‌هایی که بزرگسالان دارند را به دست آورند.

علاوه بر رمان و داستان، اوباما کتاب‌های دیگری را معرفی می‌کند که تهییج فکر و ذهن را در پی دارند. او در ایم زمینه کتاب پرفروش نیویورک تایمز با عنوان حرفی نزن:داستان واقعی کشتار و خاطره در ایرلند شمالی که به عنوان یکی از جذاب‌ترین کتاب‌هایی که در مورد درگیر‌های ایرلند و حوادث پس از آن هست معروف شده است. وی همچنین کتاب ضربان قلب پا‌های مجروح را معرفی کرده است که در مورد مردمان بومی آمریکایی از سال ۱۸۹۰ تا کنون است، مردمی که تا زمانی که کشور‌های اروپایی و دولت آمریکا دست به کشتار و آواره کردن آنان بزند در آن کشور با شرف و افتخار زندگی می‌کردند.

در مقابل ترامپ تنها کتاب‌هایی را خوانده و یا معرفی کرده که صرفا کمک کننده به او از لحاظ سیاسی باشند. او در ماه اکتبر مردم را تشویق به خرید کتاب مقاومت با همه هزینه‌های آن کرد؛ کتابی که نویسنده آن، ستون نویس وال استریت ژورنال است و ایده اصلی آن این است که ترامپ خطری برای دمکراسی نیست، بلکه این منتقدان او هستند که خطر واقعی برای دمکراسی هستند. یا در نوامبر کتاب دیگری با عنوان توطئه علیه یک رئیس جمهور را مورد تمجید قرار دااد که موضوع آن هم گزارشی از تلاش‌های سناتوری از کالیفرنیا برای به زیر کشیدن ترامپ از قدرت بود یا کتاب دیگر مورد علاقه وی کتاب پسر خودش دونالد جی ترامپ بود که در آن به توطئه چپ‌ها علیه مردم آمریکا اشاره دارد.
خلاصه اینکه ترامپ کتاب‌هایی را مورد تمجید قرار می‌دهد که موضع سیاسی او را تقویت می‌کنند و اوباما کتاب‌هایی را که به خوانندگان چارچوب‌هایی را برای یک زندگی بهتر و روشنتر. این است تفاوت دو رئیس جمهور.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی