بازدید 7074

آیت‌الله مکارم: شیخ زکزاکی شهید زنده اسلام است

مرجع تقلید شیعیان گفت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آن‌ها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷ 29 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، این مرجع تقلید در دیدار شماری از اعضای خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی، با تجلیل از شخصیت این عالم وارسته و مردمی، از وی به‌عنوان شخصیتی قهرمان و مبارز یادکرد که ۶ فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.

مرجع تقلید شیعیان با ابراز تأسف از وضعیت بسیار اسفناک جسمی شیخ زکزاکی و همسرش، اظهار داشت: ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی هم در این خصوص بی‌تفاوت‌اند.

وی با ابراز تأسف از سکوت خفت‌بار مدعیان حقوق بشر و سران کشور‌های اسلامی در قبال این ظلم آشکار، تصریح کرد: ما این ظلم‌ها و جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان را محکوم می‌کنیم و دولت نیجریه را در قبال آن مسئول می‌دانیم.

بیشتر بخوانید
مراسم بزرگداشت زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

مراسم بزرگداشت شیخ ابراهیم زکزاکی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

عضو خبرگان رهبری: دولت نیجریه هرچه سریع‌تر شیخ ابراهیم زکزاکی را از زندان آزاد کند

وی شخصیت‌ها و متفکران جهان اسلام را به تحرک بیشتر در این خصوص توصیه اکید کرد و گفت: ما از اندیشمندان و صاحب‌نظران جهان اسلام می‌خواهیم نسبت به این موضوع اعتراض کنند، دولت نیجریه نیز باید در این خصوص مسئولانه عمل کند و به ظلم علیه شیخ زکراکی پایان دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده را در تاریخ اسلام کم‌سابقه دانست.

وی اظهار داشت: شیخ زکزاکی در حقیقت شهید زنده جهان اسلام است، امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آن‌ها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

استاد برجسته سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

وی دولت و دستگاه دیپلماسی ایران اسلامی و رسانه‌ها را به فعالیت بیشتر وجدی‌تر در پیگیری وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی توصیه کرد و گفت: باید در این زمینه اعتراض و پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا شیخ زکزاکی از این وضعیت دشوار و بغرنج خلاصی پیدا کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان ضمن دعا برای سلامتی شیخ زکزاکی، از صبر و شکیبایی ایشان ستایش کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان