بازدید 31219
چهار ماه مانده به پایان دوره چهارساله و به دلیل عارضه قلبی

تاج از ریاست فدراسیون استعفا کرد / فوتبال بحران زده ما به نایب رییس بازنشسته رسید! / آیا یک زن رییس فوتبال ایران می‌شود؟ / غرامت قرارداد ویلموتس را چه کسی می‌دهد؟

با استعفای مهدی تاج، طبق اساسنامه نایب رییس اول فدراسیونکه قبلا از مجمع رای اعتماد گرفته است باید تا پایان دوره وظایف او را برعهده بگیرد، اما جالب است بدانید که فوتبال ایران بعد از استعفای کفاشیان از سمت نایب رییسی که درپی تصویب قانون بازنشستگی انجام شد، در تخلفی آشکار بیش از یک سال است که نفر دوم ندارد! همین جا بحران تازه‌ای شروع شده که طالقانی و همقطارانش مشغول طراحی سناریو هستند
کد خبر: ۹۴۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 29 December 2019

مهدی تاج به صورت رسمی از ریاست فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کرد. این خبر در کانال تلگرامی فدراسیون با رسانه ای ها منتشر شد اما تاکنون در سایت رسمی فدراسیون فوتبال منتشر نشده است!

به گزارش تابناک و به نقل از سخنگوی فدراسیون فوتبال، تاج طبق توصیه پزشکان بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، از سمت خود در فدراسیون فوتبال ایران استعفا کرد.  امیرمهدی علوی در این رابطه گفت: پس از حمله قلبی صورت گرفته قبلی در ترکیه و معالجات صورت گرفته در این کشور، روز چهارشنبه گذشته دومین حمله قلبی برای ریاست فدراسیون (مهدی تاج) رخ داد که با توجه به مشکلات به وجود آمده و توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، او تصمیم گرفت ضمن انصراف از ادامه حضور، مطابق اساسنامه فعالیت‌های آتی توسط نایب رئیس محترم انجام شود.

تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد / فوتبال بحران زده ایران به نایب رییس بازنشسته رسید! / آیا یک زن رییس فوتبال ایران می‌شود؟ / غرامت قرارداد ویلموتس را چه کسی می‌دهد؟

بعداز تاج ؛ جواب غرامت قرارداد ویلموتس را چه کسی می دهد؟

این استعفا می تواند یکی از ترکش های قرارداد غیرکارشناسی و بحث برانگیز با ویلموتس نیز باشد که طی چند هفته اخیر فشار زیادی روی تاج آورده و اکنون احتمال غرامت سنگین فدراسیون ایران به سرمربی بلژیکی را بیش از پیش محتمل کرده است.

اکنون بسیاری از کارشناسان فوتبال این پرسش را در ذهن دارند که مهدی تاج چگونه و با کدام مشاوره حقوقی، زیر قرارداد نجومی و سه ساله با ویلموتس را امضا کرده است؟ تاج در پاسخ به این ابهام مهم در یک برنامه تلویزیونی اذعان داشته است که قرارداد را به « سه کارشناس خارج از فدراسیون» داده و نظر آنها را گرفته است! قراردادی که پر ازابهام است و مشخص نیست چه کسی بعد از تاج پاسخگوی ایرادات اساسی آن خواهد بود و اگر طبق ادعای همسر ویلموتس، محکوم به پرداخت حدود هفت میلیون یورو شویم، چگونه از پس پرداخت آن برخواهیم آمد؟

فوتبال بدون نایب رییس اول؛ تحویل نایب رییس دوم بازنشسته می شود؟!

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال در صورتی که به هر دلیل رییس فدراسیون فوتبال نتواند به کارش ادامه دهد، نایب رییس نخست او که با معرفی وی در مجمع رای اعتماد گرفته است سکان امور را در دست خواهد گرفت اما جالب است بدانید که فدراسیون فوتبال ایران بعد از استعفای علی کفاشیان از سمت نایب رییسی که بدنبال تصویب قانون بازنشستگی انجام شد، تا امروز جایگرینی برای وی در نظر نگرفته است! یعنی طی نزدیک به یک سال اخیر فوتبال ایران با تخلف محرز هیات رییسه فدراسیون فوتبال فاقد نفر دوم بوده و به همین شکل مریض اداره می شد.

بنابراین قرعه به نام نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال یعنی حیدر بهاروند افتاده است که از قضا او نیز بازنشسته است و ماه هاست با نهادهای نظارتی ، مدیران ارشد وزارت ورزش و نمایندگان مجلس، بر سر ماندن غیرقانونی اش در پست ریاست سازمان لیگ اختلاف جدی دارد. حالا شخصی که کارش در همان پست نایب رییسی دوم نیز غیرقانونی است، چگونه می خواهد فوتبال ایران را در یک تناقض آشکار با قانون رسمی کشور اداره کند.

پیش از این خود مهدی تاج نیز به دلیل بازنشستگی برای استعفا از ریاست فدراسیون از سوی مراجع رسمی کشور تحت فشار بود اما سرانجام با توجه به بازگشت به کاری که برای وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شد ، مجوز ادامه فعالیت در راس فدراسیون فوتبال را پیدا کرده بود.

Image result for ‫بهاروند + طالقانی‬‎

استعفای تاج نیازی به تصویب هیات رییسه ندارد

در نخستین واکنش مهم به کناره گیری مهدی تاج از ریاست فدراسیون؛ عبدالکریم طالقانی عضو هیات رییسه فوتبال ایران با اعلام مخالفت خود با این استعفا؛ در واکنشی عجیب مدعی شد که استعفای تاج باید در هیات رییسه فدراسیون به رای گذاشته شود!

طالقانی همان چهره ای است که دو غائله خونین فوتبال اهواز در کنار رسوایی تاخیر در فینال جام حذفی فصل قبل، طی دوسال اخیر در دوره مسوولیت او رخ داد و  ضربات اعتباری بزرگی بر بدنه نحیف فوتبال کشور وارد کرد که آوازه آن تا بیرون مرزها و خبرگزاری های بین المللی هم کشیده شد و سرانجام حکم قاطع کمیته اخلاق هم علیه او و بهاروند، در استیناف به طرز عجیبی شکسته شد!

این حرف طالقانی احتمالا آغازگر جنجالی تازه در راس هرم مدیریتی فدراسیون فوتبال و محلی بر سر اختلاف های شدید با نهادهای بالادستی خواهد بود. رییس هیات فوتبال خوزستان که حضور خودش نیز به دلیل بازنشستگی خلاف قانون مصوب در مجلس شورای اسلامی برآورد می شود، گفت: «در ماده ۸۳ اساسنامه نیز اشاره شده که اگر موردی اضطراری به وجود بیاید، هیأت رئیسه تصمیمات را اتخاذ خواهد کرد.» ماده مذکور تنها در مورد مسایلی است که اساسنامه فعلی در مورد آن اظهار نظر نکرده باشد؛ این درحالی است که اساسنامه درمورد استعفای رییس چه به دلیل فوت و چه استعفا ، کاملا صراحت دارد و ادعای طالقانی کاملا نادرست و عاری از واقعیت است.

جدیدترین اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران مصوب سال 1390 در مجمع فدراسیون ، در بند اختیارات هیات رییسه هیچ اشاره ای به  موضوع دخالت هیات رییسه در هیچ سطحی نکرده است و حتی طرح استعفای رییس در مجمع عمومی نیز ضرورتی ندارد. در این مورد تنها اشاره ای که به اختیارات در عزل و نصب برای هیات رییسه پیش بینی شده، مربوط به موارد فوت یا استعفای یکی از اعضای هیات رییسه فدراسیون است که آنها می توانند تا زمان مجمع یک نفر را با رای خود برای پر کردن جای خالی معرفی و منصوب کنند.

همچنین در این اساسنامه درمورد شرایط پس از استعفای رییس فدراسیون، به صراحت آمده است که در صورت فوت یا استعفای رییس، نواب اول ، دوم و حتی سوم او به ترتیب اولویت، اداره امور را به دست می گیرند. به این ترتیب تلاش طالقانی و همقطاران او برای به انحراف کشاندن مسیر مشخص فوتبال راه به جایی نخواهد برد و هیات رییسه فدراسیون فوتبال هیچ اختیاری درباره پذیرش یا رد استعفای تاج ندارند.

در همین حال خبر می رسد که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای صبح فردا جلسه ای مقرر کرده اند که احیانا در آن همین نقشه راه ارایه شده از سوی طالقانی را در پیش بگیرند؛ نقشه ای که طراحش در بی اطلاعی محض از قانون و اساسنامه سیر می کند.

 آیا اداره فدراسیون فوتبال به یک زن می رسد؟

با اینحال زمزمه ریاست یک زن در فدراسیون فوتبال تا مجمع انتخابات اردیبهشت ماه، سر زبان ها افتاده است. لیلا صوفی زاده نایب رییس سوم فدراسیون فوتبال ایران که خود یکی از کارمندان وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود، فاصله زیادی تا نشستن بر صندلی تاج ندارد. 

حیدر بهاروند نایب رییس دوم فدراسیون، که خود نیز می داند که طبق قانون بازنشسته است، طی یکسالی که از اجرای قانون جدید مجلس می گذرد، با این استدلال که سازمان لیگ یک شرکت غیردولتی ثبت شده در شرکت ثبت شرکت هاست، از تن دادن به قانون طفره رفت و به رغم نامه های متعدد نهادهای نظارتی و حاکمیتی، حاضر نشد جایش را به جوان ترها بدهد. حالا او مقابل یک تناقض آشکار قرار گرفته است و ریاست او بر فدراسیون فوتبال حتی برای مدت کوتاه و موقتی چهارماه نیز در تضاد مشهود با قوانین کشور خواهد بود.

در این بین تنها کناره گیری داوطلبانه بهاروند می تواند گره جنجالی موجود را تا اردیبهشت باز کند و در غیر اینصورت شاهد یک جنگ تمام عیار در راس قدرت فوتبال ایران خواهیم بود.

تاج از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد / فوتبال بحران زده ایران به نایب رییس بازنشسته رسید! / آیا یک زن رییس فوتبال ایران می‌شود؟ / غرامت قرارداد ویلموتس را چه کسی می‌دهد؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳۹
به سلامتی
خدا شفایش بدهد ولی از رفتنش خوشحالم خیلی زیاد
پاسخ ها
قلی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
خیلی ها از رفتن دادکان خوشحال بودند. خیلی ها هم از رفتن رئیس فدراسیون بعدی/ فرقی نمیکنه کی بیاد همه سروته یه کرباسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۸
دادکان با بعدی ها فرق اساسی داشتمدیر توانمندی بود
و البته فوتبالیست بود . تا بالاترین سطح یعنی تیم ملی و جالبه بدونین با اینکه پستش دفاع چپ بود ( و قطعاً موفق بوده که تا تیم ملی رفته) ولی در تمام سالهای بازیگریش تنها فوتبالیست جهان است که در این سطح بازی کرده ولی نه در تیم ملی و نه در باشگاهی حتی یک کارت زرد نگرفته است
چوب خدا صدا نداره.... بلاخره ظاهرا از صندلی ریاست دل کند.
بهونه خوبیه برای فرار کردن از افتضاحات فدراسیون فوتبال .....
هههههههه خسارت ويلموتس داد....................
در هر صورت ایشان باید جوابگوی قرارداد های ترکمنچایی مربیان خارجی و خصوصا جناب ویلتموس با ان اعداد و ارقام عجیب و غریب باشند ! حالا چه استعفا بدهند و چه ندهند !
خوب چی شد رفت؟ یکی دیگه تا دلت بخواد مدیر ناکارآمد
اینم جان خودش رو برداش والفرار
مسئولین که استعفا نمیدن، مگه اینکه یه فرجی حاصل بشه!
آخی
طفلک
آه کارلوس کیروش گرفتتش
بالاخره از این صندلی دل کند ، اما زمانی که فوتبال رو ......
خدا قوت! مرد با تدبیر و بی حاشیه فوتبال ایران!
بسلامتی! تاج از تختش اومد پایین.
محاکمه باید بشه
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
ینی اگه قلبش مشکل نداشت حالا حالا ها می‌موند و گند میزد به فوتبال سیاسی ایران
جدایی تاج از تخت....سریال روزهای آینده تلویزیون میلی خواهد بود.
ای بابا زود بود حالا یکی دو دور دیگه شخم میزد بعد میرفت
الحمدلله!!!!!!!!!!!!!!
خوب شد دكتر ها بهش گفتن كه استرس نداشته باشه وگرنه حالا حالا ها بود
فوتبال بحران زده ایران؟ چه بحرانی؟ خدا رو شکر که پرسپیولیستون صدر جدوله، گوربابای بقیه تیمها. فوتبال دوبعدی استقلال پرسپولیس که درست کردین دیگه چه بحرانی؟!!!
این تاج خودش رو کشت تا رئیس فدراسیون فوتبال شد، چی شد یهو جا زد؟؟؟
یعنی اون محمدرضا ساکت هم که لیاقت هیچ گونه مسولیتی را هم ندارد دیگه برداشته میشه؟!
این مدیران که محتضر هستند چرا دست از قدرت بر نمیدارند؟!!! تا خودشان مردن را نبینند همچنان به تصاحبِ پست و مقام ادامه میدهند
کجا میری؟ چه راحت کی بود کی بود من نبودم هیچ کجای دنیا مسئولین اینقدر بی پاسخ جابجا نمیشن ای قوه قضائیه ای مجلس ای سازمان‌های بازرسی ای خبرنگاران کجایین چرا از بلایی که سر ورزش کشور امده از ایشان سوال نمیکنید؟
طبق توصیه پزشکان؟! خوبه دیگه. هر کی هر گندی دلش بخواد بزنه بعد بگه طبق توصیه پزشکان نمیتونم خدمت کنم!
در ایران مدیران نه بازنشسته میشند و نه برکنار. فقط مرگ هست که اونها رو از میز و صندلی جدا میکنه.

من به شخصه امیدوارم آقای تاج سلامتیش رو دوباره بدست بیاره (بر فرض اینکه واقعا مریض باشه). اما واقعا چرا کسی که مشکل قلبی داره برای ادامه فعالیتش چک و چونه میزنه و دنبال دور زدن قانون کشوره؟
اخبار واقعی اینه تابناک ایشان با فیفا بر سر حضور بانوان در ورزشکار به توافق نرسیده و به زودی فوتبال ایران تعلیق میشه و قادر به بازی بین المللی نخواهد بود همچنین ایران هیچ شانسی برای صعود از همین گروه رو هم نداره بنابراین آقایان دارند فرار میکنند
حالا در این تنگنای مالی که متاسفانه کارگر و کارمند هم نمیتونن زندگی مطابق شان کاری خودشون رو داشته باشن و تازه وضع اونها از میلیونها جوان مجرد بیکار مونده همو، خیلی خیلی بهتره!!!
حتما باید به این بازی کاملا غربی و خیلی خیلی گرون ، به هر قیمتی ادامه بدیم؟؟؟ مطمئن باشید که با یک نظر سنجی ساده رسانه ای هم ، میتونین به نتیجه قطعی برسین
ما که نمیتونیم هیچ چی رو در دنیا تحریم کنیم و مرتب تحریم میشیم
اقلا برای دلخوشی هم که شده ،،بیاین بازی غربیشون رو تحریم کنیم و خلاص
الحمدلله رب العالمین
استعفا داد رفت فقط همین، اینجوری با فساد مبارزه می کنند
بازی تاج و تخت
به به تاج هم از تاج وتختش دل کند
چه شباهت عجیبی است بین دولت وفدراسیون حالا هر کی جانشینش بشه تا چند سال میگه داره خرابکاریای تاج رو درست میکنه وکار جدیدی نمیشه فعلا کرد بعدشم میگه تحریم شدیم اصلا نمیشه کاری کرد
همون کار وسخنانی که روحانی درباره خرابکاریای احمدی نژاد میگفت و انجام داد
ممكن است متعهد باشند ولي متخصص نيستند
احتمالا فردا قوه قضاییه دستگیرش میکنه
معلوم شد واقعا تحریمها کاغذ پاره ای بیش نبود، مملکت تیکه تیکه داره میریزه پایین، شرکتها، کارخانه ها، چند وقت دیگه دولت و بعدش...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر