بازدید 6214
سخنگوی دولت:

بیش از ۸۰ درصد بحران‌های طبیعی در ایران رخ می‌دهد

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم و جامعه را از بحران‌ها عبور دهیم، تاکید کرد: بخش اعظمی از رسالت خبرنگاری بحران، ساختن پس از بحران است و اینکه جامعه را چگونه از بحران عبور داد.
کد خبر: ۹۴۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷ 28 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ «علی ربیعی» عصر شنبه در اختتامیه دومین دوره جشنواره "مداد قرمز" در فرهنگسرای ارسباران، با تشکر از برگزاری این جشنواره، گفت: فکر می‌کردم خود این جشنواره هم بخشی از فرآیند مدیریت بحران است. دوستان رسانه‌ای که در اینجا هستید و مطالب را دنبال خواهید کرد اگر اشتباه نکنم بیش از ۸۰ درصد بحران‌های شناخته شده طبیعی در ایران رخ می‌دهد.

وی افزود: هر سال هم یک تعداد از بحران‌های طبیعی در کشور ما روی می‌دهد که این هم خصلت ما بوده است. ظاهراً این بحران‌ها که خبر هم نمی‌کند در این دوره بیشتر شده و پشت سر هم بوده‌اند؛ بنابراین باید بتوانیم در بحران‌ها زندگی خودمان را اداره کنیم و ناگزیر از این پدیده و ناگزیر از این سبک و انتخاب هستیم.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: البته آثار بحران‌های طبیعی، بحران اجتماعی است که نمی‌خواهم در این جلسه که قرار است جایزه بدهیم و نشاط داشته باشیم جلسه را تلخ کنم؛ ولی ما بحران‌های اجتماعی را داشتیم، ولی قطعاً بحران‌های طبیعی اثر بحران‌های اجتماعی دارد. خیلی دور نیست که بحران اجتماعی دردآور و تلخ را هم پشت سر گذاشتیم.

ربیعی افزود: آنچه که در بحران‌های طبیعی و اجتماعی اهمیت دارد در بحران نماندن است. ما حق نداریم جامعه را به نحوی بازنمایی و برساخت‌گرایی کنیم در جامعه همه احساس کنند حق ایرانی زندگی در بحران است. باید از این موضوع عبور کنیم و در پس هر بحران اجتماعی باید تصویری از آینده رو به جلو نشان دهیم.

وی در ادامه اظهارداشت: بیش از این که خود را عضو دولت بدانم افتخار می‌کنم که خود را یک عضو رسانه‌ای می‌دانم. متاسفانه آنچنان بازنمایی می‌کنند که گویی ما باید با غم بحران‌ها همچنان زندگی کنیم. متاسفانه آنچنان برخی از خروار‌ها غم و اندوه شادمانه می‌نویسند رنج و اندوه هم برای آن‌ها یک هدف است.

ربیعی اضافه کرد: دردمندانه و مسئولانه خدمتتان عرض کنم باید دست به دست هم دهیم و جامعه را از بحران‌ها عبور دهیم - چه بچه "ورنکشی" و چه بچه "بمی" که امروز بزرگ شده خانواده تشکیل داده است- باید جامعه را از بحران‌ها عبور دهیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با بیان اینکه آثار اجتماعی بحران‌های طبیعی سال‌ها می‌ماند گفت: بخش اعظمی از رسالت خبرنگاری بحران، ساختن پس از بحران است و اینکه پس از بحران چگونه باید جامعه را از بحران عبور داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بحران را سه مرحله بدانیم که هست، پیش از بحران و در پیشگیری آن قطعا رسانه نقش دارد. باید آموزش بیینیم و یاد بگیریم وقتی بحران آمد چگونه پشت هم بایستیم.

ربیعی افزود: در مقابل بحران باید احساس مقاومت فردی و مقاومت جمعی را افزایش دهیم و این وظیفه رسانه است. ژورنالیسم بحران وظیفه دارد وقایع را واقع‌نمایی بکند. مدیریت بحران را با اخباری که می‌دهد هدایت کند و برای مشارکت در بحران همدلی عمومی ایجاد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار