بازدید 4026
۱

تغییرات قیمت ۱۲ گروه هزینه‌ای خانوار در آذر ماه

کد خبر: ۹۴۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 28 December 2019

مرکز آمار ایران جزییات تغییرات قیمت ۱۲ گروه اصلی کالایی و مصرفی خانوار در آذر ماه ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایبِنا، براساس گزارش مرکز آمار، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در آذر ماه سال جاری ۱۹۳.۸ درصد گزارش شده که در دوازده ماه منتهی به آذر ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۰ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۷.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین طبق گزارش تهیه شده شاخص قیمت کالاها در ۱۲ ردیف به تفکیک اعلام شده که بر این اساس، شاخص قیمتی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در آذر ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۸.۷ درصد و در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۵.۷ درصد رشد داشته است.

دخانیات نیز در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵۳.۴ درصد رشد داشته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. در بخش پوشاک و کفش نیز رشد قیمت کالاها را شاهد بودیم به گونه‌ای که در مقایسه آذر ماه سال جاری با آذر ماه سال ۹۷، شاخص قیمت پوشاک و کفش رشد ۳۴.۵ درصدی و در دوازده ماه منتهی به آذر ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش ۴۹.۵ درصدی داشته است.

بخش مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها نیز در دوازده ماه منتهی به آذر نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۴.۱ درصد رشد داشته و در مقایسه آذرماه امسال با ماه مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. لازم به ذکر است گروه‌های «مبلمان و لوازم خانگی»، «بهداشت و درمان»، «حمل و نقل»، «ارتباطات»، «تفریح و فرهنگ»، «آموزش»، «هتل و رستوران» و «کالاها و خدمات متفرقه» نیز نسبت به ماه مشابه سال قبل و ۱۲ ماهه منتهی به آذرماه رشد قیمت داشته‌اند.

در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گروه «سبزیجات » (گوجه‌فرنگی، کدوسبز، پیاز، لوبیا سبز) و گروه «میوه و خشکبار» (هندوانه، توت فرنگی) است. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «حمل ونقل شخصی» (بنزین، انواع اتومبیل سواری) و گروه «پوشاک و کفش» بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین گروه «گوشت قرمز، سفید و فرآورده آنها» (گوشت گاو، گوشت گوسفند، مرغ ماشینی) و گروه «ادویه و خوراکی‌های طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» (رب گوجه فرنگی) نسبت به ماه قبل، کاهش قیمت داشته است.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا اونی که ارزون شده درج نکردن؟!! این همه انسان بی گناه...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر