بازدید 17631

جایگزین احتمالی پمپئو کیست؟

کد خبر: ۹۴۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 28 December 2019

ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان از گزینه‌ها برای جایگزینی پمپئو است که خوی و خصلتی بسیار شبیه به ترامپ دارد

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما از برلین، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در میان گزینه‌هایی که برای جایگزینی مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است، نام ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان به چشم می‌خورد.
ریچارد گرنل حامی بی، چون و چرا ترامپ به شمار می‌رود که دخالت هایش در امور داخلی آلمان تا کنون بار‌ها خشم مقامات برلین را بر انگیخته است.
گرنل با خوی و خصلتی شبیه به ترامپ در نشان دادن ماهیت بی روتوش آمریکا در زورگویی و شعار ترامپی "نخست آمریکا" است. رفتار وی باعث شده تا برخی سیاستمداران آلمان خواستار اخراجش از برلین باشند.
او مثل ترامپ مسلسل وار توئیت می‌زند و نسبت به هر چه که در منطق و سلیقه آمریکایی نگنجد امر و نهی می‌کند.
گرنل پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای، شرکت‌های آلمانی را تهدید کرد که هیچ گونه همکاری با ایران نداشته باشند. اما این فقط به ایران محدود نشد. او به مقامات سیاسی آلمان نامه نوشت و از آن‌ها خواست با شرکت هوآوی چین برای نصب تجهیزات مخابراتی و راه اندازی نسل پنجم اینترنت همکاری نکنند با این ادعا که چین به شبکه اطلاعاتی آلمان نفوذ می‌کند.
گرنل در ماجرای احداث خط لوله گاز از روسیه به آلمان هم دخالت و ادعا کرد تحریم‌های آمریکا علیه انتقال گاز از روسیه به آلمان را به نفع اروپایی‌ها می‌داند.
سفیر آمریکا پا را از این فراتر نهاد و گفت: من همه روزه از دیپلمات‌های اروپایی شنیده ام که از من برای این تحریم تشکر می‌کنند.
او همچنین اقدام اخیر شش کشور اروپایی را برای پیوستن به اینستکس زیر سوال برد. ساز و کار ادعایی اروپایی‌ها برای همکاری تجاری با ایران که هر چند تا کنون و از طریق آن هیچ اقدامی در جهت اهداف برجام انجام نشده است، اما از همان آغاز راه اندازی هم با فشار و تهدید ریچارد گرنل در آلمان مواجه شد.
اگر ریچارد گرنل از میان گزینه‌های مطرح شانس وزیر خارجه شدن را بدست بیاورد باعث رضایت مقامات سیاسی آلمان هم می‌شود چرا که او از برلین خارج خواهد شد. هر چند آن‌ها مجبور خواهند بود در تعاملات سیاسی خودشان با آمریکا همچنان او را تحمل کنند و این بار در نقشی بالاتر به عنوان وزیر امور خارجه ترامپ.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر