بازدید 19735

رزمایش مشترک «ایران، چین و روسیه» هشداری جدی برای آمریکا

این نخستین همکاری نظامی میان سه کشور «ایران، چین و روسیه» محسوب می‌شود و پیامی روشن و چالش‌برانگیز برای دولت آمریکا ارسال می‌کند و این نشانه‌ای قابل توجه از ظهور ائتلاف نظامی جدی میان تهران، پکن و مسکو در رویارویی با اقدامات دولت آمریکا و سیاست‌های آن در منطقه و جهان تلقی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 28 December 2019

بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ــ دریایی در آب‌های منطقه، با مشارکت ایران، روسیه و چین از روز گذشته آغاز شده است. رزمایشی که بازتاب گسترده و وسیعی در سطح جهان داشته است و با تحلیل های مختلفی مواجه شده است. موضوعی که نشان می دهد ایرانی ها در روزهای که آمریکایی ها سعی می کنند راه دیپلماسی سیاسی را بر روی آنها ببندند، دیپلماسی فعالی در حوزه دفاعی دارند و توانسته اند اقدامات مهمی که یکی از ثمرات آن برگزاری رزمایش مشترک «ایران، چین و روسیه» است، داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، این نخستین همکاری نظامی میان سه کشور «ایران، چین و روسیه» محسوب می‌شود و پیامی روشن و چالش‌برانگیز برای دولت آمریکا ارسال می‌کند و این نشانه‌ای قابل توجه از ظهور ائتلاف نظامی جدی میان تهران، پکن و مسکو در رویارویی با اقدامات دولت آمریکا و سیاست‌های آن در منطقه و جهان تلقی می‌شود.

رزمایشی میان مهمترین نیروهای دریایی جهان

امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که رزمایش‌ از منطقه «چابهار» در جنوب‌شرقی ایران آغاز خواهد شد و در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد یافت و بین سه کشور انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد، رزمایش بزرگ میان مهم‌ترین نیروهای دریایی منطقه و جهان، یعنی ایران، روسیه و چین، خواهد بود و هدف از این رزمایش تقویت امنیت در منطقه است و این نیروها از تاکتیک‌های مختلف نظامی استفاده خواهند کرد و به همکاری و هماهنگی مشترک متکی خواهند بود.

رزمایش مشترک «ایران، چین و روسیه» هشداری جدی برای آمریکا

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین که عنوان آن "کمربند امنیت دریایی" نام نهاده شده، از روز گذشته (جمعه) در چابهار آغاز شده و تا تا روز دوشنبه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.  

سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز چهارشنبه نیز در نشست خبری اعلام کرده بود این رزمایش در جهت تقویت و افزایش تجربه در امنیت تجارت بین المللی در این منطقه برگزار می‌شود.

وی تبادل تجربه امنیت در میان کشورهای ایران، روسیه و چین و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: پیامدهای امنیتی این رزمایش برای کل کشورهای جهان خواهد بود و ثبات امنیتی را در پی خواهد داشت.

سردار شکارچی همچنین گفت: هدف دیگر این رزمایش کسب و تبادل تجربه در حوزه عملیات امداد و نجات برای حوادث دریایی است که از زمان شروع این رزمایش نیز انجام می‌شود.

   کاظم جلالی، سفیر جدید ایران در روسیه هدف رزمایش چهار روزه چین، روسیه با ایران را "تمرین عملیات مبارزه با تروریسم و راهزنی دریایی و تأمین امنیت" عنوان کرده است.

رسانه‌های چینی: رزمایش مشترک هشدار به آمریکاست

وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین هدف رزمایش را "افزایش هماهنگی میان نیروی دریایی سه کشور" توصیف کرد.

چین ناوشکن موشک‌انداز "شینینگ" را که پیش از این همراه با ناوگان ۳۳ نیروی دریایی چین در خلیج عدن و آب‌های نزدیک سومالی کشتی‌های تجاری را اسکورت می‌کرده، به این رزمایش اعزام کرده است.

اگرچه مقامات چینی از "حسن نیت چین" صحبت کرده‌اند، اما رسانه‌های این کشور پنهان نکرده‌اند که این رزمایش "هشداری به آمریکاست."

نشریه دولتی "گلوبال تایمز" چین که نظرات و مواضع دولت چین را بیان می‌کند در یادداشتی صراحتا رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در آب‌های منطقه را هشداری به آمریکا دانست. این نشریه نوشته است که این رزمایش به توانایی چین در حراست از ثبات در خلیج فارس کمک می‌کند.

گلوبال تایمز در ادامه نوشته است: «این رزمایش مشترک نشان می‌دهد که چین و روسیه، به عنوان دو قدرت بزرگ و مسئول در جهان، پس از خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۸ از ایران و این توافق حمایت می‌کنند.»

روس‌ها: با دزدان دریایی مقابله می‌کنیم

نیروی دریایی روسیه نیز با سه فروند شناور شامل یک فروند ناوچه،  یک فروند یدک‌کش و یک فروند تانکر سوخت‌رسان در این رزمایش شرکت می‌کند. بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، 3 کشتی وابسته به ناوگان دریای بالتیک روسیه در این رزمایش نظامی سه جانبه مشارکت خواهد داشت.

 

وزارت دفاع روسیه همچنین اضافه کرد در این رزمایش سه‌جانبه برای نخستین بار به آزادسازی یک کشتی ربوده شده توسط دزدان دریایی پرداخته خواهد شد.

واکنش آمریکا به رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه

وزارت دفاع آمریکا در واکنش به برگزاری رزمایش مشترک ایران، چین و روسیه در شمال اقیانوس هند، اعلام کرد که این رزمایش را رصد می‌کند.

«شان رابرتسون» سخنگوی پنتاگون گفت: ما از رزمایش چندجانبه میان ایران، چین و روسیه مطلع هستیم و آن را رصد می‌کنیم؛ با شرکا و متحدانمان به تلاش برای تضمین آزادی ناوبری و جریان آزاد تجارت در آبراه‌های بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲۴
تاریخ ثابت کرده در بزنگاه بارها و بارها روسیه ایران رو تنها گذاشته . در ضمن شک نداشته باشید چین هم نمیاد شریک اقتصادی با گردش چند میلیارد دلاری مثل آمریکا رو ول کنه و طرف ایران رو بگیره . این دو کشور خیلی صادق بودن از پروژه های نفتی ایران نمی رفتن
راستی سیاست نه شرقی نه غربی اول انقلاب شده نه غربی؟؟
قرار بود نه شرقی نه غربی باشه...ولی الان تماما شرقی شده...
بالاخره روسها به آرزوی خودشان یعنی آبهای گرم جنوب رسیدند و بندر چابهار به آنها و چینیها تقدیم شد.
روسیه 3 شناور فرستاده که فقط یکی از اونها ناوچه هست . چین هم یک عدد ناوشکن فرستاده . عجب رزمایشی بشه .
فقط 1 ناو هواپیما بر آمریکا میتونه از پس نیروی دریایی هر 3 کشور مذکور بر بیاد.

اگر میبینید آمریکا با ایران مدارا میکنه فقط و فقط به خاطر سودی هست که به خاطر ایران داره نصیبش میشه از طریق فروش سلاح به کشور های حاشیه خلیج

بعد تازه میتونه بدون حتی شلیط یک گلوله هر 3 کشور مذکور رو با تحریم های اقتصادی فلج و نابود کنه. کل اقتصا دنیا در دست سیستم بانکی آمریکاست.
بابا نخند نمون! اونا برا خودشونم با آمریکا وارد جنگ نمیشن باج میدن میگزرن الان بیان پشت ما بجنگن!
مرگ بر روسیه
به وقت خطر روس وچين ما را تنها خواهند گذاشت
واقعا "نه شرقی" !؟
دلتان را به روسیه و چین خوش نکنین واقع بین باشید.
سوال اساسی اینه اگر جنگی بین ایران و امریکا بشه چین با امریکا وارد جنگ میشه؟ روسیه با امریکا وارد جنگ میشه؟
وحشت اعراب دست به پولشان میکند جهت حذف ترامپ
فقط قطر شاید بماند الباقی خوشگلدی اما همیشه به اینکه روسیه چطور نوچه فرانسه جهت کنترل ایرانست باید شک کرد
بابا اینقدر جو سازی نکنید .
چین روایطش با آمریکا رو فدای ایران میکنه آخه ؟؟؟؟؟؟؟
همون روسیه هم از ایران داره به عنوان برگی جهت امتیاز گرفتن استفاده میکنه
بیچاره مردم این وسط
به روزی که زدیم اتباع روسی و چینی رو درایران کشتیم اونوقت حالشون جا میاد
این هشدار در وهله اول برای شکم گشنه ملت ایران است که با این اقدامات محرک کشور های دنیا در خصوص پیروی از تحریمهای آمریکا مصمم تر خواهند شد ولاغیر
مسخره کردین؟این چین و روسیه با عربستان هم مانور برگزار کردن.روسیه و چین دوست ایران نیستن..
مرگ بر انگیس
انگلیس در جنگ جهانی اول با غارت منابع غذایی مردم ایران باعث قحطی و مرگ 9 میلیون از 18 میلیون ایرانی یعنی باعث مرگ نیمی از جمعیت ایران شد. انگلیس بزرگترین جنایت علیه بشریت در قرن بیستم را در ایران انجام داد.
این هشدار برای ما است نه آمریکا. به قول بشار اسد جنگ جهانی کوچک در سوریه بین غرب وشرق راه افتاد بازندگان آن مردم بودند . در عراق و افغانستان هم همینطور . . فکر می کنید پوتین کلیسا می رود دیگر موحد است ؟ روسیه همان شوروی کمونیست است که ادای آدمهای با ایمان را در می آورد. ما که مسلمانیم چرا حرف شهید مطهری یادمان رفته .اینها دو تیغه یک قیچی هستند .
هشدار جدی برای آمریکا!!!!!
روسیه جیب ما رو نزنه ، حمایت کردنش پیشکش!!!
خیلی باید ساده لو بود که فکر کرد در صورت بروزجنگ بین ایران و آمریکا ، چین و روسیه در مقابل آمریکا بیان وایسن! مگه روسیه متحد صدام نبود؟ چه غلطی کرد در برابر ارتش آمریکا؟
بودجه نظامی آمریکا بالای ۶۴۸ بیلیون دلار. بودجه روسیه ۶۹ بیلیون دلار، بودجه ایران۱۴ بیلیون دلار، بودجه چین ۲۵۰ بیلیون ،مجموع سه کشور۳۳۳ بیلیون دلار . حالا یه مفسر بیاد هشدار جدی رو برای ما تفسیر کنه. چرا اینقدر مردم را بی اطلاعات می پندارید؟!
چین و روسیه ایران را تحریم می کنند ولی مطمئنا پشت پا هم می زنند
چقدر باید ساده و خام و خوش خیال باشیم !!
تا باور کنیم ، که چین و روسیه ، آمریکا را بخواهند و بتوانند ،
بخاطر ما کنار بگذارند !!!!!!!
اینها دارند با کارت ایران با آمریکا چانه زنی میکنند و بس .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها