بازدید 3852

طلا 1511 دلاری شد

قیمت طلا از بالاترین رقم دو ماه گذشته که در ساعات اولیه امروز رقم خورد، کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران در میانه حجم کم معاملات آرام ناشی از تعطیلات، شروع به برداشت سود حاصل از فروش طلا کردند.
کد خبر: ۹۴۷۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 27 December 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا از بالاترین رقم دو ماه گذشته که در ساعات اولیه امروز رقم خورد، کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران در میانه حجم کم معاملات آرام ناشی از تعطیلات، شروع به برداشت سود کردند، اما طلا در مسیر ثبت بیشترین افزایش هفتگی از اوایل ماه آگوست قرار دارد.

طلا به 1511.58 دلار در هر اونس رسید که در ساعات اولیه معاملات به 1513.70 دلار رسیده بود.

وندانا بهاری، تحلیلگر بازار گفت: «امروز آخرین روز معاملات در هفته است و ما انتظار داریم برخی معاملات به پایان برسند. نمی توانیم بگوییم عوامل بنیادین بازار مسئول این وضعیت است و تنها دلیل برداشت سود عامل این وضعیت است.»

طلا در ساعات اولیه معاملات به بالاترین قیمت از اوایل ماه نوامبر برابر با 1513.88 دلار رسید و تاکنون در این هفته افزایش 2 درصدی را ثبت کرده است که بالاترین میزان از 9 آگوست به شمار می رود.

همچنین طلا در مسیر ثبت بهترین عملکرد در سال از سال 2010 قرار دارد و در سال جاری میلادی  تاکنون نزدیک به 18 درصد افزایش ارزش را به علت جنگ تعرفه ای 17 ماهه آمریکا و چین ثبت کرده است.

بهاری افزود: «فاز نخست توافق تجاری انجام شد اما اینکه چقدر در واقعیت اجرا شود، مایه نگرانی است. آنها اعمال بیشتر تعرفه را لغو کردند، اما در مورد تعرفه هایی که قبلا وضع شده صحبت نکردند.»

در عین حال، خبر احتمال سرمایه گذاری روسیه به صورت طلا در صندوق دارایی‌های ملی‌اش، مانع از کاهش بیشتر قیمت این فلز گران بها شد.(جزئیات بیشتر)

استفان اینس، استراتژیست بازار گفت: «اگر روسیه شروع به ذخایر طلا کند، یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان بازار خواهد شد که به میزان چشم‌گیری ذخایر کم می‌شود. که این خود عامل قابل توجه افزایشی قیمت  است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار