بازدید 3481

انتقاد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از توزیع ناعادلانه درآمدها

کد خبر: ۹۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۴ 27 December 2019

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به توزیع ناعادلانه ثروت و درآمد در این کشور اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از یو اس ای تودی، در جریان مناظرات انتخاباتی نمایندگان حزب دموکرات، برخی نامزدها به شدت از شرایط اقتصادی فعلی اقتصاد آمریکا انتقاد کردند و اعلام کردند که بهبود وضعیت بازار کار و ثبت یک دهه رشد اقتصادی متوالی در این کشور به نفع همه مردم نبوده است. پیت بوتیگیگ، فرماندار ایندیانا گفت: مردم در جایی که من زندگی می کنم، تاثیرات مثبت عملکرد شاخص داوجونز (بزرگترین شاخص بورسی وال استریت) را لمس نکرده اند.

دموکرات ها هم‌چنین نابرابری اقتصادی در جامعه آمریکا را نشانه ای از عملکرد بد مدیریت دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ عنوان کردند. طبق آخرین داده های منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا، در ماه نوامبر اقتصاد این کشور برای ۲۶۶ هزار نفر اشتغال زایی کرده است تا نرخ بیکاری با رسیدن به ۳.۵ درصد در کمترین سطح خود طی نیم قرن اخیر قرار گیرد.

در سال های اخیر نابرابری درآمدی و توزیع ناعادلانه ثروت در آمریکا باعث برانگیخته شدن موجی از انتقادات شده است. پیشتر ژانت یلن، رئیس اسبق بانک مرکزی آمریکا با بیان این که بخش بزرگی از سهم رشد اقتصادی نصیب ثروتمندان می‌شود گفته بود: ممکن است کارگران احساس کنند که وضعشان رو به جلو حرکت نکرده است و این تا حدی درست است. این به یک مشکل جدی اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده که به طبقات پایین القا می‌کند سهم از رشد به طور گسترده بین طبقات پایین‌تر درآمدی توزیع نشده است.

جو بایدن، معاون اول ریاست‌جمهوری در زمان باراک اوباما و یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات نیز گفت: طبق متوسط در حال کشته شدن است؛ طبقه متوسط در حال له شدن است. می گویند ما داریم رشد می کنیم، این درست نیست. ثروتمندان دارند رشد می کنند.

به دنبال هفده ماه جنگ تجاری با چین، بخشی از کارکنان بخش تولید و کشاورزی آمریکا دچار زیان های بزرگی شده اند چرا که چین بزرگترین بازار مصرف محصولات کشاورزی آمریکا محسوب می‌شود و حمایت از ترامپ در بین کشاورزان کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار