بازدید 8120
افزایش حقوق معلمان با اجرای طرح رتبه‌بندی

احکام رتبه‌بندی ۷۰۰ هزار معلم تا بهمن صادر می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن صادر شود، گفت: بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷ 25 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محسن حاجی میرزایی شامگاه امروز در جمع اعضاء شورای معاونان اداره کل، روسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان‌شرقی در باشگاه فرهنگیان تبریز با بیان اینکه مسائلی که در ذهن ما و شما است متاسفانه ناگفته باقی مانده، با مطرح کردن این سوال که اول باید به این فکر کنیم که این مسئله چه راه حلی دارد، اظهار داشت: رابطه‌ها و مسئله‌ها باید در مرحله اول تعریف شود و این یعنی بیان مسئله و نباید این مسئله را متوجه دیگران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: من با اعتقاد و عمیقا عرض می‌کنم که مشکل آموزش و پرورش از درون آموزش و پرورش حل می‌شود.

حاجی میرزایی یادآور شد: کسانی که منتظرند کسی خارج از دستگاه بیاید و این مشکل را حل کند امیدشان به یاس تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولیت ملازم، آگاهی است نه ملازم اختیارات، اضافه کرد: بیان مسئله و تصمیم گیری به جای تصمیم سازی، فهم دقیق مسئله، آگاهی، قرار گرفتن در مقام حل نه مطالبه و حل از درون باید در موقعی که مسئولیت قبول می‌کنیم بعنوان رویکرد کار باشد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه چندین دهه است با مشکلات کمی و کیفی مواجه هستیم، گفت: با کار شبانه روزی و درگیر کردن ذهن نسبت به مسئله و استفاده از ظرفیت درون سیستم به فکر چاره باشیم.

وی با عنوان کردن اینکه تلقی ما از مدیران این است که دو قدرت پول و امضا را دست دارند پس توان کاری دارند اشتباه است، ادامه داد: احساس مسئولیت، خلاقیت و اندیشه قدرت‌هایی بالاتر از مادیات است که متاسفانه از آن‌ها غافل شده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: محدودیت‌های دولت امکان افزایش حقوق و امکانات را برای نیرو‌های فرهنگی نمی‌دهد و اگر عمیقا به مسئله فکر کنیم می‌بینیم که با اندکی خلاقیت و ابتکار می‌توانیم تمام محدودیت‌ها را کنار بزنیم و با حفظ منزلت و جایگاه معلمان مشکلات را حل کنیم و خلاصه اینکه ما می‌توانیم روی پای خودمان بایستیم.

۳۰ درصد نیروی وارد شده به آموزش و پرورش غیرمتعارف بوده است

وی خاطرنشان شد: در ۱۰ سال گذشته سی درصد نیروی وارد شده به آموزش و پرورش به روش‌های غیرمتعارف بوده و تا وقتی که نتوانیم این ورودی بدون رقابت سالم را حذف کنیم نمی‌توانیم مسئله نیروی انسانی را حل کنیم بنابراین تلاش این است که مسیر غیر متعارف ورود به آموزش و پرورش بسته بشود تا جلوی مداخله‌های دیگر نیز گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان و برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت: طبیعتا معلمان مانند مابقی کارکنان دولت مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالا ۱۵ درصد است خواهند بود؛ علاوه بر آن با اجرای طرح رتبه‌بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آن‌ها افزوده می‌شود و برای معلمان در طرح تمام وقت نیز که ۶ ساعت اضافه تدریس دارند نیز حدود ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغل‌شان افزوده می‌شود.

احکام رتبه‌بندی معلمان تا بهمن صادر شود

وی به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن صادر شود بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه تمام معلمان حائز رتبه بندی خواهند بود، از افزایش مراکز خدماتی برای معلمان در راستای ایجاد امور رفاهی برای فرهنگیان خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل