بازدید 4947

نجات صیادان طوفان‌زده در جنوب جزیره هرمز

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه سرنشین یک قایق صیادی طی برخورد با صخره در حوالی جنوب جزیره هرمز خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 24 December 2019

معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات جان سه سرنشین یک قایق صیادی طی برخورد با صخره در حوالی جنوب جزیره هرمز خبر داد.

به گزارش «تابناک»، اسماعیل مکی‌زاده اظهار کرد: شب گذشته (۲ دی ماه) در پی تماس با مرکز جست‌وجو و نجات دریایی هرمزگان برخورد یک فروند قایق صیادی با صخره‌ای در جنوب جزیره هرمز گزارش گردید که بلافاصله ناجی 15 به محل وقوع حادثه اعزام شد.

مکی‌زاده با بیان جزئیات عملیات نجات جان سه سرنشین قایق مضطر اظهار داشت: حوالی ساعت یک بامداد 2 دی‌ماه سه نفر از صیادان محلی به‌دلیل تاریکی شب و عدم آشنایی به منطقه با صخره‌ای در جنوب جزیره هرمز برخورد می‌کنند که متأسفانه در این حادثه دو نفر از سرنشینان از دست و پا دچار شکستگی و نفر سوم نیز دچار کوفتگی شدید می‌شود.

نجات جان  ۳ سرنشین قایق حادثه دیده در آب‌های جزیره هرمز
معاون دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پس از وصول خبر بلافاصله ناجی 15 از بندر شهید حقانی به محل اعزام شد و طی پایش محدوده گزارش‌شده و یافتن شناور مضطر، حادثه‌دیدگان با رعایت نکات پزشکی به شناور ناجی منتقل و جهت طی نمودن مراحل درمانی به بندر شهید حقانی بندرعباس اعزام شدند.

وی تصریح کرد: شناور مذکور نیز با هماهنگی دریابانی استان و همیاران ناجی حاضر در منطقه به بندرگاه هرمز انتقال یافت.

مکی‌زاده اطلاع از شرایط حاکم بر هر منطقه، توجه به هشدارهای هواشناسی، رعایت موارد و اعلام دریایی، ارتباط با مراکز جست‌وجو و نجات دریایی و همراه داشتن مواد سوختی و مصرفی به‌میزان لازم را مهمترین لازمه سفر دریایی برشمرد و اظهارداشت: مهمترین عامل بروز حادثه اخیر عدم آشنایی صیادان با منطقه و همراه نداشتن ابتدایی‌ترین ابزار دریانوردی بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل