بازدید 4780
۶

۱۴ دستگاه در مقابله با آلودگی هوا نقش دارند

کد خبر: ۹۴۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲ 23 December 2019

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری مسئول پیگیری کیفیت بنزین نیست، گفت: ۱۴ دستگاه در مقابله با آلودگی هوا نقش دارند که سهم شهرداری از همه کمتر است.

به گزارشتابناک به نقل از فارس، یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو مولوی درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار کرد:به نظرم باید برای مقابله با این موضوع راهکار‌های اساسی‌تری را اجرا کرد.

وی بیان کرد: شهرداری تهران در مقایسه با دستگاه‌های مسئول دیگر که حدود ۱۴ مورد هستند نقش کمتری در مقابله با آلودگی هوا دارند، ولی با این وجود شهرداری تلاش کرده اقدامات موثری را برای کمک به شهروندان داشته باشد که توسعه حمل و نقل عمومی از جمله این راهکار‌ها است.


سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه متروی مولوی در خط ۷ قرار دارد، بیان داشت: روازنه بیش از ۶۵ هزار نفر از این خط جهت رفت و آمد خود استفاده می‌کنند که راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید کاهش ترافیک نقش مهمی را دارد.

حجت در پاسخ به این پرسش که کیفیت بنزین چقدر در آلودگی هوا نقش دارد و آیا شهرداری نیز در این زمینه پیگیری انجام داده یا خیر، خاطرنشان کرد: شهرداری مسئول پیگیری کیفیت بنزین نیست و نقش هر دستگاه در مقابله با آلودگی هوا کاملا مشخص است.

منبع:فارس

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با واگن های کافی ساخت داخل وبا توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، دو روز دور کاری درهفته کارکنان، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
با سلام و احترام / لطفا فکری برای تعطیلات اجباری و زیاد دانش آموزان بکنید و از خدا می خواهیم که شرایط پایداری هوای سالم را فراهم کند و دانش آموزان روانه مدارس شوند و این اصلا راهکار خوبی نیست که چون کارهای اساسی نشده از فرزندانمان مایه بگذاریم!! اما سئوالی بی جواب مانده و آن اینکه چطور مسئولین تا کنون فکری برای وسائل نقلیه گازوئیل سوز و اتوبوسهای شهری دودزا تا کنون نکرده اند که هر کدام معادل 50 خودروی سواری شخصی تولید دود و آلودگی می کنند و خدا نکند که در خیابان بعد از یک اتوبوس واقع شوید که بهنگام حرکت حجم زیادی دود سیاه از اگزوز اتوبوس در هوا منتشر و قسمت زیادی از آن وارد اتومبیل شده و همه سرنشینان دودی می شوند.!!!! چرا نباید تاکنون فیلتر مناسبی برای اگزوز این دسته از وسائل نقلیه تهیه و نصب نشده باشد و گویی مسئولین اصلا نمی خواهند به این مسئله توجه کنند!! و مشکل دوم عدم نصب فیلتر برای دودکش کارخانجات تولید سیمان و مصالح ساختمانی و ماشینهای سنگین راه سازی است!!! جواب بدهید؟
با سلام
یاد مدیری افتادم که در اداره ای که کار میکردم خواست کله پاچه افطاری دهد مجموعا 15 نفر بودیم به خدمتکار گفت گوش و بناگوش و زبانش برای من خدمتکار گفت پس استخوانها هم برای 14 نفر دیگه حالا همه خر و حمالیها برای 14 دستگاه مسئول پول گرفتن و به جیب زدن در هوای آلوده برعهده حناچی یا نجفی و شهرداری.
هیچ ارادهای پشت این قضیه نیست. بجای دوطبقه کردن پل صدر و ساخت اتوبان امام علی، دریاچه چیتگر و ... و عدم انجام کار عمرانی در سالهای اخیر که معلوم نیست بوجه آن کجا رفته، برای حل معضل آلودگی هزینه می شد. تعطیل کردن سایپا و ایرانخودرو هم کمک بزرگی به حل آلودگی میکنه و بجاش ماشینهای برقی و هیبریدی بسازند.
عزمي نيست كه مشكلات حل شود

تعرفه ازماشين هاي هيبريدي برداشته شود
موتورسيكلت ها انژكتوري شوند و...بچه مدرسه ايي هم اين ها را مي داند
جای داشت که یوسف حجت نام این 14 دستگاه را عنوان می کرد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان