بازدید 9160
۴

آیا ترامپ رئیس جمهور تک دوره‌ای خواهد بود؟

کد خبر: ۹۴۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 23 December 2019

از زمان آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ تاکنون، نظرسنجی‌های مختلف بار‌ها نشان داده است که رای دهندگان آمریکایی بر سر برکناری رئیس جمهور این کشور از قدرت اختلاف نظر دارند.

به گزارشتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، از ۲۴ سپتامبر که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا رسما آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کرد، نظرسنجی‌های متعدد نشان داده است که رای دهندگان آمریکایی درباره برکناری چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده اختلاف نظر دارند.

بر اساس این گزارش، تازه‌ترین نظرسنجی فاکس نیوز نشان می‌دهد که حدود ۵۰ درصد رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که رئیس جمهور ایالات متحده باید استیضاح و از قدرت برکنار شود. این در حالی است که ۴۱ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که ترامپ باید در قدرت باقی بماند. این نظرسنجی طی روز‌های ۸ تا ۱۱ دسامبر انجام شده یعنی قبل از اعلام رسمی دو بند استیضاح ترامپ از سوی نانسی پلوسی.

حمایت اکثر رای دهندگان از استیضاح و برکناری ترامپ

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که رای دهندگان مستقل هنوز بر سر استیضاح ترامپ اختلاف نظر دارند و ۴۵ درصد از استیضاح حمایت کرده و ۴۵ درصد دیگر مخالف استیضاح هستند. البته میزان حمایت مستقل‌ها از استیضاح ترامپ نسبت به نظرسنجی اوایل اکتبر فاکس نیوز بیش از ۶ درصد رشد داشته است.

بر اساس نتایج انتخابات ۲۰۱۶ میلادی، دونالد ترامپ موفق به کسب ۴۷ درصد آرا مستقل‌ها شده و این رقم برای هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات به ۴۱ درصد رسیده بود. حدود ۲۸ درصد آمریکایی‌ها خود را مستقل می‌دانند یا حامی سایر احزاب سیاسی کمتر شناخته شده هستند.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، رای دهندگان مستقل تاثیر مهمی بر نتایج انتخابات آمریکا دارند. نامزد‌های دموکرات کنگره آمریکا نیز در انتخابات ۲۰۱۸ برندگان بزرگ بودند آن هم زمانی که موفق به کسب رای دهندگان مستقل شدند و ۵۵ درصد آرا مستقل‌ها را کسب کردند. این رقم برای نامزد‌های جمهوریخواه به کمتر از ۴۱ درصد رسیده است.

با کنار هم قراردادن نتایج این نظرسنجی‌ها و انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ میلادی به این نتیجه می‌رسیم که ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات ۲۰۲۰ میلادی با چالش‌ها و دردسر‌های بزرگی روبرو خواهد شد.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
بابا تورو خدا این ترامپ رو ولش کن تهران رو تعطیل کنید داریم از آلودگی هوا خفه می شیم !
با این آمار ها میمونه
دوزار بده اش
مملکت از دست این به اصطلاح کارشناسان سیاسی در عذابه.
همین ها مراکز تصمیم گیری نفوذ دارند و با تحلیل های آبکی ، تصمیم های ابکی رو باعث میشند. یعنی سران مملکت ممتظرند بنا به نظر این کارشناسان ترامپ رای نیاره!!!!!! بعد برند و با دموکراتها پای میز مذاکره بنشینند.!!!!!!
چرا باید ۸۰ میلیون رو گرفتار رای به ترامپ کنید؟!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل