بازدید 2989

سفر وزیر خارجه یونان به شرق لیبی

وزیر امور خارجه یونان امروز(یکشنبه) به شهر بنغازی لیبی سفر و با نمایندگان خلیفه حفتر در این شهر دیدار کرد.
کد خبر: ۹۴۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸ 22 December 2019

وزیر امور خارجه یونان امروز(یکشنبه) به شهر بنغازی لیبی سفر و با نمایندگان خلیفه حفتر در این شهر دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکوس دندیاس، وزیر امور خارجه یونان در حالی امروز به شهر بنغازی رفته که تنشها میان این کشور و ترکیه بعد از توافق اخیر آنکارا با دولت توافق ملی لیبی بر سر تعیین مرزهای دریایی افزایش یافته است.

نیکوس دندیاس بعد از ورود به شهر بنغازی به دیدار عبدالله الثنی، رئیس دولت موقت شرق لیبی و عبدالهادی الحویج، وزیر خارجه این دولت موقت گرفت.

به گفته الحویج، آنها درباره مناقشه مربوط به توافق اخیر آنکارا در ماه نوامبر با "دولت توافق ملی" لیبی بر سر مرزبندی‌های دریایی که بر اساس آن مناطق مورد ادعای ترکیه در یکی از حوزه‌های گازی در دریای مدیترانه گسترش می‌یابد بحث کرده‌اند.

این سفر وزیر خارجه یونان به لیبی در حالی انجام شده که این کشور همچنان بین دو گروه رقیب یعنی "دولت توافق ملی" به رهبری فایز السراج و "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر دوپاره شده است.

آتن اعلام کرده، توافق میان آنکارا و "دولت توافق ملی" ناقض قوانین دریایی بین‌المللی و حقوق حاکمیتی یونان و کشورهای دیگر است.

پارلمان ترکیه روز شنبه اقدام به تصویب یک توافق نظامی با دولت توافق ملی کرده و راه را برای مداخله مستقیم تر ترکیه در نزاع در لیبی هموار کرد.

حفتر در ماه ژوئن به نیروهایش دستور داد به منافع ترکیه در لیبی حمله‌ کنند.

دندیاس بعد از سفرش به لیبی عازم مصر می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها