بازدید 4799
در پی انتشار مطلب تحلیلی تابناک؛

معاون بانوان وزارت ورزش تعداد ورزشکاران زن حرفه ای ایران را اصلاح کرد

کد خبر: ۹۴۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 22 December 2019

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در مورد تعداد بانوان ورزشکاری که در سطح قهرمانی در کشور فعالیت دارند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تابناک ورزشی، در پی انتشار مصاحبه مهین فرهادی زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اینکه بیش از ۱۳ میلیون بانوی ورزشکار به صورت سازمان یافته و در سطح قهرمانی کشور فعالیت دارند، و تحلیل سایت تابناک اصلاحیه‌ای در مورد تعداد این ورزشکاران صورت گرفته است.‌

فرهادی زاد ضمن اصلاح این آمار بیان کرد: ۱۳ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۳۶ بانوی ورزشکار سازمان یافته در کشور فعالیت می‌کنند. البته این آمار تا پایان سال ۱۳۹۷ است و تعداد بانوان علاقه مند به ورزش در بخش همگانی را نشان می‌دهد. مهم هم حضور بیشتر بانوان در بخش همگانی است که زمینه سلامتی جامعه را به همراه دارد. هرچه تعداد بانوان در ورزش همگانی بیشتر باشد، زمینه حضور در ورزش قهرمانی نیز میسرتر است.

فرهادی زاد افزود: تعداد ورزشکاران زن حاضر در تیم‌های ورزشی شهرستان‌ها، استان‌ها و تیم‌های ملی، تعداد ورزشکاران قهرمان ما را در سطوح مختلف شامل می‌شوند که البته در سال‌های اخیر این تعداد رشد بیشتری داشته، اما هنوز راه بسیاری برای نزدیک شدن به آمار ورزش همگانی زنان وجود دارد و باز هم اشاره می‌کنم که زمینه ساز ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است و هر چه تعداد افراد حاضر در ورزش همگانی بیشتر شود، تعداد زنان مستعد حضور در سطح قهرمانی بیشتر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل