بازدید 4521
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

قیمت طلا و سکه در ایستگاه پایانی پاییز

بازار طلا و سکه تهران در آخرین روز از پاییز با افزایش قیمت ها همراه شد. روند بازار در حال حاضر تحت تاثیر مستقیم نوسان نرخ ارز به ویژه قیمت دلار می باشد.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰ 21 December 2019

بازار طلا و سکه تهران در آخرین روز از پاییز با افزایش قیمت ها همراه شد. روند بازار در حال حاضر تحت تاثیر مستقیم نوسان نرخ ارز به ویژه قیمت دلار می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز شنبه سی آذرماه 98؛ بازار طلا و سکه با افزایش قیمت ها همزمان با رشد نرخ دلار همراه شد.

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین نرخ‌ها در بازار طلا و سکه تهران گفتگویی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با تاکید بر ثبات نرخ جهانی طلا افزود: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۴ میلیون و 580 هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴ میلیون و 620 هزار تومان رسیده است. که نسبت به ابتدای روز، 130 هزار تومان گران تر شده است.

همچنین هر نیم سکه ۲ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و هر ربع سکه نیز یک میلیون و 450 هزار تومان ارزشگذاری شده است.  

هر سکه یک گرمی نیز ۹۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، به رقم 466 هزار و 300 تومان معامله شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، به رقم 2 میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

امید بازار طلا به افزایش قیمت تا پایان ۲۰۱۹

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال‌استریت پیش بینی کردند قیمت طلا در طول معاملات آرام کریسمس بالا رفته یا ثابت می‌ماند در حالی که سرمایه‌گذاران به رشد قیمت این فلز ارزشمند خوش بین بودند.

به گزارش ایسنا، در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا و هفت نفر معادل ۴۱ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و به همین تعداد نظری درباره روند قیمت طلا نداشتند.

در این بین، ۶۷۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها، ۳۸۳ نفر معادل ۵۷ درصد افزایش و ۱۵۶ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و ۱۳۸ نفر معادل ۲۰ درصد هم نظری نداشتند.

برای هفته گذشته تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت طلا به اکثریت نرسیدند اما اکثر سرمایه‌گذاران انتظار افزایش قیمتها را داشتند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا سه دلار و ۵۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۴۸۰ دلار و ۹۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۰.۸ درصد افزایش به ثبت رساند. رشد قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون به ۱۲.۶  درصد محدود شده است.

رشد قیمت طلا که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناه‌گاه مطمئن سرمایه تبدیل می‌شود از ابتدای امسال تاکنون عمدتا تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و تاثیر منفی آن بر رشد اقتصاد جهانی بوده اما عامل اصلی تاثیرگذار بر بازارهای طلا، کاهش ریسک جنگ تجاری با اعلام فاز اول توافق تجاری میان این دو کشور بوده است.

جان ویر، یکی از مدیران شرکت والش تردینگ به کیتکونیوز گفت: من اندکی به افزایش قیمت طلا خوش بین هستم زیرا احتمال دارد بازارهای سهام در روزهای پایانی سال با سودگیری معامله‌گران روبرو شوند و این اتفاق از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی پیش بینی کرد طلا بالا می‌رود اما در هفته پیش رو روند افزایشی طلا اندک خواهد بود.

باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد که طلا به کمک دلار ضعیف رشد می‌کند اما طلا بر مبنای روند فصلی تمایل دارد در فاصله اکنون تا پایان ژانویه رشد کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکونیوز گفت: طلا بالاتر خواهد رفت و اگرچه در عرصه ژئوپلیتیکی فعلا اوضاع آرام است اما این وضعیت طولانی نخواهد شد.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه پرایس فیوچرز در میان کسانی بود که ثابت ماندن قیمتها را پیش بینی کرد و در این باره گفت: طلا در نقره در ایام تعطیلات در بازه محدودی نوسان خواهند شد.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز هم با اشاره به این که میانگین قیمت ۵۰ روزه معاملات آتی طلا حدود ۱۴۸۴ دلار و میانگین قیمت ۲۰ روزه ۱۴۷۳ دلار است و این فلز در پنج روز گذشته بین این دو محدوده نوسان داشته است، پیش بینی کرد قیمت طلا ثابت خواهد ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار