بازدید 7594

روحانی توکیو را به مقصد تهران ترک کرد

حسن روحانی رئیس جمهوری که به دعوت ابه شینزو نخست وزیر ژاپن به این کشور سفر کرده بود، صبح امروز توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.
کد خبر: ۹۴۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۵ 21 December 2019

حسن روحانی رئیس جمهوری که به دعوت ابه شینزو نخست وزیر ژاپن به این کشور سفر کرده بود، صبح امروز توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روحانی در این سفر رسمی به ژاپن، با ابه شینزو دیدار و دو طرف درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای وجهانی گفت و گو کردند.

رئیس جمهور کشورمان صبح شنبه به وقت محلی و ساعاتی قبل از ترک توکیو با جمعی از مدیران ارشد اقتصادی و نخبگان ژاپنی دیدار و با انان درخصوص همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور گفت وگو کرد.

روحانی در این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور و اراده دو دولت به توسعه روابط در همه زمینه‌ها، گفت: تاکید می‌کنم درهای ایران همچنان روی شرکت‌های ژاپنی باز است و این شرکت‌ها می‌توانند در پروژه‌های مهم همچون چابهار حضور فعال داشته باشند.

وحانی ابراز امیدواری کرد این سفر موجب توسعه بیش از پیش روابط دو کشور در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی شود.

وی تاکید کرد: برای ما بسیار مهم است که ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی روابط خود را ادامه داده و اجازه ندهند کشور ثالثی در روابط ما اخلال ایجاد کند.

رئیس جمهور در پایان این دیدار تابلوی نقاشی با نام «درخت دوستی» یادبود نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی ایران و ژاپن را امضا کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر