بازدید 10111

دیدار و گفت و گوی روحانی و نخست وزیر ژاپن

کد خبر: ۹۴۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 20 December 2019

" آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن روز جمعه در کاخ نخست وزیری این کشور به طور رسمی از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

به گزارش تابناک، در این مراسم ابتدا سرود ملی دو کشور نواخته شد و دکتر روحانی و شینزو آبه از گارد احترام مستقر در جایگاه سان دیدند و پس از آن، اعضای دو هیات به روسای دو کشور معرفی شدند.

 رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز جمعه به وقت محلی برای دیداری دو روزه وارد توکیو شد ساعتی پیش با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.

آنطور که رسانه های ژاپنی گزارش کرده اند پیش بینی می شود دو طرف در این دیدار در مورد توسعه و تقویت روابط دو جانبه، برجام، تحریم های آمریکا علیه ایران، اعزام نیروهای نظامی ژاپن به خاورمیانه و تجارت انرژی بحث و رایزنی کنند.

ژاپن و ایران به طور سنتی روابط دوستانه‌ای دارند روحانی و آبه پیش از این، تابستان سال جاری در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کرده بودند این دیدار، نوزدهمین دیدار رهبران دو کشور و دهمین دیدار آبه و روحانی است.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن خرداد ماه سال جاری به عنوان اولین نخست وزیر این کشور در ۴۰ سال گذشته، به تهران سفر کرد، او در این دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

سفر  روحانی به ژاپن دو روزه است و فردا شنبه پایان می یابد.

 

 

 

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار