بازدید 4794

آمریکا سودان را از لیست ناقضان آزادی عقیده حذف کرد

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد، نام کشور سودان از فهرست کشور‌های نقض کننده آزادی عقیده حذف شده است.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ 20 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از اسکای نیوز، پمپئو افزود: به خاطر گام‌های مهمی که خارطوم برای مقابله با نقض فاحش، سازمان یافته و مداوم آزادی عقیده اتخاذ کرده است نام سودان از این فهرست حذف شد.

بر اساس این گزارش، هنوز دولت آمریکا نام سودان را از لیست سیاه کشور‌های حامی تروریست حذف نکرده است.

خارطوم برای احیای سرمایه‌گذاری و اقتصاد سودان تاکنون بار‌ها از مقام‌های آمریکایی درخواست کرده تا نام این کشور را از لیست سیاه حذف کنند و دولت آمریکا نیز در این باره وعده‌هایی داده است.

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود: ایالت متحده برای افزایش روابط دیپلماتیک میان دو کشور، تبادل سفیر با سودان را انجام می‌دهد.

عبدالله حمدوک در ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) به عنوان نخست وزیر جدید سودان انتخاب شد و از آن زمان رهبری دولت انتقالی سودان را بر عهده دارد.

تبادل سفرا میان آمریکا و سودان همزمان با سفر «عبدالله حمدوک» نخست وزیر دولت انتقالی سودان به واشنگتن صورت گرفته است.

نخست وزیر سودان و هیأت همراه وی پیش‌تر در یک سفر رسمی ۶ روزه به آمریکا سفر کرد.

حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم و به دنبال آن رفع کامل تحریم‌های آمریکا علیه خارطوم محور مباحث رایزنی نخست وزیر سودان با مقامات آمریکا بوده است.

دولت آمریکا در سال ۱۹۹۷ نام سودان را به دلیل درگیری‌های دارفور در فهرست کشور‌های حامی تروریسم قرار داد و این کشور را تحریم کرد.

دولت ترامپ در ششم اکتبر ۲۰۱۷ (۱۴ مهر ۱۳۹۶) تحریم‌های اقتصادی و ممنوعیت تجاری اعمال شده بر سودان را از سال ۱۹۹۷ لغو کرد؛ اما معاملات آنچنانی با این کشور از طریق دلار صورت نمی‌گیرد، زیرا اکثر بانک‌های اروپایی منتظرند سودان از لیست تروریسم خارج شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر