بازدید 5109

پیشنهاد ۱۰۰میلیون دلار اعتبار برای مقابله با غبار خوزستان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:۱۰۰میلیون دلار اعتبار برای مقابله با گرد و غبار خوزستان در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۹۴۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 19 December 2019

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت:۱۰۰میلیون دلار اعتبار برای مقابله با گرد و غبار خوزستان در بودجه سال آینده پیشنهاد شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، دکتر عیسی کلانتری شامگاه چهارشنبه در کارگروه استانی گرد و غبار در استانداری خوزستان با بیان این مطلب افزود: بر اساس این پیشنهاد 100میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای طرحهای مقابله با گرد و غبار در خوزستان برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه تامین نشدن حقابه تالاب‌ها و چرای بی‌رویه دام از مهمترین عوامل گرد و غبار در خوزستان است، ادامه داد: حقابه محیط زیست در بخش کشاورزی هدر می رود و بر اساس طرح مطالعات نیشکر، مقرر بود که جیره آبی مزارع بعد از سه سال خاکشویی، 23هزار مترمکعب باشد اما 2سال پیش و در شرایط بد آبی، این مزارع بیش از 34هزار مترمکعب آب مصرف کرده است،

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان تاکید کرد: در صورت اداره استان با برنامه‌های 40سال پیش، حتی با تامین اعتبارات بیشتر نیز در تثبیت کانون‌های گرد و غبار موفقیتی حاصل نمی شود.

دکتر کلانتری با بیان اینکه خوزستان تنها استانی در کشور است که در بدترین شرایط کم آبی کشور، مشکلی از نظر تامین آب ندارد، به طوری که در شدیدترین خشکسالی 10میلیارد مترمکعب آب صرف کشاورزی شده است اظهار داشت: 40سال پیش حجم منابع آب تجدیدپذیر در کشور 143میلیارد مترمکعب بوده که اکنون به کمتر از 90میلیارد مترمکعب رسیده است، در حالی که سیاست‌های تخریب منابع آبی چند برابر شده است و در آینده مشکلات بیشتری در زمینه آب خواهیم داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان