بازدید 4320
۱

بوئینگ تولید ۷۳۷ مکس را متوقف کرد

کد خبر: ۹۴۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 17 December 2019

بوئینگ در اتفاقی بی‌سابقه در بیش از ۲۰ سال اخیر، تولید یک مدل از تولیدات خود، ۷۳۷ مکس، را متوقف کرد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در اتفاقی بی‌سابقه در بیش از ۲۰ سال اخیر، بوئینگ تولید هواپیمای ۷۳۷ مکس خود را متوقف کرد. به نظر می‌رسد زمین‌گیر شدن مکس ۷۳۷، که پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ است، در سال ۲۰۲۰ ادامه پیدا خواهد کرد. 

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که در سیاتل ساخته می‌شود، در ماه مارس بدنبال ۲ سقوط مرگبار در اندونزی و اتیوپی، در سراسر جهان زمین‌گیر شد. انتظار می‌رود توقف تولید این شرکت که یکی از بزرگترین صادکنندگان آمریکا است تاثیر منفی بزرگی بر تامین‌کنندگان قطعات، خطوط هوایی و سرمایه‌گذاران در سراسر جهان بر جای بگذارد.

سازمان ناظر هوانوردی آمریکا هم اعلام کرد این یک تصمیم تجاری توسط بوئینگ است و ما همچنان به بررسی تغییرات ایمنی ایجاد شده در ۷۳۷ مکس ادامه خواهیم داد.

تحلیل‌گران می‌گویند از آنجایی که بوئینگ نتوانست به هدف خود برای به خدمت بازگرداندن این هواپیما تا پایان سال جاری برسد، این توقف تولید اجتناب‌ناپذیر بوده است.

پس از انتشار این اخبار، سهام بوئینگ ۵ درصد سقوط کرد. سهام اسپیریت اروسیستمز، که تامین‌کننده اصلی قطعات بوئینگ است، ۲ درصد سقوط کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پنج درصد برای یک قول بزرگ صنعتی فاجعه بزرگی هست.
برای افزایش سود، استانداردها را قربانی کردن نتیجه ای فاجع بار و خسارات انسانی و میلیاردها دلار ضرر را بدنبال داشت. باید عبرت گرفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل