بازدید 3974

راهنمای افزایش سودآوری در تبلیغات گوگل بدون افزایش بودجه

زمانی که تبلیغات گوگل هدفمندتر شود، میزان سودآوری آن نیز افزایش می‌یابد. در این پست سعی کرده ایم برخی از روش های افزایش سودآوری تبلیغات گوگل را با شما به اشتراک بگذاریم.
کد خبر: ۹۴۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 25 December 2019

همانطور که می‌دانید تبلیغات در گوگل یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است. با تبلیغ در گوگل می‌توانید در برابر دیدگان مشتریانی باشید که در گوگل محصولات و خدمات شما را جستجو می‌کنند.

در صورتی که بتوانید تبلیغات گوگل خود را به نحو احسن مدیریت و بهینه سازی کنید، می‌تواند بازگشت سرمایه بالایی برایتان به ارمغان بیاورد. در ادامه برخی از روش‌هایی که بدون افزایش بودجه تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا میزان سود تبلیغات خود را مدیریت کنید را لیست کرده ایم.

رکوردی جدید برای کیلیان ام‌باپه

از گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) استفاده کنید

کلمات کلیدی از بخش‌های اصلی اکانت گوگل ادز است و تعیین می‌کند که تبلیغات شما برای چه جستجوهایی نمایش داده شود. با استفاده از کلمات کلیدی کارآمد می‌توانید، سودآوری کمپین‌های گوگل ادز خود را افزایش دهید.

Google Keyword Planner برای بازاریاب هایی که از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند حکم معدن طلا را دارد.

شما می‌توانید کلیدواژه های مورد نظر را در این ابزار جستجو کنید تا ببینید آیا ارزش تعریف هزینه را دارند یا نه. شما همچنین می توانید وبسایت خود را وارد کنید تا کلیدواژه های پیشنهادی مخصوص خود را دریافت کنید.

به عنوان مثال، “بلیط چارتری ارزان” رقابت زیادی دارد. عبارت “چارتر ارزان” رقابت کمتری داشته جستجوی ماهانه بیشتری دارد.

رکوردی جدید برای کیلیان ام‌باپه

Keyword Planner می تواند به شما در یافتن کلیدواژه هایی با میزان رقابت کمتر کمک کند. با دسته بندی میزان رقابت از کم به زیاد، می توانید کلیدواژه های بسیاری را با میزان رقابت بسیار کمتر بیابید.

همچنین در انتخاب کلمات کلیدی بایستی به نیت خرید نیز توجه کنید. برای آشنایی با نحوه کارکرد کیوردپلنر پیشنهاد می‌کنیم مقالات آموزشی وبلاگ جی ادز را مطالعه کنید.

 

از کلیدواژه هایی حاوی نام برند استفاده کنید

کلیدواژه های حاوی نام برند می توانند در برگیرنده نام برند شما یا نام برند رقبای شما باشند. ممکن است به نظر شما بی فایده بیاید که بخواهید نام برند خود را به عنوان کلیدواژه تعریف کنید، مخصوصا اگر فکر کنید جایگاه شما در نتایج ارگانیک بالا خواهد بود.

اما اگر این کار را انجام ندهید، رقبای شما از انجام آن سود خواهند برد – و تبلیغات آن ها در بالای نتایج ارگانیکی که شما برای آن ها بسیار زحمت کشیده اید، به نمایش در خواهد آمد.

رکوردی جدید برای کیلیان ام‌باپه

همچنین استفاده از نام برند در کلیدواژه، این امکان را برای شما فراهم می کند تا کاربر را به یک صفحه ی خاص هدایت کنید تا در آن به نقاط ضعف و مشکلات خاصی از برند رقیب اشاره کنید.

ممکن است از انجام آن صد درصد مطمئن نباشید اما شما نمی خواهید به رقبای خود اجازه دهید مشتریان شما را زمانی که به دنبال نام برند شما می گردند، از شما بربایند.

امتیاز کیفیت (Quality Score) خود را بهبود ببخشید

امتیاز کیفیت معیاری است که گوگل از آن برای نشان دادن میزان مرتبط بودن و با کیفیت بودن تبلیغات شما استفاده می کند. اگر مشتریان دائما وقتی بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند در انبوهی از داده های غیر مرتبط گم شوند، امتیاز کیفیت شما پایین خواهد آمد. و در حالی که ایجاد یک تبلیغ با کیفیت کاملا اقدامی منطقی است، اما فایده دیگری هم دارد که باید به یاد داشته باشید:

در بیشتر موارد، هر چه امتیاز کیفیت شما بالا تر باشد، هزینه کمتری برای هر کانورژن خواهید پرداخت.

گوگل بر این باور است که بالا بودن امتیاز کیفیت به معنای برآورده کردن نیاز های مشتریان بالقوه است. بنابراین وقتی امتیاز کیفیت شما بالا باشد، گوگل هزینه کمتری به ازای هر کلیک از شما خواهد گرفت – و احتمالا نرخ کانورژن بالاتری را خواهید داشت.

برای شروع سعی کنید صفحات فرود مرتبطی را ایجاد کنید و از امکان اعمال کلیدواژه ها به صورت پویا (Dynamic Keyword insertion ) استفاده کنید تا تبلیغات شما با جستجوی کاربر مرتبط تر باشد. همین تغییرات کوچک می توانند با بالا بردن امتیاز کیفیت شما، از هزینه تبلیغات گوگل شما بکاهند.

 

رکوردی جدید برای کیلیان ام‌باپه

استراتژی کانورژن خود را بهبود ببخشید

در یک کمپین گوگل ادز موفق، تبلیغات فقط نیمی از معادله هستند.

وقتی کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می کند چه اتفاقی می افتد؟

ü آیا شما کاربر را به یک صفحه فرود یا به صفحه ی اصلی سایت خود می برید؟

ü چگونه با کاربر تعامل دارید؟

ü آیا می توانید دسترسی به اطلاعات را آسان کنید؟

ü آیا از کاربر آدرس ایمیل می خواهید یا مشاوره رایگان ارائه می دهید؟

ü آیا برای ترغیب کاربر پیشنهاد تخفیف یا استفاده رایگان به مدت محدود می دهید؟

ü آیا در مورد کالا ها یا خدماتی که ارائه می دهید، اطلاعات کافی در اختیار کاربر قرار می دهید؟

ü آیا شما در وبسایت خود سیگنال های اعتماد نظیر HTTPs را قرار داده اید؟

ü آیا شما در قالب درج نظرات و بررسی های موردی، نظر سایر افراد را جویا می شوید؟

سخن آخر

گوگل ادز می تواند دنیای بسیار بی رحمی باشد. برند ها در کلیدواژه هایشان از نام سایر برندها استفاده می کنند، بازاریاب ها هزاران دلار برای به کارگیری استراتژی های جدید هزینه می کنند و تنها دو یا سه تبلیغ اول هستند که ترافیک واقعی را دریافت می کنند.

ممکن است ناامیدکننده باشد اما خوشبختانه معیار امتیاز کیفیت عرصه حضور را برای همه یکسان کرده است.

نگران این نباشید که بودجه تبلیغاتی شما به اندازه فلان شرکت مطرح نیست. تمرکز خود را بر ایجاد یک تبلیغ هدفمند و ارائه اطلاعاتی بگذارید که مشتری برای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه به آن اطلاعات احتیاج دارد.

و فارغ از اینکه عملکرد فعلی کمپین شما به چه شکل است، حتما استراتژی های جدید را امتحان کنید. این امر به شما کمک می کند که یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید. برای بهینه سازی کمپین‌های گوگل ادز، راه اندازی کمپین های تبلیغات در یوتیوب و تبلیغات اپلیکیشن، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان گوگل ادز در شرکت جی ادز مشاوره تلفنی بگیرید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی