بازدید 1350

افتتاح دیگر شعب شهروند تا ۱۴۰۰

در دروه جدید مدیریت شهری، نگاه کلان در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های مجریان اصلی (شورای شهر تهران) صورت گرفت، به این شکل که نگاه ویژه به مدیران جوان داخل مجموعه شهرداری تهران انجام شد تا تحولی در مسیر مدیریتی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز اجرایی تهران ایجاد شود.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 11 November 2019

سریع القلم درخصوص روند عملکرد فروشگاه‌های شهروند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تیتر شهر، مسعود سریع القلم مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند با اشاره به عملکرد فروشگاه شهروند، اظهار کرد: در دروه جدید مدیریت شهری، نگاه کلان در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های مجریان اصلی (شورای شهر تهران) صورت گرفت، به این شکل که نگاه ویژه به مدیران جوان داخل مجموعه شهرداری تهران انجام شد تا تحولی در مسیر مدیریتی دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز اجرایی تهران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اعتماد به جوانان، شاهد نتیجه خوبی است، بیان کرد: در فروشگاه‌های شهروند به دلیل اینکه در جذب نیرو معذوریت داشته و باید از نیرو‌های شهرداری و بدنه شهروند استفاده کنیم، بنده یک پست‌اندازی انجام دادم به این شکل که پست‌ها را در اختیار افراد جوان و با تجربه قرار دادم.

سریع القلم با اشاره به اینکه شهروند به عنوان شرکت سودآور در شورای شهر معرفی شد، افزود: شهروند متعلق به مردم تهران است، اتفاق بهتری که افتاد این بود که در تلاش هستیم تا زیرساخت بورسی شدن شهروند را فراهم کنیم که برای این اقدام با یک کارگزار دولتی مکاتبه داشته تا کار را جلو ببریم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند بیان کرد: مدیران گذشته، وقت و انرژی گذاشتند و براساس سیاست‌های حاکم از سال ۷۳ تا ۹۶ فعالیت انجام دادند، اما برخی از کار‌ها انجام نشد، شرکت‌هایی مثل شهروند مانند قطار در حال حرکت بوده که باید به روز شود و خوشبختانه ما این اقدام را انجام دادیم.

سریع القلم در ادامه با اشاره به اینکه تعداد فروشگاه‌های شهروند، ظرف ۲۵ سال به ۳۷ فروشگاه رسید، گفت: در یک سال و نیم چند فروشگاه جدید افتتاح و اکنون برخی از فروشگاه‌های شهروند نیز در حال ساخت و تجهیز است.

وی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌های شهروند برای نسل اول (سال ۷۰ تا ۸۰) بوده است، عنوان کرد: در واقع فروشگاه نسل اول نیاز به بازسازی جدی داشته و در بخش تجهیزات و ابنیه باید بازسازی می‌شد که به طور کلی تقریبا تمام فروشگاه‌های نسل نخست ما بازسازی شده است.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند ادامه داد: اقدامات جدی در زمینه نیروی انسانی صورت گرفته است، تشکیلاتی که بیش از دو هزار نیرو داشته و معاون نداشت با ساماندهی و مشارکت شهرداری و انجمن‌های مرتبط، دارای معاونت منابع انسانی شد.

وی مطرح کرد: همچنین در بخش توسعه در کلانشهر‌ها و شهرستان‌ها با همکاری شهردار، معاون شهرداری و شورای عالی استان‌ها و ... اتفاقات خوبی رخ داد، به این معنا که در شهریور ماه شعبه البرز افتتاح شد و همچنین در شیراز و اصفهان و مشهد این امر صورت گرفت و در نهایت طبق برنامه تا ۱۴۰۰ باید دیگر شعب را افتتاح کنیم.

سریع القلم با بیان اینکه شهروند اولین فروشگاه زنجیره‌ای بعد از انقلاب است و ما قصد رقابت با دیگر فروشگاه‌ها را نداریم، درواقع هر کسی کار خود را انجام می‌دهد، افزود: کشور در حال توسعه است و ما خوشحالیم از اینکه به عنوان نهاد عمومی با بخش خصوصی در حال فعالیت در جهت خدمتگزاری به مردم هستیم.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه شهروند خودگردان است، گفت: ما کمکی از شهرداری نمی‌گیریم و براساس مصوبات شورای شهر نیز حتی به این نهاد کمک هم می‌کنیم، افزود: نگاه ما خدمت به مردم بوده و اینجا هدف خدمت رسانی بوده تا بتوانیم خدمت بهتر ارائه و سرویس دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد بحث خرده فروشی در صنعت زنجیره‌ای دخیل است، گفت: امیدواریم شهروند در افق ۱۴۰۰ بتواند به مجموعه به روز با استاندارد جهانی تبدیل شده و همچنین به عنوان برند بین المللی باشد.

سریع القلم در ادامه با اشاره به پیشرفت در زمینه کیفیت و شناسایی کالا‌های شهروند، گفت: بهترین موضوع و راهکار برای شناسایی کالا‌های شهروند، مردم هستند، چراکه ما آنقدر سرمایه نداریم که این اقدام را انجام داده یا نمی‌خواهیم از بیت المال تبلیغات گسترده انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند در ادامه بیان کرد: منابع ما محدود است و بنده معتقدم که باید در ریل و مدار قانون حرکت کنیم. ما توانستیم با ارائه خدمات بهتر، مشتریان خود را حفظ کنیم به این شکل که در اسفند سال گذشته با تأییدیه که از شهرداری گرفتیم، سود خود را در همه کالا‌ها صفر کردیم.

وی با بیان اینکه شهرداری محل رجوع همه مردم شهر است، گفت: ما سال گذشته در این راستا اعلام عمومی کردیم که سودمان را صفر شده تا مردم با اعتبار بیشتر خریداری کنند که البته بسیار استقبال شد و این امر تا ۱۷ فروردین ادامه داشت و امسال نیز طرح مشابه در این زمینه خواهیم داشت.

سریع القلم افزود: امسال در اقدامی بی سابقه در شهروند ۱۵۰ میلیارد تومان تخفیف داشتیم و حتی در گردونه رقابت نیز قرار گرفتیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند افزود: ما معتقدیم که تا یک سال و نیم دیگر شهروند می‌تواند به عنوان یک لیدر در حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فرمت بزرگ قرار گیرد تا این فروشگاه در تمام شهر‌های وجود داشته و خدمات ارائه دهند، نزدیک به یک میلیون نفر عضو باشگاه مشتریان شهروند در تهران هستند که سعی کردیم آن‌ها را حفظ کرده و برای آن‌ها برنامه بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هر ایده جدیدی برای ارائه خدمات ما وجود داشته باشد فروشگاه‌های شهروند استقبال می‌کند، گفت: سال گذشته شهروند به اقتصاد کشور کمک کرد، به طور مثال در توزیع گوشت ۴۰ هزار تومانی خدمات خوبی ارائه داد و هر ایده جدیدی برای ارائه خدمات ما وجود داشته باشد ما استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند با اشاره به اینکه برنامه ما این است که هم سوددهی داشته و هم خدمات بهتر به مردم ارائه کنیم، گفت: ما در بخش‌های مختلف از جمله نابینایان، زنان سرپرست خانوار و ... فعالیت می‌کنیم به این معنا که در حال حاضر حتی دو فروشگاه شهروند در جهت خدمات دهی به نابینایان اقدام می‌کند.

سریع القلم در ادامه با بیان اینکه در زمان بازگشایی مدارس اقدامات خوبی انجام دادیم، افزود: تاکید داریم که به فضای شواف نرویم. طرح‌هایی مانند" یکی برای دوستم" را ایجاد کردیم و حتی اقدامات خوبی با مجموعه سالمند داشتیم.

وی عنوان کرد: طرح‌های خوب و ویژه برای حمایت از تولیدات زنان سرپرست خانوار طراحی کردیم تا در این فروشگاه ارائه دهیم و خوشبختانه مردم نیز در این راستا به ما کمک بسیاری کردند.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند با اشاره به اینکه فروشگاه شهروند از همان لحظات اولیه سیل در گلستان فعال بوده و اقدامات خوبی انجام داد، گفت: اعضای فروشگاه شهروند از ۲ فروردین در این شهر کمک و خدمات ارائه می‌کردند درحقیقت ما مانند آتش نشانان هستیم.

سریع القلم با بیان اینکه تقریبا یک هزار شرکت طرف قرارداد ما بوده و همچنین ۵۰ هزار قلم کالا از سوی ما ارائه می‌شود، افزود: موضوع دیگر این است که ما به سمت و سوی الکترونیکی شدن پیش می‌رویم و در این زمینه در مدار قانون قرار گرفته و به شکل سیستمی کالا ارائه می‌کنیم.

وی در خصوص روند بازرسی کالاها، بیان کرد: کالا‌های شهروند توسط ۱۲ نفر در شورای بازرسی، بررسی شده تا ببینند آیا می‌توان این کالا‌ها را ارائه داد؛ بعد از این مراحل قانونی، قرارداد تامین کنندگی با شرکت مورد نظر در یک سال منعقد می‌شود که این مکانیزم موفق در شهروند است که البته ناگفته نماند این موضوع در حال سیستمی شدن است و تا دو ماه آینده نهایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های شهروند در ادامه بیان کرد: سعی ما بر این است تا از کالا‌های ایرانی و داخلی حمایت کنیم به این شکل که اکنون تنها ۶ درصد از کالا‌ها خارجی هستند و مابقی کالا‌های ایرانی و داخلی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان